|
www.zaplon.fora.pl zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
mkrolo
Go¶æ
|
Wys³any: ¦ro 23:09, 08 Wrz 2010 Temat postu: Zap³on w motorze czterocylindrowym |
|
|
Witam mam problem z iskr± w Suzuki Bandit 400. Czy móg³by mi kto¶ wyt³umaczyæ jak wogóle dzi³a taka instalacja. Jest modu³ zap³onowy i dwie cewki z których wychodz± po dwa kable na ¶wiece. Jak to dzia³a ¿e cewka daje pr±d na ¶wiecê. Ca³y czas po w³±czeniu zap³onu jest napiêcie z instalacij do cewek, po dwa kable na cewkê. Modu³ steruje iskr±, jest pod³±czony do impulsatora. Tylko skoro napiêcie jest ca³y czas ok 12V to sk±d cewka wie kiedy daæ pr±d na ¶wiecê. Dawa³em modu³ do naprawy, ale inny ni¿ by³ zamontowany, poniewarz ten na którym motor chodzi³ nie nadaje siê do naprawy. Elektryk mówi ¿e modu³ naprawi³ a iskry nie ma. Nie wiem czy modu³ jest z³y czy co¶ jeszcze jest nie tak w tym motorze. Z góry dziêki za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
krokodyl
Administrator
Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± 11:29, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Witam jest to inny uk³ad cewki zasilane z 12 V impulsami synchronizowanymi z impulsatora ... mam CDI z rozbitego GSF 600 Bandit rocznik 96 powinno byæ to samo--- co do napraw CDI to wymiana tyrystora ,,,, zimne luty .. ale je¶li posypie siê program w mikrokontrolerze to ¿adna naprawa nie jest mo¿liwa w normalnych pieni±dzach! zaraz wkleje do galerii foty Twojego CDI [link widoczny dla zalogowanych]
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pi± 11:30, 10 Wrz 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
mkrolo
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± 22:34, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
To jest taki modu³ jak u mnie. Ale jest prze³om sprawdzi³em modu³ w innym suzuki gsf 400 i jest ok. Wychodzi na to ¿e wina le¿y po stronie impulsatora. W moim impulsator ma opór 100ohm a w tym drugim 120. Sprawdza³em jeszcze w ten sposób ¿e miernik na pr±d zmienny i krêci³em rozrusznikiem u mnie pokazuje ok 0.7 V i skacze a w drugim 0.2 V. Poszukam impulsator i zobaczê. Czy te ró¿nice w pomiarach maj± wp³yw na pracê modu³u.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
krokodyl
Administrator
Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± 23:23, 10 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
sprawdz jeszcze cewki WN -- pracuj± na napiêciu 12V
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
mkrolo
Go¶æ
|
Wys³any: Sob 10:16, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jak sprawdziæ cewki. Maj± napiêcie ale czy s± dobre.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
krokodyl
Administrator
Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Nie 22:09, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
prosty uk³ad do sprawdzania cewek wysokiego napiêcia
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Alox
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± 12:07, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
a jak sprawdziæ cewki z Suzuki gsx-f 750 (rok 2000), cewki te¿ s± dwie i s± na 12V, czy mo¿na je sprawdziæ na napiêciu 12V?Jak rozumiem to modu³ zap³onowy jest ju¿ zbli¿ony do samochodowego czyli cewka wytwarza oko³o 10KV z napiecia 12V tak?Ogólnie to iskra jest ale strasznie s³aba.
Alox
Ostatnio zmieniony przez Alox dnia Pi± 12:08, 11 Mar 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
krokodyl
Administrator
Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± 15:14, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ... w sumie mam takie cewki od Suzuki GSF 600 ale nigdy tego nie testowa³em .. m¶le ¿e taki uk³ad jak wy¿ej zadzia³a z tym ,¿e kondensator elektrolityczny wiêkszej pojemno¶ci .. 10 uF ?? i oczywi¶cie zasilane z akumulatora a nie z sieci!
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
alox
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± 20:47, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
My¶lê ,¿e te diodê i rezystor te¿ mo¿emy sobie darowaæ, elektrolit 10 uF równolegle z wej¶ciem, bo ogólnie problem polega za za s³abej iskrze, obie cewki zachowuj± siê podobnie, przeczyta³em w serwisówce od motoru,¿e iskra powinna pokonaæ szczelinê powietrzn± na 8 mm,a u mnie jest strasznie s³aba,zastanawiam siê czy jaki¶ kondensator nie jest pusty w module.
Alox
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
krokodyl
Administrator
Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± 20:51, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ile on ma lat ????
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ALOX
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± 21:25, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Motor jest z 2000r.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
alox
Go¶æ
|
Wys³any: Nie 22:35, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
jakie¶ jeszcze pomys³y dotycz±ce s³abej iskry?Krokodyl a rozbiera³e¶ kiedy¶ modu³ od podobnej maszyny?obwód jest zamykany na tranzystorze ?sterowanie jest + czy -?
Alox
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|