Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zap³on od rosyjskiej pi³y motorowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
sebek
Konstruktor +



Do³±czy³: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 5 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Nowy Targ- Nowy S±cz

PostWys³any: Pon 21:52, 23 Sty 2012    Temat postu: Zap³on od rosyjskiej pi³y motorowej

Witam.Pochodzi z pi³y motorowej prod russia koniec lat 80'
Spotka³ siê kto¶ z takim rozwi±zaniem ??
Podaje parametry
Zap³onowa 920ohm
£aduj±ca 3,1k ohm
Ta ma³a cewka nad zap³onow± 68 ohm
My¶la³em zostawiæ cewki a daæ now± "elektronikê"
Tylko czy mo¿na tutaj zastosowaæ tyrystor ??

[link widoczny dla zalogowanych]

Wykona³em najprostszy uk³ad , przy energicznym obrocie wa³em pojawia siê ³adna iskra , jutro dam znaæ czy silnik zagada³


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebek dnia Pon 10:23, 06 Lut 2012, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
sebek
Konstruktor +



Do³±czy³: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 5 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Nowy Targ- Nowy S±cz

PostWys³any: Nie 16:50, 05 Lut 2012    Temat postu:

chodoki Bo ga¼nik czy¶ci³em a iskry dalej nie ma co to moze byæ ??

A tak na serio to czy w tym typie zap³onu zmieni co¶ jak ten "impulsator" nawinê na nowo i koñce wyprowadze na zewnatrz , bo jak narazie to iskra jest ale ni hu hu


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 17:34, 05 Lut 2012    Temat postu:

Witam Sebek mo¿e temat postu zmieniê na Zap³on od rosyjskiej pi³y motorowej

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
S³awek
Konstruktor ++



Do³±czy³: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Lêbork

PostWys³any: ¦ro 20:52, 28 Mar 2012    Temat postu: Zap³on od pilarki "Tajga"...

Witam! To jest tyrystorowy zap³on od radzieckiej pi³y ³añcuchowej "Tajga". Ciekawa jest tutaj konstrukcja magneta - posiada 4 magnesy, ka¿dy wykonany z dwóch pasków po³±czonych nabiegunnikiem. Co ciekawe, 3 z nich s± spolaryzowane jednoimiennie; 1 ma biegunowo¶æ odwrotn±. Czyli np. N - N - N - S. Jedna z cewek ³aduje kondensator, druga natomiast jest cewk± zap³onow± z dodatkowo nawiniêtym uzwojeniem wyzwalaj±cym tyrystor. Kondensator u¿yty w tej konstrukcji ma oryginalnie warto¶æ 1uF/400V. Pozdrawiam Smile

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
S³awek
Konstruktor ++



Do³±czy³: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Lêbork

PostWys³any: ¦ro 20:59, 28 Mar 2012    Temat postu:

Ps. Ten zap³onik wymaga niestety znacznych obrotów startowych... Ma³a jest tutaj ¶rednica ko³a zamachowego. Zwiêkszenie pojemno¶ci kondensatora powinno teoretycznie pomóc, lecz obci±¿a niestety cewkê ³aduj±c± (tê w czarnej obudowie). My¶lê, ¿e typowy, prosty zamiennik CDI powinien dzia³aæ z tyrystorem serii BT... Chyba nawet gdzie¶ powinienem mieæ oryginalny schemacik tego zap³onu do "Tajgi"Smile

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Czw 8:37, 29 Mar 2012    Temat postu:

Witamy kolegê po d³ugiej nieobecno¶ci ;D Zapraszamy na forum [link widoczny dla zalogowanych] Happy

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
lukasz




Do³±czy³: 16 Lis 2012
Posty: 2
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pi± 11:50, 16 Lis 2012    Temat postu:

Witam wszystkich. Posiadam pi³ê "Tajga" w której wystêpuje powy¿ej omawiany zap³on. Ostatnio zap³on zacz±³ szwankowaæ, tzn okresowo zanika iskra. Zanik iskry wystêpuje losowo i przypadkowo. Np. po dwóch godzinach pracy pi³y, innym razem po 10 min. Pi³a postoi dzieñ i nastêpnego dnia iskra znów siê pojawia, nigdy nie wiadomo na jak d³ugo. Wymieni³em przewód wysokonapiêciowy poprawi³em dostêpne luty (w celu wyeliminowania tzw. "zimnych lutów"). Niestety problem znów siê pojawia. Je¿eli kto¶ ma jakie¶ ciekawe pomys³y lub do¶wiadczenia to bardzo bym prosi³ o radê, lub je¶li kto¶ potrafi opisaæ zasadê dzia³ania. Z góry dziêkujê!

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 12:14, 16 Lis 2012    Temat postu:

Witam =Typ uszkodzenia najbardziej uci±¿liwy poniewa¿ pojawia siê okresowo -- co mo¿na zrobiæ to ustaliæ przyczynê czy pojawia siê w zwi±zku ze zmian± temperatury (elektryczne uk³ady zmieniaj± temperaturê przyjmuj±c energiê ciepln± od rozgrzanego silnika )?? -- Prosta metoda do opalarka elektryczna nagrzewamy uk³ad elektryczny i obserwujemy zmiany ....

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
lukasz




Do³±czy³: 16 Lis 2012
Posty: 2
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 23:56, 19 Lis 2012    Temat postu:

zak³adam, ¿e co¶ dzieje siê z impulsatorem. Pytanie jest takie, jak go sprawdziæ i jaka jest jego zasada dzia³ania

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto 3:47, 20 Lis 2012    Temat postu:

Witam
impulsator to po prostu cewka uzwojenie -- z tym ,¿e w pi³ach realizowane jest inaczej najczê¶ciej obrót wa³u wprawia w ruch ma³e magneto i to samo magneto zasila cewkê ³aduj±c± kondensator i zasila impulsator z tym ,¿e jedno po drugim ... to bardziej mechaniczna konstrukcja poszukaj fotek jakie zamieszcza³ S³awek by³o wiele ciekawych opisów jakie zamie¶ci³


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
wbzi




Do³±czy³: 21 Lut 2013
Posty: 2
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Czw 17:27, 21 Lut 2013    Temat postu:

Witam! jestem nowy na forum, ale mam uwagê do tej okresowej usterki kolegi £ukasza, otó¿ wszed³em w posiadanie takowej pi³y choæ nie jest ona mi koniecznie niezbêdna. Pi³a nie odpala³a, raz by³a iskra, raz nie by³o. Dobra³em siê do cewki zap³onowej tj trochê j± podskuba³em. górny styk ten wykazyj±cy najmniejszy opór, wg niektórych 1,4 ohm, a wg moich pomiarów 0,6-0,8 ohm nie mia³ w ogóle przej¶cia, Wci¶niêcie spowodowa³o,¿e po³±czenie nast±pi³o. Z³o¿y³em i odpali³em. Pi³a i owszem odpali³a, ale zanim ustali³em, czemu nie wchodzi ze ¶rednich obrotów na wysokie znów szlak trafi³ iskrê. Nie mia³em czasu siê tym zaj±æ, ale teraz w zimie wyci±³em wiêcej trochê z tej cewki i co siê okaza³o, ¿e uzwojenie (bo cewka ma tak naprawdê trzy cewki w jednym ) o wy¿ej wskazanej oporno¶ci to tak naprawdê folia co¶ w rodzaju folii w kondesatorach i metalowy ³±cznik jest wsuniêty pod ni±. Jest ona uzwojeniem pierwotnym tym przy samych blachach. Z trudem ale uda³o mi siê przylutowaæ. Nastêpnie okaza³o siê, ¿e iskra co¶ nie teges wiêc siê wkurzy³em i zbudowa³em tyrystorowy prosty uk³adzik zap³onowy i zatopi³em go w tym samym miejscu co by³. Iskra konia by zabi³a. Mnie te¿ zreszt± napiêcie walnê³o konkretnie wiêc domniemam, ¿e iskra ma w³a¶ciw± energiê. Jednak lipa pi³a nie odpali³a w ogóle. Kompresja taka, ¿e cie¿ko raz za razem ci±gn±æ za sznur. Ga¼nik mo¿e byæ walniêty ale jak da³em samostartu to powinna zagadaæ, a nic z tego. Wymiana ¶wiec i regulacja zap³onu nic nie da³a. Co¶ mi siê zdaje, ¿e pod ci¶nieniem Iskra ma jednak za ma³ energiê. My¶lê, ¿e aby to sprawdziæ nale¿y sp³odziæ jaki¶ zewnêtrzny bateryjny zap³on wykorzystuj±c impuls z cewki w magnecie. Jak my¶licie jest sens czy mam j± oddaæ za 100 z³

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
wbzi




Do³±czy³: 21 Lut 2013
Posty: 2
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pi± 18:40, 01 Mar 2013    Temat postu:

Witam. dzisiaj zrobi³em kolejne podej¶cie do ruskiej b.. i do³o¿y³em najpier trochê pojemno¶ci kondensatora, zamiast odrazu pichciæ zap³on bateryjny, który jest znacznie bardziej skomplikowany ni¿ tyrystorowy. Do³o¿y³em 1 mikro-Farad i psikn±³em samostartem i o! "wiecznie ¿ywy ojcze narodu ze wschodu", o¿y³a. No to j± mam. Poprostu poprzedni uk³ad mia³ inne wymagania i kondesator styka³, do nowego tyrystora i diód pewnie za s³aby, choæ nie wiem jakiej jest pojemno¶ci bo jest zatopiony w aparacie i go nie wyd³ubywa³em. Teraz spokojnie mogê sprawê od³o¿yæ i pobawiæ siê ga¼nikiem. Jak co¶ gada to ju¿ bêdzie chodziæ. S±dz±c po kompresji, bo trzy linki urwa³em to powinna nawet trochê czasu pochodziæ.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 19:00, 01 Mar 2013    Temat postu:

Gratulacje !! Rosyjska technika .. tam przede wszystkim problem jest z kondensatorami .... by³ kiedy¶ bo z tego co widzê dzi¶ wszystko importuj±

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
mietek




Do³±czy³: 28 Sie 2017
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 20:05, 28 Sie 2017    Temat postu:

Witam!mam problem z silnikiem salut zap³on elektroniczny.Brak iskry.Trudno kupiæ nowy modu³.Mo¿e kto¶ poradzi jak z tego wybrn±æ.Najlepiej z rysunkami jak ch³op krowie na miedzy.Pozdrawiam.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ryshard




Do³±czy³: 17 Mar 2017
Posty: 2
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 12:06, 16 Kwi 2018    Temat postu:

Witam, sorry za odkop. Mam kilka tych zap³onów. Mogê jeden odst±piæ za przys³owiow± ...

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin