 |
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:58, 23 Kwi 2011 Temat postu: Zapłon elektroniczy TCI |
|
|
Witam.
Zapłon ten powinien chodzić na 6v czy trzeba zmieniać wartość rezystorów (jakich ?)
Jak podłączyć ten zapłon do cewki gdzie mam wejścia : zasilanie i wejście przerywacza ( czy ten przewód ze schematu co idzie od zasilania dać tam gdzie przerywacz a wyście z tranzystora IRF dać pod zasilanie cewki ?)
Jak myślicie czy ten TCI będzie o wiele słabszy niż CDI (procentowo ) chodzi o siłę iskry .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 10:25, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem ile procentowo będzie lepszy - to zależy jeszcze jaką cewkę WN zastosujesz. TCI ma tą przewagę że siła wyładowania zależy właśnie od ilości energii zgromadzonej w CWN a ściślej od parametrów obwodu pierwotnego (L i R). Pamiętaj również że wartość zasilania U związana jest wartością proporcjonalną co do energii iskry. Czyli 12V teoretycznie daje lepszą iskrę ale takie moduły radzą sobie nawet ze spadkiem do 6-8V. Zasilanie cewki łączysz do zacisku 15 a sygnał z modułu do zacisku 1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:34, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A można zastosować inny tranzystor zamiast IRF740
np. IRF840 albo IRF630 albo IRF540
Czyli sygnał z modułu tam gdzie podaje się podawało sygnał z przerywacza .
To od czego proponujesz zastosować cewkę . Ja mam z ogra 200 takę cewkę butelkową na 8 v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 10:42, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jest, sygnał z modułu do cewki tam gdzie poprzednio był przerywacz. A przerywacz do modułu. Nie zapomnij o odcięciu starej pojemności. Ja mam teraz cewkę od Tico 1.2 Ohma uzwojenia pierwotnego. Ale najlepsze efekty dawała cewka 4226 Biazet od Poldka ona ma 0.8 ohma uzw. pierwotne. Ale hola hola musisz się zwrócić do autora tego schematu z pytaniem o dobór cewki i zamianę IRF.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 10:55, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam u siebie taki moduł zapłonowy
h t t [link widoczny dla zalogowanych]
Odcina po 5 sek pracę i stabilizuje w granicach 5A prąd w obwodzie pierwotnym.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Sob 11:00, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego możesz normalnie dodawać linki. TCI chyba daje większą iskrę niż CDI a to temu ze zasilany jest z aku a nie prądnicy, co do cewki to chyba na takiej z ogara tez będzie chodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:11, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A CDI też można zrobić z akumulatora . Trzeba zrobić przetwornice DC/DC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 20:46, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Odgrzewam kluski z tym TCI bo nie mogę tak zostawić pewnego problemu a dopóki nie dostaną się do swojego moto aby sprawdzić praktycznie to chociaż porozmawiam teoretycznie:)
Otóż w mojej "Wiesi" mam zapłon TCI z cewką 1.2 Ohm i układem 12V.
Prądnica przerobiona i regulowana regulatorkiem ze skuterka. Moduł zapłonowy ten z układu wyżej reguluje a przynajmniej stara się regulować natężenie w układzie pierwotnym do około 5A!
Problem w tym że to bardzo dużo jak na tę prądnicę i co tu zrobić aby zmniejszyć trochę wartość tego natężenia w układzie pierwotnym. Dopiero przy 3/4 obrotów bilans w układzie waha się w granicach [0A] na akumulatorze a gdzie tu aby go jakoś ładować??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21:10, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam -- temat ważny !
określ minimalne obroty od ,których chciałbyś mieć bilans dodatni i jaką cewkę chcesz zastosować butelkowa 12V rozumiem -- zrobię i wkleję do tematu symulacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 21:28, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Oto cewka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to cewka od Tikacza:)
Minimalne obroty no to powiedzmy że przy wyłączonych światłach czyli działa tylko układ zapłonowy niech będzie przy 2000obr/min. Mogę też zastosować cewkę od Jawy 350 na podobno 6V, która ma 2,4 Ohm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 0:05, 14 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
na razie tyle jutro wklepie w kilku wariantach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Czw 20:29, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Widzę poważne podejście do tematu ale każde ćwiczenie proszę zakończyć w podrozdziale "WNIOSKI" bo laborka będzie niezaliczona:) hehe. A tak na poważnie to jak zmniejszyć natężenie prądu jakiś opornik??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:16, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jest w trakcie za wiele czasu zajęło mi rysowanie .. zajmę się tym .. teraz z górki będzie .....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 22:07, 10 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Proponuje zwiększyć przerwę na przerywaczu , spowoduje to wcześniejsze załączenie zapłonu co powinno ograniczyć pobór, ale to tak raczej minimalnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 9:19, 11 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No tak masz Dawid 100% rację. Zwiększenie przerwy powoduje zmniejszenie kąta zwarcia a tym samym zmniejszenie czasu narastania natężenia w CWN. Czy coś jeszcze da się zrobić w tej sprawie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|