|
www.zaplon.fora.pl zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
piolek3
Operator forum ++
Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 9:58, 23 Kwi 2011 Temat postu: Zap³on elektroniczy TCI |
|
|
Witam.
Zap³on ten powinien chodziæ na 6v czy trzeba zmieniaæ warto¶æ rezystorów (jakich ?)
Jak pod³±czyæ ten zap³on do cewki gdzie mam wej¶cia : zasilanie i wej¶cie przerywacza ( czy ten przewód ze schematu co idzie od zasilania daæ tam gdzie przerywacz a wy¶cie z tranzystora IRF daæ pod zasilanie cewki ?)
Jak my¶licie czy ten TCI bêdzie o wiele s³abszy ni¿ CDI (procentowo ) chodzi o si³ê iskry .
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Sob 10:25, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem ile procentowo bêdzie lepszy - to zale¿y jeszcze jak± cewkê WN zastosujesz. TCI ma t± przewagê ¿e si³a wy³adowania zale¿y w³a¶nie od ilo¶ci energii zgromadzonej w CWN a ¶ci¶lej od parametrów obwodu pierwotnego (L i R). Pamiêtaj równie¿ ¿e warto¶æ zasilania U zwi±zana jest warto¶ci± proporcjonaln± co do energii iskry. Czyli 12V teoretycznie daje lepsz± iskrê ale takie modu³y radz± sobie nawet ze spadkiem do 6-8V. Zasilanie cewki ³±czysz do zacisku 15 a sygna³ z modu³u do zacisku 1.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
piolek3
Operator forum ++
Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 10:34, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A mo¿na zastosowaæ inny tranzystor zamiast IRF740
np. IRF840 albo IRF630 albo IRF540
Czyli sygna³ z modu³u tam gdzie podaje siê podawa³o sygna³ z przerywacza .
To od czego proponujesz zastosowaæ cewkê . Ja mam z ogra 200 takê cewkê butelkow± na 8 v
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Sob 10:42, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jest, sygna³ z modu³u do cewki tam gdzie poprzednio by³ przerywacz. A przerywacz do modu³u. Nie zapomnij o odciêciu starej pojemno¶ci. Ja mam teraz cewkê od Tico 1.2 Ohma uzwojenia pierwotnego. Ale najlepsze efekty dawa³a cewka 4226 Biazet od Poldka ona ma 0.8 ohma uzw. pierwotne. Ale hola hola musisz siê zwróciæ do autora tego schematu z pytaniem o dobór cewki i zamianê IRF.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Sob 10:55, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam u siebie taki modu³ zap³onowy
h t t [link widoczny dla zalogowanych]
Odcina po 5 sek pracê i stabilizuje w granicach 5A pr±d w obwodzie pierwotnym.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Sob 11:00, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego mo¿esz normalnie dodawaæ linki. TCI chyba daje wiêksz± iskrê ni¿ CDI a to temu ze zasilany jest z aku a nie pr±dnicy, co do cewki to chyba na takiej z ogara tez bêdzie chodziæ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
piolek3
Operator forum ++
Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 11:11, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A CDI te¿ mo¿na zrobiæ z akumulatora . Trzeba zrobiæ przetwornice DC/DC.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Pi± 20:46, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Odgrzewam kluski z tym TCI bo nie mogê tak zostawiæ pewnego problemu a dopóki nie dostan± siê do swojego moto aby sprawdziæ praktycznie to chocia¿ porozmawiam teoretycznie:)
Otó¿ w mojej "Wiesi" mam zap³on TCI z cewk± 1.2 Ohm i uk³adem 12V.
Pr±dnica przerobiona i regulowana regulatorkiem ze skuterka. Modu³ zap³onowy ten z uk³adu wy¿ej reguluje a przynajmniej stara siê regulowaæ natê¿enie w uk³adzie pierwotnym do oko³o 5A!
Problem w tym ¿e to bardzo du¿o jak na tê pr±dnicê i co tu zrobiæ aby zmniejszyæ trochê warto¶æ tego natê¿enia w uk³adzie pierwotnym. Dopiero przy 3/4 obrotów bilans w uk³adzie waha siê w granicach [0A] na akumulatorze a gdzie tu aby go jako¶ ³adowaæ??
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
motodynamo
Konstruktor +++
Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± 21:10, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam -- temat wa¿ny !
okre¶l minimalne obroty od ,których chcia³by¶ mieæ bilans dodatni i jak± cewkê chcesz zastosowaæ butelkowa 12V rozumiem -- zrobiê i wklejê do tematu symulacje
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Pi± 21:28, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Oto cewka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to cewka od Tikacza:)
Minimalne obroty no to powiedzmy ¿e przy wy³±czonych ¶wiat³ach czyli dzia³a tylko uk³ad zap³onowy niech bêdzie przy 2000obr/min. Mogê te¿ zastosowaæ cewkê od Jawy 350 na podobno 6V, która ma 2,4 Ohm.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
motodynamo
Konstruktor +++
Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sob 0:05, 14 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
na razie tyle jutro wklepie w kilku wariantach
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Czw 20:29, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Widzê powa¿ne podej¶cie do tematu ale ka¿de æwiczenie proszê zakoñczyæ w podrozdziale "WNIOSKI" bo laborka bêdzie niezaliczona:) hehe. A tak na powa¿nie to jak zmniejszyæ natê¿enie pr±du jaki¶ opornik??
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
motodynamo
Konstruktor +++
Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Czw 21:16, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jest w trakcie za wiele czasu zajê³o mi rysowanie .. zajmê siê tym .. teraz z górki bêdzie .....
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Pi± 21:59, 10 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wznawiam:) moje pytanie:)
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Pi± 22:07, 10 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Proponuje zwiêkszyæ przerwê na przerywaczu , spowoduje to wcze¶niejsze za³±czenie zap³onu co powinno ograniczyæ pobór, ale to tak raczej minimalnie...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
pietras6v
Konstruktor +
Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Warszawa/Szczeglacin
|
Wys³any: Sob 9:19, 11 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No tak masz Dawid 100% racjê. Zwiêkszenie przerwy powoduje zmniejszenie k±ta zwarcia a tym samym zmniejszenie czasu narastania natê¿enia w CWN. Czy co¶ jeszcze da siê zrobiæ w tej sprawie??
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|