|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Pon 14:39, 31 Paź 2011 Temat postu: Zapłon elektroniczny typ Halla ktoś posiada schematy |
|
|
Witam jestem posiadaczem MZ ETZ 250 i chciałbym przerobić zapłon z czujnikiem halla. Jak się do tego zabrać?? pisałem na poprzednich forach mówili mi że mam kupić aparat zapłonowy z golfa II. Licze na Waszą pomoc przy tej przeróbce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 16:02, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe świetnie trafiłeś właśnie uruchomiłem jawę 350 na bezstykowym układzie z czujnikiem halla:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 16:48, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe świetnie trafiłeś właśnie uruchomiłem jawę 350 na bezstykowym układzie z czujnikiem halla:)
opisz zapłon w Jawie .. miałem kiedyś TS 350 (czarną ) ale .. to był 1987 r i nie pamiętam jak pracował ... mam pewien pomysł może przy okazji zrobimy test mojej konstrukcji ? ciekaw jestem jak w praktyce pracuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Pon 17:41, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Co to za czujnik model podaj skąd masz to?? pozatym jakiś schemat modułu i podłaczenia?? oraz fotki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 17:52, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli jednak rybka z cytrynką Napiszę jak pozbieram te informacje do kupy. Nie odpisałeś na moje pytanie co zamierzasz osiągnąć, dlaczego akurat najdroższy czujnik halla a może nie chcesz stosować "szczelinowca" napisz koniecznie o swoich zamiarach!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Pon 17:54, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No niestety orginału nie mam bo mam platyny. Więc musiał bym zmienić tę rzecz. Oczekuje na schematy i jak to wykonać. Mam pare schematów ale nie wiem czy zadziałają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 20:23, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Jaką masz instalację napisz 12v czy 6v bo nie wszyscy są biegli w temacie MZ. Tu fotki prądnicy by się przydały albo link do twojego modelu gdzieś z sieci. Czy masz dobre czytaj prawidłowe "ładowanie" ? Masz jakieś problemy z tym zapłonem na przerywaczu? Jeśli tak to jakie skąd pomysł na przeróbkę?? Może kup po prostu oryginał od ostatnich modeli MZ z tym czujnikiem halla wraz z modułem i po ptokach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:16, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Nawet nie czytałem tematu Jawy ... po prostu .. nie mam styczności więc.. a widzę 3 strony była dyskusja ... z tego co widzę tam jest cewka butelkowa zasilana z 12V .. ktoś wsadzał tam CDI ?? były próby ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 22:35, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
W jawie oryginalnie są 2 cewki butelkowe i dwa przerywacze po krzywce. CDI ze skutera jeszcze w Jawie nie widziałem ale z pilarek czy kosiarek i owszem>> Sławek wklejał w ciekawych konstrukcjach. Ogólnie CDI przy alternatorze ze szczotkami to troszkę uwstecznianie się. Ale przy prądnicy 6V 70W to niezłe rozwiązanie (VAPE) Ale wracając do MZ można zastosować moduł tranzystorowy do podniesienia energii iskry i zostać przy otryg. przerywaczu i CWN. Albo dać czujnik magneto-indukcyjny lub halla. Możliwości jest wiele trzeba skojarzyć tylko kilka pdst. zasad a z wachlarza dostępnych części połączyć coś nawet bez użycia lutownicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:43, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
zrobiłem przetwornicę można zasilać CDI z 12 V .... na razie zszedłem do 8 ,5 V i działa dobrze ... daje iskrę teraz .. można było to przetestować na motocyklu ... generalnie idzie o przetestowanie powiedzmy kilka godzin jazdy... czy nie ma słabych punktów,...... jesień zimno wiem to już zaczyna być problemem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 22:52, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Off topic robimy koledze!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Wto 0:03, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Instalacja 12V. Tak łądowanie było ok ale i tak zmieniłbym pierścień na wykonany z miedzi.Tak miałem problemy iż przerywał cieżko go było odpalić poprostu kicha.Skąd pomysł a no stąd że mniejsze spalanie lepiej pali i wkręca się na obroty. Odpowiedziałem na poprzednie pytania.
Co o tym sądzicie oraz z czego ten czujnik halla wziąść z aparatu zapłonowego z golfa 2?? Link stojana i schematy dam jutro po 24 godzinach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 0:17, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Hłopie oprócz samego czujnika musisz mieć układ wykonawczy tzw. moduł zapłonowy i cewkę WN. Jaki pierścień chcesz robić z miedzi? Żeby silnik lepiej palił i równiej pracował nie musisz pchać tam czujnika halla przede wszystkim należy wszystko dobrze wyregulować. Pamiętaj że układ, który posiadasz jest idioto-odporny w najgorszym przypadku nie będzie dobrze działał. Możesz pozostać przy przerywaczu. Zastosuj tylko moduł zapłonowy i dopasuj do niego cewkę ale widzę że ambitny strasznie jesteś to szukaj czujnika halla - to najdroższy rodzaj czujnika jeśli chodzi o taki jak piszesz czyli z aparatu zapłonowego od samochodu. Ogólnie gra jest warta świeczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Wto 0:29, 01 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Pierścień z wirnika alternatora z weglowego na miedziany będę zmieniał. Schematy modułów mam tylko nei moge ich jeszcze wrzucić. Pozatym pisałem z gościem i jest to do zrobienia tylko chciałem zobaczyć czy to wypali dam zdjęcia stojana mz.
Schemat oryginalnego modułu zapłonowego do MZ typu "A":
Schematy modułu zapłonowego do MZ typu "B":
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 13:51, 14 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Proszę opisać dokładniej dwa ostatnie rysunki w poście wyżej.
Zamieszczam przy okazji link do opisów rodzajów zapłonów stosowanych w MZ. Kolego djkrzychu91 napisz proszę czy chcesz sam lutować moduł? Czy chcesz użyć gotowca z jakiegoś auta, do tego dobrać czujnik/impulsator? Daj koniecznie foty stojana prądnicy bez tego nie ruszymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Wto 23:20, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Moduł bym chciał sam lutować lub też uzyć czujnika z jakiegoś auta pisałem z gościem i powiedział mi że mogę użyć go bez problemu trzeba wpisać w allegro hall trabant i to kosztuje 19,77zł i jest tam schemat do tego, po za tym te 2 ostatnie schematy są oparte o lepszej konstrukcji zastosowano tu IRF i tyle mogę powiedzieć.No ale cóż szukam takiego co napewno będzie działać i którego wy macie.Oto foty mojego zapłonu [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 0:06, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
No pochwałka za foty. Ten układ co piszesz z trabanta jest bardzo podobny do stosowanych w późniejszych od Twojej MZ.
Podam ci link do podobnego zagadnienia, przeczytaj może będzie dla Ciebie natchnieniem: [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli bardzo chcesz zastosować czujnik halla to radzę poszukać gotowego modułu osiągniesz więcej korzyści niż ten układ z trabanta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Śro 13:00, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Poczytałem i nic tam za bardzo nie wyczytałem co użyć co by było lepsze albo coś?? chyba ze powiesz mi który to post?? wiem że są zapłony vape i do jawy i do simsona i do mz ale mnie na to nie stać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 17:56, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Oto cytat z tego linku wyżej pewnie przeoczyłeś!!! "....szukaj unitra gl 118 ten z allegro to H161 lub APE 05 też się nadają do tego polecam cewkę o parametrach 4226 ale może być nawet 1,5 ohma uzwojenie pierwotne. To musisz sam poszukać np. z poldka. Będzie śmigać jak talalaa. Opis wyprowadzeń wygooglasz sobie...... jak dobrze poszukasz to w 5-ciu dyszkach się zmieścisz... " Ale Ty chyba na oślep szukasz gotowca z tytułem: "Zapłon elektroniczny typ Halla"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Śro 18:53, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Unitra gl 118 H161 lub APe 05 są to moduły zapłonowe.I cewka zapłonowa. Założmy że kupie ta cewke i moduł APE 05 i co dalej mam z tym zrobic??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 19:10, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Połączyć do kupy i jeździć ... aha "impulsator" dorzucić. Ze skutera możesz spróbować kosztuje aż 9 złotych:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Śro 19:30, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A mam pytanie to jest zapłon z przerywaczem czy z czujnikiem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 21:20, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Słuchaj... będę czepialski z kilku powodów ale zapłon to moment, w którym zapala się mieszanka. Zostawiając już mądrzenie się to wypadałoby abyś przed tym jak rzucisz się jak lew na młode jagnię na lutowanie/kompletowanie/uruchamianie swojego układu zapłonowego opanował kilka choć podstawowych zasad funkcjonowania układów zapłonowych. Sposoby wyzwalania wyładowania, zabezpieczenia prądowe, wyłączenie prądu cewki. Nie wspominając nawet o czasach ładowania i rozładowania cewki i nie wgłębiając się w ich parametry. Te moduły o których pisałem w linku, przez który się nie przekopałeś są stosowane do układów z impulsatorem magnetoindukcyjnym ale można je podłączyć w odpowiedni sposób pod przerywacz klasyczny. Pewnie też zadziałają z tytułowym czujnikiem halla (nie sprawdzałem). Nadal nie wiem co chcesz zrobić i co osiągnąć?? Konfiguracji może być wiele. Potrzebne są założenia bo świetnie zadziała też układ z przerywaczem i modułem zapłonowym np GL200 ale do tego cewka tak jak pisałem 1,5Ohm max. Na początek proponowałbym takie rozwiązanie bo jest bardzo proste. Efekty ocenisz sam. Wg. mnie z obecną Twoją wiedzą na ten temat jest to dla Twojego jednocylindrowego silnika bardzo dobre, proste i tanie rozwiązanie. Efekt będzie zadowalający. Warunkiem jest przyzwoite ładowanie ale na wstępie pisałem że jest dobre?! Jeśli chcesz w ciemno kopiować jakiś moduł nie wiedząc jak funkcjonuje to daruj sobie bo napotka Cię wiele przeszkód. W necie są dziesiątki takich schematów są one proste ale ważna jest jakość wykonania odpowiednie chłodzenie tranzystorów itp. jesli nadal chcesz to mogę Ci podesłać kilka działających na 100% z czujnikami opto bo te zadziałają też z czujnikami halla lub przerywaczem albo magnetoindukcyjnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djkrzychu91
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kędzieryzn-Koźle
|
Wysłany: Śro 23:17, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Z przerywaczem nie chcę tylko z czujnikiem halla. Masz te schematy pod czujnik halla to wyślij mi na emaila [link widoczny dla zalogowanych]
Są wiele schematów których nie robiono i każdy jest odrazu profesorem i na błędach się uczy.A ty w jawie jaki masz zapłon??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|