Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zap³on do Hondy GL1000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
michuszcze




Do³±czy³: 10 Lut 2013
Posty: 3
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 20:09, 11 Lut 2013    Temat postu: Zap³on do Hondy GL1000

Witam kolegów, potrzebujê pomocy jak w temacie wy¿ej.
Pokrótce na¶wietlê o co mi chodzi , w oryginalnym zap³onie w tym modelu dwie cewki podwójne i dwa przerywacze spali³a mi siê cewka zap³onowa.
W obecnej chwili za³o¿y³em cewki od cinquecento dwie podwójne poniewa¿ s± to cewki niskoomowe zasili³em je przez oryginalny rezystor z tego modelu Hondy.£±czna rezystancja cewka plus rezystor daje jakie¶ 2 omy troszkê ma³o.¯eby odci±¿yæ platynki zastosowa³em dwa proste uk³ady na jednym IRF 740.
Teraz do rzeczy nie chcê rezygnowaæ z platynek wiêc do nich potrzebujê zap³on , który by³by sterowany przez nie czyli zwieranie do masy i móg³ wspó³pracowaæ z cewkami niskoomowymi najlepiej co¶ na tyrystorze.
pozdrawiam Micha³


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw 21:16, 14 Lut 2013    Temat postu:

Witam ... tyrystor stosujesz tam gdzie zasilanie jest pr±dem zmiennym lub impulsowe .... u Ciebie jest 12 V sta³e DC .. nie zastosujesz tyrystora ... Jaki problem jest z tym co za³o¿y³e¶ ??

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
michuszcze




Do³±czy³: 10 Lut 2013
Posty: 3
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pi± 22:17, 15 Lut 2013    Temat postu:

Witam , generalnie wszystko jest okej,silniczek ³adnie chodzi trochê grzeje siê rezystor ale czym obroty bêd± wiêksze tym mniej mocy siê na nim od³o¿y.
Chcê jednak pokombinowaæ z CDI wiem potrzebne AC planujê zastosowaæ przetwornicê DC/AC i uk³ad z zaplon pl.tl (tyrystorowy rozbudowany o uk³ad kszta³towania impulsów i przyspieszacz tranzystorowy)
I teraz mam pytanie da sie to po¿eniæ? powinno hulaæ
i drugie jaki impuls wyzwala ten uk³ad chodzi mi sygna³ ile volt 1,2V czy wiêcej mo¿e byæ?
pozdrawiam MIcha³


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon 18:58, 18 Lut 2013    Temat postu:

Witam przyspieszacz do tak du¿ego silnika musi pracowaæ w szerokim zakresie .... nie wiem jak Masz zrealizowane wyzwalanie impulsów ... nie widzê fotek ... najlepiej CDI z przyspieszaczem cyfrowym ..! (tranzystorowe dzia³aj± jak prze³±cznik i dzia³a ale potrzebuje 2 punktów wyzwalania
czyli najczê¶ciej d³ugi pasek na magnecie)To nie jest wielki problem, oczywi¶cie je¶li nie Masz do¶wiadczenia lepiej gotowy zastosowaæ


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
michuszcze




Do³±czy³: 10 Lut 2013
Posty: 3
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 20:25, 18 Lut 2013    Temat postu:

Witam, nie mam jeszcze nic zrobione w tej chwili s± oryginalne fabryczne dwa przerywacze sterowane wa³kiem z dwoma garbami.Planujê je zostawiæ(maj± od¶rodkowy przyspieszacz) impulsy planujê zabraæ w ten sposób, ¿e poprzez rezystor 330 om podam plus na przerywacz do niego równolegle zenerka 5,1V i z niej chcê zabraæ sygna³ .Co myslisz o zastosowaniu przetwornicy DC/AC?czy 230V AC wystarczy?
Mo¿e masz jaki¶ ciekawy schemat cyfrowy do takiego silnika?mo¿e nawet z sygna³em podci¶nienia z gaznika? wyprzedzenie w górnych obrotach dochodzi do 37 stopni. pozdrawiam Micha³


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin