Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapłon bateryjny w WSK 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek




Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Serock

PostWysłany: Pią 10:37, 12 Kwi 2013    Temat postu: Zapłon bateryjny w WSK 125

Witam. Jestem nowy na forum i mam problem z przeróbką zwykłego zapłonu z cewką zapłonową w iskrowniku na zapłon bateryjny z zewnętrzna cewką butelkową. Dlatego chciałbym Was poprosić o pomoc i wszelkie rady, bo jestem zielony w tych sprawach.
Podłączenie cewki do przerywacza nie jest dla mnie problemem.
Problem polega na tym że umieszczona w prądnicy-iskrowniku cewka ładowania akumulatora wytwarza prad o natężeniu 0,6 A (bez zapalonych świateł)Przy zapalonych jest o połowę mniejszy. Więc prawdopodobnie przy zainstalowaniu zewnętrznej cewki zapłonowej akumulator nie bedzie w dostatecznym stopniu ładowany.
Problem ten zamierzam rozwiązać tak: zamiast cewki zapłonowej w prądnicy przykręcił bym trzecią cewkę swiatła drogowego i z niej zasilałbym akumulator, a oryginalna bardzo małą cewkę ładowania wyjąłbym z iskrownika.
Jeśli chodzi o parametry cewek świetlnych, to dwie połączone ze sobą plusami (koncówki uzwojen są zmasowane z obudową)zasilają tylko jedną żarówkę- 6V25W. Więc jaki prąd ładowania uzyskałbym z jednej cewki i czy wystarczyłby do zasilenia zewnętrznej cewki zalonowej 6V i akumulatora 6V 8Ah?
Czy prąd uzyskany z tej cewki można póścić przez oryginalny ptostownik selenowy, który prostował prąd o natężeniu max 2A(taki jest w nim zamontowany bezpiecznik), czy trzeba wymienić ten prostownik na inny lub jakąś diodę? Czy potrzebny jest też jakiś dodatkowy regulator napięcia?
Wiem że duzo tu pytan, ale wydaje mi się że wiele osób byłoby zainteresowanych taką przeróbką instalacji, bo oryginalne rozwiązanie zapłonu jest dość awaryjne, a nie ma w internecie wiarygodnych inormacji na ten temat. Dlatego z góry dziękuję za odpowiedz i wszelkie rady.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin