Darek
Do³±czy³: 11 Kwi 2013
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Serock
|
Wys³any: Pi± 10:37, 12 Kwi 2013 Temat postu: Zap³on bateryjny w WSK 125 |
|
|
Witam. Jestem nowy na forum i mam problem z przeróbk± zwyk³ego zap³onu z cewk± zap³onow± w iskrowniku na zap³on bateryjny z zewnêtrzna cewk± butelkow±. Dlatego chcia³bym Was poprosiæ o pomoc i wszelkie rady, bo jestem zielony w tych sprawach.
Pod³±czenie cewki do przerywacza nie jest dla mnie problemem.
Problem polega na tym ¿e umieszczona w pr±dnicy-iskrowniku cewka ³adowania akumulatora wytwarza prad o natê¿eniu 0,6 A (bez zapalonych ¶wiate³)Przy zapalonych jest o po³owê mniejszy. Wiêc prawdopodobnie przy zainstalowaniu zewnêtrznej cewki zap³onowej akumulator nie bedzie w dostatecznym stopniu ³adowany.
Problem ten zamierzam rozwi±zaæ tak: zamiast cewki zap³onowej w pr±dnicy przykrêci³ bym trzeci± cewkê swiat³a drogowego i z niej zasila³bym akumulator, a oryginalna bardzo ma³± cewkê ³adowania wyj±³bym z iskrownika.
Je¶li chodzi o parametry cewek ¶wietlnych, to dwie po³±czone ze sob± plusami (koncówki uzwojen s± zmasowane z obudow±)zasilaj± tylko jedn± ¿arówkê- 6V25W. Wiêc jaki pr±d ³adowania uzyska³bym z jednej cewki i czy wystarczy³by do zasilenia zewnêtrznej cewki zalonowej 6V i akumulatora 6V 8Ah?
Czy pr±d uzyskany z tej cewki mo¿na pó¶ciæ przez oryginalny ptostownik selenowy, który prostowa³ pr±d o natê¿eniu max 2A(taki jest w nim zamontowany bezpiecznik), czy trzeba wymieniæ ten prostownik na inny lub jak±¶ diodê? Czy potrzebny jest te¿ jaki¶ dodatkowy regulator napiêcia?
Wiem ¿e duzo tu pytan, ale wydaje mi siê ¿e wiele osób by³oby zainteresowanych tak± przeróbk± instalacji, bo oryginalne rozwi±zanie zap³onu jest do¶æ awaryjne, a nie ma w internecie wiarygodnych inormacji na ten temat. Dlatego z góry dziêkujê za odpowiedz i wszelkie rady.
Pozdrawiam
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|