Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyzwalanie modułu przerywaczem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Nie 19:42, 13 Lis 2011    Temat postu: Wyzwalanie modułu przerywaczem

Witam

Po długich bojach z elektronikiem na impulsator musiałem zaniechać dalszych prac do czasu zakupu magneta z "fabrycznym cyckiem wyzwalającym" bo mój magnesik odpadł 15km od domu resztę historii się chyba domyślacie... Tak więc nie chcę ryzykować kolejnego maratonu z 80kilowym złomem u nogi.

Zatem do sedna.

Zrobiłem moduł wg schematu

[link widoczny dla zalogowanych]

Montują go do Rometów, Komarków i innych pierdopędów z wewnętrzna cewka WN (bez cewki butelkowej). Jak widać ładowanie CDI jest brane z obwodu WN w cewce zapłonowej, a impuls z uzwojenie NN w/w cewki sterowany przerywaczem.
Niby proste, banalne i w ogóle...

Ja posiadam cewkę CDI (tą co nawijałem) która ładuje kondensator. Wyzwalanie natomiast podkradam z cewki do ładowania aku 12V 35W.
I tu następuje zgrzyt :/ Po poskładaniu modułu iskra była mocna, gruba lecz tylko przy b. małych obrotach magneta czyli bardzo łagodnym i słabym kopie (sądzę że nawet poniżej 500RPM) przy normalnym kopie iskry brak do czasu spadnięcia obrotów. Wymieniłem diody na wejściu ładowania na BY255 i git iskra jest tak jak trzeba. Moto odpaliło wykręciłem go na 3.5-4k RPM i symfonia zdychacza (buu bu bu buub) i zgon. Rozkminiając co jest grane wymieniłem diody na drodze impulsu oraz elektrolit. Moto odpaliło lecz historia się powtórzyła.

Elementy jakie zamontowałem :
-BT151 800V
-Diody na wejściu ładowania BA159
-Pozostałe 1N4137
-Kondensator 1u 400V
-Cewka ładowania nawijana samemu (przy mocnym kopie daje 110-120V)
-Zasilanie do impulsu (wg schematu z cewki nn) idzie z cewki ładowania 12V

Po "modyfikacjach" pozmieniałem diody na :
-Ładowanie BY255
-Impuls BY299

Kondensator, tyrystor oraz cewka "współgrają ze sobą bo na impulsatorze działało w prawidłowo.

Dlatego moja prośba taka jak przystosować pierwszy lepszy moduł np od Czajnabajka do pracy z przerywaczem ?

Fabryczny układ to układ zamknięty czyli platynki zwarte do masy w momencie otwarcia następuje iskra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:16, 13 Lis 2011    Temat postu:

schemat ... nie wiadomo co jest co z cewkami statora .. nie da się tego normalnie narysować ??/ zbyt duże napięcie przy starcie .... przecież przy wejściu na obroty cewki generują około 1000 V !! Happy jeśli przy starcie Masz 200 ... napięcie rośnie proporcjonalnie do obrotów....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Nie 21:06, 13 Lis 2011    Temat postu:

No to jakim cudem jak miałem zrobiony moduł wg schematu do Yamahy DT na impulsator to "wszystko" działało tylko :
1. Miałem problem z rozruchem (za niskie napięcie z impulsatora)
2. Odpadł magnes na magnecie

Po rozruchu na pych i trzymaniu silnika na obrotach nie było żadnych oznak za dużego napięcia, a diody były najzwyklejsze 4007, tyrystor, kondensator ten sam.

Co do schematu nie ja go rysowałem Wink Posiadam też inny schemat "tego samego" modułu jedynie elektrolit i kondensator główny są inne.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 21:31, 13 Lis 2011    Temat postu:

Nie musi być magnesu weź przewierć koło w miejscu gdzie nie ma magnesu i daj śrubkę m4 łbem do czujnika Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Pią 18:49, 18 Lis 2011    Temat postu:

Odpaliłem moto na najbardziej zaawansowanym układzie zapłonowym wprost z NASA (czytaj platynkach) i zmierzyłem napięcie jakie generuje cewka i już wiem czemu takie elektro tańcowałem czasem w warsztacie (jak się wsadziło pazury gdzie nie trzeba)...

Na wolnych obrotach ~500V... na sprawdzenie na wyższych obrotach nie pozwolił kondensator (jakiś stary samochodowy) i piękne jasnoniebieskie światełko pod magnetem xD

Cewkę nawijałem wg artykułu z EDW 08/08 o naprawie CDI w Simsonie.
Pisało że cewka ma mieć ok 5500zw x 0.12mm ja i tak dałem 4000zw i drut 0.1mm.
Oporność też się w miarę zgadzała.
Tylko dalej mnie ciekawi czemu na tym module to działało i kręciło nie małe obroty.



Tak więc wracam do konstrukcji uniwersalnej przetwornicy.

Cytat:
Nie musi być magnesu weź przewierć koło w miejscu gdzie nie ma magnesu i daj śrubkę m4 łbem do czujnika


Tak tylko wtedy rdzeń impulsator musi być namagnesowany lub mieć magnes a ja się kapłem że go zapomniałem dać jak już żywica mi wyschła :/ Poza tym generował on za niskie napięcie.

Jedno mnie jeszcze ciekawi wszędzie piszecie że impulsator ma mieć ok 100-200om, a impulsator w Simsonie to 2 cewki przeciwsobne i każda po 15om.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 22:02, 18 Lis 2011    Temat postu:

Inna konstrukcja po prostu Wink Nie lepiej czujnik z alledrogo za 9zł do chińczyka (on ma magnes) i patent ze śrubką? 500V super wynik Grin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin