|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maras52
Operator forum ++++
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Nie 19:42, 13 Lis 2011 Temat postu: Wyzwalanie modułu przerywaczem |
|
|
Witam
Po długich bojach z elektronikiem na impulsator musiałem zaniechać dalszych prac do czasu zakupu magneta z "fabrycznym cyckiem wyzwalającym" bo mój magnesik odpadł 15km od domu resztę historii się chyba domyślacie... Tak więc nie chcę ryzykować kolejnego maratonu z 80kilowym złomem u nogi.
Zatem do sedna.
Zrobiłem moduł wg schematu
[link widoczny dla zalogowanych]
Montują go do Rometów, Komarków i innych pierdopędów z wewnętrzna cewka WN (bez cewki butelkowej). Jak widać ładowanie CDI jest brane z obwodu WN w cewce zapłonowej, a impuls z uzwojenie NN w/w cewki sterowany przerywaczem.
Niby proste, banalne i w ogóle...
Ja posiadam cewkę CDI (tą co nawijałem) która ładuje kondensator. Wyzwalanie natomiast podkradam z cewki do ładowania aku 12V 35W.
I tu następuje zgrzyt :/ Po poskładaniu modułu iskra była mocna, gruba lecz tylko przy b. małych obrotach magneta czyli bardzo łagodnym i słabym kopie (sądzę że nawet poniżej 500RPM) przy normalnym kopie iskry brak do czasu spadnięcia obrotów. Wymieniłem diody na wejściu ładowania na BY255 i git iskra jest tak jak trzeba. Moto odpaliło wykręciłem go na 3.5-4k RPM i symfonia zdychacza (buu bu bu buub) i zgon. Rozkminiając co jest grane wymieniłem diody na drodze impulsu oraz elektrolit. Moto odpaliło lecz historia się powtórzyła.
Elementy jakie zamontowałem :
-BT151 800V
-Diody na wejściu ładowania BA159
-Pozostałe 1N4137
-Kondensator 1u 400V
-Cewka ładowania nawijana samemu (przy mocnym kopie daje 110-120V)
-Zasilanie do impulsu (wg schematu z cewki nn) idzie z cewki ładowania 12V
Po "modyfikacjach" pozmieniałem diody na :
-Ładowanie BY255
-Impuls BY299
Kondensator, tyrystor oraz cewka "współgrają ze sobą bo na impulsatorze działało w prawidłowo.
Dlatego moja prośba taka jak przystosować pierwszy lepszy moduł np od Czajnabajka do pracy z przerywaczem ?
Fabryczny układ to układ zamknięty czyli platynki zwarte do masy w momencie otwarcia następuje iskra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:16, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
schemat ... nie wiadomo co jest co z cewkami statora .. nie da się tego normalnie narysować ??/ zbyt duże napięcie przy starcie .... przecież przy wejściu na obroty cewki generują około 1000 V !! jeśli przy starcie Masz 200 ... napięcie rośnie proporcjonalnie do obrotów....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maras52
Operator forum ++++
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Nie 21:06, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
No to jakim cudem jak miałem zrobiony moduł wg schematu do Yamahy DT na impulsator to "wszystko" działało tylko :
1. Miałem problem z rozruchem (za niskie napięcie z impulsatora)
2. Odpadł magnes na magnecie
Po rozruchu na pych i trzymaniu silnika na obrotach nie było żadnych oznak za dużego napięcia, a diody były najzwyklejsze 4007, tyrystor, kondensator ten sam.
Co do schematu nie ja go rysowałem Posiadam też inny schemat "tego samego" modułu jedynie elektrolit i kondensator główny są inne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 21:31, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nie musi być magnesu weź przewierć koło w miejscu gdzie nie ma magnesu i daj śrubkę m4 łbem do czujnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maras52
Operator forum ++++
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią 18:49, 18 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Odpaliłem moto na najbardziej zaawansowanym układzie zapłonowym wprost z NASA (czytaj platynkach) i zmierzyłem napięcie jakie generuje cewka i już wiem czemu takie elektro tańcowałem czasem w warsztacie (jak się wsadziło pazury gdzie nie trzeba)...
Na wolnych obrotach ~500V... na sprawdzenie na wyższych obrotach nie pozwolił kondensator (jakiś stary samochodowy) i piękne jasnoniebieskie światełko pod magnetem xD
Cewkę nawijałem wg artykułu z EDW 08/08 o naprawie CDI w Simsonie.
Pisało że cewka ma mieć ok 5500zw x 0.12mm ja i tak dałem 4000zw i drut 0.1mm.
Oporność też się w miarę zgadzała.
Tylko dalej mnie ciekawi czemu na tym module to działało i kręciło nie małe obroty.
Tak więc wracam do konstrukcji uniwersalnej przetwornicy.
Cytat: | Nie musi być magnesu weź przewierć koło w miejscu gdzie nie ma magnesu i daj śrubkę m4 łbem do czujnika |
Tak tylko wtedy rdzeń impulsator musi być namagnesowany lub mieć magnes a ja się kapłem że go zapomniałem dać jak już żywica mi wyschła :/ Poza tym generował on za niskie napięcie.
Jedno mnie jeszcze ciekawi wszędzie piszecie że impulsator ma mieć ok 100-200om, a impulsator w Simsonie to 2 cewki przeciwsobne i każda po 15om.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 22:02, 18 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Inna konstrukcja po prostu Nie lepiej czujnik z alledrogo za 9zł do chińczyka (on ma magnes) i patent ze śrubką? 500V super wynik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|