Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WSK 125
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damiano7931




Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:41, 07 Sie 2010    Temat postu: WSK 125

Witam interesuje mnie zamontowanie CDI w WSK 125 kompletnie nie wiem jak to zrobić czy to możliwe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Nie 21:08, 08 Sie 2010    Temat postu: CDI w WSK 125...

Witam. Największym problemem może być tutaj magneto, które skutecznie utrudnia wykonanie wyzwalania modułu CDI...Zwyczajnie, przy pewnych obrotach koło zamachowe, "emituje" spore pole magnetyczne, zakłócające znacząco pracę czujnika położenia wału korbowego. Ale zawsze można przetestować różne koncepcje...Pozdrawiam Wink .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pon 9:48, 09 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:43, 09 Sie 2010    Temat postu:

Sławek opisz tutaj jeśli znajdziesz czas swoje konstrukcje zapłonu do WSK nigdy nie miałem doczynienia z tym motocyklem ale jeżeli ktoś ma to mógłby zamieścić foty statora i magneta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 21:35, 09 Sie 2010    Temat postu: Zapłon CDI w WSK...

Witam. Ja posiadam WSK 175, więc wykonanie od podstaw zapłonu CDI bezstykowego, nie jest bardzo trudnym zadaniem. Jednak w WSK 125 uruchomienie takiego układu(chodzi głównie o wyzwalanie modułu), sprawi zapewne wiele trudności...Ale myślę, że warto spróbować.
Ps. WSK 175 ma wewnętrzny wirnik/magneto, natomiast WSK 125 jest wyposażona w spore zewnętrzne koło zamachowe/magneto Idea . Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:35, 10 Sie 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

myśle ,że tam coś warto poczytać--


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piżama
Forumowicz



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:34, 13 Sie 2010    Temat postu:

Myślę że najprostszym rozwiązanie będzie dopasowanie jakiegoś innego zapłonu. W simsonie sprawdza się zapłon od silnika am6(konstrukcji yamahy?) lekki i wytrzymały, spokojnie powinny wytrzymać 13 tyś obrotów, niektóre wersje mają odcięcie chyba do 10 tyś. w WSK nie zrobi to różnicy bo wiadomo że jest wolnoobrotowym silnikiem i do tylu nie dokręci na ostatnim biegu. Można też pokusić się o wciśnięcie alternatora jeśli jest dość dużo miejsca i wtedy jakiś zapłon DC-CDI ale myśle że to lekka przesada. Ogólnie to bierzesz wał z wski, idziesz do sklepu z zapłonami i przymierzasz które magneto ładnie nachodzi na wał,(zależności od miejsca na zapłon z zewnętrznym lub wewnętrznym impulsatorem) jeśli już wiesz to szukasz używki jakieś, stator pod cewki zawsze można dotoczyć u tokarza, zakładasz i śmigasz.

Myślę że koledzy powyżej nie obrażą się na mnie za to że idę na łatwiznę, wiem że wykonany samodzielnie zapłon daję większą frajdęHappy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:18, 13 Sie 2010    Temat postu:

Każda droga jest dobra ... nawet ta pozornie nielogiczna prowadzi w ramach eksperymentów do ciekawych wniosków zapłon z przetwornica nie potrzebuje alternatora średnio pociągnie 1 A czyli też sie nadaje ... pisałem już ,ze mam kilka sztuk testowych ... dorobię jeszcze kilka usprawnię i mogę powysyłać przetwornice do eksperymentowania -czyli można będzie zasilać CDI z napięcia 12V mówiąc prostym językiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiustr
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostynin

PostWysłany: Nie 11:09, 23 Sty 2011    Temat postu:

Wpisz na you tube coś takiego: wsk 125 zaplon z pily . Może coś Ci wpadnie do głowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 11:33, 23 Sty 2011    Temat postu:

A gdybyś zastosował zapłon CDI wyzwalany przerywaczem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 1:13, 24 Sty 2011    Temat postu:

mozna .. tyle ,że na wejściu dla wygody spinasz młoteczek rezystorem około 470 Ohm do plusa tak aby podawał dodatni impuls

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:18, 21 Mar 2011    Temat postu:

Witam
Z góry przepraszam za odgrzebywanie starego tematu
miałem zakładać nowy temat ale widzę że jest już temat o WSK 125 więc napiszę tutaj.
Zamontowałem zapłon CDI w mojej WSK 125 ale są pewne problemy.
Zapłon pochodzi z chińskiego skutera cewka zapłonowa również natomiast moduł zapłonowy jest od simsona. Problem polega na tym że gdy kopię to iskra jest taka jak powinna być natomiast gdy magneto obraca się szybciej to iskry nie ma wcale --> sprawdzałem obracając wał wiertarką. Ktoś ma pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Zapłon ustawiony wg lampy stroboskopowej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z-tomek dnia Pon 18:28, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 21:36, 21 Mar 2011    Temat postu: Zapłon...

Witam. Zdarza się tak, że jeżeli cewka ładowania CDI znajdująca się w statorze podaje zbyt wysokie napięcie do modułu, to wówczas po przekroczeniu ich pewnej wartości, cały układ "zawiesza się". Skutkuje to w końcu zniszczeniem modułu. Dlaczego o tym napisałem? U Ciebie jest bowiem stator chiński, a moduł simsonowski...Więc być może chodzi to o niedopasowanie tych dwóch elementów? A propos modułu od Simsona Idea . Z tego co pamiętam, ma on rezystor nastawny, służący do regulacji tzw. napięcia progowego wyzwalania. Tym samym ustalasz przy jego właśnie pomocy siłę iskry, także do pewnego stopnia w funkcji obrotów silnika; jego ustawienie zmienia jednocześnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Ps. Temat jest bardzo ciekawy. Pozdrawiam Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 21:40, 21 Mar 2011    Temat postu:

Ustaw ten potencjometr na środek, a potem próbuj minimalnie cofać w lewo.
Poza tym ten moduł simsonowski dziwnie sie zachowuje czasami jeżeli jest zamontowany w innej konstrukcji niż simson.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pon 21:52, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:07, 22 Mar 2011    Temat postu:

Myślałem nad zastosowaniem CDI zasilanego z akumulatora 12V
tylko nie wiem od jakiego motocykla/skutera można by zastosować taki moduł. W silniku prezentuje się to tak [link widoczny dla zalogowanych]
A moduł zapłonowy mam taki [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z-tomek dnia Wto 9:08, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:41, 22 Mar 2011    Temat postu:

Witam .. foty motocykla są Twoje ? jaki stator jet pod magnetem .. od czego ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 9:42, 22 Mar 2011    Temat postu:

To jest raczej zapłon Ducatti Enegia i tak moduł trzeba zastosować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:03, 22 Mar 2011    Temat postu:

To jest zapłon od jakiegoś skutera a wygląda następująco
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:56, 22 Mar 2011    Temat postu:

jeśli mechanicznie to wpasowałeś to jest gotowy zapłon z tym ,ze skontroluj znacznik na magnecie .. (a raczej nie będzie się zgadzał) musisz zrobić miejsce na klin w magnecie w odpowiednim miejscu albo zainstalować tak czujnik położenia wału w odpowiednim miejscu.. CDI jeśli potrafisz zrób sam to kilka elementów --jak nie to zastosuj od chińczyka
Nigdy nie miałem WSK .. jednak jest to do dziś tak popularny i sentymentalny sprzęt ,że można było by się pokusić o jakieś kompleksowe rozwiązanie typu -- magneto i stator od popularnej konstrukcji (prawdopodobnie chinskiej -bo tanieji dostępnej ) podstawka pod stator(można wytoczyć ) i mocowanie do czujnika ale tutaj zastosowałbym czujnik halla a samo CDI najlepiej zastosować własnej konstrukcji akurat schematy były zamieszczane na stronie [link widoczny dla zalogowanych] po niewielkiej modyfikacji mamy gotowy powtarzalny zapłon do popularnego polskiego sprzętu-- teraz pytanie czy są chętni aby zespołowo stworzyć taką konstrukcje?-ważna była by wymiana informacji jakie elementy(magneto--stator) bez przerabiania pasują do WSK?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 11:08, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żeliwnapięść




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:13, 22 Mar 2011    Temat postu:

..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez żeliwnapięść dnia Sob 19:42, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:23, 22 Mar 2011    Temat postu:

Witam --super informacja!! i teraz czy stator wchodzi bez podstawki .. w sensie czy potrzebne jest pośrednie mocowanie?? .. ktoś posiada link do takiego zestawu ..albo foty ??? czujnik hall jest malutki mocowanie nie powinno stanowić problemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żeliwnapięść




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:43, 22 Mar 2011    Temat postu:

..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez żeliwnapięść dnia Sob 19:43, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:57, 22 Mar 2011    Temat postu:

rozumiem ,że zamówiłeś magneto od skutera i Masz do tego stator .. bo to musi być komplet! w magnecie najistotniejsze dla bez[problematycznego majsterkowania jest stożek i klin na magnecie -to jest ciężko zrobić prostymi metodami ..natomiast flansza ..elektryka .. nie ma problemu - podstawowe pytanie od czego zastosować gotowy pasujący mechanicznie zapłon ? koło magnesowe(magneto) i stator ! oczywiście taki aby się mieściło pod deklem.. a dalej sobie poradzimy Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:44, 22 Mar 2011    Temat postu:

magneto trzeba było przetoczyć jest też nowe miejsce pod klin a zapłon ustawiany lampą stroboskopową. tak że mechanicznie raczej jest Ok z tym że nie działa. a jak bym zastosował moduł zapłonowy od skutera piaggio? tam cdi jest zasilane 12v. co do zdjęć to sąmoją własnością a to mój motocykl [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z-tomek dnia Wto 16:45, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:01, 22 Mar 2011    Temat postu:

Piękny motocykl!! ale koncentrując się na temacie powtarzalnego taniego zapłonu o bardzo dobrych parametrach -to najpierw ustalmy czy istnieje magneto ,którego nie trzeba będzie przetaczać ?? to pytanie podstawowe!! Robiłem -numery- typu dopasowanie magneta o skutera do KTM działa to ale ... kłopot z przetaczaniem potem wyważać trzeba ... idea jest taka aby odszukać pasujące fabryczne łatwo dostępne i oczywiście tanie magneto i stator do tego możliwy do zamontowania z flanszą lub bez ---tak aby to było pewne ..sprawdzone i dalej z elektroniką z dopasowaniem nie ma żadnego problemu dopracujemy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 17:06, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 17:05, 22 Mar 2011    Temat postu: WSK...

Witaj! Piękny motocykl Grin . Ps. Seryjny zapłon WSK 125, również da się przerobić na bezstykowy, wykorzystując oryginalne magneto... Wink .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Wto 17:08, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin