![Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna](http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/11598162314da5108974636-663305-wm.jpg) |
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z-tomek
Aktywny forumowicz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:52, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Trzeba by odwiedzić jakąś hurtownie z zapłonami ale niestety nie mam w okolicy żadnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 18:59, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
a jak jest z dostępnością i ceną oryginalnego ? być może nie warto szukać ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z-tomek
Aktywny forumowicz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:20, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Oryginalnego w jakim sensie że oryginał do WSK? tutaj podobny zapłon [link widoczny dla zalogowanych]
Co do zapłonu który ja kupiłem to wyniósł mnie 70zł z przesyłką plus 30 za przetoczenie stożka w magnecie i zrobienie rowka pod klin.
Zastanawiam się czy nie zamówić tego [link widoczny dla zalogowanych]
Tylko czy to jest od 2t czy 4t?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 23:28, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To co podałeś to cewka z Chińczyka + moduł Ducatti "podobny" w kupie , jeżeli chcesz mogę ci podać schemat do niego. Zależy czy chcesz sie bawić w robienie modułów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Wto 23:29, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z-tomek
Aktywny forumowicz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:46, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
schemat się przyda takiego modułu pod 12v mam 2 wyjścia albo polutować moduł zasilany z akumulatora i podłączyć pod cewkę w/n albo wydać kolejne 70zł na gotowy produkt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 3:11, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
zacznijmy jeszcze raz.. idzie o magneto bez konieczności rozszlifowywania stożka - wyjaśniam dla czego . jest bardzo trudno to zrobić tak aby nie miał bicia ... plus wyważanie!! Owszem uruchomisz sprzęt ale od minimalnego bicia . sprawa kilku gram .. przy prędkości kilku tysięcy obrotów z tego robią się kilogramy! Uszkadza łożysko na wale ,,, wibracje .....
Wcześniej był post żeliwnapięść napisał: | Witam,też planuje do wsk 125 założyć zapłon cdi z tego co się dowiedziałem to bez przeróbek pasuje koło od kosiarki dezamet na allegro są dostępne nowe koła po 49 zł plus przesyłka | czy ktoś to jest w stanie sprawdzić ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Śro 14:55, 23 Mar 2011 Temat postu: WSK... |
|
|
Witam! Tak, racja. Poza tym można spróbować wykorzystać stator i magneto wueskowe - odpada właśnie problem dopasowywania stożka i wyważania. Jest to przecież do wykonania .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:37, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Koncepcja ..
łatwa do powielenia i spopularyzowania naszego rozwiązania powinna opierać się na tanich łatwo dostępnych elementach ..z jak najmniejszą koniecznością ingerencji w części mechaniczne bo wiadomo ,ze elektronikę wstawimy własnej konstrukcji-na początku proponuje skoncentrować się na poszukiwaniu właśnie magneta i statora czyli pytabnnie zasadnicze .. KTO WIE NA PEWNO JAKIE MAGNETO WCHODZI JEST ŁATWO DOSTĘPNE I TANIE BEZ KONIECZNOŚCI ROZSZLIFOWYWANIA STOŻKA ?? w odpowiedzi można zamieszczać linki na allegro albo inne składy takich części
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Śro 22:49, 23 Mar 2011 Temat postu: WSK... |
|
|
Witam! Najłatwiej jest pozostać przy oryginalnym magnecie i statorze; dokupić należy tylko impulsator, no i nawinąć cewkę ładującą CDI. Moduł/cewkomoduł: albo "gotowiec" albo własnej roboty (ale wówczas potrzebujemy cewki WN od chińskiego skuterka). Co do zasilania modułu - wchodzi też w grę połączenie cewki świetlnej (wstawionej w miejsce zapłonowej) z odpowiednio dobranym transformatorkiem - po to, żeby uniknąć nawijania cewki zasilającej moduł... A propos trafka, to na naszym forum pojawił się ostatnio ciekawy artykuł (dotyczył Simsona).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Śro 22:52, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 22:55, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Zamieść Sławek linka .. tak dla ułatwienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z-tomek
Aktywny forumowicz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:35, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ktoś wie czy te moduły [link widoczny dla zalogowanych] mają coś takiego jak przyspieszenie/opóźnienie zapłonu? Nie znalazłem w internecie a to ważne żeby się nie okazało że przyspiesza za bardzo i motor będzie szwankować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Czw 1:09, 24 Mar 2011 Temat postu: WSK... |
|
|
A oto link - warto rzucić okiem, bardzo pomysłowe rozwiązanie: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 5:26, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
z-tomek napisał: | Ktoś wie czy te moduły [link widoczny dla zalogowanych] mają coś takiego jak przyspieszenie/opóźnienie zapłonu? Nie znalazłem w internecie a to ważne żeby się nie okazało że przyspiesza za bardzo i motor będzie szwankować | Załóż nowy temat dotyczący CDI chińskich .... do WSK czy też innego podobnego powinny się nadawać one nie mają przyspieszacza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 5:30, 24 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
z-tomek
Aktywny forumowicz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 20:39, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witajcie:) Sławek ma rację moim zdaniem najprościej by było na razie zostawić w spokoju przeróbki mechaniczne i skupić się na naszym oryginalnym iskrowniku i kole magnesowym. Trzeba nawinąć, którąś z cewek odpowiednim drutem aby ładowało CDI. Ja nawet ostatnio intensywnie zastanawiałem się czy dałoby radę nawinąć ten drut na istniejącą już cewkę świetlną. Co o tym sądzicie? myślę że się zmieści. Drut jak już ze Sławkiem rozmawiałem to około 0.15mm. Mieli byśmy ładowanie CDI. Teraz tylko zastanowić się nad impulsatorem. Co o tym sądzicie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 21:40, 01 Kwi 2011 Temat postu: CDI w WSK 125... |
|
|
Witaj Kolego! To miło, że zarejestrowałeś się na naszym forum - wiem, że działasz na tym "starym". A propos poruszanego przez Ciebie tematu, sprawdź proszę ten link: [link widoczny dla zalogowanych]
Co sądzisz o takim rozwiązaniu? Ewentualnie można próbować umieścić impulsator po zewnętrznej stronie koła zamachowego. Wówczas problemem będzie prawy dekiel. Ps. Zainteresowany tym tematem Forumowicz rozwiązał już całą sprawę zakładając "gotowca". Widziałem filmik - zestaw wygląda i pracuje ładnie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 21:56, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No czadersko:) tylko gdzie jest cewka ładowania CDI ? Ten element zamocowany na kole magnesowym to pewnie jakiś mały magnes!? Pomysł przedni już mi się podoba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 22:02, 01 Kwi 2011 Temat postu: CDI w WSK 125... |
|
|
Wydaje mi się, że moduł do tego zestawu ma chyba jakąś przetwornicę/trafko(?), przekształcające AC w DC. Ale tak jak pisałeś, kto wie, czy nie zmieści się uzwojenie ładowania CDI na uzwojeniu cewki świetlnej. "Trójka" ma spore magneto - jest ono skuteczne, tak więc mniejsza ilość drucika nawojowego powinna być efektywna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 22:13, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm tajemnicza sprawa z tym trafem. Rozumiem że cewka ładowania musi wytwarzać 250-300V w maksimum obrotów i nie więcej. Tylko czym to pomierzyć? A może jednak znaleźć trafo 12/230V. Co do nawijania znalazłem już drut z zasilacza 230/12V - uzwojenie pierwotne ma 450 Ohm przy około 0.12mm więc drutu starczy. I nie jest go tak dużo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 22:20, 01 Kwi 2011 Temat postu: CDI w WSK 125... |
|
|
Masz rację. Warto spróbować. Tylko nie należy przesadzać z opornością. Nasze CDI musi wytrzymać napięcie podawane przez tę cewkę. Ale to nie kłopot. Wystarczy w module dać kondensator na 600 V ( lub szeregowo kondensatory, tak aby uzyskać napięcie ich pracy np. 800V), tyrystor na ten sam potencjał - 600...800V. Diody natomiast po dwie szeregowo, co da nam napięcie ich przebicia 2000V . Cewka WN koniecznie od chińskiego dwusuwowego skuterka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 22:24, 01 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 22:31, 01 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja myślałem o gotowym module z "chińczyka" ale jak będzie trzeba wylutować to schemat już mam;) Pomysł z impulsatorem jest świetny! Kwestia prawidłowego ustawienia tego magnesiku. Mam już sporo informacji i chyba zacznę jakieś eksperymenty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 23:29, 01 Kwi 2011 Temat postu: CDI w WSK 125... |
|
|
Powodzenia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans
Aktywny forumowicz
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:28, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ładnie zrobione cdi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AudioBas
Operator forum ++++
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Okolice
|
Wysłany: Nie 10:56, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Serdecznie.
Planuję również wsadzić zapłon CDI ze skutera.
Znalazł już ktoś magneto, którego nie trzeba przetaczać?
krokodyl napisał: | zacznijmy jeszcze raz.. idzie o magneto bez konieczności rozszlifowywania stożka - wyjaśniam dla czego . jest bardzo trudno to zrobić tak aby nie miał bicia ... plus wyważanie!! Owszem uruchomisz sprzęt ale od minimalnego bicia . sprawa kilku gram .. przy prędkości kilku tysięcy obrotów z tego robią się kilogramy! Uszkadza łożysko na wale ,,, wibracje ..... |
Szczerze to fabryczne magneta nie sądzę, aby były jakoś mega wyważone.
To są stare motocykle, takie magneta przeżyły pewnie nie raz ściąganie młotkiem i innymi elementami.
Myślę, że jak znajdzie się porządnego fachowca to przetoczy bez problemu stożek magneta i nic nie będzie trzeba wyważać.
Planuję jak kolega wyżej zakupić chińskie magneto i iskrownik:
obrazki.elektroda.pl/2980544300_1302358774.jpg
I proszę mi poradzić jaki moduł oraz cewkę dokupić do tego?
A może jest jakiś patent, aby te dwa elementy były w jednym???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:00, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
CDI od chińskiego dwusuwowego i cewka to samo jeśli stosujesz magneto och chińskiego -- osobno cewką i CDI jest to lepsze rozwiązanie do eksperymentowania --
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Nie 14:04, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|