Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Własne konstrukcje...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 16:37, 01 Cze 2011    Temat postu: Do Kolegów zm_m i jack 63...

Witam. Do Kolegi zm_m... Tak więc ładowanie kondka z odłączonym obwodem wyzwalania, zachowuje się dobrze. Spróbuj jeszcze wykonać taką oto małą zamianę podłączenia diód w module, którego schemat Ci podesłałem... Zmiany robisz tylko z diodami, które oznaczyłem na żółto. Ten poniższy schemat pokazuje jak wygląda całość już po zmianie - porównaj sobie z poprzednią wersją:

[link widoczny dla zalogowanych]

Do Kolegi jack 63... Tak, trafo podaje za wysokie napięcie i przydałoby się jakieś o mniejszym przełożeniu. Gdyby Kolega zm_m mógł zmierzyć to o czym piszesz oscyloskopem, byłoby super. Pomoglibyśmy uruchomić układzik na pewno szybciej Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Śro 18:00, 01 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:37, 01 Cze 2011    Temat postu:

Sławku nie rozumiem tej ostatniej propozycji. Przecież anoda tyrystora będzie miała ujemny potencjał względem katody podczas ładowania kondensatora. Jak wiec chcesz "otworzyć" tyrystor spolaryzowany zaporowo?
Wciąż obstaję że trzeba poprawić wydajność obwodu ładowania kondensatora. Układ poprzedni jest dobry.
Co do oscyloskopu to za przysłowiową złotówkę można go sobie zrobić. Opisałem to w poprzednim poście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:38, 01 Cze 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Witam
CDi działa na symulatorze rezystor trzeba zwiększyć wartość do 15 Ohm i diody odwrotnie .. przy okazji pytanie zamieściłem celowo 2 takie same schematy 1 w BMP czyli formacie bez kompresji ale za to zajmuje wiele miejsca i 2 w JPG czyli kompresja ale za to słabsza jakość -- pytanie czy zamieszczać w JPG mimo słabszej jakości ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zm_m
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Śro 20:48, 01 Cze 2011    Temat postu:

Witam. Zrobiłem już wszyskkie możliwe wersje, w ostatniej napięcie na kondensatorze bylo 200V
max. ale iskry dalej nie ma.odłączenie opornika od bramki niespowodowało wzrostu napięcia kondensatora.w poprzedniej wersji odłączenie tego opornika spowodowało wzrost napięcia na
kondensatorze wychodzi na to że układ wyzwalania pochlania spory prąd. Napięcie transformatora niejest za wysokie bo przy pojedyńczych impulsach nieprzekracza 200V ale jak tyrystor sie nie wyzwoli to kondensator się doładowuje. Tak sobie myślę że jak by żrudło zasilania miało wydajność
z 5A to coś by wybuchło albo zagotowało. Niejestem elektronikiem ale biorąc tak na chłopski
rozum w fabrycznym cewko-module jest bardzo cieki drucik więc niemoże tam płynąc duży prąd.
A tu ginie duża część napięcia zwierana poprzez oporniki i diode.
Panowie prosze Was uzgodnijcie między sobą co tu jest nie tak bo moję możliwości już się
wyczerpały. Transformator u mnie jest zaśilany napięciem 4-8V uzwojenie jest 9,5/230V gdyby
pozostało z tego 4V conajmniej to by bylo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 20:55, 01 Cze 2011    Temat postu: Symulacja...

Witam. Wielkie dzięki Kolego za wykonaną symulację. Na pewno będzie pomocna. Nie ma zatem sensu zmieniać sposobu wlutowania diód (ich biegunowości). "Stary" schemat jest więc w porządku. Wartości rezystorów też troszeczkę inne niż w pierwotnej propozycji. Koledze zm_m zasugerowałem odwrócenie polaryzacji wspomnianych elementów, bo sam pamiętam, jak kiedyś uruchamiałem magnet CDI własnej roboty... Wówczas dysponując błędnym schematem, impuls wyzwalający doprowadziłem pomiędzy bramkę a anodę (!) tyrystora. Oczywiście iskry brak... Ale gdy między bramkę a anodę podłączyłem opornik o wartości kilku kiloomów, układ...zadziałał Grin . Ot..., metoda prób i błędów, ale w granicach rozsądku, co by czegoś nie "załatwić".
Do zm_m... Spróbuj impuls wyzwalający podać przez diodę i opornik np. 2,2 kOhm na bramkę tyrystora z uzwojenia pierwotnego trafka. Musisz więc wypiąć część podającą impuls od uzwojenia wtórnego. Rzuć okiem na obrazek z mojego posta (tez z dynamem i trafkiem). Potem pomyślimy co dalej (włącznie z obciążalnością tego rezystora - taki na 2W będzie ok). Pozdrawiam Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Śro 21:15, 01 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zm_m
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Czw 11:24, 02 Cze 2011    Temat postu:

Witajcie,
Zrobilem tak! Wylutowałem oporniki ,diodę od katody tyrystora oraz drugą od katody tyrystora do
transformatora. Zwarłem katode tyrystora z masą, do bramki tyrystora wlutowałem diodę i połączyłem z przewodem zaśilającym transformator. A więc najprostszy moduł efekt jest taki że jest iskra nawed przy pokręceniu ręką ale napięcie na kondensatorze jest jest zaledwie 20V na
cewce zasilającej 1 V zapalić śilnika niedało się. Widać tyrystor potrzebuje tyle prądu że do zapłonu
niewiele zostaje. Zastanawia mnie fakt że na tym rdzeniu była orginalna ceka i starczyło prądu a była nawinięta bardzo cienkim drutem. Chyba nic z tego nie będzie bo zwiększyć wydajności zaśilania nieda się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 13:04, 02 Cze 2011    Temat postu: Schemat...

Witaj! Czyli któryś z elementów elektronicznych jest uszkodzony??? Dziwna sprawka - bez tyrystora kondensator ładował się aż do 200V... A może główna dioda jest przebita??? Podpowiem, że multimetr na zakresie "test diody", niestety nie zawsze to nam wykaże. Ja ustawiam go na zakres "20V" i mierzę napięcie wsteczne, ale zasilając diodę bateryjką, np. 9V. Jeśli jest ok, w kierunku zaporowy mam wskazanie "0,00". Jeżeli masz jeszcze trochę cierpliwości, to proponuję wykonać wszystko dokładnie tak, jak na poniższym schemacie. W trakcie prób, układ ten generował ładną iskrę i to ze sporą częstotliwością. Elementy elektroniczne wykorzystujesz z już posiadanych:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zachęcam Kolegę do wykonania tej jeszcze jednej próby. Ważne są tutaj miejsca podłączenia kabli; trzeba eksperymentować dla uzyskania jak najlepszej iskry. W przypadku ewentualnych pytań, proszę pisać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Czw 13:12, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 14:36, 02 Cze 2011    Temat postu:

Szczerze mówiąc już sie pogubiłem. Nie wiem jaki jest aktualny stan projektu. Nie wiem która wersja modułu, trafka i cewki magneta jest aktualna i o której piszemy posty. Prośba do zm_m a usystematyzowanie informacji.
Pisałem i napiszę po raz ostatni. Problem polega nie na wyzwalaniu ale na zgromadzeniu odpowiedniej energii w kondensatorze. Po prostu ładuje się do zbyt niskiego napięcia i natychmiast rozładowuje nie dając iskry.
W tym silniku nie ma klasycznego koła magnesowego tylko wstawka magnetyczna na części koła zamachowego. Na cewce zasilającej generowane są tylko impulsy napięcia podobne do impulsów generowanych przez impulsator. Czyli jest tak: krótki jeden okres sinusoidy (prawie) a potem dłuuugo nic! Ten jeden okres musi wystarczyć do naładowania kondensatora i wyzwolenia iskry. Potem układ śpi!
Aby kondensator się naładował muszą być spełnione następujące warunki:
1. Polaryzacja napięcia musi być właściwa. Powiedzmy, że ładowanie trwa podczas wznoszącego się półokresu sinusoidy.
2. Wydajność prądowa musi byc wystarczająca aby w tym bardzo krótkim czasie naładować kondensator od zera (prawie) do min 200V.
3. Impedancja układu ładowania musi być mała aby spełniony był punkt 2.
4. Prąd ładowania nie jest w fazie z napięciem cewki - spóźnia się - więc musi byc trochę więcej czasu przed wyzwoleniem aby wykorzystać prąd zmagazynowany w indukcyjnościach. Trzeba opóźnić wyzwolenie tyrystora! Pisałem o kondensatorze który to uczyni.
Może w weekend znajdę czas i zrobię symulacje bliską prawdy. Symulacji motodynamo nie mogę zobaczyć (Ipcop blokuje!).

zm_m proszę aby się nie poddawał tylko zrobił sobie oscyloskop z komputera. Jak zobaczy przebiegi to szybko zobaczy co się dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 16:27, 02 Cze 2011    Temat postu: Zapłon...

Witam. Kolego jack 63... Układ zapłonowy Kolegi zm_m składa się z rdzenia typu "A" i koła zamachowego wyposażonego w dwa magnesy. Wytwarza ono sinusoidę o dwóch "górkach" (dodatniej i ujemnej), pomimo tylko dwóch magnesów... Dlaczego? Bo impuls (pik) o przeciwnym znaku do tego ładującego, powstaje w tzw. fazie "odrywkowej" obrotu magneta. Jest to właśnie moment przebiegunowania. Podobne zjawisko ma miejsce również w konstrukcjach, gdzie mamy rdzeń typu "I" i tylko jeden magnes (Szwedzi opracowali kiedyś takie rozwiązanie). Faktyczny wykres napięcia generowanego przez taki układ zawiera podczas jednego przejścia magnesów pod rdzeniem następujące "składniki": mały pik ujemny - duży pik dodatni - mały pik ujemny (bądź odwrotnie, naturalnie). Pik dodatni można wykorzystać do ładowania kondensatora; ujemny do wyzwalania. Zawsze warto sprawdzić, który pik ma wyższą wartość. Wbrew pozorom różnią się one woltażem... Zgadzam się z Tobą, że w układach cewka, dioda , kondensator, występuje "wyprzedzanie" prądu przez napięcie. Podobne zjawisko ma miejsce w indukcyjnych, stykowych iskrownikach motocyklowych. Oznacza to, iż kiedy napięcie ma wartość równą zeru, prąd osiąga dopiero wówczas swoje maksimum Wink . Prądy, z którymi mamy do czynienia w układach CDI (ładowanie kondensatora), oscylują najczęściej w przedziale 10 - 20 mA. To bardzo mało... Uważam również, że Kolega zm_m mógłby jeszcze przeprowadzić próby uruchomienia swojego układziku. Myślę, iż warto Cool .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:12, 02 Cze 2011    Temat postu:

Przyjrzałem się rysunkowi z trzeciej strony tematu przedstawiającego rdzeń "A" i faktycznie dwa magnesy. Niestety, jak pisałem imageshack, ma tylko w domu a czasem piszę z pracy.
Jednak pomyliłem się niewiele, choć uwaga o dwóch małych dolinkach i jednej górce jest dla mnie bardzo cenna. Dla zm_m powinna być wręcz samym złotem! To sedno jego niepowodzeń.
Trzeba tak ustawić fazy (połączyć odpowiednie wyprowadzenia trafka i cewki) aby właśnie górka ładowała kondensator a następująca po niej dolinka wyzwalała tyrystor.
Tylko co zrobić z pierwszą dolinką????
Może Sławek podpowie...
Czy wystarczy ją po prostu olać.. zakładając że nie nabruździ?
Pozostałe informacje Sławka jednak potwierdzają mój pogląd, że jest jakieś napięcie przez krótki czas a potem długo nic i.. cykl się powtarza. Kondensator musi więc naładować duża górka dodatnia podniesiona jeszcze trafkiem. Warunek: Musi to zrobić szybko!
Wyzwalanie osobiście wziąłbym bezpośrednio z cewki magneta czyli sprzed trafka. Oczywiście potrzebna jest modyfikacja układu. Trzeba "wyjąć" wszystkie elementy spod tyrystora i zasilić je bezpośrednio z cewki, a katodę tyrystora dołączyć do masy.
Ten sposób wyzwalania spowoduje późniejsze wyzwolenie tyrystora choćby z tego względu że stromość napięcia jest dużo niższa niż po trafku. Nie mam w tej chwili czasu aby umieść schemat, ale Sławek wie o co chodzi. Tak sądzę.
To rozwiązanie wybitnie komplikuje sprawę fazowania przebiegów. Jednak wystarczy mądrze użyć opisywanej sondy do napięć szczytowych podczas ręcznego poruszania kołem magnesowym tam i z powrotem wokół punktu zapłonu. Przy okazji znajdą się górki i dolinki.
Może Sławek będzie łaskaw to przedstawić. Ma większy talent dydaktyczny ode mnie. Grin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 17:37, 02 Cze 2011    Temat postu: Zapłon...

Zgadzam się z Tobą w kwestii modyfikacji układu, dlatego zaproponowałem Koledze zm_m w dzisiejszym poście ten schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Też uważam, że wyzwalanie trzeba doprowadzić bezpośrednio z cewki magneta (a więc sprzed trafa). Myślałeś Kolego o czymś takim jak na załączonym schemacie?
Pierwsza "dolinka" jest teoretycznie nieszkodliwa, ponieważ w momencie jej pojawienia się, kondensator jest pusty. Praktycznie jednak, może być tak, że napięcie wyzwalania - pierwsza "dolinka", "zajdzie" niestety już na napięcie ładujące, no a wtedy wiadomo... Impuls ładujący zamiast iść na kondensator, "załapie" się na tyrystor i "ucieknie" do masy. Ale tak jak mówiliśmy wcześniej, odpowiednia rezystancja w obwodzie bramki, powinna załatwić sprawę, rozsuwając (możliwie skutecznie separując) od siebie "dolinki" i "górkę". Musimy jack 63 poczekać na odpowiedź zm_m Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Czw 17:41, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:47, 03 Cze 2011    Temat postu:

Na razie zm_m się nie odezwał. Może później.
Miałem chwilkę i zrobiłem pomiary będącego po ręką trafka TS2/15. Wyniki nawet dla mnie sa zaskakujące.
Dane znamionowe: U1=230V AC, U2 = 10.1V AC 0.18A AC
Wyliczona przekładnia 230/10.1=22.7
Pomiary:
Rdzeń 13x13 mm = 1.69 cm2
R1=2.13k , L1=??? Miernik pokazał "L" - przekroczenie zakresu 20 H Muszę dostać się do lepszego miernika, bo bo przy tej rezystancji uzwojenia mój miernik wysiada.
R2=9.6 om , L2= 155 mH
Pojemność między-uzwojeniowa 14-30pF

Czy panowie nie uważają, że wyniki dają dużo do myślenia w kontekście problemów z uruchomieniem układu kolegi zm_m ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zm_m
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Pią 20:47, 03 Cze 2011    Temat postu:

Witajcie.
Internet coś mi niedziałał jak należy. Dioda mało prawdopodobne jest na 1300V/3A. ten ostatni
układ mogę oczywiście sprawdzić tylko powiedzcie mi jak to połączyć bo z tego co wiem końce
uzwojen cewki zapłonowej są połączone wewnątrz razem do masy i niema do nich dostępu.
Co do magnesów ,niektóre koła mają dwa magnesy oddalone jeden od drugiego o kilka centymetrów u mnie jest jeden klocek o długośći ok. 3 cmm. na środku przykręcony śrubą wątpię
żeby magnes miał otwór na środku więc chyba są dwa przykryte jednym kawałkiem blachy stalowej.Niewiem czy taki mały opór 33om w układzie wyzwalania nie skonsumuje znacznej
części energii cewki zaśilającej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:53, 03 Cze 2011    Temat postu: Zapłon...

Witam. Na poniższym obrazku naniosłem niezbędne zmiany; wszystko podłącz na jego podstawie. Dobierając wartość opornika między bramką a katodą tyrystora, musisz pamiętać, że powinien on mieć zawsze wyższą wartość od oporności cewki wyzwalającej (u Ciebie tę rolę będzie pełnić uzwojenie nawinięte na rdzeniu - zasilające trafko). Co do magnesów... łatwo możesz ustalić ich liczbę, zbliżając do odp. miejsca na kole zamachowym mały magnesik (lub "jadąc" nim po obwodzie). Obserwujesz po prostu wtedy jego reakcję. Bez problemu wyczujesz w ilu miejscach jest on odpychany i przyciągany. Przypuszczam, że masz tam dwa magnesy. Pomiędzy nimi jest jedno, wyraźne, silne pole magnetyczne - bardzo charakterystyczne miejsce. Powodzenia Wink .
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Sob 0:05, 04 Cze 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:52, 04 Cze 2011    Temat postu:



w Galerii zamieścił Nyemi ... jest tam jeszcze kilka innych schematów w temacie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zm_m
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Nie 10:48, 05 Cze 2011    Temat postu:

Witam.
Zrobiłem ten ostatni eksperyment, kondensator ładował się ale napięcie było bardzo niskie
impuls na bramce był ale iskry nie było mimo zamiany połączeń faz.Postanowiłem zadzwonić do
kolegi który naprawia sprzęt spalinowy ,a on mi nato! człowieku po co się tak męczysz mam całe
wiadro rozmaitych cewek przyjedż sobie wybrać. Skorzystałem z zaproszenia i przywiozłem parę
cewek przetestowałem i wybór padł na cewkę Hondy gx 160 która byla najbliższa orginału łatwo
dostępna i nie droga. Po paru godzinach pracy silnik już chodzil i zapala za jednym pociągnięciem.
Zapewne zadacie pytanie poco te kombinacje; a no poto żeby uniknąć ingerencji w obudowe
wentylatora. Jak się potem okazało cała przeróbka polegała na dorobieniu jednego dodatkowego
uchwytu cewki i zrobienie otworu do wyprowadzenie kabla. Ponieważ ja jestem chobbystą to
i tak zbuduję CDI z posiadanych już częsci. Jeden z kilku zrobionych modułów działa od razu
i niepotrzeba nic dobierać jest to;spartamet.net/cdi no ale nie mogłem go zastosować ze znanych już powodów. Schemat podany przez Kol. motodynamo jest iteresujący tylko ta dioda
VD5 wygląda na pojemnośćiową a myślę że nie jest.

Wszystkim wypowiadającym się w tym temacie bardzo serdecznie dziękuje za poświęcony
czas i bez iteresowną chęć pomocy. Ja stary znowu coś nowego się nauczyłem.
Pozdrawiam ZM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 10:54, 05 Cze 2011    Temat postu:

To fajnie że działa, może kolega wrzucić fotki konstrukcji i jaki filmik jak pracuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:59, 05 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
VD5 wygląda na pojemnośćiową a myślę że nie jest.


jest to dioda 4 warstwowa dynistor .. Happy można zastąpić diakiem ....

dioda pojemnościowa pojemnościowa nie ma sensu tak jak by wsadzić antenę radiową do zapłonu ...Happy równie bez sensu Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:10, 06 Cze 2011    Temat postu:

Czyli w sumie brak sukcesu pomimo sukcesu. Problem został rozwiązany przez obejście go inną drogą. Ważne że działa. Grin
Schemat zaprezentowany przez motodynamo jest bardzo ciekawy. Zawiera dwa elementy opóźniające otwarcie tyrystora, czyli to o co walczyliśmy od dłuższego czasu.
Jednym jest kondensator (pisałem o nim) a drugi i to ważniejszy to ta dziwna dioda, która przewodzi w sposób lawinowy po przekroczeniu określonego napięcia. Dzięki temu odsuwamy w czasie otwarcie tyrystora i dajemy czas układowi ładowania kondensatora aby go solidnie naładował.
Jak pisał motodynamo można ją zastąpić diakiem lub tranzystorem jednozłączowym lub układem dwóch tranzystorów. Jest to typowy element stosowany w układach wyzwalania tyrystorów. Dzisiaj trochę zapomniany i pewnie trudny do zdobycia.
Jak wiadomo w Rosji tory są o ch.. szersze i oni dalej takie elementy stosują. Co wcale nie podważa poprawności konstrukcji modułu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 0:15, 08 Cze 2011    Temat postu:

Witam! Cieszę się Kolego zm_m, że udało się uruchomić zapłon. Wygląda na to, że dotychczasowa cewka na rdzeniu nie "korespondowała" z uzwojeniem trafka (przynajmniej w zakresie wyższych obrotów). Może połączenie cewki zasilającej z trafem działało przy pewnych obrotach jak coś w rodzaju niepotrzebnego stabilizatora napięcia Question Odkręcając gaz, do cylindra dostawało się coraz więcej paliwa, a iskra okazywała się za słaba, bo nie wzrastała jej energia Question Ale to tylko przypuszczenia Wink . Gdybyś zdecydował się na próby z jakimś układzikiem samodzielnie zmontowanym, zapraszamy do podzielenia się uwagami. Pozdrowienia Grin .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARRMI




Dołączył: 12 Lut 2024
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:47, 13 Lut 2024    Temat postu:

Witam.
Co można by poprawić w schemacie Sławka do WSK 175 aby iskra była większa? Próbuję ocalić KX 65 z układem magneta i cewki wyzwalającej lecz iskra jest słaba i jak założę fajkę ze świecą to iskry brak (fajka i świeca nowe). Cewka ładująca ma 500 omów a wyzwalająca 5 omów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:09, 13 Lut 2024    Temat postu:

zobacz ile ma lat temat ... wklej kawałek o jakim układzie piszesz ... jest trochę zamieszania w temacie sama fajka ma często wmontowany rezystor może tutaj jest przyczyna zmień fajkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin