Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Własne konstrukcje...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Sob 19:41, 21 Maj 2011    Temat postu: Zapłon TCI...

Witam. Niniejszy temat dotyczy jednak zapłonu TCI w wersji magnet... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:51, 21 Maj 2011    Temat postu:

Rozumiem o co chodzi ja tylko napisałem jak nie wchodząc w koszty i prostym sposobem zrobić zapłon bezstykowy w takim motorku jak wsk itp... Jak ktoś chce niech nawija od podstaw cewki - to się jak najbardziej chwali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:18, 21 Maj 2011    Temat postu:

pietras6v napisał:
Czy napisał już ktoś kiedyś ile czasu trwa wyładowanie iskrowe?? Jeśli jeszcze nie to chętnie bym się dowiedziałHappy Czy jest to dużo mniej od 1ms?? Orientuje się ktoś??


Pytanie jest zbyt ogólne. Jak chcesz dostać konkretną odpowiedź to zadaj konkretne pytanie. Tzn. podaj przynajmniej rodzaj układu zapłonowego, a najlepiej jego schemat i informacje o elementach.
Odpowiedź najbardziej ogólna to:
Wyładowanie iskrowe trwa od 20us do 2 ms.
Niestety dla CDI są to wartości bliższe dolnego zakresu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zm_m
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Sob 21:28, 21 Maj 2011    Temat postu:

Witam.
Może i była dodatkowa ceweczka w całym tym pakiecie ale teraz już nieda się dojśc do tego.
Złożyłem modół który zaproponował Sławek ale jak narazie nieudało mi się uzyskać iskry.
Kondensator się ładuje ,występują ujemne impulsy 02-05Vna bramce ale tyrystor niewyzwala się niewiem jakie napiecie jest potrzebne do wyzwolenia tyrystora. Jak zewrze anode tyrystora na moment do masy
to wystąpi iskra na świecy, widać coś brakuje,prądu czy napięcia niewiem. Podpowiedzcie mi.
Transformator jednak trzeba dobrać okazalo się że transformator zbyt duży ma małą oporność
cewki którą zasila ceka koła magnesowego więc połknie cały prąd z tej cewki i kondensator
nie naładuje się. Może w typowym magnecie jest inaczej bo ładuje bez przerwy.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Sob 21:38, 21 Maj 2011    Temat postu:

Oczywiście chodzi o CDI. Cewka moduł i impulsator z dolnej półki cenowej dostępnej na alledrogo:) Już widzę że to będzie ten dolny zakres. Bo z tego ci się orientuję do 2ms osiąga się przy zapłonach bateryjnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Sob 21:41, 21 Maj 2011    Temat postu: Cewki...

Do Kolegi Telemah: Racja - w CDI trafo jest kapitalnym rozwiązaniem i rzeczywiście wygodniejszym niż nawijanie cewki zasilającej. Impulsator natomiast, jest nieco mniej kłopotliwy w wykonaniu. Ja jakiś czas temu wykonałem taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ps. Faktycznie, najpraktyczniej jest umieścić trafko na płytce z elektroniką Grin .
Do Kolegi zm_m: tyrystor do odpalenia potrzebuje dodatniego impulsu - proszę zmienić "biegunowość" połączeń. Dla BT 151/800R, na bramce wystarczy napięcie 0,1V...Poproszę również o fotki całego ustrojstwa - będzie o wiele łatwiej pomóc... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Sob 21:51, 21 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:44, 21 Maj 2011    Temat postu:

bardziej istotna jest energia iskry czyli w układach CDI pojemność kondensatora naładowanego do jak najwyższego napięcia (wiadomo max 350V ponieważ po wyzej tego napięcia izolowanie podwyższa znacznie koszty .. ale i tak pojedyncza świeca przyjęło się ze do 650 ccm na cylinder poprawnie zapala mieszankę większe pojemności mają już 2 świece

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Sob 21:52, 21 Maj 2011    Temat postu:

Pytam o te czasy bo wbrew pozorom nie jest to zagadnienie błache. Szczególnie gdy projektuję właśnie przesłonę na czujnik halla do swojego TCI 2T dwucylindrowego. Dlatego z ciekawości chcę porównać różne możliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:54, 21 Maj 2011    Temat postu:

Przecież w niektórych fabrycznych konstrukcjach moduł jest zasilany niskim napięciem zmiennym a transformator jest umieszczony na płytce modułu.

Przypomnę (choć w osobnym temacie o tym pisałem) że transformator działa tutaj impulsowo więc licząc w ten sposób jak zaproponował Sławek obliczacie moc jaką transformator powinien mieć przy ciągłym obciążeniu. Gdzieś tu był przykład że trafko ma mieć 6W - ja bym to podzielił przynajmniej przez 2 a i to będzie aż nadto.Ktoś już zauważył że w niektórych konstrukcjach stosowanie większego transformatora nie jest korzystne ze względu na niewielką rezystancję uzwojenia.

Ps. te elementy z chinskich skuterków to dno i wodorosty elementy robione przez jakieś upośledzone chińskie dziecko w chatce bambusowej żadna powtarzalność parametrów cewki nawijane przez pijanego rolnika na polu ryżowym zdarzają sie nawet takie "kawiatki" jak impulsatory bez uzwojeń i różne takie .Z elementów znalezionych na polskim śmietniku złożysz lepszy zapłon .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:15, 21 Maj 2011    Temat postu:

zm_m napisał:
Witam.
Może i była dodatkowa ceweczka w całym tym pakiecie ale teraz już nieda się dojśc do tego.
Złożyłem modół który zaproponował Sławek ale jak narazie nieudało mi się uzyskać iskry.
Kondensator się ładuje ,występują ujemne impulsy 02-05Vna bramce ale tyrystor niewyzwala się niewiem jakie napiecie jest potrzebne do wyzwolenia tyrystora. ...

Opisz gdzie (miedzy którymi punktami) czym i jak mierzyłeś. To ważne bo podanie wartość napięcia bez podania warunków pomiaru nie ma sensu.
zm_m napisał:

...Jak zewrze anode tyrystora na moment do masy
to wystąpi iskra na świecy, widać coś brakuje,prądu czy napięcia niewiem. Podpowiedzcie mi.

Prawdopodobnie musisz zmienić miejscami kable idące od impulsatora.
zm_m napisał:

Transformator jednak trzeba dobrać okazalo się że transformator zbyt duży ma małą oporność
cewki którą zasila ceka koła magnesowego więc połknie cały prąd z tej cewki i kondensator
nie naładuje się. Może w typowym magnecie jest inaczej bo ładuje bez przerwy.
Pozdrawiam.

Tutaj to już widać że nie rozumiesz zjawisk.
Przy prądach zmiennych rezystancja odgrywa mniejszą rolę. Ty z lubością podajesz ją jako parametr cewki. Wielu ludzi na tym forum też. Rozumiem to, bo mało kto ma odpowiedni miernik, ale podstawowym parametrem cewki jest INDUKCYJNOŚĆ a nie rezystancja!
Dwie cewki o tej samej rezystancji mogą generować napięcia różniące się nawet 100-krotnie.
Wniosek. Żaden transformator nie będzie za duży (w sensie mocy a nie rozmiarów) do zasilenia CDI. Rezystancja uzwojenia dołączanego do cewki niskonapięciowej CDI będzie mniejsza ale indukcyjność odpowiednio większa i nie popłyną żadne wielkie prądy! Nie powinno się też cokolwiek bardzo grzać.

Osobiście po transformatorze zastosowałbym mostek Gretza (prostowanie dwupołówkowe) i prościutki stabilizator na zenerce, aby nie przebić kondensatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:21, 21 Maj 2011    Temat postu:

Dużych transformatorów nie opłaca się ładować bo szkoda miejsca taki 2-3 watowy w wersji zalewanej jest wystarczający.

Ps.Trzeba tylko dobrać transformator pod kątem przekładni bo możecie przy odrobinie szczęścia przebić kondensator o dopuszczalnym napięciu 400V !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:32, 21 Maj 2011    Temat postu:

Oczywiście że się nie opłaca! Nic takiego nie sugerowałem. Malutki transformator o właściwie dobranej przekładni jest najlepszy. Jest tylko jedno ale.. Skąd go wziąć?
Osobiście uważam, że wystarczy "prawie" dowolny sieciowy "z radyjka". Napięcia można dobrać ilością zwojów cewki w magnecie (dla purystów) lub ograniczyć zenerką (dla niebojących się obniżenia niezawodności układu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:00, 21 Maj 2011    Temat postu:

Jeśli ktoś chce stworzyć full wypas niezawodny moduł to polecam kupić taki transformatorek o mocy 3W w wersji zupełnie szczelnej i z certyfikacją odporności na temperaturę do 75stopni celsjusza można kupić w cenie ok 9zł oczywiście taki wydłubany ze "starego radia" też się nada byle by był sprawny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Nie 16:05, 22 Maj 2011    Temat postu:

Zaraz zaraz chwileczkę--->>
jack63 napisał "Osobiście po transformatorze zastosowałbym mostek Gretza (prostowanie dwupołówkowe) i prościutki stabilizator na zenerce, aby nie przebić kondensatora."
To CDI można zasilać napięciem stałym????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:24, 22 Maj 2011    Temat postu:

można i stałym i zmiennym.Fachowcy rozróżniają dwa typy modułów CDI "AC-CDI" czyli zasilane prądem zmiennym oraz , "DC-CDI" zasilane prądem stałym zwykle wprost z akumulatora konstrukcyjnie różnice są niewielkie w modułach "DC" częściej stosuje się precyzyjniejsze niż imupsatory typu magnetoindukcyjnego ,czujniki halla albo czujniki optyczne.

Ps.Przecież klasyczny "mechaniczny" zapłon bateryjny może działać gdy zasilimy go prądem zmiennym byleby napięcie zasilania się zgadzało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:24, 22 Maj 2011    Temat postu:

z układu prostowniczego Masz dodatnie impulsy tak ,ze będzie to działało . jednak pomysł z diodą nierealny chyba. żę dioda 10W dużej mocy ... albo z rezystorem szeregowo ..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:27, 22 Maj 2011    Temat postu:

A co do DC-CDI to tam potrzebna jest przetwornica więc trochę się komplikuje budowa ale za to precyzyjniej działa całość ale do małych silników szczególnie 2T nie ma sensu tego stosować bo zalet i tak się zbytnio nie zauważy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:02, 22 Maj 2011    Temat postu:

pietras6v napisał:
Zaraz zaraz chwileczkę--->>
jack63 napisał "Osobiście po transformatorze zastosowałbym mostek Gretza (prostowanie dwupołówkowe) i prościutki stabilizator na zenerce, aby nie przebić kondensatora."
To CDI można zasilać napięciem stałym????


Oczywiście! Widać, że nie rozumiesz zasady działania. Chodzi o to aby naładować, między kolejnymi iskrami, kondensator czyli C(di) do napięcia STAŁEGO ok 400V. Przecież w każdym module jest prostownik jednopołówkowy (dioda) który prostuje przemienne napięcie generowane przez cewkę zasilającą.
W "moim" pomyśle zbędne stają się dwie diody modułu. Jedna prostująca a druga zwierająca ujemna połówkę napięcia do masy.
motodynamo napisał:
Cytat:
jednak pomysł z diodą nierealny chyba. żę dioda 10W dużej mocy ... albo z rezystorem szeregowo ..

Bierz pod uwagę, że dioda(y) zenera będzie na 400V! Prąd będzie przez nią płynął tylko gdy napięcie przekroczy te 400V. Co nie powinno się zdarzać bardzo często. Zrób sobie symulację a zobaczysz, że 2W w zupełności wystarczy. W symulacji uwzględnij indukcyjność i rezystancję cewki zasilającej i trafka.

Telemachu. Sam sobie przeczysz. Najpierw jesteś zwolennikiem "pięknej prostoty" a potem rozwodzisz się na temat przetwornicy o której wszyscy powinni zapomnieć bo jest totalnie bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:06, 22 Maj 2011    Temat postu:

Ja dalej jestem zwolennikiem prostoty. Przecież to logiczne że w przypadku zasilania prądem zmiennym łatwo jest uzyskać odp. napięcie do zasilenia modułu albo bezp. z cewki pod kołem magnesowym albo za pomocą transformatora . Poza tym można przecież wykorzystać prąd zmienny płynący bezp. z prądnicy

Zależy do czego nam potrzebny taki zapłon, jak do niedużego silnika szczególnie 2T
to lepiej zbudować sobie coś prostego zasilanego prądem zmiennym a w razie czego można się podpiąć przed mostkiem wprost do pradnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:38, 22 Maj 2011    Temat postu:

Telemah napisał:
Ja dalej jestem zwolennikiem prostoty. Przecież to logiczne że w przypadku zasilania prądem zmiennym łatwo jest uzyskać odp. napięcie do zasilenia modułu albo bezp. z cewki pod kołem magnesowym albo za pomocą transformatora . Poza tym można przecież wykorzystać prąd zmienny płynący bezp. z prądnicy

Zależy do czego nam potrzebny taki zapłon, jak do niedużego silnika szczególnie 2T
to lepiej zbudować sobie coś prostego zasilanego prądem zmiennym a w razie czego można się podpiąć przed mostkiem wprost do pradnicy.


Czy ty w ogóle potrafisz podążać za myśleniem innych w temacie???
Czy może jesteś narcyzem?
Przeczytaj swój post jeszcze raz i zastanów się jaki ma związek z tym co napisali poprzednicy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:53, 22 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
Bierz pod uwagę, że dioda(y) zenera będzie na 400V! Prąd będzie przez nią płynął tylko gdy napięcie przekroczy te 400V. Co nie powinno się zdarzać bardzo często. Zrób sobie symulację a zobaczysz, że 2W w zupełności wystarczy. W symulacji uwzględnij indukcyjność i rezystancję cewki zasilającej i trafka.


właśnie przy prądzie 10mA czyli 1/100 Ampera już Masz 4W wydzielanego ciepła na diodzie ! My nie liczymy średniej wystarczy ten 1 raz i przy niewielkiej pojemności termicznej złącza półprzewodnika pada nam dioda... akurat indukcyjnść przy statorze nie jest parametrem najistotniejszym podobnie rezystancja pasożytnicza cewki nie ograniczy nam prądu -- parametrem podstawowym jest prąd nasycenia rdzenia ! w prostym języku jest to zdolność przenoszenia energii przez rdzeń-- czyli ile rdzeń jest jest nam dostarczyć energii -- obrazowo jest to podobny układ jak zwykły transformator sieciowy im większy rdzeń tym moc przenoszona większa .. oczywiśćie są rdzenie różnych materiałów i typów kołowy ma największą sprawność -- pisze obrazowo im większy tym więcej energii
Sylacja tak .. można ..ale istnieją stany nieustalone na przykład w czasie pracy sinika na wysokich obrotach wyłączam zapłon i co ??? nadmiar energii zwiera dioda .. nie wszystko da się przewidzieć wiec lepiej zakładać duży zapas mocy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zm_m
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Nie 18:00, 22 Maj 2011    Temat postu:

witam.

Mierzyłem napięcie między bramką a masą ,najpierw bylo 02V a kiedy zmieniłem oporności na dzielniku było 05V dalej nic nie robilem. Shemat jest na stronie pierwszej dioda zasilająca dzielnik
rezystorowy podłączona jest zaporowo więc miernik pokazuje napięcie ujemne . Kondensator się ładuje problem jest tylko z wyzwalaniem. Niema tu osobnego impulsatora . Jest tylko mała cewka
nawinięta na rdzeniu orginalnego cewko-modółu która daje 0k.10v i podnoszone transformatorem.
Jeśli chodzi o transformatory to ja sie nie zaglebiam w rozważania teoretyczne.Na pisalem co sam doświadczylem .Miałem maly transformator 10W toroidalny kiedy go podłączyłem do ukladu
tak jak to robiłem wcześniej z innymi transformatorami i byłem zdziwiony że na wyjściu tego trafa, nie ma napięcia. Wywnioskowałem z tego że cewka zasilająca nie jest wstanie uciągnąć tego trafka..Podkreślam nie jest to magneto tylko koło jak kosiarki lub pily z dwoma małymi
magnesami. Cewka w magnecie nap. świetlna ma wydajność kilku amper a umnie są to mA.
Transformator bez podłączonego modułu pobierał 20mA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Nie 18:53, 22 Maj 2011    Temat postu:

jack63 napisał "Oczywiście! Widać, że nie rozumiesz zasady działania. Chodzi o to aby naładować, między kolejnymi iskrami, kondensator czyli C(di) do napięcia STAŁEGO ok 400V" Ookej a na stronie głównej jak wół napisane że nie podłączamy żadnych napięć stałych ale abstrahującHappy Czy trafo można na wejściu zasilić z akumulatora i zastosować prosty schemat ze strony głównej: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:04, 22 Maj 2011    Temat postu:

Kod:
Czy trafo można na wejściu zasilić z akumulatora i zastosować prosty schemat ze strony głównej: http://imageshack.us/photo/my-images/693/cdizapon.jpg/


transformator zasilamy tylko napięciem zmiennym jest to indukcyjność czyli dla prądu stałego stanowi zwarcie

transformator zasilasz cewką przeznaczona jest w statorze do zasilania świateł

Cytat:
Mierzyłem napięcie między bramką a masą ,najpierw bylo 02V a kiedy zmieniłem oporności na dzielniku było 05V dalej nic nie robilem. Shemat jest na stronie pierwszej dioda zasilająca dzielnik
rezystorowy podłączona jest zaporowo więc miernik pokazuje napięcie ujemne . Kondensator się ładuje problem jest tylko z wyzwalaniem. Niema tu osobnego impulsatora . Jest tylko mała cewka
nawinięta na rdzeniu orginalnego cewko-modółu która daje 0k.10v i podnoszone transformatorem.
Jeśli chodzi o transformatory to ja sie nie zaglebiam w rozważania teoretyczne.Na pisalem co sam doświadczylem .Miałem maly transformator 10W toroidalny kiedy go podłączyłem do ukladu
tak jak to robiłem wcześniej z innymi transformatorami i byłem zdziwiony że na wyjściu tego trafa, nie ma napięcia. Wywnioskowałem z tego że cewka zasilająca nie jest wstanie uciągnąć tego trafka..Podkreślam nie jest to magneto tylko koło jak kosiarki lub pily z dwoma małymi
magnesami. Cewka w magnecie nap. świetlna ma wydajność kilku amper a umnie są to mA.
Transformator bez podłączonego modułu pobierał 20mA.


Trochę miesza się jaki schemat więc jeśli można proszę zamieszczać tutaj schemat i nie szkodzi ,ze będzie się powtarzał ...albo link do tematu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Nie 19:13, 22 Maj 2011    Temat postu:

No i jest odpowiedź na pytanie:) Oczywiście! że tak się tego zrobić nie da:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin