Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W sprawie transformatorów zasilających moduł

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:23, 21 Maj 2011    Temat postu: W sprawie transformatorów zasilających moduł

Transformator sieciowy jest obliczany na konkretną CIĄGŁĄ moc STAŁĄ w naszym wypadku moduł pobierając prąd z takiego transformatorka obciąża go w sposób impulsowy, typowy transformator sieciowy jest odporny na bardzo duże chwilowe przeciążenia .Zresztą wystarczy pooglądać jakich wielkości transformatory są w zasilaczach impulsowych - oczywiście pomijam wykonanie i materiały bo tam to są już dziesiątki Khz .Tak więc ja od siebie dodam że jak policzycie
jakiej mocy powinien być transformator to wynik ze spokojem podzielcie przez 2 i taki zastosujcie będzie mniejszy a w zupełności wystarczy - zaręczam Wam że wytrzyma , polecam oczywiście transformatory hermetyczne tzw. zalewane.

Przepraszam ze w nowym temacie ale za chiny nie mogę dodać posty do tematu o "naszych konstrukcjach"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:28, 21 Maj 2011    Temat postu:

. rozumiem ,ze chcesz zasilać CDI z transformatora podłączonego pod cewki zasilające światła- tak aby transformator podbijał niskie napięcie do wartości 50-400V ... czy takie rozwiązanie nadaje się do każdego CDI ? Ktoś to testował w dłuższym okresie czasu .. jak z awaryjnością ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:48, 21 Maj 2011    Temat postu:

ja wszystkie swoje konstrukcje tak zasilałem , każdy moduł zasilany prądem zmiennym może być zasilany w taki sposób czyli cewka np. świetlna + transformator.
Awaryjność żadna bo cewka niskiego napięcia np. świateł jest nawinięta grubym drutem i nie da się jej tak łatwo uszkodzić niż cewki ładowania umieszczonej pod kołem magnesowym która jest dodatkowo obciążona termicznie przez silnik. To jest rozwiązanie właściwie bezawaryjne .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:43, 21 Maj 2011    Temat postu:

Tez uważam, że transformatorek to najlepsze z możliwych rozwiązanie.
Z tym zasilaniem z cewki świateł to bym dyskutował, choć nie odrzucał automatycznie. Przy tyrystorowym regulatorze napięcia świateł i ładowania mogą wystąpić nieprzewidziane efekty dodatkowe.
Przecież i tak jest cewka zasilająca CDI. Trzeba ją "tylko" rozbebeszyć tak aby karkas ocalał. Nawinięcie kilkudziesięciu zwojów drutu 0.6-0.8 to już czysta przyjemność. Przy okazji można zrobić wyprowadzenie obu końców cewki kablami. Powstanie tzw. cewka "bezmasowa". Cóż to za dziwaczne określenie cewki niepodłączonej do masy??
Moje doświadczenie z cewkami zasilającymi CDI jest fatalne.
Niska trwałość. Czasami trudne do diagnozy zachowania układu zapłonowego. No i najlepsze(najgorsze) to gonienie króliczka, który pojawia się i znika.
Naprawiłem kilkadziesiąt cewek i dalej nie wiem co było przyczyną uszkodzenia. O dziwo zalewanie żywicą nie pomagało! Wręcz przeciwnie!

Także panowie idźcie za radą Telemaha. Wie co mówi a ja to popieram w całej rozciągłości.
Zastanawiam się tylko, dlaczego producenci silników nie stosują tego rozwiązania. Czy jest to tylko kwestia ekonomii czy może jeszcze coś???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Sob 21:57, 21 Maj 2011    Temat postu: Trafo...

Witam. Tak jest - trafko jest dobrym pomysłem. A jakie proponujecie tak już konkretnie, dla przykładu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:59, 21 Maj 2011    Temat postu:

Ja zawsze w przypadku cewek zapłonowych w motocyklach posiadających iskrownik jak wsk-i itp... wywalałem cewkę zapłonową a w to miejsce dawałem dodatkową świetlną i ją wykorzystywałem do zasilania zapłonu i tyle w reszte iskrownika nie ingerowałem po prostu wywalałem zapłonową a wstawiałem świetlną później transformator i mamy gotowe zasilanie.

Ps.Ja mówiłem o dodatkowej cewce swiateł w miejscu zapłonowej a nie o podpinaniu pod istniejącą świetlną używaną już w instalacji ! Przecież cewka zapłonowa stara nie jest nam potrzebna i i tak jest miejsce w statorze. W niektórych motocyklach np. w czeskich cewka zapłonowa zasilana jest osobną cewką 8v i tam nic nie trzeba kombinować tylko transformator podłączyć i już.Tak jest np. w małych 50ccm jawkach i starych crossowych cz tych gdzie jest jeszcze zwykły mechaniczny przerywacz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:47, 21 Maj 2011    Temat postu:

Nie zawsze można wstawić cewkę świetlną zamiast zapłonowej. Szczególnie dotyczy to stojanów z rdzeniem gwiazdowym i nakładanymi karkasami (większość większych motocykli ale nie tylko np. Vape Simsona)
Jak się jednak da to super i po kłopocie, szczególnie jak nie lubimy nawijać cewek.
Przykładowy transformator to TS2/15. Co prawda nie jest zalewany, ale do druku. Są też dostępne wersje na trochę niższe/wyższe napięcia wyjściowe - patrząc na niego jako na zwykły sieciowy. Także można dobrać sobie trafka o różnej przekładni. Polska produkcja i niewielka cena.
Uwaga na pewną pułapkę.
Przy napięciach większość forumowiczów operuje wartością jaką pokaże im miernik. Z reguły tem pomiar jest g.. warty i nic nie mówi o tym jaką przekładnię transformatora dobrać!
Pisałem już w sąsiednim temacie, że należy stosować pomiar napięcia szczytowego!
Do takiego napięcia pomnożonego przez przekładnię naładuje się kondensator (nie zawsze ale..).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:20, 22 Maj 2011    Temat postu:

A jeszcze co do kondensatora , np. jeśli potrzebujecie 1uf /400v to można połączyć szeregowo 2X470n i tak nawet jest lepiej bo 2 kondensatory mniej się będą grzać niż jeden i zmniejsza się możliwość przebicia .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:24, 22 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
Telemah
jeszcze raz przemyśl to co napisałeś ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:33, 22 Maj 2011    Temat postu:

co mam przemyśleć ?? Od lat tak robię a sporo bawię się w HV .Szeregowo nie polecam łączyć ale równoległe jest jak najbardziej ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:41, 22 Maj 2011    Temat postu:

ok nie pytam ile lat ..ale co piszesz ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:57, 22 Maj 2011    Temat postu:

Co Ci się nie podoba ??? cóż to strasznego się stanie przy takim połączeniu równoległym dwóch takich samych kondensatorów??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:02, 22 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
jeśli potrzebujecie 1uf /400v to można połączyć szeregowo 2X470n i tak nawet jest lepiej bo 2 kondensatory mniej się będą grzać niż jeden i zmniejsza się możliwość przebicia

po połączeniu szeregowo pojemność spada o połowę czyli Masz 235 nF a nie jak to założyłeś 940nF czyli prawie 1uF natomiast fakt napięcie przebicia w tym przypadku rośnie 2 krotnie .. czy coś sie nie zgadza ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:14, 22 Maj 2011    Temat postu:

Dopiero teraz zauważyłem ! Pisałem szeregowo a myślałem RÓWNOLEGLE !!

Tak się czasem zdarza !! Chodziło o połączenie RÓWNOLEGŁE !!!

Sory za roztargnienie.

Oczywiście polecam łączenie Równoległe bo jest korzystne !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw 11:44, 04 Sie 2011    Temat postu:

U mnie tak właśnie jest zasilane CDI (sterowane przerywaczem).
W Simsonie platyniarzu jak wiadomo jest cewka zapłonowa WN i NN i właśnie w module który mam jest przetwornica (nawinięte trafko) która podbija napięcie. Układ spisuje się bez problemowo już od roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STC




Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:21, 19 Wrz 2011    Temat postu:

Telemah napisał:
Dopiero teraz zauważyłem ! Pisałem szeregowo a myślałem RÓWNOLEGLE !!

Tak się czasem zdarza !! Chodziło o połączenie RÓWNOLEGŁE !!!

Sory za roztargnienie.

Oczywiście polecam łączenie Równoległe bo jest korzystne !!

I znowu napisałeś bzdurę.
Łączenie równoległe kondensatorów nie zwiększa ich napięcia przebicia a jedynie sumuje ich pojemność Łączenie szeregowe dwóch identycznych kondensatorów podwaja ich napięcie przebicia i zmniejsza o połowę ich pojemność! Czyli na przykład: 2 kondensatory 2mikro na 100V połączone szeregowo dają 1mikro na napięcie 200v


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin