|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 22:43, 29 Maj 2011 Temat postu: Suzuki lt 200 89r. budowa cdi |
|
|
Witam .Mam pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników .W wyżej wymienionym sprzęcie występuje dc-cdi i osiągnięcie używki jest praktycznie nie możliwe a koszt nowego to ponad tys. zł .
Chodzi mi o to, czy jeśli do poniższego schematu dołączę transformator sieciowy np.TS 2/15 i jeśli zasilę go z cewki do oświetlenia to czy układ zadziała ??
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:06, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Na schemacie Masz 2 błędy /
1 nieprawidłowo podłączony mostek prostowniczy
2 zbyt mała pojemność kondensatora wyjściowego .. 1 uF to minimum
zasilanie z transformatora czyli nie Masz na statorze cewki do zasilania CDI ??
i czy obok magneta Masz 2 czujniki położenia wału albo 1 podwójny ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 20:37, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Cześć schemat zaczerpnięty z neta.
Problem w tym że są tylko cewki do ładowania czyli zapłon bateryjny
I mam kape bo moduł jest przystosowany do podwójnego czujnika a ja mam jeden .Podpinałem trafo i na wtórnym mam ok 45 wolt mierzone bez przystawki (do napięć szczytowych) Może jesteś w stanie mi polecić jakieś inne rozwiązanie ?? Będe bardzo zobowiązany stawiam skrzynkę żywca (przy najbliższej okazji)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:43, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo ogarniam bez fotek .. bo to CDI jakieo schemat wysłałeś jest przystosowane do pracy z 2 czujnikami ..... zrób foty .. i działamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 20:57, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli dokładnie czego fotki mam wkleić ? Moduł oryginalny zacząłem bebeszyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:59, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
stator magneto czujniki ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 23:24, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:47, 31 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
czy znacznik na magnecie jest na 2 poziomach .. możesz zrobić foty ? wnioskuje z położenia czujnika ,ze jest 1 długi znacznik na magnecie foty magneta od zewnętrznej strony kielicha bez ściągania tak aby były widoczne znaczniki dla czujnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 7:55, 01 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19:22, 01 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli można ja mam też pytania:
1. Czy motocykl lub quad ma sinik jednocylindrowy? 2T czy 4T. Nie mogłem znaleźć w necie info na jego temat.
2. Czy uzwojenia alternatora ma czy nie ma połączenia z masą (trzy żółte kable).
3. Jak podłączałeś trafko do pomiaru napięć i jakie to były napięcia (RMS czy szczyt)?
4. Czy impulsator ma połączenie z masą? Kabelki zielony i szary (chyba?)
Schemat z netu jest dziwaczny i jak zwrócił uwagę motodynamo ma poważne błędy.
Czy nie lepiej użyć typowego schematu ze strony zplon.pl.tl odpowiednio dla 2T lub 4T?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 19:55, 01 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Schemat jaki zamieściłeś nie jest przeznaczony do tego typu zapłonów z 1 czujnikiem ....
teraz pytanie czy podpowiedz ma być w jak najprostszy sposób uruchomić czy może chcesz sam robić CDI ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 0:11, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
Motodynamo : jeśli najprościej znaczy dobrze to ok
jack63:
1.4T
2.o ile mnie pamięć nie myli to nie ma (rano sprawdze )
3.RMS (przystawka coś daje w dupę )
4.Nie ma połączenia , stąd dwa przewody ?
Typowego kolego czyli który masz na myśli ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10:34, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Wygląda, że alternator jest klasyczny. trójfazowy. Trzeba podłączyć trafko między-fazowo. Między dwa żółte kable przed regulatorem. Istnieje groźba zakłóceń od regulatora. To trzeba sprawdzić. Na korzyść przemawia to, że ładowanie kondensatora modułu będzie wielo-impulsowe.
Dużą korzyścią jest też odseparowanie impulsatora od masy.
Powinieneś zrobić najprostszy moduł do 4T ze strony zaplon.pl.tl.
Trafko TS2/15 może być za małe, ale lepiej najpierw spróbować.
Nie wiem co masz na myśli pisząc że przystawka daje w d.. .
Nie napisałeś jak podłączałeś trafo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 16:41, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Trafko mam TS8/1/676 14v 0,4A
Podłączam tak jak mówisz (chiński moduł z regulacją)
Jeden z trafa do modułu drugi do masy , to samo z impulsatorem
Jednak iskry nie uzyskałem
A co do przystawki to strasznie małe wartości pokazuje (przekłamuje )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:15, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
sebek napisał:
Cytat: | Podłączam tak jak mówisz (chiński moduł z regulacją) |
Ale, kto mówi? Co mówi?
Nie wiadomo jaki masz moduł?
Nie wiadomo jak go podłączasz?
Narysuj jakiś schemat lub opisz bardzo dokładnie.
Wg mnie przyczyną braku iskry mogą byc:
1. Złe sfazowanie napięć impulsatora - zmień miejscami przewody
2. Zbyt niskie napięcia na wyjściu z trafa spowodowane:
a) za mała przekładnia transformatora
b) działanie regulatora - zasil moduł bezpośrednio wtyczki z dwóch żółtych kabli. Alternator niech zasila tylko moduł
c) coś pomyliłeś w połączeniach
d) moduł, trafko impulsator uszkodzone
sebek napisał:
Cytat: | A co do przystawki to strasznie małe wartości pokazuje (przekłamuje ) |
A może nie przekłamuje tylko takie są napięcia lub ty źle mierzysz?
Spróbuj wersji uproszczonej przystawki i napisz gdzie przytykałeś końcówki pomiarowe.
Zmierz napięcie na wejściu i wyjściu trafka i na wyjściu impulsatora (dwa warianty podłączenia sondy) bez modułu przy obrotach jak dla zwykłego rozruchu silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 21:22, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.Jack63 sprzęt gada , tylko jest jeden problem jak nie podłącze regulatora to trafo się gotuje a jak podłącze to dochodzi za małe napięcie do 30v rms .Można jakoś ograniczyć napięcie idące na trafo ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 15:39, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Można jakoś ograniczyć napięcie idące na trafo ?? |
można ograniczyć właśnie regulatorem napięcia
wyobraż sobie ,ze na wolnych obrotach Masz 80Hz .. i napięcie 15V .. ok transformatorek pracuje .... kręcisz manetką i Masz bez załączonych świateł 800Hz i napięcie ponad 100V ... niestety transformator jest prymitywnym elementem przeznaczonym do pracy w ograniczonym zakresie tak napięcia jak i częstotliwości ...
wniosek .. z częstotliwością w prosty sposób sobie nie poradzimy wiadomo wzrasta wraz ze wzrostem obrotów ale akurat ten parametr transformator jest w stanie wytrzymać w granicach rozsądku natomiast 10 krotnych zmian napięcia już nie przeżyje tak łatwo .. więc po prostu zastosuj regulator napięcia !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:38, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zrób to co proponuje motodynamo. Z resztą i tak nie masz wyboru . Regulator alternatora (i to sprawny!) musi być aby zasilać resztę instalacji.
Moja propozycja odłączenia regulatora wynikała z tego, że mógł zakłócać pracę zapłonu. Pisałeś że nie działa. Teraz jak już jesteś pewien działania zapłonu powinieneś wrócić do standardowej konfiguracji - z regulatorem napięcia - i sprawdzać dalej. Może się okazać, że nawet z regulatorm napięcia będą za wysokie i trzeba będzie użyć trafka o mniejszej przekładni czyli nie 230 V na 12 V ale 230 V na 18 V (przykładowo).
Innym rozwiązaniem byłoby znalezienie punktu gwiazdy i podłączenie się do niego oraz do jednej z faz (zółty) przewód. Napięcia będą niższe (podzielone przez 1.73) bo nie międzyfazowe ale fazowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Śro 18:40, 08 Cze 2011 Temat postu: Trafo zasilające CDI... |
|
|
Witam. Czyli regulator napięcia możemy włączyć przed transformatorem, tak żeby utrzymywał on napięcie na poziomie np. 12V? Czy mógłby być to prosty ogranicznik napięcia na tyrystorze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:59, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
za transformatorem o ile posiada prostownik (większość posiada) .. transformator podłączamy do uzwojenia statora (równolegle ).. i dalej napięcie jest podawane na regulator za regulatorem jest już wyprostowane czyli nie nadaje się do zasilania tranformatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 19:40, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.W dniu dzisiejszym trafiło transformator, i mam takie pytanie czy istnieje możliwość podłączenia przetwornicy pod zwykły moduł (ac-cdi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 21:01, 14 Cze 2011 Temat postu: Dobór transformatora do zasilania CDI... |
|
|
Witam! Jaki transformator stosowałeś Kolego w swoim moto? Generalnie moduł CDI, który był zasilany bezpośrednio ze statora, powinien pracować dobrze z przetwornicą. Ważne, aby nie dawała ona zbyt dużego napięcia - np. cewka ze statora dostarczała maksymalnie 250V, to powinniśmy trzymać się tej wartości. Ale trzeba zastanowić się co z impulsami ładującymi, które mogą wystąpić nawet w momencie wyzwalania modułu (chodzi mi o ewentualne przepięcia ) . Pozwoli to dobrać właściwą przetwornicę lub wzmocnić posiadany już moduł .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 22:14, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego , fabrycznie był zastosowany dc-cdi
Trafo wyciągnąłem z mini wierzy przy czym ominąłem regulator (całkowicie go odłączyłem) po jego podłączeniu napięcie zasilające cdi było za słabe i silnik się dusił. Stosowałem mniejsze transformatorki jednak przy połączeniu z regulatorem efekt był ten sam (silnik się dusił), po wypięciu regulatora mini trafo zaczynało się przegrzewać .Myślałem nad zastosowaniem przetwornicy z oryginalnego modułu tylko nie bardzo wiem z czym to się je
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:23, 14 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Przetwornice są najczęściej synchronizowane z CDI .. chociaż nie wszystkie .. możesz zbudować prosty ogranicznik napięcia na tyrystorze .. załóżmy ogranicza do 25V i wystarczy ... transformatora nie zabijesz a jednocześnie nie powinien mieć wpływu na prace CDI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 8:16, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
motodynamo czy możesz mi to łopatologicznie wytłumaczyć (jakiś schemacik)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|