Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Suzuki lt 200 89r. budowa cdi
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 22:43, 29 Maj 2011    Temat postu: Suzuki lt 200 89r. budowa cdi

Witam .Mam pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników .W wyżej wymienionym sprzęcie występuje dc-cdi i osiągnięcie używki jest praktycznie nie możliwe a koszt nowego to ponad tys. zł .
Chodzi mi o to, czy jeśli do poniższego schematu dołączę transformator sieciowy np.TS 2/15 i jeśli zasilę go z cewki do oświetlenia to czy układ zadziała ??
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:06, 31 Maj 2011    Temat postu:

Witam
Na schemacie Masz 2 błędy /
1 nieprawidłowo podłączony mostek prostowniczy
2 zbyt mała pojemność kondensatora wyjściowego .. 1 uF to minimum

zasilanie z transformatora czyli nie Masz na statorze cewki do zasilania CDI ??
i czy obok magneta Masz 2 czujniki położenia wału albo 1 podwójny ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 20:37, 31 Maj 2011    Temat postu:

Cześć schemat zaczerpnięty z neta.
Problem w tym że są tylko cewki do ładowania czyli zapłon bateryjny
I mam kape bo moduł jest przystosowany do podwójnego czujnika a ja mam jeden .Podpinałem trafo i na wtórnym mam ok 45 wolt mierzone bez przystawki (do napięć szczytowych) Może jesteś w stanie mi polecić jakieś inne rozwiązanie ?? Będe bardzo zobowiązany stawiam skrzynkę żywca Wink (przy najbliższej okazji)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:43, 31 Maj 2011    Temat postu:

Nie bardzo ogarniam bez fotek .. bo to CDI jakieo schemat wysłałeś jest przystosowane do pracy z 2 czujnikami ..... zrób foty .. i działamy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 20:57, 31 Maj 2011    Temat postu:

Czyli dokładnie czego fotki mam wkleić ? Moduł oryginalny zacząłem bebeszyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:59, 31 Maj 2011    Temat postu:

stator magneto czujniki ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 23:24, 31 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:47, 31 Maj 2011    Temat postu:

czy znacznik na magnecie jest na 2 poziomach .. możesz zrobić foty ? wnioskuje z położenia czujnika ,ze jest 1 długi znacznik na magnecie foty magneta od zewnętrznej strony kielicha bez ściągania tak aby były widoczne znaczniki dla czujnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 7:55, 01 Cze 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:22, 01 Cze 2011    Temat postu:

Jeśli można ja mam też pytania:
1. Czy motocykl lub quad ma sinik jednocylindrowy? 2T czy 4T. Nie mogłem znaleźć w necie info na jego temat.
2. Czy uzwojenia alternatora ma czy nie ma połączenia z masą (trzy żółte kable).
3. Jak podłączałeś trafko do pomiaru napięć i jakie to były napięcia (RMS czy szczyt)?
4. Czy impulsator ma połączenie z masą? Kabelki zielony i szary (chyba?)
Schemat z netu jest dziwaczny i jak zwrócił uwagę motodynamo ma poważne błędy.
Czy nie lepiej użyć typowego schematu ze strony zplon.pl.tl odpowiednio dla 2T lub 4T?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:55, 01 Cze 2011    Temat postu:

Witam
Schemat jaki zamieściłeś nie jest przeznaczony do tego typu zapłonów z 1 czujnikiem ....

teraz pytanie czy podpowiedz ma być w jak najprostszy sposób uruchomić czy może chcesz sam robić CDI ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 0:11, 02 Cze 2011    Temat postu:

Witam.
Motodynamo : jeśli najprościej znaczy dobrze to ok
jack63:
1.4T
2.o ile mnie pamięć nie myli to nie ma (rano sprawdze Wink )
3.RMS (przystawka coś daje w dupę )
4.Nie ma połączenia , stąd dwa przewody ?
Typowego kolego czyli który masz na myśli ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:34, 02 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi.
Wygląda, że alternator jest klasyczny. trójfazowy. Trzeba podłączyć trafko między-fazowo. Między dwa żółte kable przed regulatorem. Istnieje groźba zakłóceń od regulatora. To trzeba sprawdzić. Na korzyść przemawia to, że ładowanie kondensatora modułu będzie wielo-impulsowe.
Dużą korzyścią jest też odseparowanie impulsatora od masy.
Powinieneś zrobić najprostszy moduł do 4T ze strony zaplon.pl.tl.
Trafko TS2/15 może być za małe, ale lepiej najpierw spróbować.
Nie wiem co masz na myśli pisząc że przystawka daje w d.. .
Nie napisałeś jak podłączałeś trafo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 16:41, 02 Cze 2011    Temat postu:

Trafko mam TS8/1/676 14v 0,4A
Podłączam tak jak mówisz (chiński moduł z regulacją)
Jeden z trafa do modułu drugi do masy , to samo z impulsatorem
Jednak iskry nie uzyskałem
A co do przystawki to strasznie małe wartości pokazuje (przekłamuje )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:15, 03 Cze 2011    Temat postu:

sebek napisał:
Cytat:
Podłączam tak jak mówisz (chiński moduł z regulacją)

Ale, kto mówi? Co mówi?
Nie wiadomo jaki masz moduł?
Nie wiadomo jak go podłączasz?
Narysuj jakiś schemat lub opisz bardzo dokładnie.
Wg mnie przyczyną braku iskry mogą byc:
1. Złe sfazowanie napięć impulsatora - zmień miejscami przewody
2. Zbyt niskie napięcia na wyjściu z trafa spowodowane:
a) za mała przekładnia transformatora
b) działanie regulatora - zasil moduł bezpośrednio wtyczki z dwóch żółtych kabli. Alternator niech zasila tylko moduł
c) coś pomyliłeś w połączeniach
d) moduł, trafko impulsator uszkodzone

sebek napisał:
Cytat:
A co do przystawki to strasznie małe wartości pokazuje (przekłamuje )


A może nie przekłamuje tylko takie są napięcia lub ty źle mierzysz?

Spróbuj wersji uproszczonej przystawki i napisz gdzie przytykałeś końcówki pomiarowe.

Zmierz napięcie na wejściu i wyjściu trafka i na wyjściu impulsatora (dwa warianty podłączenia sondy) bez modułu przy obrotach jak dla zwykłego rozruchu silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 21:22, 07 Cze 2011    Temat postu:

Witam.Jack63 sprzęt gada , tylko jest jeden problem jak nie podłącze regulatora to trafo się gotuje a jak podłącze to dochodzi za małe napięcie do 30v rms .Można jakoś ograniczyć napięcie idące na trafo ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:39, 08 Cze 2011    Temat postu:

Cytat:
Można jakoś ograniczyć napięcie idące na trafo ??


można ograniczyć właśnie regulatorem napięcia

wyobraż sobie ,ze na wolnych obrotach Masz 80Hz .. i napięcie 15V .. ok transformatorek pracuje .... kręcisz manetką i Masz bez załączonych świateł 800Hz i napięcie ponad 100V ... niestety transformator jest prymitywnym elementem przeznaczonym do pracy w ograniczonym zakresie tak napięcia jak i częstotliwości ...

wniosek .. z częstotliwością w prosty sposób sobie nie poradzimy wiadomo wzrasta wraz ze wzrostem obrotów ale akurat ten parametr transformator jest w stanie wytrzymać w granicach rozsądku natomiast 10 krotnych zmian napięcia już nie przeżyje tak łatwo .. więc po prostu zastosuj regulator napięcia ! Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:38, 08 Cze 2011    Temat postu:

Zrób to co proponuje motodynamo. Z resztą i tak nie masz wyboru Grin. Regulator alternatora (i to sprawny!) musi być aby zasilać resztę instalacji.
Moja propozycja odłączenia regulatora wynikała z tego, że mógł zakłócać pracę zapłonu. Pisałeś że nie działa. Teraz jak już jesteś pewien działania zapłonu powinieneś wrócić do standardowej konfiguracji - z regulatorem napięcia - i sprawdzać dalej. Może się okazać, że nawet z regulatorm napięcia będą za wysokie i trzeba będzie użyć trafka o mniejszej przekładni czyli nie 230 V na 12 V ale 230 V na 18 V (przykładowo).
Innym rozwiązaniem byłoby znalezienie punktu gwiazdy i podłączenie się do niego oraz do jednej z faz (zółty) przewód. Napięcia będą niższe (podzielone przez 1.73) bo nie międzyfazowe ale fazowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 18:40, 08 Cze 2011    Temat postu: Trafo zasilające CDI...

Witam. Czyli regulator napięcia możemy włączyć przed transformatorem, tak żeby utrzymywał on napięcie na poziomie np. 12V? Czy mógłby być to prosty ogranicznik napięcia na tyrystorze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:59, 08 Cze 2011    Temat postu:

za transformatorem o ile posiada prostownik (większość posiada) .. transformator podłączamy do uzwojenia statora (równolegle ).. i dalej napięcie jest podawane na regulator za regulatorem jest już wyprostowane czyli nie nadaje się do zasilania tranformatora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 19:40, 14 Cze 2011    Temat postu:

Witam ponownie.W dniu dzisiejszym trafiło transformator, i mam takie pytanie czy istnieje możliwość podłączenia przetwornicy pod zwykły moduł (ac-cdi)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 21:01, 14 Cze 2011    Temat postu: Dobór transformatora do zasilania CDI...

Witam! Jaki transformator stosowałeś Kolego w swoim moto? Generalnie moduł CDI, który był zasilany bezpośrednio ze statora, powinien pracować dobrze z przetwornicą. Ważne, aby nie dawała ona zbyt dużego napięcia - np. cewka ze statora dostarczała maksymalnie 250V, to powinniśmy trzymać się tej wartości. Ale trzeba zastanowić się co z impulsami ładującymi, które mogą wystąpić nawet w momencie wyzwalania modułu (chodzi mi o ewentualne przepięcia ) Idea . Pozwoli to dobrać właściwą przetwornicę lub wzmocnić posiadany już moduł Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 22:14, 14 Cze 2011    Temat postu:

Kolego , fabrycznie był zastosowany dc-cdi
Trafo wyciągnąłem z mini wierzy Wink przy czym ominąłem regulator (całkowicie go odłączyłem) po jego podłączeniu napięcie zasilające cdi było za słabe i silnik się dusił. Stosowałem mniejsze transformatorki jednak przy połączeniu z regulatorem efekt był ten sam (silnik się dusił), po wypięciu regulatora mini trafo zaczynało się przegrzewać .Myślałem nad zastosowaniem przetwornicy z oryginalnego modułu tylko nie bardzo wiem z czym to się je


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:23, 14 Cze 2011    Temat postu:

Przetwornice są najczęściej synchronizowane z CDI .. chociaż nie wszystkie .. możesz zbudować prosty ogranicznik napięcia na tyrystorze .. załóżmy ogranicza do 25V i wystarczy ... transformatora nie zabijesz a jednocześnie nie powinien mieć wpływu na prace CDI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 8:16, 15 Cze 2011    Temat postu:

motodynamo czy możesz mi to łopatologicznie wytłumaczyć (jakiś schemacik)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin