krokodyl
Administrator
Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± 1:00, 13 Lip 2012 Temat postu: Stator KTM LC4 88-97 -rozwi±zanie problemu |
|
|
Zap³on motocykla KTM LC4 88-97 to analogowa konstrukcja szwedzkj firmy Amal typ TM 14-05 wyprzedzacz 2 stopniowy czyli posiada 2 poziomy wyprzedzenia na 5 stopniach i przy obrotach 1850 RPM gwa³townie prze³±cza na 36 stopni . Efekt .. nie zbyt zdrowy dla wa³u korbowego .... w czasie kiedy go opracowano przed 1986 rokiem mo¿liwo¶ci elektroniki by³y ograniczone
CDI TM 14-05 jest wzglêdnie trwa³ym elementem natomiast uszkodzeniu czêsto ulega stator - a konkretnie uzwojenie wysokiego napiêcia zasilaj±ce tyrystor - czerwony przewód -- najlepsza metoda na przetestowanie to pod³±czenie miernika miêdzy czarny i czerwony przewód -Miernik na zakresie napiêcia zmiennego przy kopaniu powinien wykazaæ napiêcie po wy¿ej 40 Volt (zale¿y od rodzaju miernika...tolerancja 30% )-- pomiaru dokonujemy przy wypiêtym CDI .
=Koszt nowego statora nierealnie wysoki !!
=Produkowane zastêpcze oko³o 800 z³otych wiadomo na elementy elektryczne nie ma gwarancji -- je¶li nie montuje serwis ! A nawet je¶li serwis zamontuje realna gwarancja jest bliska zero
=Jest alternatywa -mo¿na za³o¿yæ wytwornicê wysokiego napiêcia zasilan± z napiêcia 12 Volt - - jest to sprawdzone dzia³aj±ce rozwi±zanie - efekt jest taki ,¿e motocykl ³atwiej odpala jak oryginalny-powód prosty napiêcie 300V na CDI pojawia siê po przekrêceniu stacyjki nie wymaga mocnego rozpêdzania wa³u-- wystarczy mniejsza prêdko¶æ rozruchowa wa³u aby magnes przesun±³ siê obok uzwojeñ impulsatora poda³ impuls wyzwalaj±cy na CDI .
Monta¿ jest banalnie prosty podpinamy siê pod kondensator przy regulatorze napiêcia -. Ca³a przetwornica ma wielko¶æ paczki papierosów jest wodo odporna i wstrz±so odporna zespolona z CDI zalana masa plastyczn± w obudowie aluminiowej--
Nastêpna kwestia to awaryjno¶æ CDI TM 14-05 mimo ,¿e ten element jest wzglêdnie trwa³y bywa ,¿e uszkodzeniu ulega dioda prostuj±ca i jest to przyczyn± uszkodzenia statora wiêc zak³adaj±c nowy stator ( nowy lub uzywany sprawny nie przewijany !!!-- )nie¶wiadomie ponownie mo¿na go uszkodziæ - poniewa¿ motocykl owszem zapali (sam stator ma wewn±trz diodê wstêpnie prostuj±ca ) CDI bêdzie pobiera³o zbyt wiele pr±du co mo¿e doprowadziæ do uszkodzenia nowo zakupionego statora
Nale¿y pamiêtaæ ,¿e zap³ony te maj± ju¿ ponad 20 lat i ci±gle pracuj± -wiêc konstrukcja okaza³a siê trwa³a jednak czas p³ynie i wibracje utlenianie siê elementów jest destrukcyjne
Ostatni aspekt finansowy je¶li wstawiamy przetwornicê razem z nowym CDI obok uszkodzonego statora .. pozostaje nam oryginalny TM-14-05 ,który jest ju¿ zbêdny poniewa¿ CDI mamy nowe wbudowane razem z przetwornic± -- na aukcjach internetowych ceny TM 14-05 oko³o 350 z³ czyli odsprzedaj±c go na aukcji ca³y remont nam siê zwraca ...
Je¶li temat spodoba³ siê to zrobili¶my te¿ wytwornicê do pozosta³ych KTM z zap³onami SEM AMAL tam gdzie stator jest zalany plastikiem czyli roczniki koniec 80 lat do koñca 90 .... Zap³ony typu TM14-04 TM 14-02 TM 14-05 mamy opanowane ---
Wdziêczni bêdziemy za uwagi sugestie ... co poprawiæ z czym jest problem w zap³onach motocykli KTM
[link widoczny dla zalogowanych] przyk³adowe CDI jakie produkowane by³y przez SEM AMAL
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] przewijany stator
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] oryginalny stator
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 12:36, 18 Lip 2013, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|