|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 21:51, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Zrobiłeś impulsator z zasilacza sieciowego ? Zrób sobie generator impulsów na ne 555 na np 12 krpm jak iskrę będziesz miał non stop to powinno iść
Tu http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/1628258134e059fb42b3f6-991412-wm.gif masz jeszcze zrób tak na rysunku na wyjściu trafa masz diodę i rezystor i mierz napięcie pod takim obciążeniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Nie 23:12, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maras52
Operator forum ++++
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Nie 23:42, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Schemat generatora mam 8-200Hz tylko nie mam weny by płytkę wytrawić :/
A impulsator nie z zasilacza tylko czyste gołe trafo 230/9VAC, jeden koniec na masę drugi jako impuls. Tak się obrotomierze kalibruje po przeróbkach w warunkach typowo "polowych"
Dodano 02.09.2011
Z racji iż byłem niezadowolony z przetwornicy (głównie gabarytowo) nawinąłem cewkę ładującą, około 4500-5000zw x 0.1mm całość obficie zalewana lakierem. Po zamontowaniu i kopnięciu w "kicka" napięcie na wyjściu wyniosło ok 100-120V.
Moduł to jednak ten z przyspieszaczem tranzystorowym i formowaniem impulsów z strony głównej.
Upchany w "puszkę" po jakimś układzie VDO do Mercedesa (coś w deseń przerywacza RWB-02 z Poloneza) Złącza pochodzą z modułu z Poloneza (5 wtyków akurat tyle ile trzeba )
Impulsator to cewka z przekaźnika (chyba z monitora komputerowego) dająca napięcie podczas impulsu "ręcznego" (machanie magnesem przed rdzeniem) potrafiące zapalić zieloną diodę led. Całość zamontowana w deklu magneta z możliwości manewru +/- 2-3mm. Z powodu ze nie mam dalej nowego magneta musiałem zamontować stare (klepajło) ustawione tak jak miałem to na platynach (cechy), i zaznaczone w którym miejscu ma być magnes do impulsu. Niestety musiałem nieco wfrezować magneto bo magnesik (z optyki CD-Romu) haczył w pewnym miejscu o dekiel (po obwodzie :/ ), wklejony na kleju 2 składnikowym. Impulsator zamontowany, magneto na swoim miejscu. Kop i jest iskra czyli na pierwszy rzut oka wsio działa. Teraz trzeba popedałować bo poidło dla silnika
Podałbym oporności cewki i impulsatora, lecz je po prostu zapomniałem :/
Foty zarzucę jak net mi odmuli :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Pią 15:31, 02 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 0:45, 25 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
To fajnie że działa Ci ten układ, ja miałem z nim problem bo czujnik dawał za niskie napięcie aby zasterować te tranzystory, tam jest jeszcze na stornie 1 moduł z regulacją i i innym rozwiązaniem zamiast diody z tyrystorem są rezystory i kondensator co teoretycznie ma dać większą iskrę , mógł byś też spróbować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|