Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson CDI Full Home Made
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 21:51, 14 Sie 2011    Temat postu:

Zrobiłeś impulsator z zasilacza sieciowego ? Zrób sobie generator impulsów na ne 555 na np 12 krpm jak iskrę będziesz miał non stop to powinno iść
Tu http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/1628258134e059fb42b3f6-991412-wm.gif masz jeszcze zrób tak na rysunku na wyjściu trafa masz diodę i rezystor i mierz napięcie pod takim obciążeniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Nie 23:12, 14 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Nie 23:42, 14 Sie 2011    Temat postu:

Schemat generatora mam 8-200Hz tylko nie mam weny by płytkę wytrawić :/
A impulsator nie z zasilacza tylko czyste gołe trafo 230/9VAC, jeden koniec na masę drugi jako impuls. Tak się obrotomierze kalibruje po przeróbkach w warunkach typowo "polowych" Wink



Dodano 02.09.2011

Z racji iż byłem niezadowolony z przetwornicy (głównie gabarytowo) nawinąłem cewkę ładującą, około 4500-5000zw x 0.1mm całość obficie zalewana lakierem. Po zamontowaniu i kopnięciu w "kicka" napięcie na wyjściu wyniosło ok 100-120V.

Moduł to jednak ten z przyspieszaczem tranzystorowym i formowaniem impulsów z strony głównej.



Upchany w "puszkę" po jakimś układzie VDO do Mercedesa (coś w deseń przerywacza RWB-02 z Poloneza) Złącza pochodzą z modułu z Poloneza (5 wtyków akurat tyle ile trzeba Happy )

Impulsator to cewka z przekaźnika (chyba z monitora komputerowego) dająca napięcie podczas impulsu "ręcznego" (machanie magnesem przed rdzeniem) potrafiące zapalić zieloną diodę led. Całość zamontowana w deklu magneta z możliwości manewru +/- 2-3mm. Z powodu ze nie mam dalej nowego magneta musiałem zamontować stare (klepajło) ustawione tak jak miałem to na platynach (cechy), i zaznaczone w którym miejscu ma być magnes do impulsu. Niestety musiałem nieco wfrezować magneto bo magnesik (z optyki CD-Romu) haczył w pewnym miejscu o dekiel (po obwodzie :/ ), wklejony na kleju 2 składnikowym. Impulsator zamontowany, magneto na swoim miejscu. Kop i jest iskra czyli na pierwszy rzut oka wsio działa. Teraz trzeba popedałować bo poidło dla silnika Happy

Podałbym oporności cewki i impulsatora, lecz je po prostu zapomniałem :/
Foty zarzucę jak net mi odmuli :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Pią 15:31, 02 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 0:45, 25 Wrz 2011    Temat postu:

To fajnie że działa Ci ten układ, ja miałem z nim problem bo czujnik dawał za niskie napięcie aby zasterować te tranzystory, tam jest jeszcze na stornie 1 moduł z regulacją i i innym rozwiązaniem zamiast diody z tyrystorem są rezystory i kondensator co teoretycznie ma dać większą iskrę , mógł byś też spróbować Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin