Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

[Romet Ogar 205] Bezstykowy zap³on CDI
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Koki
Aktywny forumowicz



Do³±czy³: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 18:41, 17 Maj 2011    Temat postu: [Romet Ogar 205] Bezstykowy zap³on CDI

Witam! Posiadam Ogara 205 (z dwubiegowym polskim silnikiem). Mam w nim zastosowany modu³ tyrystorowy wykonany samodzielnie z tych schematów:

Uk³ad dzia³a w Romecie dobrze, nie mam problemów z rozruchem itd. Aktualnie iskra na ¶wiecy nie jest mo¿e ¶wietna (raczej to wina ¶wiecy), ale zawsze dobrze pali. Poprawi³a siê praca silnika na niskich obrotach.

Po dobrym roku u¿ytkowania zdecydowa³em siê przerobiæ ten zap³on na bezstykowy. Aktualnie dzia³a z przerywaczem, ale nie mam do niego zaufania. Zakupi³em na allegro 2 czujniki HW-108A, my¶lê ¿e bêd± odpowiednie do rozbudowania uk³adu.
Nie wiem tylko jak siê do tego zabraæ. W jaki sposób mogê zaadaptowaæ go do swojego uk³adu? My¶lê, ¿e nie warto tworzyæ nowego uk³adu do mojego "motocykla", krêci na pewno nie wy¿ej jak 6kRPM itd.

Co polecacie?/ jak siê do tego zabraæ? Czy do uk³adu trzeba bêdzie dwóch hallotronów czy da radê na jednym? (w prawdzie jeden cylinder czyli jedna iskra na obrót, ale co¶ kiedy¶ widzia³em w necie ¿e w u¿yciu s± dwa)

Pozdrawiam!


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 16:19, 18 Maj 2011    Temat postu:

Do halla trzeba aku , trzeba by by³o dokleiæ do krzywki z ko³a jaki¶ magnesik , a hallotron nad nim.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 18:03, 18 Maj 2011    Temat postu:

Ze strony g³ównej sci±gnij sobie rysunek tego prostego modu³u AC_CDI z testerem z dynama zamiast dynama pod³±cz cewkê ¶wiate³ wstaw j± dodatkow± zamiast oryg, zap³onowej uzyskasz na wyj transformatora napiêcie ³aduj±ce modu³.Nastêpnie kup sobie kawa³ek mocnego magnesu mo¿e byæ neodymowy albo alnico oraz jaki¶ czujnik indukcyjny na upartego nawet cewka z przeka¼nika siê mo¿e nadaæ.Zamocuj czujnik tak by iskra na ¶wiecy by³a w odp. momencie magnes przyklej do magneta na jakiej¶ podk³adce z niemagnetycznego materia³u - nie jest to konieczne jednak zalecane bo w kole s± ju¿ magnesy i zmniejszasz ich wp³yw odsuwaj±c od czujnika a jednocze¶nie magnes bêdzie zachowywa³ "punktowo¶æ" bo bez podk³adki niemagnetycznej bêdzie magnesowa³ stal wokó³ siebie co spowoduje problemy z precyzyjnym ustawieniem zap³onu.Najlepiej stoczyæ krzywkê w magnecie i dorobiæ tulejkê z alu/tekstolitu i wbiæ na uprzednio stoczon± krzywkê w niej robimy wg³êbienie i wklejamy nasz magnes który ustawiamy tak by umo¿liwiæ regulacjê . Wtedy w miejscu przerywacza mocujemy czujnik .

Pod³±czamy jedno wyprowadzenie czujnika na masê a drugie do wej¶cia impulsu w naszym module, czasem trzeba zamieniæ przewody by zadzia³a³o. No i ju¿ - masz prosty modu³ AC-CDI ze sta³ym kontem zap³onu. Poanalizuj schematy z tej strony i z innych a przyw odrobinie wiedzy z dziedziny elektrotechniki z³o¿ysz sobie taki zap³on do dwowolnego niemal silnika .

Ps. Z halotronami bêdziesz mia³ wiêcej zabawy czujnik indukcyjny to zwyk³a cewka na rdzeniu nie wymaga zasilania niczym , ja kiedy¶ przy swojej 1 szej konstrukcji u¿y³em starej g³owicy magnetofonowej z du¿ego szpulowego magnetofonu i te¿ dzia³a³o, ale to by³y czasy ¿e ciê¿ko by³o o oryg czujnik.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 18:51, 18 Maj 2011    Temat postu:

Hallotron jest du¿o mniejszy i je¿eli kolega chce dopasowaæ to siê mu pomo¿e. kolego powy¿ej ju¿ pisze ¿e posiada zap³on AC CDI wiec nie wiem po co takie wywody d³ugie Happy . A po 2gie czy my siê sk±d¶ nie znamy?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 19:00, 18 Maj 2011    Temat postu:

Nie s±dze by¶my siê sk±dkolwiek znali.Poda³em mu prosty wrêcz amatorski sposób.Nie wiem po co w jakim¶ 50ccm silniczku bawiæ siê w bardziej skomplikowane metody.Wystarczy mu najprostszy modu³ czujnik indukcyjny ma³y transformatorek sieciowy najlepiej taki szczelny zalewany kawa³ek magnesu i ju¿ ma zap³on w komplecie.Niektórzy producenci te¿ tak robi± ¿e stator wytwarza tylko niskie zmienne napiêcie i dopiero w module jest maleñki transformatorek o mocy nieca³ego 1W .

CO z tego ¿e hallotron mniejszy ?? miejsca mu raczej nie zabraknie w tym ogarze nawet wewn±trz magneta.Po co komplikowaæ sobie ¿ycie z³o¿onymi rozwi±zaniami ?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 19:06, 18 Maj 2011    Temat postu:

Czujnik indukcyjny zajmuje du¿o miejsca , i nie jest tak do koñca kolorowo bo czasami mo¿e nie wytwarzaæ wystarczaj±cego napiêcia aby odpaliæ motocykl.Ostatnio przerabia³em tak± sytuacje u siebie, i pomóg³ czujnik z Chiñczyka który jest ju¿ du¿y. Poza tym je¿eli kolega chce mieæ halla to co to za problem Happy
Tu uzyska wymagan± pomoc.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 19:09, 18 Maj 2011    Temat postu:

Poza tym nie wiadomo jaki konkretnie ma modu³ ju¿ w silniku , niektóre modu³y tyrystorowe które niby s± przeznaczone do sterowania mechanicznego przerywaczem dzia³aj± równie¿ po zast±pieniu go cz. indukcyjnym .A tu zaraz hallotrony , trzeba mieæ dobrej jako¶ci stabilne zasilanie do czujnik hallotronowego a cz. indukcyjny nie wymaga ¿adnego zasilania czy kszta³towania impulsu. Poza tym to jest stary polski motorower tutaj prosty zap³on ze sta³ym k±tem sterowany cz.indukcyjnym jest a¿ nadto.Mo¿na cuda na kiju wymy¶laæ i pchaæ do takiego ogara tylko po co ?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 19:10, 18 Maj 2011    Temat postu:

Proszê pytaæ autora Grin Pisa³em Aku i bêdzie ¶migaæ. O jakie kszta³towanie impulsu panu chodzi? Na hallu tez bêdzie dzia³a³ a nawet lepiej bo Hall od razu daje te 3v a indukcyjny startuje od 0,3 wzwy¿.

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia ¦ro 19:15, 18 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 19:15, 18 Maj 2011    Temat postu:

ale po co ma wk³adaæ akumulator i zmieniaæ modu³ który ma ¿eby uzyskaæ tylko taki bajer ¿e ma cz. halla zamiast indukcyjnego ?? Przecie¿ prosty modu³ do wspó³pracy z przerywaczem nie bêdziê tak od razu bez modyfikacji dzia³a³ z czujnikiem halla . Doprawdy nie wiem po co tyle zachodu dla w³a¶ciwie ¿adnego efektu ???

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 19:16, 18 Maj 2011    Temat postu:

Kolego testowa³e¶? Bo akurat bêdzie dzia³a³ bez problemu Happy A pytania "Po co" proszê kierowaæ do autora Grin My tu tylko chcemy pomóc , mo¿e siê co¶ nauczy jak zbuduje to na hallu Happy

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia ¦ro 19:20, 18 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 19:24, 18 Maj 2011    Temat postu:

Dawid napisa³:
Kolego testowa³e¶? Bo akurat bêdzie dzia³a³ bez problemu Happy


Najpier musia³bym wiedzieæ jakiego typu modu³ posiada.To po 1-sze nie ka¿dy modu³ mo¿e wspó³pracowaæ z czujnikiem halla bez modyfikacji , je¶li o tym nie wiesz to bardzo ma³o wiesz.Ja w temacie siedzê ju¿ trochê zaczyna³em w czasach gdy nie by³o prawie nic a jako czujnik indukcyjny stosowano nawet cewki z przeka¼ników telefonicznych czy nawet g³owice magnetofonowe albo samodzielnie nawijano cewki.

Ponawiam pytanie , na cholerê mu tam ten hall ?? Po to ¿eby sobie akumulator sprawi³ ?? Najwiêksz± zalet± systemów CDI zasilanych zmiennym napiêciem jest to ¿e do pracy nie potrzebuj± stabilnego napiêcia sta³ego a tutaj do ogara ma akumulator wsadzaæ.Ciekawe sk±d we¼mie pr±d na ³adowanie ?? Iskrownik w takim pierdziku jest ¶miesznej mocy ledwo daje rade ze swiat³ami a Ty chcesz mu akumulator tam wciskaæ , ciekawe co go bêdzie ³adowa³o ??

Z czo³gu da siê do wróbli strzelaæ tylko czy to ma sens ??

Bez obrazy ale co¶ mi si wydaje ¿e jeste¶ takim ¶wierzakiem co parê konstrukcji pope³ni³ udanych i teraz jest ju¿ "mega pro" i na si³ê chce byæ najm±drzejszy o czym ¶wiadcz± porady typu akumulator w ogarze 205 !!


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 19:34, 18 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
Ponawiam pytanie , na cholerê mu tam ten hall ??

Jak ju¿ pisa³em do autora z tym nie do mnie.


Cytat:
a Ty chcesz mu akumulator tam wciskaæ

Ja nic nie chce pisze po-prostu jak rozwi±zaæ taki problem , jakim jest monta¿ czujnika halla, to ¿e tam nie ma pr±du to wiem bo posiadam taki motorek Happy

Cytat:
Bez obrazy ale co¶ mi si wydaje ¿e jeste¶ takim ¶wierzakiem co parê konstrukcji pope³ni³ udanych i teraz jest ju¿ "mega pro" i na si³ê chce byæ najm±drzejszy o czym ¶wiadcz± porady typu akumulator w ogarze 205 !!


Gdzie pisze ¿e jestem "megapro" my na forum chcemy pomagaæ u¿ytkownikom zauwa¿ ze on jeszcze nie odpisa³ na mój post o akumulatorze wiêc mo¿e siê zastanowi jak zobaczy go.

I nie ¿yczê sobie takich sformu³owañ pod moim adresem.

Równie dobrze móg³ by chcieæ wsadziæ CDI na uC sterowane Bóg wie czym to by¶ my mu chcieli z tym pomóc taka jest idea forum Happy


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 19:34, 18 Maj 2011    Temat postu:

Mo¿e niech siê pouczy w inny sposób bo pope³nianie g³upowatych nieracjonalnych rozwi±zañ to s³aba nauka.Bêdzie musia³ wzmocniæ oryg. iskrownik w tym motorowerze
do tego potrzebny bêdzie jaki¶ regler wszystko to koszty a nawet po przeróbce iskrownika akumulator bêdzie i tak niedo³adowywany jak mu aku padnie to ju¿ nie odpali silnika. Wszystko tylko po to ¿eby sobie czujnik halla zamontowaæ.

I co dalej twierdzisz ¿e ma to sens ??


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 19:38, 18 Maj 2011    Temat postu:

Ja napisa³em powy¿ej co o tym s±dzê , pisali¶my w tym samym momencie.
Btw regler to koszt mostka Graetza czyli 4z³ i 4 elementów tyrystora diody zenera prostowniczej i rezystora. Czyli jakie¶ 10 z³ max.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 19:46, 18 Maj 2011    Temat postu:

Widaæ ¿e autor tematu jest raczej pocz±tkuj±cy wiêc trzeba mu wprost napisaæ ¿e nie ma to sensu a nie pchaæ go w wywracanie do góry g³ow± ca³ej instalacji czy tworzenia jej na nowo prosty regler rzecz prosta ale bez przewijania oryg. cewek lub/oraz dok³adania dodatkowej nie starczy mu pr±du do ³adowania.Zêby zjad³em na przeróbkach instalacji takich ma³ych starych jedno¶ladów wiêc jestem pewien tego co pisze.Rozwi±zanie z hallotronem jest bezzasadne w³a¶nie z powodu zbyt du¿ej ingerencji w konstrukcje motoroweru aby uzyskaæ mo¿liwo¶æ poprawnego ³adowania nawet najmniejszej poj. akumulatora. Jest to totalny bezsens . Jemu wystarczy czujnik indukcyjny i kawa³ek magnesu i bêdzie gra³o i bucza³o bez ¿adnych akumulatorów a suma sumarum bêdzie zgodnie z planem czyli bezstykowo.

My¶lê ¿e autor powinien sobie teraz sam wybraæ czy chce produkowaæ na nowo ca³± instalacjê elektryczn± i przewijaæ/dok³adaæ cewki do iskrownika tylko po to byz zastosowaæ hallotron czy jednak woli przypi±æ cz. indukcyjny i w odp. miejscu przykleiæ kawa³ek magnesu .

Dalsza dyskusja nie ma sensu Smile


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 19:49, 18 Maj 2011    Temat postu:

No i o to tu chodzi nie ma siê po co k³óciæ Happy A mo¿e kolega ma jakie¶ dane jak przerabiaæ te instalacje dane cewek itd.? By³o by super wiele ludzi ma takie motorki i niektórzy przerabiaj± instalacje Grin

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 19:56, 18 Maj 2011    Temat postu:

Je¶li mam byæ szczerym - skoro ju¿ mamy bezstykowy zap³on CDI który zadowala siê pr±dem zmiennym to najlepiej zast±piæ tyln± ¿arówkê LED-ami i pr±du nie zabraknie.

Przeróbka iskrownika niewiele daje ze wzglêdu na to ¿e w oryg. kole magnesowym u¿yto s³abych magnesów które przez lata trac± dodatkowo swoje pole i nawet jak do³o¿ymy cewkê lub poprzewijamy te co s± to zysk nie bêdzie zbyt du¿y.Jak kto¶ chce mieæ du¿o pr±du to niech stawi sobie stator i ko³o z jakiego¶ skutera a sam modu³ zrobi sam i zastosuje dobrej jako¶ci cewkê zap³onow± i bêdzie super.Stator z cewkami i ko³o mo¿na zaadoptowaæ jednak nie polecam oryg. chiñskich tanich modu³ów ani cewek w.napiêcia gdy¿ s± to zwykle buble.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 20:00, 18 Maj 2011    Temat postu:

Je¿eli ju¿ zmieniac ko³a i inne to do rometa to mo¿na z Charta i tam ju¿ jest bezstyk ³adowanie i inne, taki zap³on kolega za jakie¶ 80-100 z³ dorwie pasuje plug and play Grin

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 21:08, 18 Maj 2011    Temat postu:

Mo¿na i od charta aczkolwiek wystarczy dorobiæ tulejkê z ko³nierzem u tokarza
pasuj±c± na sto¿ek wa³u rometa pó¼niej zanitowaæ j± w miejscu oryginalnej tulejki
w kole magnesowym ze skutera i ju¿.Taka tulejka u tokarza to koszt ok 40z³, a komplet stator z cewkami + ko³o magnesowe + czujnik od skutera to koszt 50-60z³
wiêc podobnie cenowo wychodzi z tym ¿e czê¶ci s± tañsze ni¿ do charta i bardziej dostêpne. No ale to ju¿ pozostawiæ nale¿y temu kto po³akomi siê na tak± modyfikacjê.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Koki
Aktywny forumowicz



Do³±czy³: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Czw 15:51, 19 Maj 2011    Temat postu:

Dziêki koledzy za zainteresowanie Tongue. Nie bêdê cytowa³, tylko napisze od razu o co c'mon.

W Romecie mam od niedawna zamontowany akumulator 6V 6Ah i kierunkowskazy. Jak na razie wszystko dzia³a dobrze, ³adowania do póki co to nie mam. Dzisiaj przysz³a do mnie przesy³ka z mostkiem prostowniczym, tyrystorem i innymi duperelami do skoñczenia uk³adu ³adowania (uk³ad ³adowania akumulatora bêdzie odbywa³ siê przez tyrystorowy stabilizator z diod± Zenera). Aktualnie mam w motorku ¿arówkê przedni± 12V 5W (ma³o, ale styka, w nocy nie je¿d¿ê) i z ty³u 12V 10 albo 15W. Wszystko dobrze ¶wieci i mocno. Spróbujê do³±czyæ do tego ³adowanie, nie wiem czy bêdzie siê ³adowaæ. Mia³em zamiar zrobiæ lampê tyln± LED, ale jak bêdzie siê ³adowaæ bez tej przeróbki to sobie j± odpuszczê.

Tu mam schematy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

My¶lê, ¿e pomys³ z czujnikiem indukcyjnym jest do bani... Nie wiem jak to ma dzia³aæ prawid³owo, wokó³ wiruje magneto, ko³o czujnika 2 cewki ¶wietlne i jedna WN. To wszystko ma chyba jaki¶ wp³yw, wydaje mi siê ¿e bêdzie siê indukowaæ z tego jaki¶ pr±d, który uniemo¿liwi prawid³ow± pracê zap³onu.

Czujniki hallotronowe s± bardzo ma³e (zlutuje go na ma³ej p³ytce z kablami i je¶li mo¿na to umieszczê tam uk³ad do sterowania nim).

Na pewno nie bêdê ju¿ rozbudowywa³ zap³onu o inne ko³o magnesowe itd, zbyt du¿o czasu i kasy po¶wiêci³em na ostatnie przeróbki by siê w to bawiæ.

Podsumowuj±c - chcê zrobiæ na hallotronie w tym zap³onie.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Czw 20:42, 19 Maj 2011    Temat postu:

No to tak, do krzywki ko³a trzeba bêdzie dokleiæ magnesik mo¿na te¿ wytoczyæ z tekstolitu np na ciasno tak± tulejkê co wejdzie na magneto i bêdzie mia³a wyfrezowany miejsce na magnesik , halla mocujemy w miejscu platynek.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Koki
Aktywny forumowicz



Do³±czy³: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Czw 21:24, 19 Maj 2011    Temat postu:

Dawid napisa³:
No to tak, do krzywki ko³a trzeba bêdzie dokleiæ magnesik mo¿na te¿ wytoczyæ z tekstolitu np na ciasno tak± tulejkê co wejdzie na magneto i bêdzie mia³a wyfrezowany miejsce na magnesik , halla mocujemy w miejscu platynek.


To tak, ale w jaki sposób pod³±czyæ go do uk³adu?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Czw 21:25, 19 Maj 2011    Temat postu:

No wpinasz siê wyj¶ciem halla do uk³adu i ¶migasz. Hall ma zazwyczaj + - i impuls

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw 22:24, 19 Maj 2011    Temat postu:

Czujniki hala s± ró¿nej konstrukcji !!! ró¿nego przeznaczenia! ró¿ne napiêcia zasilania .. ró¿na czu³o¶æ .... zastosowania od telefonów komórkowych gdzie wyczuwaj± obecno¶æ pêtli indukcyjnej ... do maszyn obrabiarek .... motoryzacji .. na przyk³ad s± w stanie okre¶laæ kierunek ruchu ... polecam dedykowana dla motoryzacji nie bêdzie z nimi problemu zawieraj± wbudowany wzmacniacz i separator .. lub inne peryferyjne uk³ady plus budowa mechaniczna jest znacznie solidniejsza

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pi± 16:23, 20 Maj 2011    Temat postu:

Du¿o chêci ale ma³o wiedzy.

Motodynamo ma racje !! S± ró¿ne czujniki i nie ka¿dy siê nadaje bo maj± ró¿ne charakterystyki i ró¿n± budow± i ró¿ne zastosowania.

Ps.Koki chcesz czujnik halla a martwisz siê o to ¿e w magnecie s± ju¿ magnesy i indukcyjny mo¿e g³upieæ !! - ja z do¶wiadczenia wiem ¿e cz. indukcyjny jest w³a¶nie znacznie mniej wra¿liwy na inne odleglejsze pola magnetyczne. Zobaczysz ¿e wszystko bêdzie ¶migaæ w oryg ko³ach magnesowych magnesy przecie¿ w ¶rodku s± a na zewn±trz jest naklejony magnesik neodymowy i normalnie to dzia³a.

Rób jak chcesz , ja Ci napisa³em jak prosto i skutecznie mo¿esz to zrobiæ.Ale jak chcesz to kombinuj.Od razu Ci mówiê ¿e bez powa¿nych przeróbek oryg. iskrownika bêdzie Ci brakowa³o pr±du , w przypadku gdy zastosujesz w zap³onie czujnik halla oznacza to ¿e byæ mo¿e czêsto bêdziesz pcha³ ogara do domu , najwiêksz± g³upot± jest pozbawianie siê mo¿liwo¶ci uruchomienia silnika bez akumulatora, nawet wiele dzisiejszych ma³ych motocykli mimo posiadania akumulatora ma uk³. zap³onowy zasilany zmiennym pr±dem wprost z cewek a nie z akumulatora co umo¿liwia awaryjne odpalenie motocykla bez pr±du z akumulatora .


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin