 |
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piżama
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 9:08, 21 Sie 2010 Temat postu: Przewijanie cewek w starszych motocyklach |
|
|
Witam. Mam do przewinięcia 4 cewki z silnika jawki 50ccm. Dane jakie posiadam to grubość drutu 0,7 i 200 zwojów, wiadomo że do innych motocykli będą to różne druty i liczba zwojów. Teraz pytanie, jak obliczyć moc cewki i napięcie? Chce uzyskać napięcie 12V i jakieś 90-100W(oczywiście moc całego statora)
Oryginalne dane cewek:
Cewka zasilająca zapłon: drut DNE 0,60mm 160zw.
Cewka zasilająca żarówkę 6V25/25W : drut DNE 0,7mm 140zw.
Cewka zasilająca światło tylne 6V5W : drut DNE 0,4mm 120zw.
W oryginalnym statorze cewek znajduje się trzy sztuki, w mojej będą cztery.
Zostaje jeszcze ich sposób podłączenia.
Pogooglowałem trochę i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 1:06, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Witam .. co do mocy zależy ona od rdzenia !! czyli im większy rdzeń tym większa moc i tego nie przeskoczymy plus jeszcze jest proporcjonalna do obrotów czyli im większe tym większa moc ...
Co do napięć wiadomo jeśli chcesz 12V musisz nawinąć 2 razy więcej przewodu oczywiście 30%-50% cieńszego(oryginalny nie zmieści się po za tym przy tej samej mocy przy podwojeniu napięcia prąd zmniejszy się o połowę ) ) co do zapłonu to o ile nie chcesz zmienić na CDI to zostaw to co było ---- generalnie przy prymitywnych konstrukcjach takich jak skuterki czy mopedy do zasilania świateł nie stosuje się regulatorów napięcia . A to z przyczyny takiej,że rdzeń projektuje się tak aby nie pozwalał na wytworzenie zbyt wysokiego napięcia (nie przenosił mocy) po wyżej ustalonych przez projektanta mocy żarówek (odbiorników).Czyli jeśli wstawimy żarówkę 100W to ledwo nam włókno zaświeci na pomarańczowo natomiast jeśli włożymy 5W to przy większych obrotach spali żarówkę(nie będzie w stanie odebrać bezpiecznie całej wytworzonej mocy z prądnicy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piżama
Forumowicz
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 10:23, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Zapłon będzie DC-CDI a cały rotor i cewki będą siedziały w simsonie. Wiem też że można zmieścić 200 zw. drut 0,7, co myślę że powinno dać jakieś 20-25W razy 4 cewki to jakieś 80-100W. Światła 55W ładowanie akumulatora jakieś 15W i zapłon 20W co daje razem 90W, powinno starczyć. Tak sobie myślałem jakby sprawdzić moc cewki, wymyśliłem że na chodzącym silniku podłącze woltomierz i żarówkę 21 W, jeśli się przepali to będzie wiadomo że cewka daje więcej prądu niż potrzebuje tego żarówka, a jasność świecenia będę porównywał do drugiej podłączonej do akumulatora żarówki P21W. pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie się tematem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 22:10, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Na forum o motorowerach pewien user pisał ze po przewinięciu 3 cewek na 12V w jawce uzyskał 55w. Nawinął na każdą po 200 zwojów drutem 0,7DNE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:31, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A jak to jest : jeżeli mam cewkę 6v 15W i dowine do niej cienki drucik tak ze 50% zwoju więcej . Czy napięcie prądnicy zwiększy się do 12v (moc nie musi , ale czy pozostanie taka sama czy się zwiększy , bo wydaje mi się że troszkę się zwiększy ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:13, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam 100% więcej czyli 2 razy więcej jak było dla 6v z tym ,ze dobierz tak średnice przewodu aby się zmieściło 2 razy więcej zwojów -- i Masz instalacje na 12V !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:47, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A można by było dowinąć cienkim drutem z cewki zapłonowej np. z Rometa. Albo drutem z transformatora .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16:35, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Przewód może być łączony ale powinien mieć w całości taką sama średnicę !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:43, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
aha , dzięki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 15:21, 29 Kwi 2011 Temat postu: Projektowanie cewek zasilających CDI... |
|
|
Witam wszystkich! Myślę, że ciekawym zagadnieniem dla majsterkowiczów jest obliczanie parametrów cewki, którą chcemy samodzielnie wykonać do zasilania naszego CDI (200...300V). Najczęściej rezygnujemy z jednej cewki w statorze, nawijając na jej korpusie nowe uzwojenie. I tu największy problem...Załóżmy, że oryginalnie ta cewka zasilała jakiś odbiornik w naszym moto napięciem 6V i natężeniem 1,5A. Daje nam to więc moc 9W. Do ładowania kondensatora w module CDI, wystarczą 2...3W. No i jak teraz, mając takie dane, zaprojektować uzwojenie zasilające CDI? Czy jako podstawę przyjąć zalecaną grubość drutu (0,1...0,15mm) i nawijać nim do uzyskania oporności minimum 150 omów? Za duża oporność skutkuje nadmiernym napięciem podczas wysokich obrotów i uszkadza elementy modułu. Za mała - moto nie odpali od kopa. Czy lepiej jednak liczyć wydajność cewki, zakładając sobie maksymalne napięcie oddawane 200V i prąd 0,010A (co daje nam moc 2W) i na podstawie tych wielkości, wyliczyć grubość drutu i jego długość, ew. zwoje? Jak można więc prostym sposobem zmniejszyć moc cewki w statorze z 9W (przy 6V) na 2W (przy 200V)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 15:22, 29 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 17:49, 29 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Najlepiej na rezystancje .. tak około 150-250 Ohm .. przewodem 0.12 do 0.15 (przewodem 0,15 można 150 wiadomo wejdzie go mniej i ma mniejsza oporność )
Silnik i tak pracuje w bardzo szerokim zakresie obrotów --należy zadbać o jakość przewodu nawojowego .. nie zapominając że na jego końcach występują przepięcia do 500V .. podobnie między warstwami występują znaczne napięcia jak na tak cienki przewód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 18:31, 29 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Najlepiej na rezystancje .. tak około 150-250 Ohm .. przewodem 0.12 do 0.15 (przewodem 0,15 można 150 wiadomo wejdzie go mniej i ma mniejsza oporność )
Silnik i tak pracuje w bardzo szerokim zakresie obrotów --należy zadbać o jakość przewodu nawojowego .. nie zapominając że na jego końcach występują przepięcia do 500V .. podobnie między warstwami występują znaczne napięcia jak na tak cienki przewód
Dobrze jest polakierować ale takim lakierem ,który nie rozpuszcza lakieru izolującego na przewodnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
InoChan
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:29, 27 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Może dobrze by było iśc z tym do sprawdzonego serwisu? Sorry ale nie reklamujemy działalności komercyjnej na forum ... Firma chce zarabiać więc reklama nie u nas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|