|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 23:20, 21 Cze 2011 Temat postu: Prądnica WSK 125 przerobiona z 6V na 12V |
|
|
Witajcie:) Na wstępie napiszę że opisuję układ WSK 125 na prośbę innych forumowiczów. Jestem świadomy że moje rozwiązanie posiada wady! Powstało dla celów szkoleniowych ale ze względu na przyzwoite działanie pozostawiam je na razie u siebie. Niestety nie prowadziłem fotorelacji podczas wykonywania.
Oryginalna prądnica WSK 125 posiada stojan z dwoma cewkami świetlnymi połączonymi równolegle, CWN nawiniętą na rdzeń tak jak świetlne i cewkę ładowania aku. Koło magnesowe zewnętrzne. Układ zapłonowy niezależny od aku. bo CWN ładowana przez koło magnesowe. Całość popełnia około 30W z zachowaniem 6-7V.
Moje rozwiązanie jest powszechnie znane: zastosowałem 4 cewki "świetlne" połączone tak aby dawały ponad 12V. Dodatkowo ze względu na "nierównokątowe"rozmieszczenie cewek zastosowałem 4 mostki Gretza. Użyłem regulatora napięcia ze skutera. Ładnie trzyma w okolicach 13,5V. A teraz trochę o odbiornikach. Żarówki łącznie z 35 W układ zapłonowy TCI aku. 12V 5,5Ah. Jeśli chodzi o układ zapłonowy to jest to największa zaleta i w zasadzie powód, dla którego powstała cała ta przeróbka. Moduł z poldolota i cewka średnia 1,2 Ohma z Tico. Pozostał przerywacz. Jest wiele pomysłów na zmianę takiego układu łącznie z CDI ze skutera albo z fajnym modułem ze zmiennym przyspieszeniem punktu zapłonu np. ze starego Golfa. Sporo opisano już na tym forum tylko gdybym miał więcej wolnego czasu.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Śro 0:26, 22 Cze 2011 Temat postu: WSK... |
|
|
Witam! A myślałeś Kolego o zapłonie TCI, ale bez aku? Wówczas potrzebujesz jednak oryginalną cewkę WN, tranzystor PNP, opornik, no i ze dwie diody 3A. Przerywacz naturalnie zostaje, ale już bez kondensatora . Co o tym sądzisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 9:42, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe łechtasz mnie Sławek;) Świetny pomysł ale pewnie nie da takiej iskry jak ten u mnie;) Ale działa bez aku. to jest ogromna zaleta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 16:31, 24 Cze 2011 Temat postu: TCI... |
|
|
Witam! Iskra powinna być spora. Ale zależy ona głównie od użytej cewki WN. Najlepszą zatem będzie ta o niskiej oporności uzwojenia pierwotnego, typowa dla np. samochodowych zapłonów "elektronik". Niestety wzrośnie wtedy pobór prądu z akumulatora oraz temperatura pracy tranzystora .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|