Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica WSK 125 przerobiona z 6V na 12V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Wto 23:20, 21 Cze 2011    Temat postu: Prądnica WSK 125 przerobiona z 6V na 12V

Witajcie:) Na wstępie napiszę że opisuję układ WSK 125 na prośbę innych forumowiczów. Jestem świadomy że moje rozwiązanie posiada wady! Powstało dla celów szkoleniowych ale ze względu na przyzwoite działanie pozostawiam je na razie u siebie. Niestety nie prowadziłem fotorelacji podczas wykonywania.
Oryginalna prądnica WSK 125 posiada stojan z dwoma cewkami świetlnymi połączonymi równolegle, CWN nawiniętą na rdzeń tak jak świetlne i cewkę ładowania aku. Koło magnesowe zewnętrzne. Układ zapłonowy niezależny od aku. bo CWN ładowana przez koło magnesowe. Całość popełnia około 30W z zachowaniem 6-7V.
Moje rozwiązanie jest powszechnie znane: zastosowałem 4 cewki "świetlne" połączone tak aby dawały ponad 12V. Dodatkowo ze względu na "nierównokątowe"rozmieszczenie cewek zastosowałem 4 mostki Gretza. Użyłem regulatora napięcia ze skutera. Ładnie trzyma w okolicach 13,5V. A teraz trochę o odbiornikach. Żarówki łącznie z 35 W układ zapłonowy TCI aku. 12V 5,5Ah. Jeśli chodzi o układ zapłonowy to jest to największa zaleta i w zasadzie powód, dla którego powstała cała ta przeróbka. Moduł z poldolota i cewka średnia 1,2 Ohma z Tico. Pozostał przerywacz. Jest wiele pomysłów na zmianę takiego układu łącznie z CDI ze skutera albo z fajnym modułem ze zmiennym przyspieszeniem punktu zapłonu np. ze starego Golfa. Sporo opisano już na tym forum tylko gdybym miał więcej wolnego czasu.....Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 0:26, 22 Cze 2011    Temat postu: WSK...

Witam! A myślałeś Kolego o zapłonie TCI, ale bez aku? Wówczas potrzebujesz jednak oryginalną cewkę WN, tranzystor PNP, opornik, no i ze dwie diody 3A. Przerywacz naturalnie zostaje, ale już bez kondensatora Grin . Co o tym sądzisz Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Śro 9:42, 22 Cze 2011    Temat postu:

Hehe łechtasz mnie Sławek;) Świetny pomysł ale pewnie nie da takiej iskry jak ten u mnie;) Ale działa bez aku. to jest ogromna zaleta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 16:31, 24 Cze 2011    Temat postu: TCI...

Witam! Iskra powinna być spora. Ale zależy ona głównie od użytej cewki WN. Najlepszą zatem będzie ta o niskiej oporności uzwojenia pierwotnego, typowa dla np. samochodowych zapłonów "elektronik". Niestety wzrośnie wtedy pobór prądu z akumulatora oraz temperatura pracy tranzystora Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin