Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie w dużym motocyklu-pomoc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 23:35, 24 Kwi 2011    Temat postu: Ładowanie w dużym motocyklu-pomoc

Jest to temat założony na prośbę użytkownika Rino

Szanowne Panie, szanowni Panowie.
Szanowni forumowicze!

Zwracam się do was o poradę dotyczącą reglera w b. dużym motocyklu z elektrownią o dużym prądzie ładowania jak na motocykl, mianowicie stator wg. informacji fabrycznych jest w stanie oddać od 38 do 45A (co rok lub 2 lata zmieniały się moce i układy, więc nic tu nie pasuje z poprzednich roczników ani z następnych - celowe zabiegi fabryczne), u mnie powinno być 38 A, ale zakładam hipotetycznie, że jest 45A --> nie podaję marki i modelu motocykla ze względu na naszą mentalność (nie i koniec, podam jedynie potrzebne parametry elektryczne).
Od początku: (chyba )za mało oleju w sprzęgle, (na pewno) za gęsty olej, efekt przy dużej prędkości: spalone cewki statora --> stator został oddany do przewinięcia.
Jak wygląda rotor: w swojej obudowie posiada 12 małych magnesów
Jak wygląda stator: dwufazowy po 6 cewek na fazę (po skomplikowanych obliczeniach matematycznych wychodzi, że łącznie jest 12), połączonych w masowany trójkąt (tutaj jest chyba dwukąt Smile )
Jak wygląda regler: tutaj jest wielka niewiadoma, na pewno na wyjściu powinno być 14,3-14,7 VAC przy 3600 rpm

Rysunek poglądowy


Tyle wstępu, do rzeczy:
Po otrzymaniu i zamontowaniu przewiniętego statora ładowania było brak.
Ponieważ regler kosztuje w przedziale 1000-1500 zł, postanowiłem totalnie olać temat zakupu nowego i wykonać samemu taki regulator.
Szperając w necie, nie natknąłem się na nic, co mogło by przyciągnąć moją uwagę, oprócz tego:




Teraz rodzą się x-raczki pytań. Wydłubując flaki ze starego reglera doszedłem do wniosku, że nie było tam typowego mostka prostującego, tak jak np 36MT40 (35A 400V) tylko 4 osobne diody prostujące DSEI30-06A (37A 600V) a tyrystory mają oznaczenie S4055M (55A 400V) a w schemacie mamy 2N6507 (25A 400V).

Najważniejsze, czy mogę wg. podanego schematu:
-zastąpić 2N6507(w oryginale S4055M nie osiągalnym w Polsce) tyrystorami, które teoretycznie powinny wytrzymać największe obciążenie: BTW69-600RG (50A 600V) lub 40TPS08APBF (55A 800V)
-zastąpić 36MT40, dwoma mostkami KBPC5004 (50A 400V) (po 1 na fazę)
-wywalić 1 tyrystor lub połączyć równolegle 2 szt. ewentualnie dorzucić jeszcze 1, tak by były po 2 tyrystory na fazę?

I jeszcze jedno: natknąłem się na opinie, iż wg. tego schematu czasami występuje problem z napięciem ładowania tzn. w kilku przypadkach ludzie płakali, że jest za niski (ok 13,0V). Tak więc co należało by zmodyfikować, bo utrzymać napięcie ładowania na poziomie 14,3-14,7V Question

Jeśli to w czymś pomoże to dodaję orientacyjne (nie da się ustawić idealnie ilości obrotów, będąc w pozycji wręcz dziwnej z jedym okiem skupionym na obrotomierzu a drugim na mierniku - zakładam +/- 5V oraz +/- 100 rpm) poziomy napięć na wyjściu statora:


Pozdrawiam was wszystkich bardzo serdecznie i oczekuję rozsądnej pomocy w tym temacie...

PS. A może 2x ernap-2e Question Question
Rino


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:17, 25 Kwi 2011    Temat postu:

Witamy --Dołożymy wszelkich starań aby temat był pomocny innym forumowiczom przez co przyczynił się do popularyzacji naszego forum
Cytat:
Od początku: (chyba )za mało oleju w sprzęgle, (na pewno) za gęsty olej, efekt przy dużej prędkości: spalone cewki statora --> stator został oddany do przewinięcia.

Nie ma znaczącego wpływu gęstość oleju -prawdopodobnie przewód wykonany z miedzi złej jakości(przewód miedziany posrebrzany powierzchniowo ma znacznie lepsze parametry ) --jednak główny problem to założenie konstrukcyjne zakładające użycie materiałów odpowiednich -
Cytat:
Jak wygląda stator: dwufazowy po 6 cewek na fazę (po skomplikowanych obliczeniach matematycznych wychodzi, że łącznie jest 12), połączonych w masowany trójkąt (tutaj jest chyba dwukąt Smile )

jedyna opcja dla takich mocy jak w opisie to prądnica 3-fazowa układ w gwiazdę czyli 3 równoległe uzwojenia o wspólnym początku
Cytat:
Ponieważ regler kosztuje w przedziale 1000-1500 zł, postanowiłem totalnie olać temat zakupu nowego i wykonać samemu taki regulator.
Szperając w necie, nie natknąłem się na nic, co mogło by przyciągnąć moją uwagę, oprócz tego:

Jak to nic? a to [link widoczny dla zalogowanych]
w Polsce wyszukiwarka google
Cytat:
Najważniejsze, czy mogę wg. podanego schematu:
-zastąpić 2N6507(w oryginale S4055M nie osiągalnym w Polsce) tyrystorami, które teoretycznie powinny wytrzymać największe obciążenie: BTW69-600RG (50A 600V) lub 40TPS08APBF (55A 800V)

tak stosujemy bez problemu odpowiedniki warunek o lepszych parametrach! lub takich samych
Cytat:
-zastąpić 36MT40, dwoma mostkami KBPC5004 (50A 400V) (po 1 na fazę)
tak! jednak lepiej pojedyncze diody 50 A
Cytat:
-wywalić 1 tyrystor lub połączyć równolegle 2 szt. ewentualnie dorzucić jeszcze 1, tak by były po 2 tyrystory na fazę?
absolutnie nie! nie ma takiej opcji! stosowanie tyrystorów równolegle to dobry żart Idea
Cytat:
I jeszcze jedno: natknąłem się na opinie, iż wg. tego schematu czasami występuje problem z napięciem ładowania tzn. w kilku przypadkach ludzie płakali, że jest za niski (ok 13,0V). Tak więc co należało by zmodyfikować, bo utrzymać napięcie ładowania na poziomie 14,3-14,7V Question

Zmienić można bez problemu zwiększając wartość rezystorów R2 R5 i R8 --ładowanie akumulatora do napięcia większego jak 14V pogarsza jego parametry (efekt przeładowania) pilnować 13,7V jest to optymalne napięcie dla zdrowia akumulatora
mam nadzieje ,że odpowiedz chociaż w części usatysfakcjonuje Rino==pozdrawiamy zespół www.zaplon.fora.pl


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pon 11:38, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba13
Forumowicz



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:20, 25 Kwi 2011    Temat postu:

Wygląda jak w H-D .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 9:22, 30 Wrz 2011    Temat postu:

Witam .I jak temat się zakończył ??Pytam ponieważ stoję przed podobnym problemem
Czy tyrystory można zamienić na TYN640RG ??
Może jakiś link do tej dyskusji ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebek dnia Pią 9:27, 30 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin