|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Czw 23:51, 30 Cze 2011 Temat postu: Jawa 350 pomysł na układ zapłonowy |
|
|
Chodzi u użycie np. takiego czujnika [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Czw 23:56, 30 Cze 2011 Temat postu: Re: Jawa 350 pomysł na układ zapłonowy |
|
|
pietras6v napisał: | Chodzi u użycie np. takiego czujnika [link widoczny dla zalogowanych] | .
Zresztą rozwiązanie można wziąć żywcem z tych stosowanych w samochodach. Tanio łatwo i przyjemnie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:58, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Teraz wszystko jasne. Coś na modłę transoptora szczelinowego, ale hall. Wiesz coś więcej na jego temat czy to tylko zdjęcie obrazujące pomysł. Chodzi o ew. elektronikę wewnętrzną.
Ale jeden to za mało, chyba że robisz z silnika jawy silnik na modłę malucha (dwa tłoki razem).
Przypominam o zbyt dużym wyprzedzeniu o ile było robione pod 4T!
A może w ogóle wyprzedzacz był mechaniczny???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 0:05, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Spokojnie spokojnie jack63 weź oddech:) Tak to tylko przykładowy czujnik ale raczej wszystkie od aut się nadadzą może mają inne parametry ale są na 12V. Jeden wystarczy dlatego że to ta tarcza ma wysterować moduł jeśli na tarczy będą 2 wycięcia to zagada 2x na obrót zakładając ze tarcza będzie na wale korbowym. Jeśli chcesz możemy podyskutować na temat ilości obrotów wałka rozrządu w 4T i obrotów wału korbowego w 2T ale chyba niema o czym:) Tak moduł jest od Golfa I i znalazłem jakaś mapę zapłonu:) Mam już pomysł na zmniejszenie wyprzedzenia ale nie chciałbym go stosować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 0:08, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ale w 4t to zapłon raczej przyśpiesza a nie opóźnia się jak jest to w 2T.Podrzuci kolega fotke tej mapy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 0:11, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe to zależy co i kiedy przyspiesza. Jeśli chodzi o moduł i reg. odśrodkowy to ten przyspiesza. A jeśli chodzi o regulator podciśnieniowy to ten opóźnia. Nie było się na tej lekcji??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 0:14, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Chcesz tam pchać jeszcze jakieś mechaniczne rozwiązania? Eee to już może lepiej iść w stronę uC? Dajesz sobie mapkę jaką chcesz podłączasz do kompa i patrzysz co się dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 0:18, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nie gdzie tam będę się bawił w mechaniczne. Jack63 napisał abym uważał na wyprzedzenie zapłonu tego ustrojstwa bo jest robione na 4T. Więc na razie zobaczę jak to się będzie kręcić. To tylko pomysł ale przyznacie że tarczka z wycięciami potrzebna:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:24, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Czujniki halla z reguły nie są gołe i mają więcej układów w sobie. Pisałem o tym wcześniej. Wiec napięcie zasilające nie jest istotne - w pewnych granicach. Ilość iskier dla cewki podwójnej też będzie jak w Golfie. Tylko to wyprzedzenie... Zoptymalizowane do konkretnego silnika 4T. Czy na 100% jest realizowane elektronicznie?
Nie mam doswiadczeń z wyprzedzaniem zapłonu w 2T, ale na 100% żądzą nim inne zasady niż w 2T.
Dawid już coś napomknął. Uwagaaa.
Zależy jak mapa jest realizowana. Czy istnieja możliwości jej korekty. Przydałby sie schemat.
Jest jeszcze jeden "szczegół". Szybkość zmian RPM w Jawie jest na 100% wieksza niż w Golfie. Może być czkawka.
Osobiście szedłbym w procesory. Tanio + pełna swoboda regulacji. Jednak sezon letni to nie czas na taka "zabawę".
Niejaki Gromleon na Elektrodzie coś próbował. Nie wiem jak się to skończyło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 0:28, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
uC to jest to [link widoczny dla zalogowanych] robimy prosty moduł podłączamy do komputera i wgrywamy mapę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 0:35, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No to powiem że jawa chodzi malinowo na tym module. Ale uwaga aby podczas prób nie ingerować zbytnio w układ oryginalny i z powodu szybkiego powrotu do oryginału po ew. niespodziance w próbnej trasie zastosowałem wstępnie dwa takie moduły oddzielnie dla każdego garnka i sterowanie przerywaczem po zastosowaniu małego układu z tranzystorem. Nie miałem jeszcze wtedy lampy strob. i nie wiem jak działa wyprzedzenie ale chodzi git na 6V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:38, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mapa mapą ale "jakiś" program na procka by sie przydał.... Jakieś obliczenie RPM i jakaa aproksymacja w dziurach mapy.... A może coś z kątem zwarcia. No chyba że mamy alternator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 0:41, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Tu ta niby mapa tego modułu. Po krótkich obliczeniach wychodzi mi że jak zastosuje bardzo małe-mniejsze niż katalogowe wyprzedzenie statyczne w jawie to stosując ten moduł powinienem się zmieścić przed spalaniem stukowym przy obrotach max.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 0:46, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie powinna lepiej odpalać jak będzie mniejsze wyprzedzenie , a tak w ogóle ile obrotów kręci jawa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:47, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
pietras6v Jak chodzi malinowo, to po co szukasz pisanek kwadratowych????
Wg. mnie na jednym module juz tak malinowo nie bedzie na 6V.
Jakie cewki miałeś podłączone? Jaki planujesz kąt zwarcia? Stały, zmienny.
Jaka cewkę?
Oraz co jeszcze ukrywasz przed nami. Jesteś prawie jak Hitchcock. Najpierw trzęsienie ziemi a potem napiecie rośnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 0:55, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe:) Chodzi malinowo ale brakuje energii na światła. Dlatego moja przeróbka prądnicy 6V/70W na altek. 12V/210W Moduł ma ograniczenie prądowe i odcięcie na postoju. Cewki podczas prób oryginalne mają chyba po 2 Ohmy coś około nie pamiętam. Kąt zwarcia stały przy docelowej cewce dwubiegunowej 1 ohm 60stopni to daje odpowiedni czas na naładowanie tej cewki przy 6500obr/min na poziomi 2,5 ms jak dobrze pamiętam. Jawa kręci na postoju do 8000obr/min ale nikt tyle nie zaryzykuje<lol>. jack63rozwiń myśl "Wg. mnie na jednym module juz tak malinowo nie bedzie na 6V. "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:57, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jawa fajnie chodzi 3-4 k RPM. 5k to max a przy 6k mamy nadprzestrzeń, czyli silnik wyskakuje z ramy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 0:58, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
To chyba we wszystkich CZ Jawach tak jest, jak robiłem z Cz 175 to zdawało się ze na pełnym gazie się rozkręci sama od wibracji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pią 0:58, 01 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 0:58, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Oto ta niby mapa: Kod: | http://imageshack.us/photo/my-images/121/boyermicrodigitaladvanc.gif |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 1:00, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wg mnie może być odjąć te 25 * od normalnego wyprzedzenia Jawy i powinno chodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 1:03, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ten stary gruchot wytrzyma wyprzedzenie nawet 30 stopni przy wysokich obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 1:10, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Juz myslałem że spisz więc pozwoliłem sobie na żart.
Odnoszę sie do tematu Gromleona na elektrodzie. Tam przprowadziłem "obliczenia". Poczytaj chocby po to aby uczyć sie na cudzych błedach.
O braku mocy (niech bedzie z tobą) z taktu nie wspomniałem. W ogóle zabawy w lepszą iskrę na 6V to lekkie nieporozumienie. Z pustego i Salomon nie naleje.
Czas zwarcia musi być określony przez max RPM, omy cewki i .... napięcie. Z tego wychodzi kąt dla max obrotów. Jak jest wiekszy od 180 to jestesmy w du...
Tylko nie pisz jak Gromleon że będziesz jexdził poniżej 5k, bo to bzdura. Jawa ma tylko 4 biegi i na niższych musisz ją wysilić, a tu będziesz miał odcięcie bo iskra zesłabnie.
Jedynym rozwiązaniem jest procek bo tylko on zapewni zmienny kąt zwarcia i oszczędność prądu!
Jak już wytoczysz sobie przejscówkę do alternatora to 90% problemów zniknie razem z wydanymi pieniędzmi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 8:10, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ależ oczywiście że 6V w takim wypadku to nieporozumienie już dawno się o tym przekonałem zresztą cała istota takiego układu opiera się na podniesieniu do max prądu cewki a przy niewydolnym układzie elektryki niema to sensu:) Jeśli chodzi o czas zwarcia to dzięki za pomoc tym tematem elektrody(poczytam w wolnym czasie) ale mam już obraną cewkę APE 05 od pldka, która podoła i wyrobi się z czasem zwarcia przy 60* w moim wypadku. Poza tym gdy czas zwarcia staje się zbyt krótki przy wysokich obrotach spada energia iskry ale nie gwałtownie i nie do 0 Tak będę miał alternator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:01, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
W poprzednim poście nie dopisałem,że o minimalnym czasie zwarcia decyduje również indukcyjność cewki. Piszę poprawkę aby się ktoś nie czepiał.niestety dalej nie można edytować postów!
pietras6v
Wiem że to z rozpędu, ale lepiej nie mylić czasu zwarcia z kątem zwarcia.
Lepiej nie jeździj za długo na tym "wynalazku" od Golfa bo będziesz miał wał do wymiany.
30o to naprawdę sporo. A jak cofniesz statycznie do zera lub mniej to możesz pojechać do tyłu. Na prawdę nieprzyjemne uczucie przy spokojnym ruszaniu. Przy ostrym grozi poważnym wypadkiem. Byłem świadkiem takiej sytuacji dla Jawy 250. Na szczęście facecik żyje.
Wychodzi na to, że czekamy na montaż alternatora. Trzymam kciuki.
A może by tak za ten czas podłubać z prockiem???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 21:14, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wrzuć na wał kątomierz był taki kiedyś w Świecie Motocykli i zmierz sobie OWK. Jack , zmieniłem te opcje w panelu ale nie działa coś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|