Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 350 pomysł na układ zapłonowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 13:52, 29 Lip 2011    Temat postu:

A tez za 100 euro to co robi? Buty wiąże i usuwa ciąże? Nie, to tylko bardziej wyrafinowany moduł zapłonowy. Za dużo wymagasz na początek. A to z którego roku jest konstrukcja silnika nie ma nic do rzeczy. Bardziej boli brak hamowni aby dobrać parametry. Czujniki to sobie można dołączać do woli. Tylko co z tymi informacjami mamy robić? Jak je uwzględnić w algorytmie sterującym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Sob 17:09, 30 Lip 2011    Temat postu:

Gdyby chodziło o 126p lub 125p to w literaturze natknąłem się na dokładne dane odnośnie charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. Na łamach "Radioelektronika" z lat 90' tych Pan S. Roguski opisywał jak przy pomocy doboru elementów elektroniki można uzyskać różne charakterystyki przy różnym obciążeniu i temp. silnika. Pisał również jak samemu przerobić czujniki magnetoindukcyjne aby przy odpowiednim wachlowaniu ich opóźnieniem wpływały na ostateczny wynik wyprzedzenie zapłonu i zmienny kąt zwarcia. To kosmos:) Wtedy nawet się nie śniło się o programowaniu procka na takim etapie:) Szkoda że nie mogę natknąć się na takie zabawy z silnikiem Jawy350. Wtedy sprawa hamowni i jego zachowania przy różnych prędkościach już by odpadła. Tak to tylko pozostały przybliżone wyniki często niezgrane z resztą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 17:44, 30 Lip 2011    Temat postu:

Dobra pierwsze zmontuj to TCI na hallach a potem pomyślimy Grin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Nie 15:28, 31 Lip 2011    Temat postu:

Zmontuję obiecuję i fotki umieszczę!! Ale muszę się usprawiedliwić że motorek mam na wsi ponad 130km od miejsca zamieszkania i rzadko mam czas coś przy nim pogmerać. Jak już, to wolę sobie popyrkać po okolicy zamiast rozbebeszać elektrykęHappy Zresztą ostatnio rzadko nawet pyrkam bo nie mam czasu:( Wolę za to wszystko dokładnie teoretycznie przemyśleć i przygotować aby przy gmeraniu już nie tracić zbędnego czasu. Jak uruchomię to dam na pewno znać.
EDIT
Jak umieścić fotki bezpośrednio na forum aby po pewnym czasie nie zniknęły itp...??
Tu fotki podzielnicy pod czujnik halla a w pudełku mostki prostownicze i regulator Rnc12 wszystko na gotowca wyprowadzone i opisane:) [link widoczny dla zalogowanych]
EDIT.
A tu zamieszczam ostatnie moje prace w temacie z przeróbką na 12V może Dawid albo ktoś inny powyciąga te fotki na forum. Może się komuś przydadząHappy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietras6v dnia Śro 22:51, 14 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 23:00, 14 Wrz 2011    Temat postu:

Fotki Pietrasa i podniesienie tematu do góry http://www.zaplon.fora.pl/viewimage.php?i=291.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebav




Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:11, 26 Wrz 2011    Temat postu:

2 razy przeczytałem temat, ale dalej nie wiem z kąd ukłąd wie na który cylinder ma podać iskre?? czy zawsze impuls idzie na 2 świece??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Wto 19:49, 27 Wrz 2011    Temat postu:

Tak kolego iskra pojawia się jednocześnie w obu cylindrach. W związku z tym w jednym garnku występuje tzw. iskra tracona - proponuję wygooglać sobie to pojęcie. Iskra tracona ze względu na różne czynniki teoretycznie niesie tylko około 30% energii całkowitej wyładowania. Tak jest w większości 4-ro cylindrowych aut. Wyjdę na przeciw Twojemu drugiemu pytaniu i napiszę że w tym dwusuwie nie powoduje niczego nieprawidłowego. Oczywiście jak to w życiu są wady i zalety każdego rozwiązania.
EDIT.
Uruchomiłem Jawcię na instalacji 12V. Ładowanie ok na wolnych i średnich przy obciążeniu nie tylko układem zapłonowym. Alternator działa sprawnie. Układ zapłonowy też zadziałał. Odczuwalna równomierność pracy i miękkie przechodzenie na wyższe obroty.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez pietras6v dnia Pią 21:36, 02 Gru 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cober




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:42, 23 Sty 2012
PRZENIESIONY
Pon 20:09, 23 Sty 2012    Temat postu: JAWA 350 TS i zapłon bezstykowy

Witam wszystkich Happy

Posiadam Jawe 350 TS i chciałbym sprawić sobie zapłon bezstykowy. Ciągle ustawianie platynek i regulacje zapłonu doprowadzają mnie do szaleństwa.

Czytałem juz troche o zapłonach na tym forum i ogolnie w internecie. Moja wiedza elektryczna nie jest zbyt bogata i opiera sie jedynie na podstawach. Prosze o wyrozumiałosc i cierpliwosc.

Widziałem juz na fotkach z forum zapłon do Jawy 350. Moze kolega Pietras6v zechciałby mi pomoc Happy

Założenia: Zapłon ma byc lepszy od seryjnego, w miare bezawaryjny, dosc pewny, mocna iskra, nie wykluczam jakiegos automatycznego opóźnienia zapłonu.

Mile widziane schematy z komentarzem ( szczegołowym zeby laik mogł cos zrozumiec) Nie ukrywam - jestem laikiem i strasznie duzo mi brakuje do wiedzy niektorych z tego forum

Pozdrawiam



Przeniosłem do tego tematu żeby nie robić większego bałaganu na forum... Dawid


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Pon 20:42, 23 Sty 2012    Temat postu:

Witaj kolego. Widzę że jednak trafiłeś do tego wątku, może to i dobrze.
Wracając do tematu. Założenia jakie wymieniłeś tj. dość pewny, w miarę bez awaryjny i mocna iskra posiada twój seryjny układ zapłonowy na tzw. "platynkach" jak to niektórzy piszą. Nic bardziej diotoodpornego, prostego i bezawaryjnego nie wymyślisz. Jedynie "lepszy od seryjnego" jest tu do ogarnięcia. Jakieś automatyczne opóźnienie a raczej przyspieszenie też jest możliwe do uzyskania.
Proponowałbym Ci na razie zostawić przerywacze i zastanowić się nad dwoma tanimi do pozyskania modułami zapłonowymi, które będą pracowały z seryjnymi cewkami. Zobaczysz wtedy jak się to sprawuje i podejmiesz decyzję czy chcesz zastosować "bezstyk". Ale założę się że nie podoba Ci się pomysł z pozostawieniem przerywaczy. Napiszę też że da się dokładnie (w granicach rozsądku) ustawić punkt wyprzedzenia zapłonu na obu garnkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cober




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:52, 23 Sty 2012    Temat postu:

Jeśli mam zostawic platynki to wole juz nic nie ruszac i sobie tylka nie zawracac Happy Jesli nic bardziej bezawaryjnego nie ma od platynek to po co sie trudzicie z tymi zapłonami Wink?

co mi bedzie potrzebne do zrobienia takiego zapłonu jak Twoj? jaki to mniej wiecej koszt?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Pon 23:23, 23 Sty 2012    Temat postu:

Cewka dwubiegunowa, moduł zapłonu, czujnik, kawałek blachy, przewody zapłonowe, przekaźnik minimum 8A, przewód 2,5mm kw. i 1,5mm kw.
Za używki w sumie około 100zł. Może znajdziesz taniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cober




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:55, 24 Sty 2012    Temat postu:

Mozna prosic o jakis schemat z symbolami (modelami, wartosciami itp)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Sob 0:58, 28 Sty 2012    Temat postu:

Głupio się przyznać ale nie posiadam schematu. Znalazłem za to w necie coś takiego co bardzo przypomina układ zastosowany w moim przypadku:

Może będzie dla Ciebie inspiracją Grin mam nadzieję że będziesz wiedział co jest czym na tym obrazku Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:13, 28 Sty 2012    Temat postu:

dla olbrzymiej większości użytkowników forum tego typu rysunki są wręcz idealnym przekazem !! To jest lepsze jak schemat !---schematy robienie symulacji w zaawansowanych programach ... to nie jest to co trafia do ogółu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Sob 12:31, 28 Sty 2012    Temat postu:

Zgadzam się Grin Bo taki rysunek to szybki i łopatologiczny przekaz informacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 21:25, 28 Sty 2012    Temat postu:

Bo to jest jak mapa myśli Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin