|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13:52, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A tez za 100 euro to co robi? Buty wiąże i usuwa ciąże? Nie, to tylko bardziej wyrafinowany moduł zapłonowy. Za dużo wymagasz na początek. A to z którego roku jest konstrukcja silnika nie ma nic do rzeczy. Bardziej boli brak hamowni aby dobrać parametry. Czujniki to sobie można dołączać do woli. Tylko co z tymi informacjami mamy robić? Jak je uwzględnić w algorytmie sterującym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 17:09, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Gdyby chodziło o 126p lub 125p to w literaturze natknąłem się na dokładne dane odnośnie charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. Na łamach "Radioelektronika" z lat 90' tych Pan S. Roguski opisywał jak przy pomocy doboru elementów elektroniki można uzyskać różne charakterystyki przy różnym obciążeniu i temp. silnika. Pisał również jak samemu przerobić czujniki magnetoindukcyjne aby przy odpowiednim wachlowaniu ich opóźnieniem wpływały na ostateczny wynik wyprzedzenie zapłonu i zmienny kąt zwarcia. To kosmos:) Wtedy nawet się nie śniło się o programowaniu procka na takim etapie:) Szkoda że nie mogę natknąć się na takie zabawy z silnikiem Jawy350. Wtedy sprawa hamowni i jego zachowania przy różnych prędkościach już by odpadła. Tak to tylko pozostały przybliżone wyniki często niezgrane z resztą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Sob 17:44, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Dobra pierwsze zmontuj to TCI na hallach a potem pomyślimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Nie 15:28, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Zmontuję obiecuję i fotki umieszczę!! Ale muszę się usprawiedliwić że motorek mam na wsi ponad 130km od miejsca zamieszkania i rzadko mam czas coś przy nim pogmerać. Jak już, to wolę sobie popyrkać po okolicy zamiast rozbebeszać elektrykę Zresztą ostatnio rzadko nawet pyrkam bo nie mam czasu:( Wolę za to wszystko dokładnie teoretycznie przemyśleć i przygotować aby przy gmeraniu już nie tracić zbędnego czasu. Jak uruchomię to dam na pewno znać.
EDIT
Jak umieścić fotki bezpośrednio na forum aby po pewnym czasie nie zniknęły itp...??
Tu fotki podzielnicy pod czujnik halla a w pudełku mostki prostownicze i regulator Rnc12 wszystko na gotowca wyprowadzone i opisane:) [link widoczny dla zalogowanych]
EDIT.
A tu zamieszczam ostatnie moje prace w temacie z przeróbką na 12V może Dawid albo ktoś inny powyciąga te fotki na forum. Może się komuś przydadzą
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pietras6v dnia Śro 22:51, 14 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sebav
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:11, 26 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
2 razy przeczytałem temat, ale dalej nie wiem z kąd ukłąd wie na który cylinder ma podać iskre?? czy zawsze impuls idzie na 2 świece??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 19:49, 27 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Tak kolego iskra pojawia się jednocześnie w obu cylindrach. W związku z tym w jednym garnku występuje tzw. iskra tracona - proponuję wygooglać sobie to pojęcie. Iskra tracona ze względu na różne czynniki teoretycznie niesie tylko około 30% energii całkowitej wyładowania. Tak jest w większości 4-ro cylindrowych aut. Wyjdę na przeciw Twojemu drugiemu pytaniu i napiszę że w tym dwusuwie nie powoduje niczego nieprawidłowego. Oczywiście jak to w życiu są wady i zalety każdego rozwiązania.
EDIT.
Uruchomiłem Jawcię na instalacji 12V. Ładowanie ok na wolnych i średnich przy obciążeniu nie tylko układem zapłonowym. Alternator działa sprawnie. Układ zapłonowy też zadziałał. Odczuwalna równomierność pracy i miękkie przechodzenie na wyższe obroty.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez pietras6v dnia Pią 21:36, 02 Gru 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cober
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:42, 23 Sty 2012 PRZENIESIONY Pon 20:09, 23 Sty 2012 Temat postu: JAWA 350 TS i zapłon bezstykowy |
|
|
Witam wszystkich
Posiadam Jawe 350 TS i chciałbym sprawić sobie zapłon bezstykowy. Ciągle ustawianie platynek i regulacje zapłonu doprowadzają mnie do szaleństwa.
Czytałem juz troche o zapłonach na tym forum i ogolnie w internecie. Moja wiedza elektryczna nie jest zbyt bogata i opiera sie jedynie na podstawach. Prosze o wyrozumiałosc i cierpliwosc.
Widziałem juz na fotkach z forum zapłon do Jawy 350. Moze kolega Pietras6v zechciałby mi pomoc
Założenia: Zapłon ma byc lepszy od seryjnego, w miare bezawaryjny, dosc pewny, mocna iskra, nie wykluczam jakiegos automatycznego opóźnienia zapłonu.
Mile widziane schematy z komentarzem ( szczegołowym zeby laik mogł cos zrozumiec) Nie ukrywam - jestem laikiem i strasznie duzo mi brakuje do wiedzy niektorych z tego forum
Pozdrawiam
Przeniosłem do tego tematu żeby nie robić większego bałaganu na forum... Dawid
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 20:42, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witaj kolego. Widzę że jednak trafiłeś do tego wątku, może to i dobrze.
Wracając do tematu. Założenia jakie wymieniłeś tj. dość pewny, w miarę bez awaryjny i mocna iskra posiada twój seryjny układ zapłonowy na tzw. "platynkach" jak to niektórzy piszą. Nic bardziej diotoodpornego, prostego i bezawaryjnego nie wymyślisz. Jedynie "lepszy od seryjnego" jest tu do ogarnięcia. Jakieś automatyczne opóźnienie a raczej przyspieszenie też jest możliwe do uzyskania.
Proponowałbym Ci na razie zostawić przerywacze i zastanowić się nad dwoma tanimi do pozyskania modułami zapłonowymi, które będą pracowały z seryjnymi cewkami. Zobaczysz wtedy jak się to sprawuje i podejmiesz decyzję czy chcesz zastosować "bezstyk". Ale założę się że nie podoba Ci się pomysł z pozostawieniem przerywaczy. Napiszę też że da się dokładnie (w granicach rozsądku) ustawić punkt wyprzedzenia zapłonu na obu garnkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cober
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:52, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli mam zostawic platynki to wole juz nic nie ruszac i sobie tylka nie zawracac Jesli nic bardziej bezawaryjnego nie ma od platynek to po co sie trudzicie z tymi zapłonami ?
co mi bedzie potrzebne do zrobienia takiego zapłonu jak Twoj? jaki to mniej wiecej koszt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 23:23, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Cewka dwubiegunowa, moduł zapłonu, czujnik, kawałek blachy, przewody zapłonowe, przekaźnik minimum 8A, przewód 2,5mm kw. i 1,5mm kw.
Za używki w sumie około 100zł. Może znajdziesz taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cober
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:55, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mozna prosic o jakis schemat z symbolami (modelami, wartosciami itp)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 0:58, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Głupio się przyznać ale nie posiadam schematu. Znalazłem za to w necie coś takiego co bardzo przypomina układ zastosowany w moim przypadku:
Może będzie dla Ciebie inspiracją mam nadzieję że będziesz wiedział co jest czym na tym obrazku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 11:13, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
dla olbrzymiej większości użytkowników forum tego typu rysunki są wręcz idealnym przekazem !! To jest lepsze jak schemat !---schematy robienie symulacji w zaawansowanych programach ... to nie jest to co trafia do ogółu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 12:31, 28 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się Bo taki rysunek to szybki i łopatologiczny przekaz informacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|