|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 21:38, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Napisałem "mam już obraną cewkę APE 05 od pldka, która podoła i wyrobi się z czasem zwarcia przy 60* w moim wypadku" - tak wyrobi się z czasem zwarcia przy podzielnicy o kącie zwarcia 60* taki skrónt myślowy przepraszam za niezrozumiałe pisanie:). Jack63 dziękuję za to że się o mnie martwisz, to miłe ale pisałem że użyłem dwóch modułów do każdego garnka osobno. Co powoduje podzielenie obrotów z tego wykresu wyprzedzenia przez 2 dla jednego modułu nieprawdaż?? Dzięki również za doping w sprawie alternatora:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 15:57, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No dobra tylko się nie śmiać! Prostownik to prototyp ale za to wykonany na częściach z odzysku:) Przejściówka wytoczona na malutkiej tokarce. Ale za to własnoręcznie. Na fotce z czujnikiem halla tulejka na czop wału pod wirnik. Potrzebuje tylko tarczkę z wycięciami pod czujnik.
Mam już moduł, czujnik halla, cewkę WN cały altek i regulator alternatora.
[link widoczny dla zalogowanych]
Kątomierza nie będę jakiegoś lipnego z brystolu lepił. Na tarczy nadrukuję jakieś znaki bo nawet ostatnio zaopatrzyłem się w kieszonkowy srtoboskopik:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 14:37, 18 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Super wszystko fajnie .. sam robię w ten sposób wiele bardziej złożone układy .. prototyp to prototyp .. i tak wersja ostateczna najczęściej jest dopiero trzecia .. ważne że w miarę małe i zadbałeś o chłodzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 15:59, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma się z czego śmiać. Należy gratulować twojego uporu i konsekwencji w dążeniu do celu. A toczenie miód. Czy używałeś denaturatu?
Do zrobienia tarczy proponuję zaprojektowanie w jakimś CADzie dużo większej tarczy i jej wydrukowanie na A4 w skali 1:1. Po sprawdzeniu czy wydruk nie jest odkształcony - Trzeba narysować duże markery o znanej odległości np kwadrat - należy tylko dokładnie "pokryć" środki tarczy i wydruku a potem przez delikatne nakłuwanie odznaczyć charakterystyczne punkty.
Oczywiście najlepsza byłaby frezarka z podzielnicą. Jednak własnoręcznie wykonana tarcza będzie wystarczająco dokładna.
Jedno pytanie. Czy zmieścisz ten szczelinowy czujnik Halla pod deklem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Nie 20:02, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście frezarka ze stołem obrotowym i podzielnicą bardzo by się przydała. Niestety posiadam frezarkę ze stołem tylko we współrzędnych YX o gabarytach bardziej modelarskich . Zresztą moja tokarka też nie jest za wielka. We wrzeciono chwyci tylko fi 50 ale mały myk i się udało Tarczę też już mam, zrobiłem jak piszesz używając kątomierza na A4:) Toczenie w alu. jest przyjemne, zwłaszcza stożki dają dużą radochę Prostownik chcę zrobić drugi, ładniejszy ten posłuży za zapasowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Nie 21:41, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Co do toczenia i denaturatu to nie używam żadnego chłodziwa do aluminium. Mój patent to pewna ręka przy posuwie, grunt aby nie zatrzymać! Zmniejszona prędkość wrzeciona i niewielka głębokość również jest wskazana. Aha i jak się da to wystarczy nóż z szybkotnącej stali bez węglików. Przy takiej konfiguracji muszę usuwać wiór podczas pracy bo jest bardzo długi i okręca się o wszystko wokoło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 23:37, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Musisz chyba nauczyć się ostrzyć noże Zrób tkz. wióro-łamacz i powinno być po sprawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 11:01, 25 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Denaturat to stary sposób tokarzy. Szczególnie dobrze się sprawdza dla stopów odlewniczych (siluminy). Toczysz na dużych obrotach podając pędzlem denaturat przed nożem. Spróbuj. Powierzchnia wychodzi miód. A jaki zapach.
Odnośnie ostrzenia noża. Trzeba zrobić tzw. "hola". Czyli zagłębienie za krawędzią tnącą. Wiór się zawija i kruszy. Sądzę że Dawidowi o to chodziło.
Nie wiem po co się czepiasz prostownika. Jest super. Tylko wywal te śrubki. Najlepsze są "taty" konektorki wlutowane w płytkę drukowaną. Niestety ciężko je kupić w małych ilościach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:27, 26 Lip 2011 PRZENIESIONY Wto 21:08, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
pietras6v Obawiam się że u ciebie takie "zajefajne" tarczki się nie sprawdzą. Możesz sobie zamówić w każdej firmie mającej laser tnący prawie dowolny kształt do wycięcia robiąc wcześniej projekt w CAD'zie. Jest tylko jedno aleee... Dokładne wycinanie dotyczy tylko stali! Dla aluminium jest to niemożliwe. Aluminium wycinają wodą! Tak, tak wodą tylko pod gigantycznym ciśnieniem. Jednak gładkość powierzchni pozostawia wiele do życzenia! O kosztach lepiej nie mówić. Ostatnio zamawiałem coś z nierdzewki. Projekt zrobiłem sam. Firmy olewają pojedyncze drobne zamówienia. W ogóle cena za "pierdnięcie" zaczyna się od 100 zł netto! Dodatkowo traktują cię jak natręta.
Wracając do tematu.
Wg mnie koledze Kejpi potrzebny jest najprostszy gotowiec najprostszego zapłonu bezstykowego. Sporo ludzi chce tylko pozbyć się przerywacza. Mają za mało wiedzy i kasy na tuningi. Dobrze by było aby autor tematu się jasno wypowiedział.
Propozycja kolegi przem578 wydaje się być idealna dla Kejpi. Jest fajna baza z której moze on wystartować a my możemy mu pomóc.
Niech się wypowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 19:35, 26 Lip 2011 PRZENIESIONY Wto 21:08, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego jack63 tarczka z aluminium się nie nadaje do takiego halla, zresztą wiem że Ty o tym wiesz doskonale ale z rozpędu tylko tak napisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:54, 26 Lip 2011 PRZENIESIONY Wto 21:08, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nie róbmy offtopic'u koledze Kejpi. On i tak ma dość problemów ze swoją Jawką.
Proszę moderatora o przeniesienie naszej dyskusji do tematu pietras6v.
Oczywiście masz rację. Jakoś ciągle mi chodził po głowie talerz dysku twardego. Może dla tego mam tak krótkie włosy.
Jak chcesz wydać pieniądze, to możesz sobie zamówić taką tarczę w jakiejkolwiek firmie tnącej laserem. Może trafisz na tańszą niż ja. Poszukaj. Ja jednak uważam, że jest to zbytek łaski. Na 100% wykonana przez ciebie tarcza wystarczy z nadmiarem. Ważniejsze jest aby zamocować Halla na max dużej średnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 21:19, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No tak, dzięki że we mnie wierzysz, tylko że w moim przypadku dwie krawędzie muszą idealnie następować po sobie po 180 stopniach. A w takim jednocylindrowcu tragedii przecież nie będzie zresztą tam raczej umownie tarcza jest podzielona na połowę a przecież wcale nie musi tak być. Z jednym cylindrem jest dość czasu na ładowanie kondensatora(CDI). Ja przy wykonywaniu tarczy starałem się jak mogłem ale to tylko na oko:( Mam zaprzyjaźnioną firmę zresztą robią mi zlecenia zawodowo;) A co do włosów to nie wiedziałem że są aż tak krótkie;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:39, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Pisałem już i trudno się powtarzać. Nie przesadzaj z tą dokładnością. I tak zawsze będą "wahania" kąta zapłonu. Problem tylko czy 0.5 stopnia czy 2 stopnie. Jak nie wierzysz w siebie tak jak ja, to zamawiaj. Napisz ile zapłaciłeś.
Masz projekt w Autocadzie? Z reguły przyjmują pliki DWG, DXF i PDF. Te dwa pierwsze są na prawdę wektorowe a przez to dokładne. Z PDFem bywa różnie, bo z jednego rysunku można zrobić wiele różnych PDFów.
Piszę ostatni raz. Nic ci nie da setkowa dokładność. I tak błąd wynika z konstrukcji samego czujnika. Ważne jest aby tarcza była max duża i nie miała bicia wzdłuż osi obrotu! A tego nie zapewni ci żaden laser.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 21:52, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Patrz Vape do Jawy 350 [link widoczny dla zalogowanych] czujniki indukcyjne są zastosowane nie było by prościej?
Ja zamiast rozmyślać nad wycinaniem laserem cudowanie robił bym na tym. Jawa nie kręci po 12000 i nie ma kosmicznych mocy żeby kąt zapłonu musiał być dokładny do 0.01mm.
[link widoczny dla zalogowanych] tu do MZ ale chyba w oryginale był hall....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Wto 21:54, 26 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:23, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
O cholira ale ceny??? Panowie na prawdę opłaca się coś samemu zmontować.
Pietras6V. Nie cuduj. Jak widać Dawid też cię odwodzi od przesadzonej dokładności.
Dawid. Ja jednak radziłbym Pietras6V pozostać przy jego Hallach i modułach od VW. Na 200% lepsze od VAPE. a o ile tańsze. Ale podstawą jest alternator! Jak nie to iskrami trzeba będzie drogę oświetlać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 22:27, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A co gdyby wpiąć się z trafkiem przed regulator (zmierzyć napięcie jakie daje alternator żeby nie było jaj potem ) i zrobić CDI zamiast TCI?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 22:40, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm cdi jak mamy już 12V i sporą nadwyżkę mocy??? Vape jest znane, zresztą poruszałem ten watek na tym forum. Ale właśnie byłaby to najkrótsza droga i jak dla mnie w ślepą ulicę pod nazwą "jesteś skazany na nasz cewkomoduł i regulator". Poza tym kupę szmalcu chcą za to. Można się wpinać pod jedną fazę. Nikt mi wcześniej nie podpowiedział jak pytałem i sam do tego doszedłem:) ale po co? Jak już są trzy fazy to jest po kłopocie. Bardzo się dziwie ludziom, którzy kupują Vape do swoich Jaw posiadając instalację 12V. Szkoda kasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 22:44, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Za takie Vape to jawe można wychaczyć , to jak z tym CDI działało by i nie zakłócało pracy regulatora? Chodzi mi o montaż w Jawie MZ CZ i innych z alternatorem. Poza tym prądu nigdy nie za dużo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Wto 22:45, 26 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 9:13, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Też uważam, że montowanie VAPE do silnika z alternatorem jest totalnie bez sensu. Nie ma żadnego technicznego uzasadnienia. Chyba, że ktoś ma kasę i nie ma wiedzy. W zasadzie można zamontować nawet reaktor atomowy aby się nim pochwalić we "wsi".
Alternator powinien obsłużyć TCI z cewkami niskorezystancyjnymi i stałym kątem zwarcia. Oczywiście ogranicznik prądu cewki obowiązkowy, bo się ona (one) skopci.
Jak ktoś jest purystą i chce lepiej powinien sie zastanowić na projektem TCI sterowanego procesorem. Stały czas zwarcia (a zmienny kąt) zapewni mniejszy pobór prądu i odciąży alternator. Przy okazji cewki będą się mniej grzać.
Coś takiego próbował robić Gromleon. Nie wiem co z tego wyszło. Wg mnie jest to najlepsze rozwiązanie z dwóch powodów:
1. Zapłon TCI ze stałą energią iskry jest najlepszy do silnika spalinowego benzynowego. Patrzcie na samochody. CDI odeszły w niebyt w latach 70-tych po początkowym zachwycie. Badania na hamowni wykazały wyższość zapłonu z gromadzeniem energii w indukcyjności. Chodzi o czas wyładowania, który jest o rząd wielkości większy niż w CDI.
2. Zastosowanie procesora umożliwia dowolne kształtowanie charakterystyki zapłonu w funkcji RPM, podciśnienia, napięcia w instalacji czy numeru buta kierowcy.
Procesory są szybkie, tanie i ogólnie dostępne. Jest tylko jeden problem... Trzeba napisać program.
pietras6v. Zrób to co sobie zaplanowałeś do końca. Przetestuj, oceń, wyciągnij wnioski. I nie przeginaj z dokładnością!
Następnym etapem mógłby być zapłon o zmiennym kącie zwarcia z impulsatorem indukcyjnym. Można wykorzystać gotowy moduł od Poloneza lub innego starszego samochodu a impulsator zrobić samodzielnie. W tych układach "pracuje się na zboczach. Coś jak w magnecie
A w zimie można się zabrać za programowanie mikroprocesora. Pomogę. Obiecuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 9:22, 27 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nie eksperymentowałem jeszcze z tą fazą przed regulatorem i stawiam na razie na moje rozwiązanie chociaż uważam że temat jest bardzo interesujący! Przy reglerach mechanicznych pewnie problemu nie będzie. Nie wiem jak z regulatorami elektronicznymi. Może ktoś tak już gdzieś kombinował ?? A co do "prądu" zgadzam się ile by nie było to i tak za mało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Czw 21:48, 28 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Kurde programowanie procka... nie mam o tym pojęcia a żałuję. W necie znalazłem już taki układ pasuje to jawy, trampka, syreny itp. wyjście na RS232 płytka z driverami no miodzio. Wszystko na laminacie uniwersalnym pasującym w kilka różnych aparatów zapłonowych. Zresztą popatrzcie sami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja na razie znalazłem świetny materiał na tarczkę a mianowicie nożyk do pizzy ;P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Czw 21:57, 28 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Tak i cena też miodzio Price 111 EUR. Tutaj też sprzedają te zajefajne tarczki [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Czw 22:05, 28 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No właśnie przeglądam mają świetne rzeczy a cena jak cena albo się kupuje albo podrabia;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 9:20, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
pietras6v Na razie pozostań z nożykiem do pizzy. Don't worry, be happy.
Spokojnie. Jutro świat się nie kończy! Cierpliwości. Jak pisałem wyżej, zrób co zaplanowałeś i zbieraj doświadczenia. To ważne. Napisałem że pomogę. Od dłuższego czasu zabieram się za programowanie procesorków. Ładuję akumulatory. Solidne podstawy języka C mam. Jednak najważniejszy jest algorytm czyli plan działania programu. A tu Twoje i innych doświadczenia były by bardzo pomocne. Po za tym nie święci garnki lepią. Jakbyście widzieli jakie świeżaki zabierają się za programowanie procków, to ...
Nie po to mamy głowy na karku i zwartą grupę aby wydawać setki euro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pią 11:13, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ok zgadzam się trzeba jasno postawić założenia przy projektowaniu. Martwię się tylko czy silnik 350 który konstrukcyjnie trąca o lata 50'te to dobra baza do naszych dalszych przemyśleń?? Czy nie przydałby się jakiś bardziej precyzyjny obiekt, który dostarczy wejścia na inne parametry pracy ( temp, podciśnienie, dawka paliwa itp.) a może wykorzystać już istniejące sterowniki. Hmm jakby tak dorwać w miarę tani z oprogramowaniem.......tak tylko rozmyślam:) Ale to wracamy do punktu wyjścia i zakupu gotowca.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|