Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iskrownik w motocyklu WSK 175...
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 15:00, 30 Cze 2011    Temat postu:

Na tarczę świetnie nadaje się dysk z HDD od kompa:) Raczej łatwo dostępny w domowych starociach:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:16, 30 Cze 2011    Temat postu:

pietras6v Podziwiam twoją kreatywność. Nie wpadłbym na tak genialny pomysł.
Tylko czy warstwa magnetyczna naniesiona na aluminiowy dysk nie będzie przeszkadzać?
Jak coś to przynajmniej toczenie odpada i zostaje skrobanie.
Tak czy siak jestem za!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 19:51, 30 Cze 2011    Temat postu:

Ja również Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 20:42, 30 Cze 2011    Temat postu:

Jedyny problem to może być przymocowanie talerza do krzywki jaki tam jest otwór na środku ktoś się orientuje? No i jeszcze zależy jak kto ma impulsator zamocowany ja mam tak że tarcza nie spasuje.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Czw 20:44, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 21:03, 30 Cze 2011    Temat postu:

Jest tam otwór centryczny i kilka otworów promieniowych:) Ta warstwa chyba nie stanowi problemu:)
Dzięki jack63 __z tarczy takiej będę robił podzielnicę do czujnika hall z łady samary, którą to zamontuje na założony zamiast prądnicy alternator w mojej Jawie:), który będzie regulowany prostownikiem z mostków Gr. zasilaczowych z kompa. ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:47, 30 Cze 2011    Temat postu:

A po co do halla podzielnica???
Nie lepiej dać więcej halli (nie mylić z Helą). Mam ich 96 szt. Mogę je zamienić na płyn. Oby nie hamulcowy. Grin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 23:02, 30 Cze 2011    Temat postu:

Te halle to jakie modele kolega posiada?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Czw 23:02, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:14, 30 Cze 2011    Temat postu:

W tej chwili nie pamiętam typu. Sa to Halle przełączjace mono. Czyli działają od zera do progu.
Mają zasilacz, schmitta, open kolektor i wymiary ok 3x3 bez nóżek. Są super do układów zapłonowych. Kupiłem je dawno z myślą o ETZ i nawet kilka z powodzeniem zamontowałem. Wtedy nie mogłem kupić mniejszej ilości i tak sobie leżą i czekają na lepsze czasy. Jak będziesz zainteresowany, to pogrzebię i znajdę kartę katalogową.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 23:27, 30 Cze 2011    Temat postu:

Czujnik szczelinowy taki z aparatów zapłonowych. No raczej potrzebna "podzielnica", chodzi o sterowanie modułem-wiecie kąt zwarcia i te sprawy. Szczególnie w dwucylindrowym dwusuwie nie można tego zostawić w rękach przypadku bo może zabraknąć czasu na ładowanie lub rozładowanie cewki-mowa o TCI. Ale właśnie jack63 pogrzebał mi pomysł z tarczą z HDD przecież ona jest z aluminium i kurde pomysł poległ ehh. Ale do podtrzymania magnesu w WSK 175 doskonale się nadaje:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 23:31, 30 Cze 2011    Temat postu:

A próbował ktoś zastosować AC CDI w motocyklu z alternatorem?Dlaczego nie zastosujesz 2 czujników indukcyjnych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:34, 30 Cze 2011    Temat postu:

Do WSK sie nadaje super. Dla ciebie też jest ok. Musisz tylko rozwieść (bez sądu) dwie twoje koncepcje. Mianowicie:
Jak tarcza ze szczelinami to nie Hall tylko transoptor szczelinowy.
Jak halle, to tarcza z malutkim magnesem.
Jak jeden Hall to tarcza z kilkoma magnesami.
Można jeszcze z jednym magnesem i szczelinami, ale tarcza musi być stalowa.
Pewnie można jeszcze wiele innych kombinacji, ale nie wiem co chcesz uzyskać????
Czy sygnały maja iśc do procesora czy może bardziej na piechotę??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:38, 30 Cze 2011    Temat postu:

Akurat Dawid mnie wyprzedził. Grin
Dawid. Już ustalalismy że czujniki indukcyjne są mało precyzyjne.
Przy okazji są dość duże a w Jawie/CZ jest dość ciasno i właśnie nie wiadomo co z alternatorem a w zasadzie jego polem rozproszenia. Trzeba by przeprowadzić próby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 23:39, 30 Cze 2011    Temat postu:

Bo posiadam moduł, który pracował na hallu, cewkę dwubiegunową i niemalże idealne rozstawienie wykorbień WK. Aha no i chcę pokombinować z dynamicznym wyprzedzeniem wartości KWZ, który podobno oferuje ten moduł. Zresztą jeden czujnik upraszcza konstrukcję a przy czujnikach indukcyjnych trzeba dodatkowo mocować magnesy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 23:41, 30 Cze 2011    Temat postu:

Może otworzymy nowy temat o Jawie 350 bo tu już zaczynamy odchodzić od WSK'i. A kolega porobił by fotki zapłonu i obudowy w jawie to coś pomyślimy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Czw 23:41, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 23:42, 30 Cze 2011    Temat postu:

Chłopaki czy nie wiecie o jakim czujniku halla piszę??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:45, 30 Cze 2011    Temat postu:

Więc jak to sobie wyobrażasz? Czyżby cewka WN z dwoma kablami jak w maluchu i nie tylko?
Przy jednym hallu i jednym magnesie to raczej nie możliwe.
A wyprzedzenie na bank będzie za duże do 2t.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:47, 30 Cze 2011    Temat postu:

Faktycznie robimy offtopic. Admin powiniem nas opie... i posprzątać
pietras6v nie badź skromny i załóż temat to nic nie kosztuje. Grin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 23:48, 30 Cze 2011    Temat postu:

Zakładam nowy temat:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin