|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:45, 21 Kwi 2011 Temat postu: Co można użyć zamiast przekaźnika ? |
|
|
Witam .
Czy zamiast przekaźnika można dać np.tranzystor NPN 100V/15A zamiast przekaźnika do włączania światła w motorze oczywiście w instalacji z napięciem regulowanym ,aby nie obciążać styków przełączników .
Chciałbym go zastosować dlatego , że jest mniejszy gabarytowo.
A może lepiej dać tranzystor MOS FET typu P
[img]http://img52.imageshack.us/i/npn.png/[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:42, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
IRF 240 (patrz na oporność złącza i cenę tranzystora) albo podobny ...ale lepiej przekaznik jest to element mało awaryjny i z każdego zezłomowanego aura wyciągniesz -- IRF ma sens przy trikach typu powolne włączanie świateł ....ale do tego musisz budować układ sterujący
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 22:46, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:26, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja wiem że przekaźniki z aut są mało awaryjne , ale jak bym dał przekaźnik na 1,60 zł [link widoczny dla zalogowanych] to długo on nie pociągnie .
A jak bym dał ten tranzystor [link widoczny dla zalogowanych] to tranzystor miał by więcej cykli przełączeń bo to półprzewodnik no i mała oporność złącza . Do włączania i wyłączania był by dobry .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:30, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wybór dobry z tym ,że przekażnik zastosowałbym od auta .. jest jednak konstrukcyjnie dedykowany dla motoryzacji ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:42, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wybór dobry z czym : przekaźnikiem czy tranzystorem (bo nie zrozumiałem)
Może od auta był by dobry ale jak mam w motorze instalacje na 6v a w autach na 12V także chyba by nie zadziałał(chyba że są takie że działają poniżej napięcia 12v)
Jeżeli dałbym tranzystor typu N to taki układ jak poniżej mógłby działać taki schemat połączeń czy coś jeszcze musi być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:57, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wybór tranzystora dobry ! z tym ,że musisz brać pod uwagę to ,że przy napięciach niskich .. tranzystor trudniej sterować--- robiłem przetwornice układy impulsowe ... tutaj przypuszczam będzie podobny problem [link widoczny dla zalogowanych] ten do druku .. albo tutaj ultra tani do eksperymentu [link widoczny dla zalogowanych] traktowałbym to w formie zadania szkolnego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:02, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ok , dzięki ,
Czy schemat połączeń jest dobry ? Jakie musi być min napięcie aby można było przesterować tranzystor N mosfet .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 12:12, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Zauważ zasadę ,że w motoryzacji za wszelką cenę unika się elektroniki ! jak by nie patrzeć element elektroniczny jest bardziej awaryjny! tranzystor bramkę do masy na stałe spolaryzuj rezystorem .. o dużej wartości więcej jak 10 K i było by poprawnie
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Operator forum ++
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:19, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wiesz co , z tą elektroniką w motoryzacji jest tak niby chcą za wszelką cenę uniknąć ale i tak pakują coraz to więcej takich gadżetów że głowa mała . Ale wszystko dla komfortu jazdy . Dzięki za pomoc . Spróbuje z tymi tranzystorami a jak nie wyjdzie to użyje przekaźników. Jak nie spróbuje nigdy się nie dowiem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 12:29, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Idzie o to abyś testował ..! najważniejsza jest nauka ! Nie zrobisz nie dowiesz się po za tym praktyka często odstaje znacznie od teorii .. więc buduj!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|