Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co można użyć zamiast przekaźnika ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piolek3
Operator forum ++



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:45, 21 Kwi 2011    Temat postu: Co można użyć zamiast przekaźnika ?

Witam .
Czy zamiast przekaźnika można dać np.tranzystor NPN 100V/15A zamiast przekaźnika do włączania światła w motorze oczywiście w instalacji z napięciem regulowanym ,aby nie obciążać styków przełączników .
Chciałbym go zastosować dlatego , że jest mniejszy gabarytowo.
A może lepiej dać tranzystor MOS FET typu P


[img]http://img52.imageshack.us/i/npn.png/[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:42, 21 Kwi 2011    Temat postu:

IRF 240 (patrz na oporność złącza i cenę tranzystora) albo podobny ...ale lepiej przekaznik jest to element mało awaryjny i z każdego zezłomowanego aura wyciągniesz -- IRF ma sens przy trikach typu powolne włączanie świateł ....ale do tego musisz budować układ sterujący

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 22:46, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piolek3
Operator forum ++



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:26, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Ja wiem że przekaźniki z aut są mało awaryjne , ale jak bym dał przekaźnik na 1,60 zł [link widoczny dla zalogowanych] to długo on nie pociągnie .
A jak bym dał ten tranzystor [link widoczny dla zalogowanych] to tranzystor miał by więcej cykli przełączeń bo to półprzewodnik no i mała oporność złącza . Do włączania i wyłączania był by dobry .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:30, 22 Kwi 2011    Temat postu:

wybór dobry z tym ,że przekażnik zastosowałbym od auta .. jest jednak konstrukcyjnie dedykowany dla motoryzacji ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piolek3
Operator forum ++



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:42, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Wybór dobry z czym : przekaźnikiem czy tranzystorem (bo nie zrozumiałem)
Może od auta był by dobry ale jak mam w motorze instalacje na 6v a w autach na 12V także chyba by nie zadziałał(chyba że są takie że działają poniżej napięcia 12v)

Jeżeli dałbym tranzystor typu N to taki układ jak poniżej mógłby działać taki schemat połączeń czy coś jeszcze musi być ?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:57, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Wybór tranzystora dobry ! Happy z tym ,że musisz brać pod uwagę to ,że przy napięciach niskich .. tranzystor trudniej sterować--- robiłem przetwornice układy impulsowe ... tutaj przypuszczam będzie podobny problem [link widoczny dla zalogowanych] ten do druku .. albo tutaj ultra tani do eksperymentu [link widoczny dla zalogowanych] traktowałbym to w formie zadania szkolnego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piolek3
Operator forum ++



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:02, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Ok , dzięki ,
Czy schemat połączeń jest dobry ? Jakie musi być min napięcie aby można było przesterować tranzystor N mosfet .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 12:12, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Zauważ zasadę ,że w motoryzacji za wszelką cenę unika się elektroniki ! jak by nie patrzeć element elektroniczny jest bardziej awaryjny! tranzystor bramkę do masy na stałe spolaryzuj rezystorem .. o dużej wartości więcej jak 10 K i było by poprawnie

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piolek3
Operator forum ++



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:19, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Wiesz co , z tą elektroniką w motoryzacji jest tak niby chcą za wszelką cenę uniknąć ale i tak pakują coraz to więcej takich gadżetów że głowa mała . Ale wszystko dla komfortu jazdy . Dzięki za pomoc . Spróbuje z tymi tranzystorami a jak nie wyjdzie to użyje przekaźników. Jak nie spróbuje nigdy się nie dowiem .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 12:29, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Idzie o to abyś testował ..! najważniejsza jest nauka ! Nie zrobisz nie dowiesz się po za tym praktyka często odstaje znacznie od teorii ..Happy więc buduj!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin