|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:52, 29 Lip 2010 Temat postu: AC-CDI kontra DC-CDI |
|
|
Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda konfrontacja zapłonu AC-CDI jaki pracuje w mojej Hondzie XL600RM a zapłonem DC-CDI stosowanym w późniejszych Hondach NX650 Dominator dla niewtajemniczonych dodam że chodzi o zasilanie cienko zwojowa cewka lub akumulator.
Zapłon AC-CDI pewnie podraża koszty produkcji bo trzeba nawijać delikatne cewki (ja mam dwie były też z jedną) w zamian uniezależnia układ od akumulatora, rozruch tutaj różnicy nie będzie robił w sumie to nawet AC jest w lepszej sytuacji bo odpada spadek napięcia na aku podczas pracy rozrusznika.
Czy jedyną różnicą będzie że przy AC może zepsuć się i cewka i moduł a przy DC tylko moduł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 0:36, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Rozruch nie jest problemem ponieważ przetwornica wbudowana podaje na wyjście stałe napięcie praktycznie niezależnie od wahań napięcia zasilania -- łatwiejszy rozruch dla tego ,że po przekręceniu stacyjki CDI ma już pełne zasilanie natomiast zasilane z cewki ...wiadomo napięcie początkowe(przy rozruchu) jest dość małe co za tym idzie energia iskry jest mniejsza! Podstawowa wada przetwornicy to awaryjność!! niestety jest o wiele większa jak cewek zbudowałem przetwornice dającą napięcie 300 v w zakresie 4-15 V zasilania -- fakt zmienia soe pobór prądu czyli przy 5V mam ponad 1 A natomiast przy 12 V po niżej 0,5 A z tym , gdyby sie uprzeć to malutki akumulatorek 4 Ah i mamy 8 godzin jazdy bez ładowania ...czyli możliwe zastosowanie do Crossa lub w przypadku awarii ładowania(oczywiście jako eksperymenty....+
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 0:45, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Praktycznie ....spotkałem sie z CDi zasilanymi z akumulatora w Yamaha XT 98 r i nowsze jest tam ciekawa sprawa ponieważ CDI kosztuje 2800 pln i nie jest do zastąpienia podobnie skuterki Peugeot mają takie właśnie rozwiązanie....z tym ,że dodatkowo jeszcze wbudowany immobilajzer .... zrobię serie przetwornic i w ramach eksperymentu powysyłam ludziom z Forum (rodzaj zachęty...) przetwornice taką można w trasie wstawić do większości motocykli w razie awarii cewek zasilających CDI (nie do wszystkich mozna ponieważ niektóre CDI są synchronizowane właśnie z cewek zasilających)-- po za tym w zamyśle mam wprowadzenia nowoczesnej elektroniki-- nie ma sensu wracanie do starych rozwiązań.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23:40, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Moduł do motocykla Honda XR600 który jest prostszy i mniejszy od tego stosowanego w XL600RM kosztuje 744,20zł a moduł Hondy Dominator 878,40zł czyli koszty samego modułu w przypadku Hondy są porównywalne.
Jeżeli silnik na zapłonie AC-CDI odpala od dotknięcia (dotyczy to oryginalnego modułu PD04 z wejściem na sygnał od startera bo na module bez tego już nie) to w takim razie ten rodzaj zasilania zdecydowanie wygrywa
DC-CDI ma tylko tą zaletę że jest bardziej uniwersalny i można go wcisnąć do każdego moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 0:24, 31 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
tak intreresuja nas tylko wejście (mapa zapłonu) i zasilanie 12V ... w hondzie XR gdzie cewki zasilające cierpiały z powodu gorącego oleju .. myślę,ze było by to lepsze rozwiązanie--- koszt wykonania przetwornicy do CDI jest znikomy ,jeżeli robi sie większą serie --myślałem nastepną wersje robić już w technice SMD oczywiście jeszcze lutowanie ręczne ale elementy miniaturowe w tej chwili zmieściłem ją w pudełku od zapałek = Myśle jednak ,ze zbytnia miniaturyzacja nie ma sensu... elementy SMD paczka rezystorów 100 szt koszt okolo 1 pln
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:30, 24 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
podlaczeni zaplonu gy6 6pin dc racing cdo box na krutko z silnikiem 139qmb t4 100cc skuter
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|