Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasada działania zapłonu Motoplat w CZ CROSS...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 22:09, 23 Maj 2011    Temat postu: Zasada działania zapłonu Motoplat w CZ CROSS...

Witam wszystkich Grin . Poniżej zamieściłem proste rysunki, przedstawiające najważniejsze etapy pracy zapłonu Motoplat, wyposażonego w mały wewnętrzny wirnik. Montowano go m.in. w CZ CROSS:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 12:16, 26 Maj 2011    Temat postu:

Czy wiesz jak są rozmieszczone i jak nawinięte cewki? Chodzi o początki i końce uzwojeń.
Czy znasz indukcyjności cewek i przekroje rdzeni?
Fajnie byłoby wiedzieć. Można by zrobić symulację. Bez tych danych będzie to trudne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 0:31, 27 Maj 2011    Temat postu: Zapłon Motoplat...

Witam. Niestety nie posiadam aktualnie informacji na temat indukcyjności cewek statora i szczegółów konstrukcyjnych rdzeni, ale myślę, że ten prosty rysunek, będzie choć trochę pomocny:
[link widoczny dla zalogowanych] Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:29, 27 Maj 2011    Temat postu:

Niestety aby zrobić solidna symulację muszę znać przekroje rdzeni i ilość zwojów. Indukcyjności cewek są potrzebne do weryfikacji poprawności modelowania. Pomagają też ocenić materiał blach rdzenia cewki. Jest tez problem z pomiarem jednaj cewki której końce są zwarte. Jeszcze nie doszedłem do tego czemu to ma służyć. A może ty wiesz?
Rozwiązanie jest ciekawe. Godne uwagi. Wygląda jakby ładowanie kondensatora było jednoimpulsowe.
Czy dysponujesz zdjęciami statora na których widać rozmieszczenie cewek i ilość magnesów koła. Choć z tego co pamiętam Motoplaty były zalewane. Szkoda. :cry


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:09, 27 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tutaj jest opis ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 16:29, 27 Maj 2011    Temat postu:

Witam. Jack63 - możesz jeszcze rzucić okiem tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
i tutaj:
http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-ukladow-zaplonowych-cdi-ignition-elektronika-w-silniku,25/jak-wyglada-motoplat-od-srodka-i-jak-dziala,170.html
Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 16:29, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 12:15, 28 Maj 2011    Temat postu:

Oczywiście tam patrzyłem. "Do południa" nie mam dostępu do Imageshack!
W przylocie weny coś jednak znalazłem. Przypomniałem sobie o stronie Motolek.net.
Oto przykład: [link widoczny dla zalogowanych]
Ta strona to kopalnia informacji pomiarowych. Trzeba trochę czasu aby się przebić przez ten natłok informacji.
Musze wymyślić jak zasymulować pracę magnesów stałych. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko wielkości przekrojów cewek, ale może się uda ominąć tą rafę.
Jakby ktoś mógł mi zdjąć charakterystykę cewki ładującej w funkcji obciążenia i RPM. Wystarczy kilka punktów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 0:24, 08 Cze 2011    Temat postu: Motoplat...

Witam! W odpowiedzi na Twoje zapytanie jack 63, dotyczące "transformatorka", którym jest impulsator w zapłonie Motoplat... To uzwojenie, które jest połączone "na zwarcie", ma za zadanie stabilizować napięcie wyzwalania w całym zakresie obrotów silnika. Stosunkowo duża siła magnesów bowiem (brak wydzielonego zewn. impulsatora i "znacznika"), mogłaby indukować zbyt wysokie impulsy wyzwalające, niepotrzebnie przyspieszające moment zapłonu. Pozdrawiam Grin .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin