|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pon 22:09, 23 Maj 2011 Temat postu: Zasada działania zapłonu Motoplat w CZ CROSS... |
|
|
Witam wszystkich . Poniżej zamieściłem proste rysunki, przedstawiające najważniejsze etapy pracy zapłonu Motoplat, wyposażonego w mały wewnętrzny wirnik. Montowano go m.in. w CZ CROSS:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12:16, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Czy wiesz jak są rozmieszczone i jak nawinięte cewki? Chodzi o początki i końce uzwojeń.
Czy znasz indukcyjności cewek i przekroje rdzeni?
Fajnie byłoby wiedzieć. Można by zrobić symulację. Bez tych danych będzie to trudne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 0:31, 27 Maj 2011 Temat postu: Zapłon Motoplat... |
|
|
Witam. Niestety nie posiadam aktualnie informacji na temat indukcyjności cewek statora i szczegółów konstrukcyjnych rdzeni, ale myślę, że ten prosty rysunek, będzie choć trochę pomocny:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:29, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety aby zrobić solidna symulację muszę znać przekroje rdzeni i ilość zwojów. Indukcyjności cewek są potrzebne do weryfikacji poprawności modelowania. Pomagają też ocenić materiał blach rdzenia cewki. Jest tez problem z pomiarem jednaj cewki której końce są zwarte. Jeszcze nie doszedłem do tego czemu to ma służyć. A może ty wiesz?
Rozwiązanie jest ciekawe. Godne uwagi. Wygląda jakby ładowanie kondensatora było jednoimpulsowe.
Czy dysponujesz zdjęciami statora na których widać rozmieszczenie cewek i ilość magnesów koła. Choć z tego co pamiętam Motoplaty były zalewane. Szkoda. :cry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:09, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj jest opis ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12:15, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Oczywiście tam patrzyłem. "Do południa" nie mam dostępu do Imageshack!
W przylocie weny coś jednak znalazłem. Przypomniałem sobie o stronie Motolek.net.
Oto przykład: [link widoczny dla zalogowanych]
Ta strona to kopalnia informacji pomiarowych. Trzeba trochę czasu aby się przebić przez ten natłok informacji.
Musze wymyślić jak zasymulować pracę magnesów stałych. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko wielkości przekrojów cewek, ale może się uda ominąć tą rafę.
Jakby ktoś mógł mi zdjąć charakterystykę cewki ładującej w funkcji obciążenia i RPM. Wystarczy kilka punktów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Śro 0:24, 08 Cze 2011 Temat postu: Motoplat... |
|
|
Witam! W odpowiedzi na Twoje zapytanie jack 63, dotyczące "transformatorka", którym jest impulsator w zapłonie Motoplat... To uzwojenie, które jest połączone "na zwarcie", ma za zadanie stabilizować napięcie wyzwalania w całym zakresie obrotów silnika. Stosunkowo duża siła magnesów bowiem (brak wydzielonego zewn. impulsatora i "znacznika"), mogłaby indukować zbyt wysokie impulsy wyzwalające, niepotrzebnie przyspieszające moment zapłonu. Pozdrawiam .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|