Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zap³on YZ 125 91r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Pi± 10:41, 30 Lip 2010    Temat postu: Zap³on YZ 125 91r

Mam problem z zap³onem w motorze Yamaha YZ 125 91r(typ silnika 3SR).
Iskra jest bardzo s³aba do tego czasem wcale jej nie ma. S± dni ¿e motor
odpali na pych, a czasem nie ma iskry wogóle. Nie wiem od czego to
zale¿y. Do tego jak odpali to po 30 min jazdy spali ¶wiece. Próbowa³em
regulowaæ zap³on , ale najlepiej chodzi jak jest ustawiony tak jak wtedy
gdy j± kupi³em. Iskra jest tylko jak u¿yje ¶wiecy i fajki bez opornika.
Zap³on w tym motorze jest bez przerywacza. S± tylko dwie cewki z czego
jedna(ta wiêkrza) wygl±da na nadpalon±, poza tym widaæ, ¿e obie by³y ju¿
przewijane. Chcia³ bym oddaæ t± cewkê do przewiniêcia, ale nie wiem jaka powinna byæ jej oporno¶æ i jakiego drutu u¿yæ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 10:48, 30 Lip 2010    Temat postu:

witaj
Na pocz±tek zmieñ cewkê wysokiego napiêcia mo¿esz zastosowaæ do testów tani± od jakiego¶ skuterka ... niestety z tego co opisujesz w warunkach amatorskich tylko metod± podmiany mo¿na znale¿æ przyczynê usterki --- widzialem na allegro po 20 pln cewki ...


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Pi± 12:02, 30 Lip 2010    Temat postu:

Cewkê WN ju¿ podmienia³em, sprawdza³em równie¿ wszystkie po³±czenia. Wszystko jest ok. My¶lê ¿e to wina cewki ³aduj±cej(chyba tak ona siê nazywa). Chcê daæ j± do sprawdzenia w firmie specjalizuj±cej siê przewijaniem silników. Nie znam jednak parametrów jakie powinna spe³niaæ. Nie wiem tak¿e z jakiego drutu powinni j± wykonaæ. Zastanawia mnie czy s³aba iskra mo¿e byæ powodem "palenia" ¶wiec.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Pi± 12:06, 30 Lip 2010    Temat postu:

Motor (jak ju¿ uda mi siê go odpaliæ) to chodzi bardzo dobrze. Ma now± tulejê, t³ok , wa³ , ³o¿yska , zimeringi . W³o¿y³em w niego sporo pieniêdzy , a on dalej nie chce chodziæ Sad

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 22:32, 30 Lip 2010    Temat postu:

tak je¶li cewka wysokiego napiêcia by³a podmieniana to zostaje cewka ³aduj±ca --a czasami w skrajnych przypadkach dioda t³umi±ca w CDI je¶li jest uszkodzona te¿ powoduje podobny objaw.... je¶li mo¿esz zrób foty cewek statora---

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Sob 9:46, 31 Lip 2010    Temat postu:

Zdjêcia ju¿ zrobi³em, ale nie wiem jak je wstawiæ

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Sob 12:28, 31 Lip 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Sob 12:54, 31 Lip 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Sob 13:56, 31 Lip 2010    Temat postu:

By³em z tymi cewkami u elektryka. Oporno¶æ wynosi 248. Powiedzia³ ¿e cewka z pewno¶ci± jest nadpalona i by j± przewin± , ale musi wiedzieæ jak± powinna mieæ oporno¶æ. Czy mo¿e mi kto¶ pomóc w tej sprawie?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon 22:04, 02 Sie 2010    Temat postu:

Mo¿na .. Happy
z tym ,ze przewija siê to troszeczkê inaczej...
oporno¶æ nie jest najwa¿niejszym parametrem ... wa¿na jest indukcyjno¶æ natomiast rezystancja jest pochodn± oporno¶ci (jako¶ci) przewodu jakim nawiniêta jest cewka -- je¶li Masz taniego elektryka to przewiñ takim samym przewodem i wszystko--rezystancja wyjdzie sama z ilo¶ci zwojów


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Czw 23:40, 12 Sie 2010    Temat postu:

Yz ju¿ zrobi³em. By³em zmuszony kupiæ nowy zap³on. Ze star± cewk± by³em u kilku elektryków i w kilku zak³adach zajmuj±cych siê napraw± silników elektrycznych , ale nikt nie umia³ mi pomóc.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 21:18, 13 Sie 2010    Temat postu:

nie chcesz odsprzedac uszkodzonego zaplonu ... przyda³by sie do testów

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
BOSS
Forumowicz



Do³±czy³: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Chojnice

PostWys³any: Sob 12:49, 14 Sie 2010    Temat postu:

Z chêci± bym go sprzeda³, ale na razie uszkodzon± cewkê mam dan± do elektryka który powiedzia³ ¿e spróbuje j± naprawiæ. Czy mu siê uda tego nie wie.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin