Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapłon YZ 125 91r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pią 10:41, 30 Lip 2010    Temat postu: Zapłon YZ 125 91r

Mam problem z zapłonem w motorze Yamaha YZ 125 91r(typ silnika 3SR).
Iskra jest bardzo słaba do tego czasem wcale jej nie ma. Są dni że motor
odpali na pych, a czasem nie ma iskry wogóle. Nie wiem od czego to
zależy. Do tego jak odpali to po 30 min jazdy spali świece. Próbowałem
regulować zapłon , ale najlepiej chodzi jak jest ustawiony tak jak wtedy
gdy ją kupiłem. Iskra jest tylko jak użyje świecy i fajki bez opornika.
Zapłon w tym motorze jest bez przerywacza. Są tylko dwie cewki z czego
jedna(ta więkrza) wygląda na nadpaloną, poza tym widać, że obie były już
przewijane. Chciał bym oddać tą cewkę do przewinięcia, ale nie wiem jaka powinna być jej oporność i jakiego drutu użyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:48, 30 Lip 2010    Temat postu:

witaj
Na początek zmień cewkę wysokiego napięcia możesz zastosować do testów tanią od jakiegoś skuterka ... niestety z tego co opisujesz w warunkach amatorskich tylko metodą podmiany można znależć przyczynę usterki --- widzialem na allegro po 20 pln cewki ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pią 12:02, 30 Lip 2010    Temat postu:

Cewkę WN już podmieniałem, sprawdzałem również wszystkie połączenia. Wszystko jest ok. Myślę że to wina cewki ładującej(chyba tak ona się nazywa). Chcę dać ją do sprawdzenia w firmie specjalizującej się przewijaniem silników. Nie znam jednak parametrów jakie powinna spełniać. Nie wiem także z jakiego drutu powinni ją wykonać. Zastanawia mnie czy słaba iskra może być powodem "palenia" świec.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pią 12:06, 30 Lip 2010    Temat postu:

Motor (jak już uda mi się go odpalić) to chodzi bardzo dobrze. Ma nową tuleję, tłok , wał , łożyska , zimeringi . Włożyłem w niego sporo pieniędzy , a on dalej nie chce chodzić Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:32, 30 Lip 2010    Temat postu:

tak jeśli cewka wysokiego napięcia była podmieniana to zostaje cewka ładująca --a czasami w skrajnych przypadkach dioda tłumiąca w CDI jeśli jest uszkodzona też powoduje podobny objaw.... jeśli możesz zrób foty cewek statora---

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob 9:46, 31 Lip 2010    Temat postu:

Zdjęcia już zrobiłem, ale nie wiem jak je wstawić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob 12:28, 31 Lip 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob 12:54, 31 Lip 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob 13:56, 31 Lip 2010    Temat postu:

Byłem z tymi cewkami u elektryka. Oporność wynosi 248. Powiedział że cewka z pewnością jest nadpalona i by ją przewiną , ale musi wiedzieć jaką powinna mieć oporność. Czy może mi ktoś pomóc w tej sprawie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:04, 02 Sie 2010    Temat postu:

Można .. Happy
z tym ,ze przewija się to troszeczkę inaczej...
oporność nie jest najważniejszym parametrem ... ważna jest indukcyjność natomiast rezystancja jest pochodną oporności (jakości) przewodu jakim nawinięta jest cewka -- jeśli Masz taniego elektryka to przewiń takim samym przewodem i wszystko--rezystancja wyjdzie sama z ilości zwojów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Czw 23:40, 12 Sie 2010    Temat postu:

Yz już zrobiłem. Byłem zmuszony kupić nowy zapłon. Ze starą cewką byłem u kilku elektryków i w kilku zakładach zajmujących się naprawą silników elektrycznych , ale nikt nie umiał mi pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:18, 13 Sie 2010    Temat postu:

nie chcesz odsprzedac uszkodzonego zaplonu ... przydałby sie do testów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BOSS
Forumowicz



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob 12:49, 14 Sie 2010    Temat postu:

Z chęcią bym go sprzedał, ale na razie uszkodzoną cewkę mam daną do elektryka który powiedział że spróbuje ją naprawić. Czy mu się uda tego nie wie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin