 |
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem578
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 14:58, 11 Lip 2011 Temat postu: Zapłon yamaha rd/dt 80 mx |
|
|
Witam, posiadam yamahę rd 80 mx z 81 roku Motorek ma słabą iskrę i nie bardzo chce odpalać nawet z popychu. Z tego co się orientuje wyposażony jest w zwykły zapłon CDI z modułem i suchą cewką zapłonową.
Teraz tak się zastanawiam czy przyczyną może być to, że cewka zasilająca ma rezystancję około 160 Ohm (impulsator ma ~190 Ohm)? Dotychczas zapłony, z którym miałem do czynienia miały rezystancję c. zasilającej około 200-300 Ohm. Może cewka się przegrzała i część zwojów się połączyło? Czekam na odpowiedź i jakieś wskazówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stoZek
Operator forum +
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zch-Pom
|
Wysłany: Pon 19:00, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Hmmmm z tego co pamiętam to DT 80 MX miały zapłon młoteczkowy (4 takie motorki robiłem i każdy miał taki sam zapłon), natomiast w DT 50 MX był zapłon młoteczkowy jak i również zapłon z modułem CDI (posiadam taki motorek u siebie na warsztaciku właśnie). Nie mówię że na 100% w DT 80 MX nie było CDI ale ja jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem, może ktoś założył zapłonik z DT 50 MX który pasuje ponieważ czy to DT 50 MX czy DT 80 MX to wał jest taki sam, skok tłoka ten sam tylko średnica tłoka/cylindra rożna. Jak się wyrobię to cyknę foty zapłonu w tej DT 50 MX i pomierzę oporność cewek
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem578
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 21:15, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
To, że zapłon u mnie jest bezstykowy nie podlega dyskusji, czy był tam fabrycznie nie wiem Zauważ również, że ja mam RD, a nie DT może tu była różnica. Zdjęcia nie mogę dodać, ale już wysłałem adminowi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pon 21:39, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Napisz jakie napięcia daje cewka , i impulsator. Jak masz to podepnij na próbę transformator jakiś 12v/220 do cewki ładowania na próbę i zobaczy czy odpali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pon 22:08, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ale choćby dało 6 to i przy 110v tak odpali , cdi odpala nawet przy 40V. Takie co jest w tej RD to już na pewno.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pon 22:08, 11 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:20, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
odnajdz tam swój motocykl pozycja 21 to rezystancja cewki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem578
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Wto 21:23, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety nie ma tam mojego modelu. Dzisiaj zmierzyłem napięcia, które wynoszą:
impulsator ~7V
cewka zasilająca ~ 40V
Nie jestem pewny czy dobrze dokonałem pomiaru, tutaj są lepsze zdjęcia i na końcu jest miernik którym się posługiwałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podłączyłem też na próbę cewkomoduł BOSCH iskra była może minimalnie lepsza ale motor nadal nic nie łapie nawet z popychu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:48, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
cewki były wykręcane i teraz wystarczy ,że szczelina między magnetem będzie zbyt duża aby energia indukowana w cewce była dużo mniejsza --sprawdż szczelinę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem578
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 15:56, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Póki co z uwagi na brak czasu nie próbowałem, ale na pewno nie odpuszczę Szukam jeszcze jakiegoś transformatora i tu pytanie mam zasilacz podobny do tego [link widoczny dla zalogowanych] i czy coś takiego się nada?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Sob 22:16, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Może być robisz tak że uzwojenia dające 9v dajesz na cewkę lądująca a te od 220 na zasilanie cdi i masy resztę zaizoluj.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Sob 22:17, 16 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem578
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 15:41, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Znalazłem taki transformator [link widoczny dla zalogowanych] w głośnikach od kompa, będzie dobry? Mam go podpiąć po cewkę ładowania aku czy świetlną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Sob 18:02, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
W takim wypadku pod świetlną ,
tu masz jak:
Kabel z cewki do trafka do uzwojenia wtórnego
2 kabel z trafka z wtórnego do masy
1 kabel z pierwotnego do zasilania CDI
drugi do masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem578
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 22:34, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem ten transformator z tym, że do cewki ładowania bo dawała lepszą iskrę Wcześniej jeszcze wymieniłem simmering od strony zapłonu bo był nieszczelny i moto coś tam łapało albo odpalało na moment. Dzisiaj dodatkowo założyłem cewkę W/N od jawki i nowy przewód W/N bosch ale efekt jest podobny także wydaje mi się, że to nie jest wina iskry. Będę kombinował dalej i jak coś się zmieni to zdam relacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 11:46, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawdź sobie ustawienie zapłonu stroboskopem może zmienia się coś i temu nie działa , a moduł masz na pewno dobry?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem578
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 14:23, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Stroboskopu nie posiadam i z tego co wywnioskowałem to ten zapłon nie ma możliwości regulacji. Moduł raczej jest dobry bo wcześniej już na nim jeździłem. Próbowałem jeszcze palić na tym cewko-module boscha ale wtedy wyraźnie strzelało w wydech, tak samo się działo z tym cewko-modułem w innym motorku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|