Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapłon yamaha rd/dt 80 mx

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem578
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 14:58, 11 Lip 2011    Temat postu: Zapłon yamaha rd/dt 80 mx

Witam, posiadam yamahę rd 80 mx z 81 roku Happy Motorek ma słabą iskrę i nie bardzo chce odpalać nawet z popychu. Z tego co się orientuje wyposażony jest w zwykły zapłon CDI z modułem i suchą cewką zapłonową.
Teraz tak się zastanawiam czy przyczyną może być to, że cewka zasilająca ma rezystancję około 160 Ohm (impulsator ma ~190 Ohm)? Dotychczas zapłony, z którym miałem do czynienia miały rezystancję c. zasilającej około 200-300 Ohm. Może cewka się przegrzała i część zwojów się połączyło? Czekam na odpowiedź i jakieś wskazówki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stoZek
Operator forum +



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zch-Pom

PostWysłany: Pon 19:00, 11 Lip 2011    Temat postu:

Hmmmm z tego co pamiętam to DT 80 MX miały zapłon młoteczkowy (4 takie motorki robiłem i każdy miał taki sam zapłon), natomiast w DT 50 MX był zapłon młoteczkowy jak i również zapłon z modułem CDI (posiadam taki motorek u siebie na warsztaciku właśnie). Nie mówię że na 100% w DT 80 MX nie było CDI ale ja jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem, może ktoś założył zapłonik z DT 50 MX który pasuje ponieważ czy to DT 50 MX czy DT 80 MX to wał jest taki sam, skok tłoka ten sam tylko średnica tłoka/cylindra rożna. Jak się wyrobię to cyknę foty zapłonu w tej DT 50 MX i pomierzę oporność cewek


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem578
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 21:15, 11 Lip 2011    Temat postu:

To, że zapłon u mnie jest bezstykowy nie podlega dyskusji, czy był tam fabrycznie nie wiem Tongue Zauważ również, że ja mam RD, a nie DT może tu była różnica. Zdjęcia nie mogę dodać, ale już wysłałem adminowi.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 21:39, 11 Lip 2011    Temat postu:

Napisz jakie napięcia daje cewka , i impulsator. Jak masz to podepnij na próbę transformator jakiś 12v/220 do cewki ładowania na próbę i zobaczy czy odpali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stoZek
Operator forum +



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zch-Pom

PostWysłany: Pon 22:02, 11 Lip 2011    Temat postu:

nie 12V a 6V bo w MX'ach była instalacja 6V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 22:08, 11 Lip 2011    Temat postu:

Ale choćby dało 6 to i przy 110v tak odpali , cdi odpala nawet przy 40V. Takie co jest w tej RD to już na pewno.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pon 22:08, 11 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:20, 11 Lip 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

odnajdz tam swój motocykl pozycja 21 to rezystancja cewki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem578
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Wto 21:23, 12 Lip 2011    Temat postu:

Niestety nie ma tam mojego modelu. Dzisiaj zmierzyłem napięcia, które wynoszą:
impulsator ~7V
cewka zasilająca ~ 40V
Nie jestem pewny czy dobrze dokonałem pomiaru, tutaj są lepsze zdjęcia i na końcu jest miernik którym się posługiwałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podłączyłem też na próbę cewkomoduł BOSCH iskra była może minimalnie lepsza ale motor nadal nic nie łapie nawet z popychu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:48, 12 Lip 2011    Temat postu:

cewki były wykręcane i teraz wystarczy ,że szczelina między magnetem będzie zbyt duża aby energia indukowana w cewce była dużo mniejsza --sprawdż szczelinę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 15:38, 16 Lip 2011    Temat postu:

Próbowałeś z tym transformatorem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem578
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Sob 15:56, 16 Lip 2011    Temat postu:

Póki co z uwagi na brak czasu nie próbowałem, ale na pewno nie odpuszczę Wink Szukam jeszcze jakiegoś transformatora i tu pytanie mam zasilacz podobny do tego [link widoczny dla zalogowanych] i czy coś takiego się nada?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 22:16, 16 Lip 2011    Temat postu:

Może być robisz tak że uzwojenia dające 9v dajesz na cewkę lądująca a te od 220 na zasilanie cdi i masy Happy resztę zaizoluj.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Sob 22:17, 16 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem578
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Sob 15:41, 23 Lip 2011    Temat postu:

Znalazłem taki transformator [link widoczny dla zalogowanych] w głośnikach od kompa, będzie dobry? Mam go podpiąć po cewkę ładowania aku czy świetlną?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 18:02, 23 Lip 2011    Temat postu:

W takim wypadku pod świetlną ,
tu masz jak:
Kabel z cewki do trafka do uzwojenia wtórnego
2 kabel z trafka z wtórnego do masy
1 kabel z pierwotnego do zasilania CDI
drugi do masy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem578
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Sob 22:34, 23 Lip 2011    Temat postu:

Podłączyłem ten transformator z tym, że do cewki ładowania bo dawała lepszą iskrę Happy Wcześniej jeszcze wymieniłem simmering od strony zapłonu bo był nieszczelny i moto coś tam łapało albo odpalało na moment. Dzisiaj dodatkowo założyłem cewkę W/N od jawki i nowy przewód W/N bosch Grin ale efekt jest podobny także wydaje mi się, że to nie jest wina iskry. Będę kombinował dalej i jak coś się zmieni to zdam relacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 11:46, 24 Lip 2011    Temat postu:

Sprawdź sobie ustawienie zapłonu stroboskopem może zmienia się coś i temu nie działa , a moduł masz na pewno dobry?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przem578
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 14:23, 24 Lip 2011    Temat postu:

Stroboskopu nie posiadam i z tego co wywnioskowałem to ten zapłon nie ma możliwości regulacji. Moduł raczej jest dobry bo wcześniej już na nim jeździłem. Próbowałem jeszcze palić na tym cewko-module boscha ale wtedy wyraźnie strzelało w wydech, tak samo się działo z tym cewko-modułem w innym motorku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin