Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

wyprzedzenie zap³onu w SOLO 210
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: Wto 11:05, 08 Mar 2011    Temat postu: wyprzedzenie zap³onu w SOLO 210

Witam wszystkich.
Na wstêpie mo¿e powiem ¿e je¶li chodzi o elektronikê to jestem cienki jak papier ¶niadaniowy zatem bardzo proszê o branie tej przypad³o¶ci pod uwagê w ew. rozmowach ze mn±.
Teraz do meritum:
Jestem posiadaczem silnika SOLO 210 [2T jeden cylinder 210ccm] przerobionego do latania paralotni±. Silnik wyposa¿ony jest w zap³on CDI [tak napisa³ producent]. Z ogl±du 'modu³ zap³onowy' ma napis ISKRA 16 754 036 a ko³o magnesowe ISKRA 11 160 082.
Problem polega na tym, ¿e zap³on nie ma zmiany wyprzedzenia. Fabrycznie jest ustawiany na 23 stopnie [ok2,2-2,3mm] prze ZZ.
Tego typu ustawienie dobrze pracuje na 3/4 obrotów [4000-5000] ale niestety strasznie telepie na wolnych [ok. 2000] co jest k³opotliwe [npêd nosi siê na plecach]. Takie ustawienie zap³onu nie daje pe³nej mocy przy obrotach maksymalnych [ok6500] a ma to zasadnicze znaczenie je¶li chodzi o start.
Dodatkowo spodziewam siê, ¿e sta³y zap³on powoduje wzrost zu¿ycia paliwa a przy lataniu ka¿da oszczêdno¶æ paliwa to zysk godny wysi³ku.
Mam pytanie do znawców. Czy istnieje uk³ad elektroniczny który potrafi³by regulowaæ wyprzedzenie zap³onu? Z wiedzy któr± do tej pory posiadam wynika, ¿e wyprzedzenie powinno byæ: 11st przy prêdko¶ci obrotowej 2000, 22-23 przy 5000 i 30st przy 6500-6700. Teoretycznie wynika ¿e jest to funkcja nieliniowa ale my¶lê, ¿e na pocz±tek funkcja liniowa do testów by wystarczy³a.
Proszê o pomoc w 'stworzeniu' uk³adu zmiany wyprzedzenia zap³onu. A mo¿e takie uk³ady ju¿ istniej± i wystarczy je zaimplementowaæ?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Wto 19:33, 08 Mar 2011    Temat postu:

http://www.zaplon.fora.pl/cdi-w-motocyklach-jedno-i-dwu-cylindrowych-dwusuwowych,21/budowa-modulu-zaplonowego-honda-mbx,69.html w tym temacie prowadzona by³a rozmowa , i 2 modu³y które siê tam znajduj± posiadaj± funkcje wyprzedzania zap³onu.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto 21:37, 08 Mar 2011    Temat postu:

Witam .
Silniki lotnicze s± specyficzne -- na przyk³ad taki ¶mig³owiec on nie przyspiesza HappyHappy tam obroty silnika s± prawie sta³e i tylko kont ³opat siê zmienia -- -Silnik posiada sprawno¶æ wysok± tylko przy pewnych obrotach i walczy siê o to aby pracowa³ w³a¶nie w zakresie tych obrotów ... tyle teoretycznie ! teraz jeszcze pytanie jest o silnik czterosuwowy czy dwusuwowy ??Chocia¿ prawdê mówi±c nie spotka³em siê z czterosuwowym jednak dla pewno¶ci wole zapytaæ


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Wto 22:01, 08 Mar 2011    Temat postu:

SOLO 210 [2T jeden cylinder 210ccm] chyba wszystko jasne Grin

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: Wto 22:02, 08 Mar 2011    Temat postu:

krokodyl napisa³:
Witam .
Silniki lotnicze s± specyficzne -- na przyk³ad taki ¶mig³owiec on nie przyspiesza HappyHappy tam obroty silnika s± prawie sta³e i tylko kont ³opat siê zmienia -- -Silnik posiada sprawno¶æ wysok± tylko przy pewnych obrotach i walczy siê o to aby pracowa³ w³a¶nie w zakresie tych obrotów ... tyle teoretycznie ! teraz jeszcze pytanie jest o silnik czterosuwowy czy dwusuwowy ??Chocia¿ prawdê mówi±c nie spotka³em siê z czterosuwowym jednak dla pewno¶ci wole zapytaæ


To nie te silniki. Tu jest sytuacja specyficzna. Lot trwa przeciêtnie 2h [choæ bywaj± d³u¿sze]. g³ównie silnik pracuje na prêdko¶ciach przelotowych 4000-5000. Jednak s± dwa momenty w których silnik pracuje inaczej. Przygotowanie do startu, silnik pracuje a cz³owiek zak³ada go na plecy, podpina skrzyd³o przygotowuje siê do startu. Trwa to 20-30minut. Problem, ¿e silnik telepie a jak zga¶nie to zaczynasz wszystko od pocz±tku. Druga sprawa to start. O ile Na lot wystarczy 3/4 obrotów [mocy], choæ zawsze warto mieæ zapas w razie czego¶, to do startu potrzeba duuuu¿o mocy. Poniewa¿ silnik jest dwusuwowy [ze wzglêdu na sprawno¶æ] i zap³on bez regulacji k±ta wyprzedzenia wiêc jest regulowany na 3/4 obrotów i fajnie chodzi w trakcie przelotu ale na wolnych i wysokich chodzi s³abo. Jeszcze jedna kwestia w tych silnikach [w tym sporcie] znaczenie ma tak¿e zu¿ycie paliwa oraz ciê¿ar napêdu. Mówi±c obrazowo przy starcie siê biegnie a biegaæ z 25kg na plecach sprawia ciut k³opotów zatem moc [ci±g] przy starcie u³atwia ¿ycie.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto 22:19, 08 Mar 2011    Temat postu:

Przyk³ad ¶mig³owca specjalnie poda³em skrajny.... wiadomo ,ze motolotnia zmienia obroty bo nie zmienia konta natarcia ¶mig³a Happy -- Problem z telepaniem ..na wolnych obrotach to kwestia wywa¿enia wa³u korbowego .. wpadaniu w rezonans przy niskich obrotach .. tutaj zap³on wiele zmian nie wniesie .. ale zmiana konta wyprzedzania bêdzie mia³a wp³yw na moc i sprawno¶æ.. dwusuwowe maj± wiele uzale¿nieñ zaczynaj±c od Filtra powietrza ma on du¿y wp³yw na prace ga¿nika koñcz±c na wydechu gdzie wa¿ny jest dyfuzor rodzaj zgrubienia rury wydechowej na jej pocz±tku dzia³a jak pud³o rezonansowe oddaje cze¶æ spalin z powrotem do silnika --- i teraz zap³on w czterosuwie sprawa jest prosta bo wydech jak i filtr powietrza nie maj± tak du¿ego znaczenia -zap³on jego przyspieszenie wzrasta prawie liniowo od 100o do 4000 RPM (obrotów) oczywi¶cie upro¶ci³em ,, natomiast wyprzedzacz w 2 suwie to ju¿ inna sprawa zale¿na od rezonansu -- tutaj przyk³adowa mapa zap³ony od podobnego silnika http://www.zaplon.fora.pl/viewimage.php?i=18

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 22:23, 08 Mar 2011, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: Wto 22:52, 08 Mar 2011    Temat postu:

Co do dolotu i wydechu. Ga¼niki s± membranowe [nie p³ywakowe] ze wzglêdu na sta³e podawanie paliwa i zasysanie ze zbiornika na dole [jest jeszcze kilka zalet Walbro ale to nie miejsce na opisy]. Filtry powietrza raczej sto¿kowe. Wydech to rury rezonansowe lub podobne zabawki. wszystko dla maks mocy. Powiem tak z 210ccm ciagnie siê ca 18KM ale sa napêdy [ale nie na SOLO] co ci±gn± i 25koni z mniejszej pojemno¶ci.
Ten wykres wskazuje ¿e po przekroczeniu 4000 zap³on z powrotem siê opó¼nia tu raczej powinien przy¶pieszyæ. ¦mig³o daje lepsze rezultaty jak malutkie ko³o zamachowe czy maleñkie magneto. Zapalenie od szarpniêciem ¶mig³em [bardzo niebezpieczne] siê udaje. Do rozruchu stosuje siê szarpankê [jak od kosiarek]. Rozruszniki i owszem bywaj± ale to wa¿y.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Wto 23:00, 08 Mar 2011    Temat postu:

Mi wydaje siê ¿e powinien pan wykonaæ jeden z tych uk³adów i sprawdziæ rezultaty
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
jeszcze wykonaæ prosty stroboskop na ne 555 i sprawdziæ czy k±t siê odchyla ze wzrostem obrotów.


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Wto 23:01, 08 Mar 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto 23:11, 08 Mar 2011    Temat postu:

wklei³em przyk³adowe nastawione na ekstremalne osi±gi CDI od wyczynowego silnika 250 cm dwusuwowego crossa osi±ga 54 KM ale przy wy¿szych obrotach i trwa³o¶æ w takim silniku t³ok wymienia siê po oko³o 30 motogodzinach .(la tego ze wzglêdu na wymagan± bezawaryjno¶æ silniki lotnicze nie s± tak wysilone)..Jednak jest to dobry przyk³ad na skomplikowanie krzywej wyprzedzenia zap³onu --- nie potrafiê powiedzieæ jaka dla Ciebie by³a by idealna krzywa to móg³by¶ przetestowaæ samemu natomiast jestem w stanie zrobiæ zap³on o dowolnej mapie przyspieszacza -- jak± sobie wymy¶lisz mapê tak± mogê wgraæ (wgrywaæ nowe mapy i kasowaæ mo¿na bez koñca .. )jednak wcze¶niej nale¿a³o by poszukaæ opisów podobnych silników -- lub .. ale by³a by to sytuacja idealna! Zrobiæ co¶ w rodzaju hamowni (rama do mocowania wraz z obci±¿eniem) dla testów do tego silnika Happy

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: Wto 23:19, 08 Mar 2011    Temat postu:

krokodyl napisa³:
wklei³em przyk³adowe nastawione na ekstremalne osi±gi CDI od wyczynowego silnika 250 cm dwusuwowego crossa osi±ga 54 KM ale przy wy¿szych obrotach i trwa³o¶æ w takim silniku t³ok wymienia siê po oko³o 30 motogodzinach .(la tego ze wzglêdu na wymagan± bezawaryjno¶æ silniki lotnicze nie s± tak wysilone)..Jednak jest to dobry przyk³ad na skomplikowanie krzywej wyprzedzenia zap³onu --- nie potrafiê powiedzieæ jaka dla Ciebie by³a by idealna krzywa to móg³by¶ przetestowaæ samemu natomiast jestem w stanie zrobiæ zap³on o dowolnej mapie przyspieszacza -- jak± sobie wymy¶lisz mapê tak± mogê wgraæ (wgrywaæ nowe mapy i kasowaæ mo¿na bez koñca .. )jednak wcze¶niej nale¿a³o by poszukaæ opisów podobnych silników -- lub .. ale by³a by to sytuacja idealna! Zrobiæ co¶ w rodzaju hamowni (rama do mocowania wraz z obci±¿eniem) dla testów do tego silnika Happy

Na czym te testy by polega³y? Ca³y napêd jest 'przeno¶ny' mo¿na go ustawiæ [przymocowaæ]. mo¿na nawet w trakcie pracy napêdy mierzyæ ci±g od ¶mig³a [oczywi¶cie z przybli¿eniem]. czy oto chodzi?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Wto 23:24, 08 Mar 2011    Temat postu:

Im wiêkszy ci±g chyba tym lepiej wiêc je¶li wygenerujê wiêksz± moc to to ci±g powinien siê zwiêkszyæ, jednak koledze Krokodylowi chyba chodzi o moc Silnika na zêbatce czy wale.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: Wto 23:31, 08 Mar 2011    Temat postu:

Dawid napisa³:
Im wiêkszy ci±g chyba tym lepiej wiêc je¶li wygenerujê wiêksz± moc to to ci±g powinien siê zwiêkszyæ, jednak koledze Krokodylowi chyba chodzi o moc Silnika na zêbatce czy wale.
.
Tu kolejna uwag. Ik³ad przeniesienia ma przek³adnie . Jak pomierzyæ Moc Silnika to szczerze mówi±c nie wiem. Poza tym na napêd trzeba spoj¿eæ jak na uk³ad silnik - ¶mig³o. nie ma skrzyni biegów. pomiar ci±gu jest mo¿liwy i w miarê prosty [znajomi dysponuj± przyrz±dami do pomiaru]. Pomiar Mocy nie wiem jak zrealizowaæ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Wto 23:38, 08 Mar 2011    Temat postu:

Hmm To ja nie wiem. Czy przy tych 4000-5000 obr ci±g jest najwiêkszy?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto 23:56, 08 Mar 2011    Temat postu:

Mocujemy silnik razem ze ¶mig³em do ramy ...( czego¶ stabilnego) .. w pewnej odleg³o¶ci za ¶mig³em mocujemy wiatraczek podobny jak do pomiaru si³y wiatru ..... i mierzmy obroty wiatraczka... wiadomo robimy to wszystko metod± prób i b³êdów ... do¶wiadczalnie ..// dobrze jest mieæ te¿ przep³ywomierz paliwa ... ( wyci±gn±æ z auta zez³omowanego ...) mo¿na te¿ zastosowaæ przep³ywomierz powietrza .. i ju¿ jest hamownia mozna obserwowaæ zmiany ci±gu silnika ze wzglêdu na ustawienia ga¿nika .. na kont wyprzedzenia zap³onu ...itd ....

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: ¦ro 0:18, 09 Mar 2011    Temat postu:

Je¿eli chodzi o pomiar ci±gu [statycznego] uk³adu silnik ¶mig³o to pomiar jest mo¿liwy. Prosty. Wystarczy zamocowaæ caly napêd na wahliwej ramie i mierzyæ nacisk ramy na np. wagê ³azienkow± Happy. Wprawdzie mo¿emy mieæ w±tpliwo¶ci co do warto¶ci wskazywanych przez wagê ale zmiany wskazañ poka¿± nam czy przy danych ustawieniach ga¼nika [ czy zap³onu] ci±g jest wiêkszy czy mniejszy. Taki pomiar jest do zrobienia. Hamownie do takich pomiarów s±. Ostatni tak sprawdzali¶my ró¿ne ¶mig³a [które da najwiêkszy ci±g].
Prz obrotach 4000-5000 otrzymuje siê maksymaln± moc silnika [tak jest w charakterystykach silnika napisane]. wtedy te¿ ¶mig³o powinno mieæ najwiêksz± sprawno¶æ [nie ci±g] bo to powinna byæ prêdko¶æ obrotowa na której siê leci [ekonomiczna]. Jednaka zwiêkszaj±c dalej prêdko¶æ zwiêkszamy tak¿e ci±g oczywi¶cie kosztem znacznego wzrostu zu¿ycia paliwa. Je¿eli przy ¶redniej prêdko¶ci obrotowej 4500 zu¿ycie wynosi ok 3,5- 4l/h to przy prêdko¶ci maksymalne zu¿ycie paliwa wzro¶cie do 5-6litrów. Trzeba pamiêtaæ, ze start wymaga znacznie wiêcej energii jak lot. Ale bez startu lotu nie bêdzie. O ile w pojazdach naziemnych mo¿na zastosowaæ skrzyniê biegów o tyle w lotnictwie rozwi±zanie takie nie jest stosowane. Mo¿na wprawdzie stosowaæ ¶mig³a o zmiennym skoku lecz jest to rozwi±zanie niebywale drogi [przymiarki by³y robione - koszty rozwi±za³y problem]


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: ¦ro 11:02, 09 Mar 2011    Temat postu:

"hamownia" i pomiary wygl±daj± mniej wiêcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=gWEmV2CLIBI
Proszê absolutnie nie sugerowaæ siê wskazaniami miernika [¿e to niby tyle a tyle kg] mierniki pokazuj± co¶ [jednostki] ale ze wzglêdu na nie 'homologowania' stanowiska nie ma pewno¶ci czy mno¿nik do wskazañ powinien byæ 1 czy te¿ byæ inny. Jednak urz±dzenia, wg. mnie, w sposób wystarczaj±cy pozwalaj± porównywaæ zmiany wskazañ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: ¦ro 14:12, 09 Mar 2011    Temat postu:

A tu start. t± zabawk±.
http://www.youtube.com/watch?v=73B5hm7W1o0&feature=related
Proszê zwróciæ uwagê, ze pilot jest ju¿ przypiêty a silnik ca³y czas chodzi i ¶migie³ko krêci siê. G³upi ruch i linki od szmatki pociête.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: ¦ro 21:18, 09 Mar 2011    Temat postu:

Wiadomo miernik jest porównawczym elementem - podobnie mo¿na by³o u¿yæ wagi ³azienkowej elektronicznej w ten sposób aby by³a dociskana do ¶ciany przez motolotnie Happy z tym ,ze ma³a uwaga przy pomiarach najlepiej je¶li po³±czenie miêdzy silnikiem a miernikiem by³o po przez element elastyczny ---- do ca³o¶ci tematu mo¿na podej¶æ jak do szkolnego æwiczenia'' gotowego rozwi±zania nie znam ... nale¿a³o by przeprowadziæ szereg testów i dopiero na ich podstawie narysowaæ najbardziej optymaln± mapê zap³onu

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: ¦ro 21:58, 09 Mar 2011    Temat postu:

Oki na czym robiæ testy. Na jakim zap³onie {schemat]?
na tym [link widoczny dla zalogowanych]
reguluj±c R1 zmienia siê wyprzedzenie zap³onu?
A na tym?
[link widoczny dla zalogowanych]
które elementy zmieniaj± wyprzedzenie?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: ¦ro 22:07, 09 Mar 2011    Temat postu:

one bêd± chodziæ .. jednak zadanie jest bardzie skomplikowane -- nale¿a³o by przemy¶leæ jak w prosty sposób zmieniaæ mechanicznie po³o¿enie czujnika wzglêdem magneta w czasie pracy silnika .. by³o by to najprostsze rozwi±zanie ... zapisaæ przy jakim wyprzedzeniu i przy jakich obrotach parametry silnika by³y najlepsze ...... mo¿e sa lepsze rozwi±zania .. na razie z prostych rozwi±zañ to mi przysz³o do g³owy .. Happy generalnie po to jest forum aby inni podawali te¿ swoje pomys³y ...

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: ¦ro 22:29, 09 Mar 2011    Temat postu:

No na to nie mam sposobu.
Magnetu jest "ukryte' pod ko³em do szarpanki [rozruchu. Jak zdejmiesz szarpankê rozruch jest mo¿liwy ale poprzez szarpniêcie ¶mig³em. Jak wygl±da rêka je¶³i nie zd±¿ysz odskoczyæ - lepiej nie pisaæ. Poza tym nie wiem gdzie jest czujnik? Z tego co widzia³em czujnika brak jest jedna cewka pod ko³em magnesowym i zniej wychodzi jeden kabelek do modu³u. Aby regulowaæ wyprzedzenie [nastawiæ] trzeba zdjaæ ko³o magnesowe i za³o¿yæ ponownie przeuwajac mocowanie o konieczny do regulacji k±t.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: ¦ro 23:26, 09 Mar 2011    Temat postu:

Ja wywnioskowa³em z poprzedniego tematu ¿e te modu³y posiadaj± funkcje wyprzedzania zap³onu w jakim¶ stopniu .

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw 0:10, 10 Mar 2011    Temat postu:

ile przewodów wchodzi do CDI oryginalnego ???

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw 13:11, 10 Mar 2011    Temat postu:

Dawid napisa³:
Ja wywnioskowa³em z poprzedniego tematu ¿e te modu³y posiadaj± funkcje wyprzedzania zap³onu w jakim¶ stopniu .


Tak maj± jednak tutaj mamy z silnik nazwijmy go wysilonym bo moc i waga plus problem z zapalaniem i krzywa charakterystyki wyprzedzacza musi a przynajmniej powinna byæ odpowiednia w³a¶nie dla tej konstrukcji


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
qlpek
Aktywny forumowicz ++



Do³±czy³: 08 Mar 2011
Posty: 20
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Ole¶nic

PostWys³any: Czw 22:57, 10 Mar 2011    Temat postu:

Z modu³u wychodz± dwa przewody oraz oczywi¶cie przewód WN do ¶wiecy. Z NN jeden chyba jest IMPULS drugi GASZENIE.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin