Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WSK 175 z bezakumulatorową instalacją elektryczną...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 17:44, 14 Kwi 2011    Temat postu: WSK 175 z bezakumulatorową instalacją elektryczną...

Witam wszystkich. W tym temacie można dzielić się swoimi pomysłami i doświadczeniami w modyfikacji elektryki w popularnej WSK 175. Chodzi naturalnie o starannie przerobioną instalację - zarówno zapłonową i oświetleniową. Zapraszamy do dyskusji Wink .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Czw 17:47, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grisha_t
Forumowicz



Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:09, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Kidyś eksperymentowałem z podobnymi rzeczami. Z przerabianiem instalacji to nie miało nic wspólnego, a raczej z przepięciem niektórych kabli w kostce. Wielu ludzi dokonywało podobnych rzeczy tzw. podłączania "na krótko".
Opiszę jak to wyglądało w mojej instalacji 6V.

Pierwszy wariant polegał na tym, aby czerwony kabelek z prądnicy podpiąć jako główne źródło prądu, czyli w miejsce akumulatora. Natomiast kabel od ładowania akumulatora skierować na oświetlenie (tutaj trzeba było zmienić żarówkę na 6V, a i tak słabo świeciła).
Niestety moto musiało być b. dobrze wyregulowane, aby dało się jeździć. U mnie na przykład występował efekt "trzymania" - motocykl nie wkręcał się na obroty i coś stukało w cylindrze. Prawdopodobnie chodziło o niewystarczający prąd (przy większych obrotach sprężanie jest większe i potrzebna jest większa iskra), lub może cewkę powinienem wymienić na 12V, bo taki prąd idzie z tego czerwonego kabla na oświetlenie.

Drugi wariant polegał tylko na tym, aby wypiąć akumulator. Iskra była tylko z prądu przeznaczonego na ładowanie akumulatora. Niestety w takim przypadku silnik musiał być już rozgrzany, aby można było pojeździć, bo zimny motocykl nie chciał palić. Efektu "trzymania", chyba przy takim kombinowaniu nie było, ale mogę dobrze nie pamiętać.

O światłach stop, czy klaksonie w jednym i drugim przypadku należało zapomnieć - motocykl po prostu gasł, tak jakbyśmy mieli rozładowany akumulator.

Moim zdaniem to jednak co akumulator, to akumulator, tyle że z jego ładowaniem w WSK 175 różnie bywało. Moim zdaniem jak już, to to należałoby usprawnić.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 19:49, 14 Kwi 2011    Temat postu: WSK 175...

Dzięki za odpowiedź Grin .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 4:10, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Witam
Praca zupełnie bez akumulatora jest kłopotliwa z kilku powodów -- raz to impulsowe zasilanie oświetlenia -niestabilnie pracuje regulator napięcia -- inna sprawa to ,ze na przykład Klakson .. potrzebuje nagle do uruchomienia dużej energii -- nie jest w stanie dostarczyć jej prądnica
Jest wyjście z sytuacji za miast akumulatora można zastosować kondensator co najmniej 15mF /25V technika jest tak posunięta ,że dostępne są 100mF i większe ale cena jest juz wysoka osobiście używam 47mF wyciągnięte z dużego zasilacza przemysłowego (z odzysku) Efekt jest taki ,że regulator napięcia działa zupełnie stabilnie kierunkowskazy migają stabilniej ( przy takim typie instalacji lepiej zastosować LED z uwagi na wielokrotnie mniejszy pobór prądu)
Zaleta to to ,ze nie musimy martwić się o stan akumulatora w czasie sezonowej przerwy w eksploatacji motocykla


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 17:34, 15 Kwi 2011    Temat postu: WSK 175...

Witam! Dzięki za odpowiedź Grin . A czy można dać tutaj kondensator np. 100uF/400V? W WSK 175 w oryginale cewki ładowania zasilają aku przez mostek prostowniczy - bez regulatora. Czy kondensator zamiast aku sprawdzi się Question

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 17:52, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:44, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Pojemność maksymalnie wielką należy zastosować -- 100uF to 0,1mF czyli malutko natomiast napięcie przebicia .. można nawet 16V jeśli sprawny regulator- (im większe napięcie przebicia tym gabaryt kondensatora wzrasta oraz cena) ,, kondensatory takie mają wielkość szklanki

Jeżeli zastosujemy regulator napięcia możemy stosować kondensator 16V natomiast bez regulatora napweno musi pracować mostek diod i kondensator .. już na 25V


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pią 17:49, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 17:53, 15 Kwi 2011    Temat postu: WSK 175...

Ps. Grin A tu mają bardzo tanio kondensatory - co o tym sądzisz Question
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy taki wystarczy Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:07, 15 Kwi 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
do instalacji 6V [link widoczny dla zalogowanych]

a tutaj nowy taki sam w serwisie KTM koszt 70pln [link widoczny dla zalogowanych]

jak kupować to od 1 sprzedawcy ma tutaj widze kilka do wyboru [link widoczny dla zalogowanych] tańsza dostawa


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pią 18:10, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:19, 15 Kwi 2011    Temat postu: WSK 175...

Mam jeszcze jedno pytanie...Jaka pojemność będzie wystarczająca do zasilania tylko samej instalacji zapłonowej - przerywacz+cewka zasilająca w prądnicy+cewka butelkowa Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:32, 15 Kwi 2011    Temat postu:

pojemności jakie wstawimy .. to 15-47 mF przy regulatorach napięcia działa .. zapłon po prostu trzeba przetestować ale zasada jedna nigdy nie będzie za dużo pojemności !! Happy przy montażu tak dużego elementu najlepiej owinąć go taśmą izolacyjną lub wsadzić w wielka koszulkę termokurczliwą tak aby zabezpieczyć obudowę od mechanicznych przetarć
Problem może wystąpić w czasie rozruchu;
Należy brać pod uwagę to że pojemność jest znaczna przez co aby wypełnić prądem kondensator prądnica musi nieżle zakręcić ..Happy Natomiast w czasie pracy nie ma już problemy z ładowaniem kondensatora


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:43, 15 Kwi 2011    Temat postu: WSK !75...

Rozumiem. Czyli kilka energicznych kopnięć na wyłączonym zapłonie Grin Kondensator dajemy po prostu w miejsce akumulatora Question
Z dużym kondensatorem można pomyśleć o zapłonie tranzystorowym do WSK 175 - na przerywaczu lub z impulsatorem. Odpada nam wtedy sprawa tzw. kąta rozwarcia iskrownika. Prądnica spełnia bez akumulatora po części właśnie rolę...iskrownika. Z kondensatorem nie musimy martwić się o "górki" prądu Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Sob 21:36, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 17:42, 19 Kwi 2011    Temat postu: Kondensator zamiast akumulatora?

Witam wszystkich! Obecnie mam kondensator elektrolityczny o pojemności 6800uF/50V i zastanawiam się, czy wystarczy on do współpracy z uzwojeniem zasilania żarówki światła głównego - 12V/35W, poprzez mostek diodowy Question Co o tym sądzicie? A może lepiej przeznaczyć go, np. na zasilanie klaksonu Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin