Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

vespa et2 pali modu³y

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
yamahin
Operator forum



Do³±czy³: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: sandomierz

PostWys³any: Wto 17:51, 24 Maj 2011    Temat postu: vespa et2 pali modu³y

Witam i na wstêpie pozdrawiam wszystkich zakrêconych na punkcie zap³onów i elektroniki z nimi zwi±zanej.Teraz pokrótce przedstawiê problem: u mnie jest zaplon z piaggio zip (opisany w innym po¶cie) i najpierw by³ chiñski modu³ ale poleg³ a ostatnio by³ ducati energia za 3x wiêksz± kasê i tez poleg³. Stwierdzi³em ¿e zrobiê modu³ wg.schematu z tej strony ale te¿ poleg³ i to w sumie najszybciej. Wydaje mi siê ¿e to wina zbyt du¿ego napiêcia jakie daje cewka pod magnetem(chocia¿ z pomiarów wynika,¿e jest o.k).Przyczyn± zak³adam ¿e mo¿e byæ nieodpowiednie magneto które mi wys³a³ go¶æ z allegro bo jak handluje czê¶ciami to nie wnika co tam we¼mie z pó³ki a jak gdzie¶ wyczyta³em to np w simsonie zmiana magneta na zamiennik powoduje palenie modu³ów. Ewentualnie uszkodzenie mo¿e powodowaæ jeszcze byæ mo¿e fakt ¿e kiedy¶ ten stator pracowa³ w zipie a jak wiadomo nie jest to demon szybko¶ci a mo¿e inna charakterystyka silnika z vespy i jej wysokoobrotowo¶æ powoduje powstawanie wy¿szego pr±du( nie wiem -zgaduje) Dodam ¿e powinien tu byæ cewkomodu³ typowy dla w³ochów czyli 3 wsuwki oznaczone kolorami bia³y czerwony i zielony plus czarny kabel masy. A pytanie mam takie jak mogê uj±æ troche pr±du z tej cewki bez rozbrajania jej? Czy jaki¶ opornik, d³awik da radê ?
Je¶li tak to jakie warto¶ci elementów zastosowaæ?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Wto 20:18, 24 Maj 2011    Temat postu:

Co siê pali diody tyrystory kondensatory?Jak chcesz mieæ modu³ czo³g to Diody 1n5408 (3A 1000V) Tyrystor BT 151 800 (12A 800V) I kondensator na 630V 1uf, i to wsad¼ do tego podstawowego modu³u.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: ¦ro 9:03, 25 Maj 2011    Temat postu:

Je¿eli by³o zmieniane magneto, to istnieje mo¿liwo¶æ , ¿e napiêcia generowane przez wszystkie cewki s± wy¿sze ni¿ nomina³.
Mia³em taki przypadek w Simsonie. Na starym magnecie zap³on i ¶wiat³a dzia³a³y s³abo. Po wymianie magneta zaczê³o paliæ ¿arówki.
Wg. mnie trzeba zrobiæ pomiary napiêæ szczytowych.
Nie wiem na ile chcesz siê doktoryzowaæ, ale fajnie by by³o pomierzyæ napiêcia dla ró¿nych prêdko¶ci obrotowych i ró¿nych obci±¿eñ.
Wtedy mo¿na by dobraæ uk³ad ograniczaj±cy napiêcie.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
yamahin
Operator forum



Do³±czy³: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: sandomierz

PostWys³any: ¦ro 11:41, 25 Maj 2011    Temat postu:

Tak magneto by³ zmieniane razem ze statorem z orygina³u na elementy z piaggio zip ze wzglêdu na jak siê mi wydawa³o uproszczenie konstrukcji. Czê¶ci zamówione z allegro od jednej przypadkowej osoby i nie wiem czy obie pochodz± z tego samego motocykla. Oczywi¶cie napiêcia pomierzê tylko potrzebuje wskazówek jak to zrobiæ bo jestem w tym nieco zielony. Pewnie chodzi o napiêcie jakie generuje cewka zasilaj±ca modu³ tylko nie wiem czy mam to mierzyæ podczas pracy silnika czy mo¿e podczas obracania rozrusznikiem a mo¿e przy jakiej¶ danej prêdkosæi obrotowej i czy cewka ma byæ pod³±czona pod modu³ czy nie?
A i jeszcze takie pytanie czy to ¿e nie mam niczego pod³±czone pod kable od zasilania ¶wiate³ mo¿e powodowaæ wzrost napiêcia na cewce zasilaj±cej modu³?
Je¶li chodzi o modu³ czo³g to poproszê jaki¶ schemacik do tych elementów bo nie jestem a¿ tak bieg³y ¿eby to samemu rozkminiæ co czym i gdzie zast±piæ


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw 8:06, 26 Maj 2011    Temat postu:

Czy masz multimetr? Jaki?
Zrób sobie bardzo prosty uk³adzik wg schematu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Transformatorem ze schematu jest twoja cewka zasilaj±ca CDI. Musisz znale¼æ kabel id±cy do niej.
Elementy:
D - dioda ma³ej mocy na 630V np. 1N4006
C - kondensator 100n/630V
Pomiary nale¿y przeprowadziæ na odpiêtych wtyczkach - bez pod³±czenia do modu³u - przy wykrêconej ¶wiecy i krêceniu rozrusznikiem lub kopnikiem.
Multimetr ma zakresie pomiaru napiêæ STA£YCH (DC) 1000V pod³±czony w miejsce rezystora RL.
Podobny pomiar trzeba przeprowadziæ dla impulsatora tylko na ni¿szym zakresie napiêcia miernika - 20V.
Co¶ mi to ¶mierdzi. Znajd¼ schemat do ZIPa i zamie¶æ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
yamahin
Operator forum



Do³±czy³: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: sandomierz

PostWys³any: Czw 19:52, 26 Maj 2011    Temat postu:

To jest schemat instalacji w vespie et2 bez immo na 99% to taki jak w zipie
[link widoczny dla zalogowanych]
Multimetr jaki¶ mam ale bez ¿adnych wodotrysków chyba bo kupiony gdzie¶ na bazarze u Romów albo innych kolorowych niemniej jednak wskazuje podstawowe jednostki jak wolty omy itp. Pomiaru zgodnie z wytycznymi oczywi¶cie dokonam jak tylko zgromadzê elementy do budowy uk³adziku.
A propos uk³adziku to ten kondensator to ma byæ jaki bo s± ró¿ne (elektrolity itp) ?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 0:37, 27 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

sonda przystosowana do badania zap³onów .. traktuj to jako wska¿nik .. tego typu przystawki s± tylko czym¶ co pozwala z minimalnym b³êdem mierzyæ napiêcia wystêpuj±ce w zap³onach .. najlepszy oczywi¶cie jest oscyloskop .... jednak nie jest konieczny do diagnozy i ¶mia³o mo¿esz mierzyæ tanim multimetrem z taka przystawka zrobion± z 4 elementów


Post zosta³ pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
S³awek
Konstruktor ++



Do³±czy³: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Lêbork

PostWys³any: Pi± 0:44, 27 Maj 2011    Temat postu: Przystawka...

Witam. Bardzo pomys³owe i praktyczne rozwi±zanie, zwa¿ywszy szczególnie na to, ¿e wiêkszo¶æ majsterkowiczów nie posiada oscyloskopu Wink .

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± 9:32, 27 Maj 2011    Temat postu:

motodynamo napisa³:
[link widoczny dla zalogowanych]

sonda przystosowana do badania zap³onów .. traktuj to jako wska¿nik .. tego typu przystawki s± tylko czym¶ co pozwala z minimalnym b³êdem mierzyæ napiêcia wystêpuj±ce w zap³onach .. najlepszy oczywi¶cie jest oscyloskop .... jednak nie jest konieczny do diagnozy i ¶mia³o mo¿esz mierzyæ tanim multimetrem z taka przystawka zrobion± z 4 elementów


Daj schemat tej sondy, proszê. Szczerze mówi±c nie wiem co masz na my¶li.
b±d¼ ³askaw opisaæ co i jak.
Wg. mnie wystarczy to co napisa³em. Czyli dioda i kondensator. Sta³a czasowa RC przy typowej rezystancji wej¶ciowej miernika 10 Megaohm wynosi : 100n*10Meg = 1s co przy dwóch, trzech pomiarach na sekundê jest trochê za du¿o. Jednak przy szacuj±cych pomiarach amplitudy wystarczy. Mo¿na do³±czyæ rezystor 100k równolegle do kondensatora i RC bêdzie 0k 0.1 s czyli super.

yamahin
Widaæ ¿e z elektronik± jeste¶ na bakier, wiêc informujê, ¿e przy tych pojemno¶ciach (100n) nie ma kondensatorów elektrolitycznych! Po prostu nie kupisz elektrolita 100n. Przy wymaganym napiêciu dopuszczalnym kondensatora 630 V to ju¿ w ogóle.
Mo¿esz kupiæ kondensator 10n/630V. Bêdzie mniejszy.
Je¿eli schemat jest Ok, to wynika z niego ¿e jest to klasyczne CDI. Cewka ³aduj±ca i impulsator. Obie pod³±czone jednym koñcem do masy, wiêc nie rozumiem dlaczego uk³ad podstawowy ze strony zplon.pl.tl uleg³ uszkodzeniu. Co¶ mi siê tu nie zgadza!
Zrób pomiary dla cewki ³aduj±cej i dla impulsatora. Mierzysz (przez sondê oczywi¶cie!) na zakresie napiêæ sta³ych 1000V dla cewki ³aduj±cej i 200V dla impulsatora. Jeden wspólny przewód dla sondy i minusa miernika pod³±czasz do masy silnika, drugi (anoda diody) do kabla bia³ego (cewka ³aduj±ca) a pó¼niej do kabla czerwonego (impulsator).
¦wieca wykrêcona. Wa³ napêdzany rozrusznikiem, potem kopnikiem a w trzeciej wersji wiertark± na najwiêkszych mo¿liwych do uzyskania obrotów.
Wyniki pomiarów zapisz i zamie¶æ na forum.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 9:57, 27 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Witam
Zastosowany jest w skuterku typowy CDI i je¶li uszkodzeniu uleg³ ju¿ drugi CDI to prawdopodobnie cewka ³adowania CDI jest uszkodzona(przewód zielony) .. prawdopodobnie jest przerwana w taki sposób ,ze przerwa pojawia siê w czasie pracy i przez to przepiêcia przez co pomiar statyczny nie wykazuje uszkodzenia


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± 10:16, 27 Maj 2011    Temat postu:

Po pierwsze pomy³ka moja w odczytywaniu schematu. Niestety postu nie da siê POPRAWIÆ!
Napisa³em o kablu bia³ym a to jest masa! Ma byæ kabel fioletowy. To wg. podanego schematu.
Motodynamo pisze o kablu zielonym ??? Co¶ siê nie zgadza.
yamahin musi podaæ co ma u siebie, bo jest ba³agan my¶lowy.

Motodynamo Napisz proszê o tej sondzie napiec szczytowych.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 11:01, 27 Maj 2011    Temat postu:

Po miedzy CDI a satorem przewód oznaczony jest jako V czyli w opisie Grun -znaczy zielony

co do sondy 4 elementy tak dobrane aby tak przy pomiarach w czasie rozruchu czyli na poziomie 200 RPM jak w czasie pracy przy 6 000 RPM miernik przek³amywa³ jak najmniej --oczywi¶cie multimetr prze³±czony na pomiar napiêcia sta³ego-- warto¶ci elementów nie s± bardzo istotne jako R3 mo¿na u¿yæ 150 K do 270 K podobnie inne elementy mog± ró¿niæ siê w niewielkim zakresie je¶li akurat nie mamy podanej warto¶ci-- jest to bardziej wska¿nik jak przyrz±d pomiarowy .. chocia¿ do badañ porównawczych je¶li zbudujemy taka sondê po kilku badaniach stanie siê ona precyzyjnym narzêdziem -- bo przecie¿ i tak badamy porównawczo

przyrz±dy porównawcze gdzie wynik zmienia siê dynamicznie lepiej jest u¿ywaæ wskazówkowego miernika-(multimetr z wy¶wietlaczem jest lepszy ale do statycznych pomiarów)- jest tego wiele na allegro i nawet nowe chiñskie ale akurat tego nie polecam


Przy okazji mo¿na by³o by siê pokusiæ o pewien rodzaj testu .. mianowicie zbudowaæ sodê która zapamiêta przepiêcia ... stany nieustalone ale to temat na inny dzia³


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± 14:53, 27 Maj 2011    Temat postu:

Tak faktycznie jest. Znów sie pomyli³em. Niestety twórca schematu strasznie namiesza³ z oznaczeniami kabli. Dla niego V to grun - zielony a Vi to violett - filetowy. Konsekwencja idioty. Trudno to nazwaæ inaczej.
Motodynamo. Proszê po raz czwarty o schemat twojej sondy napiêcia szczytowego.
Piszesz o 4 elementach i R3. Do jakiego schematu siê to odnosi?????

U¿ywanie mierników wskazówkowych, które sta³o siê dziwna mod± , jest wg. mnie w tym wypadku bez sensu. Co te miernik poka¿e? Jak interpretowaæ warto¶æ pomiaru?
Najbardziej wiarygodna jest warto¶æ szczytowa bo do niej mo¿e siê na³adowaæ kondensator.
Zamiast miernika wskazówkowego lepiej zrobiæ sobie dzielnik zale¿ny od max spodziewanych napiêæ i pod³±czyæ to na wej¶cie liniowe karty d¼wiêkowej w komputerze, a najlepiej w laptopie.
Karta ma dwa kana³y, wiec mo¿na obejrzeæ synchronizacjê napiêæ cewki ³aduj±cej i impulsatora.
Fajnie by by³o aby kto¶ pokusi³ siê o takie pomiary i zamie¶ci³ na forum.
Co prawda czêstotliwo¶æ próbkowania jest ma³a (max 44kHz) i wej¶cie jest ob³o¿one filtrem górnoprzepustowym (musi przenie¶æ 16 Hz wzwy¿) i pewnie dolnoprzepustowym (ok 16kHz), ale dok³adno¶æ jest olbrzymia (min 16bit) i od razu mamy zapis na dysku.
Oczywi¶cie nie zast±pi to oscyloskopu, ale praktycznie ka¿dy ma ten sprzêt w domu.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 15:47, 27 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

nie wiem czy teraz widaæ schemat ?? po wy¿ej powinien byæ widoczny .. j


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sob 12:27, 28 Maj 2011    Temat postu:

Dziêki. Mo¿e by³ widoczny dla ludzi których internet nie jest filtrowany przez IPcopa!
Jak jestem w domu to Noproblem. Teraz s± trzy schematy!
Szczerze mówi±c brak mo¿liwo¶ci zamieszczania schematów jest kolejn± powa¿n± przeszkod± w solidnej dyskusji. To podpieranie siê nietrwa³ymi serwerami zdjêæ jest pó³¶rodkiem i zem¶ci siê na nas za jaki¶ czas. (oby nie tfu,tfu).
Motodynamo móg³by¶ wyt³umaczyæ swój schemat. Dlaczego rezystor szeregowy i tak du¿y kondensator?
A zapamiêtanie przepiêæ to trudna sprawa. S± uk³ady sample and hold ale ich pamiêæ te¿ nie jest wieczna.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
yamahin
Operator forum



Do³±czy³: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: sandomierz

PostWys³any: Nie 18:09, 29 Maj 2011    Temat postu:

Witam.Kabelek jest zielony tak jak na schemacie inne to czerwony i bia³y takie oznaczenia by³y równie¿ na modu³ach które podpina³em.Zamówi³em elementy do budowy modu³u typu "czo³g". Powinny doj¶æ po niedzieli.Zamówi³em te¿ diody do budowy tego czego¶ do mierzenia napiêcia chwilowego ale nie mam jeszcze kondensatora- ci±gle szukam. Rozmawia³em dzi¶ ze znajomym poradzi³ mi ¿ebym powróci³ do tego statora który by³ w oryginale (czyli same cewki pr±dowe i impulsator) i pod³±czy³ do tego cewkê z poloneza i modu³. Co o tym my¶licie ?
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/222/img0497gl.jpg/[/img]


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie 20:34, 29 Maj 2011    Temat postu:

Jaka cewka od Poloneza i jaki modu³?
W Polonezach by³y zap³ony bateryjne, czyli zupe³nie inne od CDI stosowanych w pi¼dzikach.
Zapomnij o elementach od Poloneza.
Zrób pomiary i nie zdziwiaj. Do oszacowania napiêæ max wystarczy sonda opisywane przeze mnie, czyli uproszczona wersja sondy motodynamo. Wystarcz± elementy D2 i C1 - 10n-100n/400V(ew. 630V). Mo¿e byæ te¿ kondensator zap³onowy od jakiegokolwiek starszego pojazdu. One mia³y 220n i te¿ s± ok.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
yamahin
Operator forum



Do³±czy³: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: sandomierz

PostWys³any: Sob 16:50, 04 Cze 2011    Temat postu:

dokona³em pomiarów wg. instrukcji z diod± i kondem z tym ¿e konda za³o¿y³em od syreny miflex 0,22uf nie wiem czy taki mo¿e byæ ale innego nie mam ( chêtnie odkupie jak by kto¶ mia³ ew. zamienie za czê¶ci od syreny itp)
wysz³o mi tak:
dla cewki ³adowania modu³u
-kopnik 24
-rozrusznik 33
-wiertarka 63
impulsator:
-kopnik 15
-rozrusznik 14
-wiertarka 84


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sob 20:32, 04 Cze 2011    Temat postu:



CDI dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniem diody zenera mo¿esz zmniejszyæ do 170V tyrystor je¶li wstawisz mocniejszy BT151 te¿ zadzia³a


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
yamahin
Operator forum



Do³±czy³: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: sandomierz

PostWys³any: Nie 21:14, 05 Cze 2011    Temat postu:

opinie Pana Jack63 ju¿ znam a co my¶l± inni u¿ytkownicy forum na temat za³o¿enia modu³u z poloneza i cewki? zaznaczam ¿e wcze¶niej by³ zap³on bateryjny a stator mia³ tylko(!) cewki pr±dowe i impulsator. zastanawiam siê nad powrotem do tego starego statora bo jest ju¿ czerwiec a ja dalej jestem w g³êbokiej i ciemnej d..ie i nie mogê po¶migaæ. szczerze powiem ¿e zaczynam ju¿ mieæ do¶æ doktoryzowania siê z lutowania ró¿nych modu³ów które dzia³aj± po 15 minut albo i nie POMOCY!!!

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon 11:50, 06 Cze 2011    Temat postu:

U¿ycie kondensatora zap³onowego jest ok. Sam to proponowa³em.
Jeszcze jedno pytanie:
Czy podczas pomiarów cewka ³aduj±ca i impulsator by³y od³±czone od modu³u?
Je¿eli tak, to napiêcia cewki ³aduj±cej s± zbyt niskie a impulsatora bardzo wysokie.
Domy¶lam siê ¿e pomiary by³y prowadzone na "oryginalnym" statorze od Zipa ?
Po dodaniu pewnych informacji zamieniam zdanie. Mo¿na wykorzystaæ zap³on z Poloneza.
Czyli modu³ (nie pamiêtam typu) i cewka niskorezystancyjna i próbowaæ to po¿eniæ z istniejacym impulsatorem. W polonezach z bezstykowym zap³onem te¿ by³ impulsator w aparacie zap³onowym. Trzeba by dopasowaæ sygna³y z istniej±cego impulsatora do modu³u Poloneza. Czyli przeprowadziæ próby. Mo¿e trzeba wybraæ siê na szrot i co¶ wyd³ubaæ???
Zakup nowych elementów uwa¿am za nieop³acalny przy braku pewno¶ci ¿e zdzia³aj±.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
yamahin
Operator forum



Do³±czy³: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: sandomierz

PostWys³any: Pon 18:50, 06 Cze 2011    Temat postu:

witam. tak modu³ by³ od³±czony a stator od zipa . kupi³em na alledrogo modu³ i cewkê od poloneza za 16z³ czyli niewiele-mo¿na kombinowaæ (modu³ hybryd) a mam takie pytanko w jakim przedziale napiêæ powinny siê znajdowaæ w³a¶ciwe napiêcia dla impulsatora i cewki ³aduj±cej przy tego typu pomiarach?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin