Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Układ CDI rozbudowany o układ kształtowania impulsów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 21:34, 05 Wrz 2010    Temat postu: Układ CDI rozbudowany o układ kształtowania impulsów

Witam.
Mam pytanie jakie jest minimalne napięcie które trzeba skierować na "weśjcie imp" aby układ zadziałał. I co daje ten układ kształtowania impulsów.
Schemat tego CDI znajduje się na stornie głównej.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:12, 06 Wrz 2010    Temat postu:

jeśli CDI bez wzmacniacza to po wyżej 1,2V natomiast ze wzmacniaczem nieco mniejsze napięcie (nie robiłem testów) układ zapewnia podobny kształt niezależnie od obrotów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 21:53, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Mam pytanie. Czy któryś z tych małych kondensatorów na schemacie jest elektrolityczny czy wszystkie są stałe? [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:50, 12 Wrz 2010    Temat postu:

nie ma tam elektrolitycznych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 9:52, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Dzięki bardzo. Grin Jak skończę układ zdam relacje jak pracuje w moim motorku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Wto 22:23, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 22:54, 25 Gru 2010    Temat postu:

Układ zmontowany i działa http://www.youtube.com/watch?v=117VZMBP7M8. Mam takie pytanie wie ktoś przy ilu obrotach odcina on iskrę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:48, 26 Gru 2010    Temat postu:

Happy Gratulacje ..!! Na to od jakich obrotów CDI zaczyna wytwarzać iskrę ma wpływ kilka parametrów między innymi przełożenie cewki wysokiego napięcia( bo przecież musi wytworzyć odpowiednie napięcie przy którym następuje przeskok iskry) ale wcześniej iskra musi być zainicjowana przez impuls z czujnika wału korbowego lub z przerywacza i tutaj następna zależność -czujnik przy niskich obrotach wytwarza impuls o mniejszym napięciu ... i kwestia teraz od jakich obrotów napięcie wytwarzanego przez czujnik jest w stanie włączyć tyrystor (im większe obroty tym napięcie z czujnika większe)... teraz tak zacznijmy od początku widziałem Twoje konto na YT .. fajne !! widzę ,żę robisz doświadczenia prostymi metodami przy czym Masz skuteczność a to jest najważniejsze -- jeszcze raz gratulacje! mała podpowiedz kup oscyloskop najtańszy na allegro nawet za 50 Zł dostaniesz .. jesli bedzie trzeba podpowiem jaki będzie lepszy dla Ciebie -- wracając do zapłonu -- jeśli zrobiłeś tyle to dasz sobie radę z poważnymi konstrukcjami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 13:42, 26 Gru 2010    Temat postu:

Dziękuje za miłe słowa. Co do pytania z kanału YT , jeszcze nie jeździłem na tym układzie. Co do tego oscyloskopu , mógł by mi Pan wskazać odpowiedni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:50, 26 Gru 2010    Temat postu:

Sprawdzałem za allegro w tej chwili nic ciekawego nie ma . dam znać jak się pojawi ... jeszcze 3 tygodnie wstecz był wysyp tanich oscyloskopów .... generalnie ma być prosty i z dużym ekranen Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 12:15, 28 Gru 2010    Temat postu:

A można pod ten układ zamiast przerywacza podpiąć jakiś czujnik zamiast przerywacza czy nie bardzo. Ma pan jakąś koncepcje na budowę takiego czujnika? Chciał bym zastąpić platynki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 12:37, 28 Gru 2010    Temat postu: Impulsator własnej roboty - działa!

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 15:38, 28 Gru 2010    Temat postu:

I tą cewkę (impulsator) podpinam jednym końcem do zacisku IMP w module a drugim pod zasilanie CDI? Co wyzwala tę cewkę (moment podania impulsu)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 15:59, 28 Gru 2010    Temat postu: Impulsator...

Witam. Sytuacja wygląda tak: jeden z kabelków impulsatora podpinamy na bramkę tyrystora a drugi do jego katody...Ale rozumiem, że masz moduł fabryczny, z odpowiednio oznaczonymi końcówkami. W sumie Twoja propozycja podłączenia (wejście "IMP" oraz wejście zasilania modułu CDI) wydaje się prawidłowa...Impulsator otrzymuje impuls z wirującego magnesu (malutkiego). Można to też "obłatwić" tak, że na rdzeń ceweczki naklejasz magnesik, a moment impulsu wyznacza wirujący naprzeciw ceweczki "lizak", wykonany z blaszki transformatorowej (nawet kilku ze sobą połączonych). Jakby coś nie chciało działać, to pisz do nas smiało Grin .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Wto 16:07, 28 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 17:00, 28 Gru 2010    Temat postu:

A pole magnetyczne wirnika nie będzie przeszkadzać? Miałem licznik elektroniczny na kierownicy i dostawał on zakłóceń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 20:30, 28 Gru 2010    Temat postu: Impulsator...

Jeśli mamy do czynienia z tzw. zewnętrznym magnetem, jak np. w motorowerach Simson, to wystarczy nakleić starannie magnesik na zewnętrzną część koła magnetycznego (ważne jest dokładne przygotowanie tego miejsca - oczyszczenie. Z wirująca "doklejką" nie ma naprawdę żartów!!!). Robimy to na wzór typowych rozwiązań stosowanych w większości współczesnych motocykli, chociażby terenowych. Ale warto spróbować także wersji z impulsatorem umieszczonym...wewnątrz magneta. Wówczas na jednym końcu rdzenia naszego impulsatora naklejamy magnesik, a impulsator montujemy na płytce przerywacza tak, aby drugi wolny koniec jego rdzenia (bez magnesu), był skierowany ku osi naszego magneta - prostopadle bądź równolegle. Czujnik dać najlepiej na miejscu dotychczasowego przerywacza. Na krzywce natomiast lub wewnętrznej części magneta (ale w pobliżu krzywki), naklejamy "kawałeczek" blaszki z miękkiej stali (również niezwykle starannie!!!). Magnes, który jest na trwałe połączony z impulsatorem, skutecznie chroni go przed "fałszywym" polem magnetycznym, jakie wytwarza 6 magnesów...Blaszka wirując, zmienia natężenie pola magnetycznego impulsatora, dzięki czemu w jego uzwojeniu indukuje się napięcie o wartości 0,1 - 0,5V i więcej...
Jeżeli jest u Ciebie jednak wirnik wewnętrzny (jak w Jawce, Ogarze, WSK 175), to najlepiej na osi krzywki zamocować "lizak" z magnesikiem, a sam impulsator w miejscu, np. kondensatora zapłonowego Wink . W tym przypadku można to zrobić tak: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Wto 20:58, 28 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 21:29, 28 Gru 2010    Temat postu:

Dziękuje bardzo, co do mocowania całości już mam koncepcje. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 14:15, 29 Gru 2010    Temat postu: CDI...

Witam. Napisz koniecznie o efektach. Powodzenia Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 20:41, 29 Gru 2010    Temat postu:

Impulsator już prawie gotowy , ma wymiary 19mmx20mm Drut 0,15 rezystancja ~125ohm. Kilka fotek i jego prawdopodobne umieszczenie w stojanie

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 0:43, 31 Gru 2010    Temat postu: Impulsator...

Impulsator jest bardzo starannie wykonany. Oporność prawidłowa, gabaryty właściwe. Powinien więc spełniać swoją funkcję. Problem może stanowić tylko "dodatkowe", niepotrzebne pole magnetyczne w jego sąsiedztwie, pochodzące od wirnika prądnicy. Ale z tym sobie poradzisz - trzeba doświadczalnie wybrać najlepsze miejsce na przykręcenie impulsatora. Teraz pozostanie jeszcze kwestia montażu no i próby działania całego zapłonu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 0:45, 31 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 19:00, 25 Lut 2011    Temat postu:

Niestety pojawił się problem, iskra w motorze wyzwalana jest tylko gdy magnes uderza o rdzeń cewki :/. Czym może to być spowodowane? Ta cewka z powyższych zdjęć zaginęła w akcji zastąpiłem ją inną cewką nawinięta drutem 0,1 i rezystancji 122omy. Dodam że magnes musi być duży kiedy próbowałem magnesem z optyki Cd romu nic się nie dzieje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 22:00, 25 Lut 2011    Temat postu: Impulsator...

Witam. Przyczyną tego problemu może być zbyt mała prędkość kątowa magnesu (co szczególnie odczujesz przy próbie rozruchu silnika) Idea . Jak z tym sobie poradzić? Najłatwiej byłoby dać dłuższy "lizak", a cewkę umieścić w większej odległości od osi krzywki. Ja używałem w WSK 175 kawałka magnesu od...zamków meblowych. Była to kosteczka o rozmiarach ok. 1cm x 1cm x 0,5 mm... Wink . Drugi sposób: pod ceweczkę (jej rdzeń), podkładasz nawet spory magnes, a na "lizaku" umieszczasz niewielka blaszkę (lub pakiecik) z miękkiej stali - np. z rdzenia trafo Idea .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 22:03, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 22:03, 25 Lut 2011    Temat postu:

Hmm spróbuje lizak mam wykonany z aluminium , a magnesy chcę zastosować z optyki cd romu (neodymy). A co gdy to nie będzie to z tą prędkością?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 22:06, 25 Lut 2011    Temat postu: Impulsator...

Wówczas próbuj z magnesem połączonym z ceweczką, a element ruchomy - "lizak", wyposaż w blaszkę z miękkiej stali..."Przelatujący" magnesik (lub odwrotnie...blaszka) w pobliżu ceweczki, musi dawać przynajmniej 0,1 V Exclamation .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 22:09, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 22:10, 25 Lut 2011    Temat postu:

Właśnie wykonywałem dziś testy i zauważyłem że przy 0,1v z czujnika następuje wyzwolenie (zasilanie cdi wziąłem z trafka i osobnego zasilania). Dziękuje za pomoc napisze o postępach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 0:45, 26 Lut 2011    Temat postu: oscyloskop

Dawid jest kilka oscyloskopów na allegro.. ceny ciekawe....nie wiem czy jesteś jeszcze zainteresowany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin