|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 21:34, 05 Wrz 2010 Temat postu: Układ CDI rozbudowany o układ kształtowania impulsów |
|
|
Witam.
Mam pytanie jakie jest minimalne napięcie które trzeba skierować na "weśjcie imp" aby układ zadziałał. I co daje ten układ kształtowania impulsów.
Schemat tego CDI znajduje się na stornie głównej.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:12, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jeśli CDI bez wzmacniacza to po wyżej 1,2V natomiast ze wzmacniaczem nieco mniejsze napięcie (nie robiłem testów) układ zapewnia podobny kształt niezależnie od obrotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Sob 21:53, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie. Czy któryś z tych małych kondensatorów na schemacie jest elektrolityczny czy wszystkie są stałe? [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 1:50, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
nie ma tam elektrolitycznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 9:52, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo. Jak skończę układ zdam relacje jak pracuje w moim motorku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Wto 22:23, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:48, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Gratulacje ..!! Na to od jakich obrotów CDI zaczyna wytwarzać iskrę ma wpływ kilka parametrów między innymi przełożenie cewki wysokiego napięcia( bo przecież musi wytworzyć odpowiednie napięcie przy którym następuje przeskok iskry) ale wcześniej iskra musi być zainicjowana przez impuls z czujnika wału korbowego lub z przerywacza i tutaj następna zależność -czujnik przy niskich obrotach wytwarza impuls o mniejszym napięciu ... i kwestia teraz od jakich obrotów napięcie wytwarzanego przez czujnik jest w stanie włączyć tyrystor (im większe obroty tym napięcie z czujnika większe)... teraz tak zacznijmy od początku widziałem Twoje konto na YT .. fajne !! widzę ,żę robisz doświadczenia prostymi metodami przy czym Masz skuteczność a to jest najważniejsze -- jeszcze raz gratulacje! mała podpowiedz kup oscyloskop najtańszy na allegro nawet za 50 Zł dostaniesz .. jesli bedzie trzeba podpowiem jaki będzie lepszy dla Ciebie -- wracając do zapłonu -- jeśli zrobiłeś tyle to dasz sobie radę z poważnymi konstrukcjami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Nie 13:42, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za miłe słowa. Co do pytania z kanału YT , jeszcze nie jeździłem na tym układzie. Co do tego oscyloskopu , mógł by mi Pan wskazać odpowiedni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:50, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem za allegro w tej chwili nic ciekawego nie ma . dam znać jak się pojawi ... jeszcze 3 tygodnie wstecz był wysyp tanich oscyloskopów .... generalnie ma być prosty i z dużym ekranen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 12:15, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A można pod ten układ zamiast przerywacza podpiąć jakiś czujnik zamiast przerywacza czy nie bardzo. Ma pan jakąś koncepcje na budowę takiego czujnika? Chciał bym zastąpić platynki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 12:37, 28 Gru 2010 Temat postu: Impulsator własnej roboty - działa! |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 15:38, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
I tą cewkę (impulsator) podpinam jednym końcem do zacisku IMP w module a drugim pod zasilanie CDI? Co wyzwala tę cewkę (moment podania impulsu)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 15:59, 28 Gru 2010 Temat postu: Impulsator... |
|
|
Witam. Sytuacja wygląda tak: jeden z kabelków impulsatora podpinamy na bramkę tyrystora a drugi do jego katody...Ale rozumiem, że masz moduł fabryczny, z odpowiednio oznaczonymi końcówkami. W sumie Twoja propozycja podłączenia (wejście "IMP" oraz wejście zasilania modułu CDI) wydaje się prawidłowa...Impulsator otrzymuje impuls z wirującego magnesu (malutkiego). Można to też "obłatwić" tak, że na rdzeń ceweczki naklejasz magnesik, a moment impulsu wyznacza wirujący naprzeciw ceweczki "lizak", wykonany z blaszki transformatorowej (nawet kilku ze sobą połączonych). Jakby coś nie chciało działać, to pisz do nas smiało .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Wto 16:07, 28 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 17:00, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A pole magnetyczne wirnika nie będzie przeszkadzać? Miałem licznik elektroniczny na kierownicy i dostawał on zakłóceń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 20:30, 28 Gru 2010 Temat postu: Impulsator... |
|
|
Jeśli mamy do czynienia z tzw. zewnętrznym magnetem, jak np. w motorowerach Simson, to wystarczy nakleić starannie magnesik na zewnętrzną część koła magnetycznego (ważne jest dokładne przygotowanie tego miejsca - oczyszczenie. Z wirująca "doklejką" nie ma naprawdę żartów!!!). Robimy to na wzór typowych rozwiązań stosowanych w większości współczesnych motocykli, chociażby terenowych. Ale warto spróbować także wersji z impulsatorem umieszczonym...wewnątrz magneta. Wówczas na jednym końcu rdzenia naszego impulsatora naklejamy magnesik, a impulsator montujemy na płytce przerywacza tak, aby drugi wolny koniec jego rdzenia (bez magnesu), był skierowany ku osi naszego magneta - prostopadle bądź równolegle. Czujnik dać najlepiej na miejscu dotychczasowego przerywacza. Na krzywce natomiast lub wewnętrznej części magneta (ale w pobliżu krzywki), naklejamy "kawałeczek" blaszki z miękkiej stali (również niezwykle starannie!!!). Magnes, który jest na trwałe połączony z impulsatorem, skutecznie chroni go przed "fałszywym" polem magnetycznym, jakie wytwarza 6 magnesów...Blaszka wirując, zmienia natężenie pola magnetycznego impulsatora, dzięki czemu w jego uzwojeniu indukuje się napięcie o wartości 0,1 - 0,5V i więcej...
Jeżeli jest u Ciebie jednak wirnik wewnętrzny (jak w Jawce, Ogarze, WSK 175), to najlepiej na osi krzywki zamocować "lizak" z magnesikiem, a sam impulsator w miejscu, np. kondensatora zapłonowego . W tym przypadku można to zrobić tak: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Wto 20:58, 28 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 21:29, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuje bardzo, co do mocowania całości już mam koncepcje. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Śro 14:15, 29 Gru 2010 Temat postu: CDI... |
|
|
Witam. Napisz koniecznie o efektach. Powodzenia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Śro 20:41, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Impulsator już prawie gotowy , ma wymiary 19mmx20mm Drut 0,15 rezystancja ~125ohm. Kilka fotek i jego prawdopodobne umieszczenie w stojanie
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 0:43, 31 Gru 2010 Temat postu: Impulsator... |
|
|
Impulsator jest bardzo starannie wykonany. Oporność prawidłowa, gabaryty właściwe. Powinien więc spełniać swoją funkcję. Problem może stanowić tylko "dodatkowe", niepotrzebne pole magnetyczne w jego sąsiedztwie, pochodzące od wirnika prądnicy. Ale z tym sobie poradzisz - trzeba doświadczalnie wybrać najlepsze miejsce na przykręcenie impulsatora. Teraz pozostanie jeszcze kwestia montażu no i próby działania całego zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 0:45, 31 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 19:00, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety pojawił się problem, iskra w motorze wyzwalana jest tylko gdy magnes uderza o rdzeń cewki :/. Czym może to być spowodowane? Ta cewka z powyższych zdjęć zaginęła w akcji zastąpiłem ją inną cewką nawinięta drutem 0,1 i rezystancji 122omy. Dodam że magnes musi być duży kiedy próbowałem magnesem z optyki Cd romu nic się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 22:00, 25 Lut 2011 Temat postu: Impulsator... |
|
|
Witam. Przyczyną tego problemu może być zbyt mała prędkość kątowa magnesu (co szczególnie odczujesz przy próbie rozruchu silnika) . Jak z tym sobie poradzić? Najłatwiej byłoby dać dłuższy "lizak", a cewkę umieścić w większej odległości od osi krzywki. Ja używałem w WSK 175 kawałka magnesu od...zamków meblowych. Była to kosteczka o rozmiarach ok. 1cm x 1cm x 0,5 mm... . Drugi sposób: pod ceweczkę (jej rdzeń), podkładasz nawet spory magnes, a na "lizaku" umieszczasz niewielka blaszkę (lub pakiecik) z miękkiej stali - np. z rdzenia trafo .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 22:03, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 22:03, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm spróbuje lizak mam wykonany z aluminium , a magnesy chcę zastosować z optyki cd romu (neodymy). A co gdy to nie będzie to z tą prędkością?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pią 22:06, 25 Lut 2011 Temat postu: Impulsator... |
|
|
Wówczas próbuj z magnesem połączonym z ceweczką, a element ruchomy - "lizak", wyposaż w blaszkę z miękkiej stali..."Przelatujący" magnesik (lub odwrotnie...blaszka) w pobliżu ceweczki, musi dawać przynajmniej 0,1 V .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 22:09, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Pią 22:10, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie wykonywałem dziś testy i zauważyłem że przy 0,1v z czujnika następuje wyzwolenie (zasilanie cdi wziąłem z trafka i osobnego zasilania). Dziękuje za pomoc napisze o postępach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 0:45, 26 Lut 2011 Temat postu: oscyloskop |
|
|
Dawid jest kilka oscyloskopów na allegro.. ceny ciekawe....nie wiem czy jesteś jeszcze zainteresowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|