Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Suzuki DR350S - brak iskry, moduł CDI?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ermacx




Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 15:31, 03 Maj 2016    Temat postu: Suzuki DR350S - brak iskry, moduł CDI?

Witam,
W zeszłym roku, po sezonie odstawiłem motorek na warsztat na remont silnika - tak żeby na nowy sezon był gotowy. Zapalił, jeździł, zabrałem do domu. I tyle z tego było - brak iskry. Trochę pogrzebałem ale brak czasu, pogody i chaos w pracy mnie nie motywował, więc zostawiłem sobie to na spokojnie na wiosnę.

Zabrałem się za to parę dni temu. Rozgrzebałem całą instalację elektryczną (dużo tego nie ma bo motocykl okrojony ze wszystkiego co zbędne w terenie) i zacząłem wszystko sprawdzać. Poprzedni właściciel był najwyraźniej elektrykiem-magikiem, bo w instalacji znalazłem błąd (sprawdzałem ze schematem elektrycznym z manuala) - przewód biały z cewki magneto był zamieniony miejscami z czarnym (masa magneto), czyli biały do masy, czarny do modułu zapłonowego w miejsce białego. Jak to działało tak podłączone to ja nie wiem, w każdym bądź razie połączenie tego tak jak przewidział producent nie pomogło.

Magneto wygląda dobrze, czujnik i cewka zmierzone - wartości zgodne z manualem. wszystkie przewody z wiązki sprawdzone kabel, po kabelku - są ok. Cewka zapłonowa, kable do cewki z CDI+masa, kabel do świecy, fajka i świeca - nowe, sprawne.

W takim razie pozostaje moduł zapłonowy - z manuala wydrukowałem tabelkę z poprawnymi wartościami rezystancji, moduł na blat, multimetr do ręki i do roboty. Efekt? Katastrofa... w skrócie, zamiast wyników w granicach 180-220k Ohm - 1,3-1,5M Ohm! I tak po kolei, wszystkie znacznie za wysokie (zgadzały się może z 2 pomiary).
W manualu jest adnotacja, żeby moduł mierzyć za pomocą "pocket testera" od Suzuki, bo inne mierniki mogą pokazywać zafałszowane wyniki. Ale chyba nie aż tak? Czym niby miałby się ten miernik różnić od multimetru w pomiarach rezystancji?
Zamówiłem używany moduł z demontażu, miernik pokazuje praktycznie to samo... Włożyłem go do DR'ki - brak iskry. Kupiłem tak samo uszkodzony moduł?

Co ciekawe, przy pierwszym kopnięciu iskra się pojawia, przy kolejnych - nic. Odczekam kilka, kilkanaście sekund i znów pojawia się iskra ale tylko przy pierwszym kopnięciu.
Czy to faktycznie moduł jest uszkodzony i mam takie "szczęście" że kupiłem również uszkodzony? Czy coś pominąłem/zrobiłem źle? Jeśli to na 100% CDI to czy jest tu na forum ktoś, kto taki moduł (Mitsubishi 14D10) ma na sprzedaż? No i na koniec - czy można zastąpić go innym modułem (z jakiegoś "chinola", byłby nowy i niedrogi), da się coś dopasować?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, podpowiedzi, pomoc i konstruktywną krytykę Happy

Pozdrawiam,
Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin