|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz1.1
Dołączył: 04 Wrz 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:56, 04 Wrz 2020 Temat postu: Suzuki Address 50, przepala cewkę cdi |
|
|
Czołem!
Słuchajcie mam spory problem ze statorem od suzuki ad50.
Stator po 15min pracy dostaje wysokiej temperatury aż topi izolację z przewodów po czym dochodzi do odsłonięcia przewodu cewki cdi i ginie iskra. Zmieniłem na drugi nowy stator- taka sama sytuacja więc zmieniłem na trzeci nowy stator ale tym razem instalację zrobiłem na krótko tj. podłączyłem cewkę zasilającą do cewko modułu, cewko moduł do masy i tyle, resztę przewodów zaizolowałem niestety sytuacja bez poprawy...
Zwarcie do masy wykluczam bo przy takim podpięciu nie może nigdzie być zwarcia na co zwracałem szczególną uwagę.
Akumulatora nie ma więc prąd na masę też nigdzie nie idzie.
Ewidentnie najwyższą temperaturę z cewek ma cewka zasilająca.
Cewko moduł też jest dziwnie mocno gorący co czuć po dotyku ale nie parzy. Przewód od cewki do cewko modułu jest zimny.
Koło magnesowe nie obciera o cewki.
Cewko moduł posiada dwa piny, takie same, nie są oznaczone po podłączeniu odwrotnym punkt zapłonu jest po prostu w innym miejscu.
Czy podłączenie cewko modułu ma znaczenie na wysoką temperaturę?
Stator suzuki Address 50, cewko moduł jak na zdjęciu poniżej (Na aukcji napisane że niby do tego statora ale może coś nie graja ze sobą)
Zniszczyłem już 4komplety i dalej jest to samo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sq5lc
Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 21:49, 17 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Cześć. Mam to samo. Tylko w silniku paralotniowym. Przez spalone cewki statora już dwa razy musiałem awaryjnie lądować w polu i z całym majdanem na plecach prawie kilometr dreptać do najbliższej drogi.
Jedna cewka wytrzymała 15 minut lotu (obroty silnika ok 4000-5000 ) a druga 10 minut.
Cewki już przewijałem i nadal to samo. Proczas prób na ziemi 5 min pracy silnika - silnik ciepły a cewka zasilająca cewkomoduł bardzo gorąca.
Cewkomoduł - z allegro od Jagody - ten polecany na paramotor com pl/tanie-zamienniki-drogich-czesci/
Wcześniej w napędzie był moduł Athena, ale okazało się że jest uszkodzony, tak samo koło magnesowe - popękane magnesy.
Więc mam w napędzie praktycznie wymienione wszystko z układu zapłonowego - i wstawione podzespoły od AD 50 - stator, koło magnesowe, cewkomoduł.
Układ ładowania odłączony. Czemu to g....o się pali?
Może ktoś z szanownych forumowiczów ma sprawdzony schemat CDI do magneto bez zewnętrznego wyzwalania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:58, 02 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
jak można motolotnią latać na tym zapłonie ??? przecież to rosyjska ruletka ....on się nadaje do małych pojemności ... ma w czasie 1 obrotu iskrę w 2 miejscach czyli straty energii... mam sceptyczne podejście do tego typu zapłonu chociaż przyznam mam taki ----robiłem z nim wiele testów na różnych CDI --- nie zawsze to działało
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Sob 0:12, 03 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sq5lc
Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 17:36, 04 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Tego typu zapłony stosowane są w topowych firmowych napędach typu simonini, mirani, thor polini.
A ceny oryginalnych części brane z kosmosu. Taki stator stosowany w simonini od freshów w przeliczeniu na złotówki to ok 500 pln w.fresh-breeze-shop.de/de/product_info.php?info=p881_lichtspule---altinarcoil-for-e-starter.html. A gdzie do tego moduł CDI i koło magnesowe? To ponad 1000 zł będzie. I w takich napędach też często cewki pod kołem magnesowym się palą.
Krokodylu jaki układ zapłonowy proponujesz do takiego silnika?? 25hp i 180cm3 pojemności.
Pozdrawiam Piotr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:31, 04 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
przyznam że budowałem kilka typów cdi do tegp ... fakt mam je jeszcze mają po 15 lat pamiętam nie wszystkie chodziły ... mam jeszcze silnik sprawny od skutera z takim zapłonem ....zostawiłem do testów ... sam skuter nie jest kompletny więc.... testy nie były prowadzone na długich dystansach,.,,,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|