|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
much@
Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 2:38, 02 Paź 2011 Temat postu: Słaba iskra, Husaberg Fe501 93r |
|
|
A więc problem polega na słabej iskrze. Koło magnesowe wymieniłem bo magnesy były popękane. Iskra w dzień jest wręcz niewidoczna, tylko w nocą ja widać. Zapłon jest SEM (niestety nie pamiętam jaki dokładnie a motor u mechanika). Motocykl odpala ale dopiero za którymś z kolei razem. Czy one miały to do siebie że ta iskra nie była taka mocną? Jak mogę zdiagnozować co będzie przyczyną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 9:30, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ... Zapłon TM 14-05 tak jak w KTM LC4 pracuje jakoś tam poprawnie to w Husabergu z racji na mocno wysilony silnik plus inne kolo magnetyczne ( na dziś podejrzewam konstrukcyjnie zbyt duży luz między statorem a magnetem ) Prostej metody nie ma .. najlepiej sprawdzić na symulatorze ... ale to nie każdy serwis Husaberga nawet posiada --- pozostaje wymiana .... ( podmiana ... w sumie Masz 3 Elementy Magneto=Staror=CDI )
CDI nie ma problemu mogę pożyczyć na podmianę do testów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motodynamo dnia Nie 9:56, 02 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
much@
Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:06, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli jednym słowem nic nie zdiagnozuje. Bo serwis który jest u mnie starych husabergów nie robi. A jestem z Poznania. A kupno statora i CDI to koszt rzędu 500zł;/ A mam do ciebie pytanie czy ty masz ktma z tym zapłonem? A może jest jakaś firma co zajmuję się diagnozom(wysłał bym im te 3 elementy)? A i jeszcze słyszałem że jest coś co zakłada się w miejsce magneta i statora, i jest to bezawaryjny zapłon żadne błoto i woda nie jest mu straszna(kosztuje podobno 400zł). Tylko muszę się dowiedzieć jeszcze co to dokładnie jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 17:12, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
much@ napisał: | A kupno statora i CDI to koszt rzędu 500zł;. |
obawiam się ze za sam stator dasz za używkę 400 i za magneto następne 400 ...
Cytat: | A i jeszcze słyszałem że jest coś co zakłada się w miejsce magneta i statora, i jest to bezawaryjny zapłon żadne błoto i woda nie jest mu straszna(kosztuje podobno 400zł). Tylko muszę się dowiedzieć jeszcze co to dokładnie jest. |
Coś takiego nie istnieje z prostej przyczyny ... nie istnieje perpetum mobile ! Skąd to miało by brać energie jeśli nie miało by statora ???
Jest generator dopinany do statora .. ale stator uszkodzony ( bo to właśnie generatorem ratuje się przed kupnem nowego statora )zostaje na swoim miejscu [/quote][/list]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
much@
Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:51, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A powiedz mi czy jakoś się tam miernikiem sprawdza napięcie wytwarzane przez magneto. Tylko które kable wytwarzają napięcie? A taki generator to gdzie mogę dostać i na jakiej zasadzie to działa czy u mnie się to sprawdzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:27, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tak zadziała .... najpierw sprawdz sam napięcie w czasie kopania pomiędzy czarnym i czerwonym przewodem wychodzącym ze statora .. na zakresie zmiennym miernik powinien pokazać około 40V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
much@
Forumowicz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:30, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Mechanik mówi że raczej będzie p[potrzebny ten generator, bo iskra jest naprawdę kiepska. Raz pali raz nie. Gdzie i za ile dostanę to urządzenie do mojego zapłonu? Czy lepiej zdiagnozować dokładnie co jest uszkodzone i to wymienić?(stator, lub CDI).
A więc napięcie przy maksymalnym kopaniu, miedzy czerwonym a czarnym przewodem wyniosło 8V.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez much@ dnia Nie 1:16, 09 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|