|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
banita 17
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:40, 10 Paź 2011 Temat postu: SEM AMAL brak iskry |
|
|
Witam wszystkich. Mam problem z układem zapłonowy sem amal w silniku rotax 123. Problem polega na tym ze brakuje iskry. Wysyłalem cały układ do firmy która się specjalizuje w naprawie tego typu układów. Twierdza ze cewkomodul i stator sa jak najbadziej sprawne. Zostalo do sprawdzenia kolo zamachowe tylko jak je sprawdzic? Jest mozliwe zeby sie namagnesowalo? Chcialem podstawic drugie i sprawdzic ale nikt nie ma czegos takiego w najblizszej okolicy. Moje pytanie: Czy sie da a jezeli tak to jak sprawdzic kolo zamachowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:25, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ... jeśli nie ma pęknięć mechanicznych to rozmagnesowanie w warunkach powiedzmy normalnych jest nierealne
Masz od końca licząc świeca--cewka WN--CDI--i cewki statora . to elementy odpowiadające za iskrę ... bywa w zapłonach sem-amal - to są wyjątkowe przypadki kiedy ktoś mechanicznie uszkodził magnes on pęknięty tworzy już 2 mniejsze pola , zmierz lepiej samemu ... po między czerwonym i czarnym przewodem statora przy kopnięciu powinieneś mieć około 40V -- brak tego napięcia to 80% uszkodzeń tego zapłonu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
banita 17
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:29, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No i właśnie znowu odniosę się do tego koła magnesowego. Tam są tak jakby dwa "pasy" cewek, magnesów. Jeden odpowiada za iskre a drugi za generowanie pradu na swiatla itd. ( mysle ze wiadomo o co chodzi, nie potrafie tego bardziej wytlumaczyc) i na tym pasie co odpowiada za generowanie pradu na swiatla jest pekniety jeden magnes. Myslalem ze to jest przyczyna (oczywiscie nie bylo ale ja tak sobie myslalem) i chcialem poradzic sie mojego sasiada (elektryka). On do diagnozy uzyl neodymowych magnesów. Sprawdzal w ten sposob ( tak jak mowiles ) czy magnes sie nie rozdwoil i nie powstaly 2 mniejsze magnesy. Okazalo sie ze magnesy odpowiadajace za iskre sa wporzadku ale czy on mogl w ten sposob namagnesowac to kolo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20:37, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
nie sprawdzisz dokładnie magnesem sam magnes neodymowy ma 2 bieguny ....... w zapłonie zmiany pola są dynamicznie można stwierdzić usterkę ale na obracającym się magnecie .. to dynamiczne urządzenie ... i pomiary statyczne są tylko poglądowe -- usterka w 100% jest możliwa do zdiagnozowania w maszynie do testowania zapłonów --- wyślij do Dawida foty zapłonu on wklei na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
banita 17
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:39, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Trochę to trwało ale niestety wcześniej nie mogłem. Szkoła. Dzisiaj mierzyłem ile V jest miedzy czerwonym a czarnym przewodem. Moj miernik nie jest dokladny poniewaz jest elektroniczny wiec nie moge dokladnie sprawdzic napiecia ale najwieksze wskazanie bylo 18V. Dodam ze jest w motorku rozrusznik a nie "kopniak". Jest jakiś sposo zeby sprawdzić impuls dochodzacy na cewkomoduł ( zielony przewod) ? Czy tylko pomiar osculoskopem da odpowiedz co do prawidlowosci sygnalu z kola? Tutaj kilka fotek odnosnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez banita 17 dnia Czw 22:38, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:35, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Mam ten sam problem czy wiesz co było przyczyna moze i u mnie to samo sie stało. Zmieżyłem napiecie i jest ponad 40V miedzy czerwonym a czarnym a iskry nie ma wszystkie przełaczniki i stacyjka sprawdzona , wiec co moze byc przyczyna. Dzieki i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23:19, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam jeśli nie ma pęknięć na magnesach ... najlepiej miernik wskazówkowy zakres pomiarowy napięcie zmienne i powinien wykazać przy rozruchu ponad 30V jeśli nie będzie znaczy uszkodzone napięcie ładowania CDI jeśli będzie można jeszcze diodę LED szeregowo z zielonym powinna zamigać przy kopaniu znaczy ,że impulsy nam dochodzą jeśli i to jest sprawne wychodzi ,że CDI uszkodzone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:04, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie. zakupiłem nowy cdi i w moim rotaxie nadal nie ma iskry, diody migaja po podłączeniu. Juz sam nie wiem co moze byc może mi pomozecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:46, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ile kosztował nowy CDI ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:58, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Znaczy sie uzywany bo nowych to nie ma chyba dałem za niego 300 zł i podłączając diody do poszczegónych kabli kolejno od cweko modułu w obydwuch miga dioda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 18:08, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Zrób fajne dokładne fotki magneta od wewnątrz ! sam CDI można sprawdzić na testerze elektronicznym natomiast magneto wymaga mechanicznego napędu do testowania sam tego nie sprawdzisz ,,,, myślę jednaj ,ze jak zrobisz foki od wewnątrz magneta to może wiele wyjaśnić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:36, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Która z warst jest od iskry a która od swiateł bo ta wewnątrz ma jedno pekniecie a ta druga jest cała popekana i porysowana.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:06, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
większa średnica to światła ... natomiast ta głębiej o mniejszej średnicy to zapłon ... jeśli tam jest pęknięci to iskra w innym miejscu będzie albo jej nie będzie zależy od pęknięcia Magnesy od świateł nie są tak ważne ... ładowanie będzie słabsze ale będzie natomiast magnesy od zapłonu nie mogą być uszkodzone ! -- miały być ładne foty !!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 21:06, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:07, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
lepszych nie dało sie zrobić poniewaz nie posiadam aparatu, wewnątrz koła nai ma pęknięc tylko z wieszchu ani żadnych zarysowań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:35, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
oscyloskop posiadasz???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:35, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 19:48, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
najlepiej przełożyć do innego sprawnego motocykla .... jak nie znajdziesz innego rozwiązania to można to przetestować na maszynie w przyszłym tygodniu będę miał czas -- na dzień dzisiejszy proste metody mamy wykorzystane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:06, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ok.372621 to nr gg mój jak bys mógł mi napisać koszt sprawdzenia na priv był bym wdzięczny i dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:09, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
nie ma żadnych kosztów .. nie używam gg napisz w przyszłym tygodniu przypomnij się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:30, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ok. Dzięki. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
banita 17
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:16, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie po długiej nieobecności. Hans czy rozwiązałeś problem?
Jutro postaram się załatwić miernik analogowy i zmierzę napięcie ładowania CDI. Chciałbym też sprawdzić przewód sygnałowy tak jak podpowiadał krokodyl. tylko mam pytanie. Powinienem wpiąć diodę szeregowo, Anoda od strony magneta a Katoda od strony CDI?
"Znaczy sie uzywany bo nowych to nie ma chyba dałem za niego 300 zł i podłączając diody do poszczegónych kabli kolejno od cweko modułu w obydwuch miga dioda."
diody do poszczególnych kabli? Myślałem, że wystarczy sprawdzić tylko jeden, ten impulsowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hans850
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:35, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam. Rozwiązałem problem gdyż kupiłem drugi stator i jak reką odjoł, a w tym zpsutym okazało się ze został przepalony jakis zwój i naprawa kosztuje 500 zł, a na Tablica.pl kupiłem uzywany za 80 zł z kołem okazyjnie i ziemie rwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:25, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Najlepsze rozwiązanie Jednak jeśli temat się kiedyś powtórzy to zrobiłem generator zastępujący cewkę uszkodzona działa dobrze -- udostępnię do testowania uszkodzeń - jedyne wymagania to sprawny regulator napięcia w motocyklu i lepiej odpala jeśli jest zainstalowany akumulator lub nawet miniaturowa bateria 12V o minimalnej pojemności (elektronika wymaga napięcia na starcie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|