|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 21:07, 12 Kwi 2011 Temat postu: Róznice w budowie CDI pomiędzy 2T i 4T |
|
|
jakie są różnice pomiędzy modułem i cewką w przypadku silników 2T i 4T??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:26, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
cewka może być taka sama ... zależne jest to od obrotów .. wiadomo 2 takty często wchodzą na wielkie obroty .. natomiast CDI różnica zasadnicza!!!!!
w czterosuwowym występuje efekt opóznienia zależny od wysilenia silnika i pojemności najczęściej od 10 do 30 stopni natomiast w dwusuwowym nie jest to już tak oczywiste zależy wiele od typu silnika czy jest zawór na wydechu czy jest dyfuzor(pogrubienie rury wydechowej) i charakterystyka jest już bardziej złożona natomiast samo opóżnienie czy przyspieszenie nie jest już tak bardzo istotnie dla pracy silnika dwusuwowego ono występuje ale w zakresie kilkunastu stopni dla silników wysilonych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AudioBas
Operator forum ++++
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Okolice
|
Wysłany: Wto 23:03, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dodatkowo jeżeli chodzi o chińskie zapłony (montowane w skuterach) to:
Zapłon 2T:
- magneto ma większy otwór na czop wału
- magneto jest grubsze
- posiada dłuższą "blaszkę" informującą impulsator
- cewki są trochę wyższe
Zapłon 4T:
- magneto ma mniejszy otwór na czop wału
- magneto jest cieńsze
- posiada krótką "blaszkę" informujacą impuslator
- cewki są niższe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stoZek
Operator forum +
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zch-Pom
|
Wysłany: Śro 0:46, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Z tą dłuższą blaszką nie zawsze tak jest, mam kilka zapłonów od chińskich 2T. I mam tylko jeden z dłuższą wypustką resztę z krótką to zależy od producenta części
No i budowa koła magnesowego to nie różnica w budowie CDI tylko osprzęcie do CDI .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stoZek dnia Śro 0:49, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 13:31, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No dobrze dłuższa lub krótsza blaszka...Ale w 4T przeskok iskry a co za tym idzie przejście tej "blaszki" na kole magnesowym wymagany jest jeden raz na dwa obroty wału korbowego(360stopni). Powiedzcie czy w 4T koło magnesowe jest zamocowane na wale korbowym?? Czy innym, który obraca się dwa razy wolniej. Nie posiadam i nie znam budowy skutera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 15:14, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Tak magneto zawsze montowane jest na wale ...a w czterosuwie nie przeszkadza zupełnie ,że iskrę Masz 2 razy w czasie 1 cyklu pracy po prostu jedna się marnuje natomiast w 2 cylindrowych 2T na przykład Yamaha RD250 na wale umieszczone są 2 znaczniki co 180 stopni i tutaj Masz 2 iskry co pół obrotu wału 1 iskra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 15:48, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To jest tzw. "iskra tracona" a ja bym powiedział że to wersja całkowicie traconej iskry.
Szkoda że występuje takie marnotrawstwo. Dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|