Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Robi 151

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
autsajder




Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:36, 19 Maj 2011    Temat postu: Robi 151

Witam serdecznie.

Wszyscy piszecie o motorach Happy a ja zapytam o traktorek...
jak to mówią - jak się nie ma co się lubi ... Wink

ale do rzeczy. Urządzenie - jak w temacie. W zeszłym roku działał i wszystko było OK. W tym roku nie pali. iskra słaba, niebiesko-fioletowa, ale malutka strasznie. przy zakropieniu paliwka do cylindra, wykonuje 3 może 4 cykle i zdycha. Poszukiwałem modułu zapłonowego do tego traktorka, ale niestety jest praktycznie niedostępny. Wpadłem więc na pomysł, żeby może złożyć coś samodzielnie, albo ew. naprawić.

Od razu mówię, że wszelkie manipulacje czy ewentualna naprawa będzie wykonywana pewnie do 2 albo co 3 weekend z tego tytułu, że traktorek jest w innym miejscu niż jestem ja i dostęp tylko wtedy jak zajeżdżam do rodziców.

Czy ktoś z Was spotkał się z tym ustrojstwem? ktoś w czymś takim grzebał? coś się komuś udało?
wszelkie sugestie bardzo mile widziane Happy

Pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koki
Aktywny forumowicz



Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:24, 19 Maj 2011    Temat postu:

Tak, spotkałem się z tym. Zmieniłem świece i było dobrze...

Może tak do rzeczy.. napisz co próbowałeś robić. Jak na razie nie wiemy nic oprócz tego że nie pali i jakaś tam świeca ma taką iskrę. Może po prostu sprawdź na innej?

I skąd wiesz, że nie pali od świecy? Z tego co piszesz ("o zakrapianiu cylindra") to wynika, że masz zapchany gaźnik/paliwo nie dochodzi.

Sprawdź to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:39, 19 Maj 2011    Temat postu:

Witam zamieść foty i coś więcej napisz o silniku .. pojemność marka ..model .. typ zapłonu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemah
Operator forum +++



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:32, 20 Maj 2011    Temat postu:

To nie jest traktorek tylko glebogryzarka produkcji węgierskiej , to raz poza tym są różne wersje tego modelu zapłon w nich to prosty moduł tyrystorowy w starszej wersji sterowany przerywaczem w nowszej czujnikiem indukcyjnym.Starszy moduł jest w takiej blaszanej puszeczce a nowszy jest w czerwonej plastykowej obudowie. Nie wiemy która wersję posiadasz więc ciężko coś poradzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
autsajder




Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:18, 20 Maj 2011    Temat postu:

Witam serdecznie.

od razu do rzeczy.
Z tego co mówicie - jest to nowszy model z układem na tyrystorze w plastykowej puszce - tylko czarnej, a nie czerwonej. do modułu dochodzą z tego co pamiętam trzy przewody.
Odnośnie świecy - sprawdzane było na 3 nowych świecach - bo staruszek z założenia kupuje kilka "na zapas". przy każdej sytuacja taka sama.
Z tego co pamiętam - rezystancja cewki WN około 40 omów.
Odnośnie gaźnika - działa na bank. paliwp jest podawane. co najwyżej może być rozregulowany trochę - ale mimo tego silnik powinien odpalić... a nie chce. iskra sprawdzana poza cylindrem w najnormalniejszy sposób - tak jak opicujecie - świeca zapięta na przewodzie WN, umasowiona do np. aluminiowego korpusu silnika

Co do dokładnych pomiarów - najwcześniej w następną sobotę będę mógł jakieś wykonać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mindek




Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:45, 04 Wrz 2011    Temat postu:

ma ktoś może jakieś dane do tej cewki co siedzi w silniku i wychodzą z niej 3 kabelki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin