|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AudioBas
Operator forum ++++
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Okolice
|
Wysłany: Pon 0:03, 09 Sty 2012 Temat postu: Przewijanie cewki CDI |
|
|
Panowie....
Czy ktoś przewijał cewkę CDI?
Masakra jakie tam są cieniutkie druciki przy samym odwijaniu już można je uszkodzić ;/
Byłem ciekaw jak to wygląda w środku i przy zrywaniu "osłony" uszkodziłem ;/
Zna ktoś średnicę tego?
Ile tam zwojów mam nakręcić na maxa?
Czy jak?
Proszę o porady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotr352008
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Terespol
|
Wysłany: Wto 11:37, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam.Jeśli jest to stator od chińczyka kup nowy wyjdzie taniej i bez kłopotów.
Są na allegro cena zaczyna się od 39 złotych plus przesyłka.
Pozdrawiam Piotr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AudioBas
Operator forum ++++
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Okolice
|
Wysłany: Wto 13:51, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
I chyba tak będzie najlepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 18:45, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli kiedyś uszkodzisz ''drogą'' cewkę to pierwsze co odwijać i liczyć ilość zwoi i warstw , następnie trzeba ogołocić można np pod ogniem opalić druta i zmierzyć srednice mikrometrem .Niech ktoś doświadczony uzupełni opis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maras52
Operator forum ++++
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią 11:15, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to wygląda w czajnaskim zapłonie, ale mam opracowanie do naprawy elektronika w Simsonie :
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelo166
Aktywny forumowicz
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:28, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki maras napewno przyda się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Sob 9:35, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego AudioBas piszę do Ciebie tutaj bo Twój temat na elektrodzie o przewijaniu cewek jest zablokowany. Swoją drogą to nieźle kombinujesz zaczepiając kogo możesz aby rozwikłać problem.
Wracając do twoich cewek. Podziwiam twój upór w tym że przewijasz te cewki. Wg mnie to syzyfowa praca. Nic albo prawie nic nie uzyskasz dając a to dłuższy cieńszy albo grubszy drut. Podstawy fizyczne w skrócie wyjaśnił Ci jack63. Twoje koło magnesowe i rdzenie cewek oddadzą tylko określoną ich wymiarami i innymi własnościami fizycznymi moc i tego nie przeskoczysz. Wiem że układ CDI ze skuterka masz obczajony to nie powinno Ci to utrudnić powrotu do oryginalnego układu z WSK. Tak tak proponuję wrócić do oryginalnego koła magnesowego z korzyścią dla życie tego archaicznego ale kochanego silnika. CDI sobie ogarniesz dając choćby transformatorek albo nawiniesz cewkę ładowania (jesteś w tym dobry). Tam dwie cewki są zgodne w fazie trzecią ładuj akumulator a czwarta do ładowania CDI.
Oddziel sprawę ładowania aku. od możliwie dużej liczby odbiorników. W Twoim wypadku oświetlenie czyli jakieś 40W. To wbrew pozorom bardzo dużo jak już się zorientowałeś na taką prądnicę. Uwierz mi bawiłem się w te klocki. Prąd ładowania w kierunku! aku. pojawiał się bardzo wysoko(RPM).
Jeśli dalej będziesz brnął w swoje rozwiązanie z przewijaniem może uda Ci się trafić w korzystny bilans i nie upalisz regulatora. To będzie przypadek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pietras6v dnia Sob 11:46, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AudioBas
Operator forum ++++
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Okolice
|
Wysłany: Pon 19:47, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Hej pietras6v
Fakt przewijanie za dużo nie dało, ale zdobyłem praktykę w przewijaniu cewek ładowania
Ogólnie ładowanie działa i jestem zadowolony ciekawe jestem jak długo to pociągnie.
Nie wiem czy widziałeś, ale wyglądało to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=bdEdmGwljJc
Cytat: |
Swoją drogą to nieźle kombinujesz zaczepiając kogo możesz aby rozwikłać problem. |
No próbuję się ratować jak mogę wiec pytam tu i tam
Cytat: | powrotu do oryginalnego układu z WSK |
Odpada tam to dopiero jest kaszanka z ładowaniem i światłami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 22:09, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ty AudioBas ta Osa to Twoja?? Wydawało mi się że WSKi remontujesz. Czy w tej Osie obraca się chińskie magneto czy coś przerabiałeś i zrobiłeś coś nietypowego? Jaki zastosowałeś regulator napięcia? Dlaczego nie podłączyłeś amperomierza do sprawdzania ładowania? Pochwal się kolegom!
Ile bierzesz za przeróbkę??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AudioBas
Operator forum ++++
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław - Okolice
|
Wysłany: Pon 22:34, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Osa jest kolegi - miał mega problemy ze zwykłym zapłonem, dlatego zrobiliśmy CDI u niego, takie samo jak u mnie.
Jako, że mój silnik jest rozkręcony nie miałem gdzie testować.
Jak zauważyłeś test był robiony wieczorem na szybko dlatego miałem pod ręką zwykły voltomierz analogowy.
Regulator zastosowałem od jakiegoś quada chińskiego większej pojemności
Jakie są plusy z przeróbki, które zaobserował kolega:
- Instalacja 12V
- Stale świecące światła, a nie na wolnych obrotach jak świeczka, a na wyższych w miarę przeciętnie
- Brak mechanicznego przerywacza, który cały czas się rozjeżdżał i gubił swoją przerwę
- Silnik szybciej reaguje na dodanie gazu, lepiej się wkręca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|