Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

motoplat SWM rs125 1977-1980

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek
Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:59, 15 Paź 2010    Temat postu: motoplat SWM rs125 1977-1980

Witam
Mam problem z zapłonem motoplat. Próbuje przywrócić do zycia motocykl
cross włoskiej marki SWM pochodzący z mniej więcej 1977-80roku. Motocykl
jest z silnikiem rotaxa o pojemności 125ccm. zapłon to właśnie motoplat
taki jak w cz cross.
Posiadałem tylko stator oraz magneto, więc zaczołem poszukiwania i tak
trafiłem na stronę zaplon.pl.tl. zrobiłem układ zastępczy (moduł) za
cewkomoduł wedle opisu Sławka z lęborka, połączyłem to z cewką od
poloneza elektronika. Iskra niby jest(nie za mocna) ale moto nie może
nawet złapać. Zapłon ustawiłem tak jak ma być na znaki i tak dalej.
Próbowałem jeszcze podłaczyć go z cewką od chinola ale wtedy iskry nie
ma, równierz próba zamontowania modułu od chinola(2t unitasst RXS)i
rózne kombinacje cewek i modułów nic nie dały. Najlepsza iskra jest na
lutowanym wedle schematu i cewce od poldka. Stator jest zamontowany
plastikiem w stronę silnika a mocowaniem na zewnatrz gdyż
najprawdopodobniej tak był montowany bo na karterach nie ma miejsc na
jego przykręcenie(brak mi dekla od tej strony).Oporność jakie zmierzyłem
między kablami wychodzącymi ze statora a masą są 650ohm, natomiast
napięcie w przypadku obu kabli a masą to około32v przy
750obr/min.(kręcenie wiertatką). Proszę o jakieś porady, podpowiedzi.
Czy to może stator? Bo mi się już pomysły skonczyły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 22:45, 15 Paź 2010    Temat postu: Zapłon "Motoplat"...

Witam. Napięcie 32V przy obrotach 750obr./min., to zdecydowanie mało. Normalnie stator przy takiej prędkości( a nawet niższej) podaje ok. 40 - 60V. Duże znaczenie ma kierunek obrotów wirnika (ze względu na układ magnesów)- czy jest on zgodny ze wskazaniem strzałki na statorze? Jakie napięcie wytwarza stator podczas obracania wkrętarką wirnika w drugą stronę? Oporność 650 omów wydaje się prawidłową... Cewka od Poloneza nie nadaje się, powinna być właśnie od chińskiego skuterka - sprawa indukcyjności, przełożenia, szybkości formowania iskry no i wyrzymałości na przebicia uzwojeń. Polonezowska działa teraz najlepiej, bo ma ogromne przełożenie (w porównaniu do tej chińskiej) i podbija skutecznie zbyt niskie napięcie płynące z modułu. Pozdrawiam Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek
Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:54, 16 Paź 2010    Temat postu:

Postaram się zrobić pomiary kręcąc w drogą stronę ale móki co mam tylko wiertarkę bez zmiennych obrotów i malo czasu, więc gdzieś po

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek
Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:56, 16 Paź 2010    Temat postu:

niedzieli.(mój bład zapomniałem dopisać)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek
Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:07, 15 Lis 2010    Temat postu:

Witam po dosć długim czasie udało mi się obrucić i po mierzyć zapłon.
Przy kręceniu wiertarką jest około 42v. Iskry dalej nie mam na chińskiej a na polonezoskiej minimalna i to nie zawsze.
Tak jest teraz
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak było
[link widoczny dla zalogowanych]

Moduł (wyjęty z obudowy)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez maniek dnia Pon 17:08, 15 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 23:04, 16 Lis 2010    Temat postu: Zapłon Motoplat z "plusem" na masie...

Witam. Do Twojego statora najodpowiedniejszy będzie moduł wykonany według opisu i schematu, który znajdziesz na naszej stronce (dział: "Schematy nadesłane", zakładka: "Analiza zapłonu Motoplat..."). Mam na myśli część schematu podpisaną "CEWKOMODUŁ". Wartości i oznaczenia poszczególnych elementów odnajdziesz w tekście poniżej schematu. Co ważne - ten moduł pracuje z "plusem" na masie i oznacza to, że mamy do czynienia z konstrukcją nietypową (lata 70 - te)...Współczesne zapłony CDI posiadają na masie, dla odmiany, biegun ujemny. To istotna różnica Idea . Jeśli nie weźmiemy jej pod uwagę, to bezskuteczne będzie podłączanie modułów, które stosuje się obecnie. Pozostaje nam wówczas kombinowanie z miejscem podłączenia kabli prowadzących zasilanie i impuls ze statora do cewkomodułu. Ale i to nie musi koniecznie pomóc... Wink .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Wto 23:06, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:12, 17 Lis 2010    Temat postu:

w CDI Motoplat nie występuje kondensator elektrolityczny Happy (czyli taki jak na fotce u kolegi *maniek * powinien zastosować normalny suchy kondensator 2,2 uF na napięcie 250v lub wyższe [link widoczny dla zalogowanych] tutaj schemat diody popularne 1A na napięcie co najmniej 400V i zawsze działa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek
Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:08, 18 Lis 2010    Temat postu:

Dziękuje za odpowiedzi.
Sugerując sie nimi przerobie moduł i będę próbował nadal.
Projektu nie zawieszam i chce ten silnik na tym zapłonie uruchomić ale z uwagi na małą ilość czasu jaką mogę temu poświęcić może to potrawać, oczywiście będę informował jak coś wymodze w tym temacie. Teraz do "elektronika" i dalsze próby.
jeszcze raz dzięki!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maniek dnia Czw 0:10, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Sob 20:14, 20 Lis 2010    Temat postu: Motoplat...

Wobec tego życzymy powodzenia Kolego. Napisz koniecznie o efektach swojej pracy. Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania, pisz śmiało. Pozdrowienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek
Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:28, 04 Gru 2010    Temat postu:

Witam
Zlutowałem moduł według tego schematu ( [link widoczny dla zalogowanych] ) ale niestety akurat nie było (naszczescie reszta była) tyrystora BT151/800R więc za doradztwem sprzedawcy wlutowałem TNY616. Mam nadzieje że nie będzie to przeszkadzać bo za bardzo sie na tym nie znam. Teraz jak moto odkopie z pod śniegu przystapie do testów.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek
Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:09, 04 Gru 2010    Temat postu: i jest!!

Odkopałem, podłaczyłem, przymierzyłem i iskierka jest aż miłoGrin Jeszcze nigdy się z "kopnięcia"(dosć mocnego) tak nie cieszyłem (i to na chińsiej cewce na której wczesniej nic nie było).Grin Po wlaniu paliwa bezposrednio pod świece nawet pare wybuchów byłoGrin Teraz skupie się głównie na pożądnym przymocowaniu statora i próbie całkowitego odpalenia silnika, ale kiedy to nastąpi dokładnie nie wiem, ale napewno o tym powiadomię.
Dziękuje jeszcze raz wszystkim za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 13:33, 08 Gru 2010    Temat postu: Gratulujemy!

Witaj! Cieszy fakt, że się udało. Warto było zatem kombinować. Pozdrawiam i powodzenia Lol .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin