|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:07, 09 Lip 2010 Temat postu: Moduł w Hondzie XL 600 RM 1986 PD04 |
|
|
Honda XL 600 RM-G rocznik 1986
silnik PD04
moduł zapłonowy MK-5 CI-87
kąty wyprzedzenia zapłonu 8 i 28 stopni
typ zapłonu zasilany z cewek magneta
Może tu mi ktoś pomoże, w zimę odremontowałem sobie Hondę XL robi między innymi jako podstawowy środek transportu od kwietnia przejechałem 4 tys km i zepsuł się moduł.
Po negatywnych doświadczenia z zapłonem w poprzednim motocyklu do tego włożyłem stator z bielutkimi bez śladów przegrzania cewkami, nowy silikonowy przewód WN, nową gumową fajkę NGK, świecę irydową DENSO, wtyczki zabezpieczyłem preparatami to znowuż oryginalny moduł trafiło Sad
silnik odpala i momentalnie gaśnie nawet nie zdąży się biegu wbić (iskra zanika), tymczasowo założyłem moduł od chińczyka co wymagało zamiany pinów ale po pracy silnika czuć że się na nim strasznie męczy, szarpie, przyspiesza z dużymi wibracjami (właściwie to przyspieszam teraz tylko emerycko bo mi go żal) czuć że układ korbowy dostaje w D
schemat tego modułu jest tutaj rolf-grauer . de/CDIXL.jpg (należy usunąć spacje bo forum nie puszczało)
sprawdziłem czy nie obluzowały się luty wtyczki bo ktoś kiedyś napisał że się to może zdarzyć w tym modelu ale to nie to
Czy jeżeli moduł daje kilka iskier po czym zanikają to jest to jakaś typowa usterka CDI ?
A może ktoś przyjmie go na naprawę?
W weekend chciałem jechać do Zakopanego ale z taką pracą silnika to bez sensu Crying or Very sad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:26, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Zamieniłem jeszcze dwa piny w tym chińskim module i się coś poprawiło ale dalej to nie to, wibruje bardzo.
Sprawdziłem zapłon lampą stroboskopową i wychodzi że zapłon nie jest przestawiony więc pewnie przyczyna jest inna i to już nie sprawa na forum zapłonu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:29, 09 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
zapłon CDI tak w Hondzie XRV jak w XR XL .. a teraz w chińskich pojazdach budowany jest w oparciu o analogowy kontroler CDI FM4213 czyli po przez nawet zmianę elementów można w pewnym zakresie modyfikować charakterystykę przyspieszacza ( jesli mamy rozebrany CDI od chinczyka to bez problemu można go przerobić na CDI do hondy )
możesz mi wysłać CDI Masz dane ....ale od wtorku wieczorem już mnie nie ma(wyjazd na tydzień) więc ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 9:39, 11 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Okazało się że rozcentrował się wał korbowy i stąd to szarpanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 2:33, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
a tak wygladał przed lutowaniem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tak wygląda po lutowaniu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a tak wygladał proces lutowania
http://www.youtube.com/watch?v=EFN5Ukd5J08
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 3:20, 15 Lip 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:06, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli na tym polegała cała naprawa to czuję się głupio zepsucie modułu rozważałem tylko w kategorii uszkodzenia jego części elektronicznych .
Ale fajnie mieć takiego kolegę który nie tylko pomoże ale także pokażę co i jak
Czyli zimne luty w starym kilkunastoletnim module powstają na skutek działania temperatury i wibracji a czy zakłócenia przez nie spowodowane wiążą się zawsze z uszkodzeniem innych części?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:10, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie ma na to reguły....jeśli straci kontakt na przykład dioda zabezpieczająca tranzystor przed przepięciami to wiadomo padnie tranzystor.... jeśli coś w zasilaniu to po prostu nie będzie działało na skutek przerwy na to miast po przelutowaniu mamy sprawny moduł --nie wiem do jakiego poziomu zamieszczać filmiki? .. chciałem pokazać jeszcze jak ściąga się charakterystykę przyspieszacza -- mam do tego profesjonalny przyrząd jednak chciałem pokazać jak można domowym sposobem myślę jednak ,ze takie szkolenia zrobię jak zarejestruje sie odpowiednia ilość ludzi i powstanie coś w rodzaju forum wewnętrznego tak aby kopiowanie owszem było możliwe ale w zamian za na przykład przetestowanie na swoim moto nowej konstrukcji CDI ... zareklamowanie strony ...lub forum mam doświadczenia razem z kolegą Sławkiem ze strony [link widoczny dla zalogowanych] kiedy ludzie po wielu podpowiedziach praktycznie całej korespondencyjnej naprawie nie informują jak działa sprzet po prostu pomogło sie ...a delikwent nawet nie podzieli sie informacją czy zadziałało.....on ma problem z głowy wiec inni go nie interesują .. Niestety to sytuacje nie do uniknięcia wiec należy wypracować coś w rodzaju przymuszalni do współpracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:43, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ja ze swojej strony mogę powiedzieć że stator który mi drugi raz przewinąłeś jak wiadomo doszedł do mnie jak już sprzedałem poprzedni motocykl więc nie mogłem go sprawdzić pozostało go tylko sprzedać. Osoba do której to poszło odpisała że odpalił.
Test modułu Zonko nałożył się na uszkodzenie statora więc lipa z testu.
krokodyl napisał: | chciałem pokazać jeszcze jak ściąga się charakterystykę przyspieszacza | Ten przyspieszacz to w takich prostych modułach to z tego co rozumiem przerzuca tylko po przekroczeniu pewnych obrotów pomiędzy odczytywaniem ujemnych lub dodatnich impulsów z impulsatora bo w ramach próby zamieniłem kabelki impulsatora żeby sprawdzić czy przypadkiem inny moduł je inaczej czyta ale to nie było to, ciekawostką było że wolne obroty z 1400 skoczyły po tej zmianie do prawie 2000 ale szarpał jeszcze gorzej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tezla dnia Pią 20:44, 16 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 2:15, 27 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Byłem na wakacjach ...stąd przerwa w odpowiedziach
dokładnie tak działa przyspieszacz(przynajmniej większość stosowanych w popularnych motocyklach) -- w tej chwili pracuje nad CDI zasilanym z niskiego napięcia sterowanym przez mikrokontroler -- coś jak najbardziej uniwersalnego aby nadawało się praktycznie do każdego motocykla... skończyłem kilka przetwornic...działa to poprawnie teraz testy mikrokontrolerów potrwa to do wiosny ...ale efekt powinien być taki ,że mając tani uniwersalny CDI możemy po wgraniu programu zastosować praktycznie do każdego motocykla (oczywiście tam gdzie pracowało CDI ) to jest jednym z powodów założenia forum .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:31, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ja we wtorek silnik odpaliłem a dzisiaj jechałem, zmiana wału rozciągła się na 2 tygodnie w czym 15 godzin roboty muszę gdzieś w weekend poendurować bo mam niedosyt
A ten zapłon na mikrokontrolerze realizuje to samo co zwykły cyfrowy przerzucając między dwoma wyprzedzeniami czy oblicza według funkcji i płynnie zmienia wyprzedzenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 23:42, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
tak płynna zmiana .. w pełni kontrolowana i praktycznie możliwość przełączania w czasie jazdy 3 map zapłonu -- wyślij mi adres -- odeśle CDI .. bo i tak nie dam rady teraz go przetestować zawaliło mnie inną robotą......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:13, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
A to widzę że idziesz już w najnowszych nowinkach technicznych, zmiana map zapłonu w czasie jazdy to chyba najlepsze co do tej pory wymyślono w dziedzinie zapłonu.
Tylko amatorsko to na pewno i tak nigdy nie osiągnie się takich efektów jak w nowych motocyklach bo tam mogą dobierać sobie mapy 3D na hamowni z uwzględnieniem większej ilości czynników niż obroty.
Dziękuję za Pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 0:24, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tak hamownia jest idealna a co do CDI na mikrokontrolerze to zmiana mapy nie jest tam problemem ... generalnie jak wgrasz 3 mapy to metoda testową zawsze dojdziesz blisko ideału ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:52, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ideału który nie zawsze jest taki sam, zmianę map wprowadzono żeby silnik miał kilka oblicz mógł być silnikiem sportowym lub łagodnym do jazdy w deszczu itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 0:19, 02 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
krokodyl napisał: | dokładnie tak działa przyspieszacz(przynajmniej większość stosowanych w popularnych motocyklach) |
Z tego wynika że podmieniając moduł od chińczyka zmieniam wyprzedzenie zapłonu tylko w zakresie ok 1500-4000obr/min
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tezla dnia Pon 0:48, 02 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:20, 02 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
generalnie jesli rozbierzesz CDI chinczyka to po przez zmianę kilku elementów możesz uzyskać parametry CDI na przykład od hondy xrv lub podobnych moto gdzie w CDI pracował analogowy kontroler 4213
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:13, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Założyłem moduł i silnik nie odpalił, jest tak samo jak wcześniej jeden dwa wybuchy i koniec. Czy jak przełożę ten kondensator Philipsa będzie działał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:09, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
włąśnie dołożyłem kondensator .. ponieważ chyba uszkodziłeś mechanicznie oryginała ... zaznaczyłem pisakiem gdzie go wlutować ... możesz na początek od strony dryku jednaj wcześniej przetnij dryk przy końcówce starego kondensatora tak aby nie było konieczne wylutowywanie starego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13:58, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wylutowałem jedną nogę starego, wlutowałem nowy od drugiej strony i jest lepiej tzn silnik odpala na więcej wybuchów ale dalej się jeździć nie da.
Pożyczyłem też moduł od Hondy NX650 Dominator 1995 zasilany z akumulatora i wypróbowałem w swojej XL600RM obydwa motocykle mają te same kąty wyprzedzenia zapłonu, cewkę zasilającą AC-CDI podłączyłem do chińskiego CDI żeby się nie spaliła.
Przejażdżka nie była długa ale wystarczająca żeby zauważyć że z dołu idzie równiej z mniejszym szarpaniem i lepiej odpala ale to jeszcze nie to.
Najdziwniejsze jest to że od drugiego remontu zrobiłem 450km i silnik jakby się układa odkąd ostatnio dałem mu po obrotach (bo na wyższych tak nie szarpał) i jeździłem wykorzystując maksymalne przyspieszenia dopuszczalne przez wibracje zaczął jeździć bliżej normalności. To jeszcze nie ta przyjemna charakterystyka z przed pół roku ale da się już na niej usiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tezla dnia Sob 22:01, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:52, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
w poniedziałek zrobię stanowisko do testowania CDI (właśnie z wtyczkami 2+4 czyli najpopularniejsze)specjalnie pod kontem przyspieszacza --- trzeba zrobić na stałe cos w rodzaju testera na szybko ... wyślij mi CDI bo po tylu zimnych lutach jakie tam znalazłem nie przypuszczałem ,że może być jeszcze jakaś druga usterka i nie przetestowałem go --
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 0:13, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Popróbowałem trochę pomierzyć diody od strony druku bo mój moduł jest bogato opisany w sieci [link widoczny dla zalogowanych] ale znalezienie usterki statycznie obawiam się że może być bardzo trudne bo jakby nie było przez moment moduł pracuje dopiero za chwilę urywa.
Wg tego schematu to ten trochę skrobnięty C0 ma 2,2uF czyli dwa razy więcej o ile to ma znaczenie bo nie jest to kondensator rozładowywany przez cewkę WN.
Silnik ma 600km i lekkie nienaturalne wibracje zostały tylko w przedziale 2,5-3 tys obr ale jeździ coraz lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:37, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
w takich przypadkach w ciemno wymienia sie tyrystor plus diody obok ... a co do kondensatora to mierzyłem miernikiem pojemności u Ciebie jest 1,5 uF -- 1 uF nie robi różnicy wielkiej przynajmniej do testów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezla
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 0:07, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jakbym to wcześniej przeczytał to pewnie by jeszcze został u mnie ale już poszedł do ciebie więc będziesz miał na czym testować tester.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|