Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

moduł hybryd w służbie małym silnikom

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Śro 21:21, 15 Cze 2011    Temat postu: moduł hybryd w służbie małym silnikom

Witam. Zastanawiam się nad zastosowaniem modułu spotykanego w polskich autach do skuterka klasy 50ccm. Moje pytanie jest takie czy wystarczy podpiąć impulsator pod wyjście z modułu na przerywacz konwencjonalny czy trzeba zastosować jakiś inny patent i czy drut oporowy mogę zastąpić np.opornikiem a jeśli nie to czym ?

w linku jest schemat podłączeń modułu [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Śro 22:21, 15 Cze 2011    Temat postu:

To zależy jaki moduł posiadasz. Impulsatory (czujniki magnetoindukcyjne) , które używane są w polskich autach a ściślej używane były w autach licencyjnych;) podczas pracy z dużą prędkością osiągają nawet 25-50V. Do sterowania modułu wykorzystuje się
dwa momenty napięcia takiego czujnika:
-gdy napięcie rośnie od zera i osiągnie około 0,3-0,4V, wtedy układ włącza prąd cewki.
-gdy napięcie gwałtownie spada przy zmianie biegunowości i napięcie spadnie do 0,1-0,25V tuż przed osiągnięciem zera. Tu pojawia się pojęcie Kąta Zwarcia. Znam jednego Typa, który użył impulsatora od skutera do sterowania modułu zapłonowego od Łady Samary - zadziałało! Co do impulsatorów od skuterów to chłopaki wypowiedzą się szerzej:) Drut oporowy stosuje się w zależności od tego jaki posiadasz moduł i jaką CWN chcesz do niego podłączyć. Chodzi o ograniczanie prądu cewki. Daj więcej danych to pogadamy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:19, 16 Cze 2011    Temat postu:

O le pamiętam GL-133 miał już w sobie ogranicznik prądu. Z reszta łatwo go "dorobić" w każdym module tranzystorowym dając jeden rezystor szeregowy (ułamki oma) i tranzystor "podbierający" prąd bazy głównego tranzystora mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Czw 21:42, 16 Cze 2011    Temat postu:

w skuterze posiadam zapłon bateryjny a w jego skład wchodzą:
-stator zbudowany z cewek (wyłącznie prądowych) i impulsatora
- (w planie ) cewka z poloneza i moduł hybryd jak na zdjęciu w linku
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 22:54, 16 Cze 2011    Temat postu:

No to jeszcze raz bo już gdzieś pisałem. ->Mam u siebie w WSK 125 Gl 200 i cewkę 1,2 ohma uzwojenie pierwotne sterowane przerywaczem. Potrzebny jest akumulator i koński układ ładowania. Całość przy 12V zżera około 5A!!!. Jak Cię interesuje mogę przesłać schemat instalacji bo pinout modułu sam podałeś w linku. Po rozmowach ze Sławkiem doszedłem do innego wniosku i jak bym miał teraz robić zapłon to zrobiłbym CDI w takim pierdziku jak WSK. Moja konstrukcja TCI służy do celów szkoleniowych;) i nadal próbuję coś pozmieniać. Możliwości jest wiele.Happy Jeśli piszesz że posiadasz zapłon bateryjny to rozumiem że CWN zasilasz z aku. Natomiast Twój drugi myślnik rozumiem tak że dopiero masz zamiar załozyć CWN... więc co masz a co masz w planach...??HappyHappy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Pią 18:28, 17 Cze 2011    Temat postu:

ok to jeszcze raz
mam stator który ma naście małych cewek prądowych spiętych razem i wychodzi z niego jeden kabel prądowy a drugi kabel jest od impulsatora- ot cały stator
chciałbym tym pojeździć więc szukam pomocy gdzie się da
generalnie chcę do tego założyć cokolwiek co mi da iskrę korzystając wyłącznie z impulsatora (nie chcę się cofać wstecz i zakładać przerywaczy mechanicznych)
znajomy poradził mi założyć moduł z poloneza bo ponoć one też miały impulsator i 12volt w akumulatorze
kupiłem cewkę (butelkową) i moduł z poloneza widoczną w załączonym linku ale nie wiem czy jak podłącze impulsator w miejsce przerywacza i kondensatora ( jak na schemacie) to mi da iskrę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:47, 17 Cze 2011    Temat postu:

może nie wysterować zdaje się na wejściu jest rezystor kilkaset Ohm .. w grę wchodzi albo na 1 tranzystorze wzmacniacz zrobić albo przerobić hybryda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:23, 18 Cze 2011    Temat postu:

ktoś posiada schemat elektryczny ... popularne tanie więc powtarzalne ...można zaprojektować adapter -wzmacniacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin