|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yamahin
Operator forum
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: Śro 21:21, 15 Cze 2011 Temat postu: moduł hybryd w służbie małym silnikom |
|
|
Witam. Zastanawiam się nad zastosowaniem modułu spotykanego w polskich autach do skuterka klasy 50ccm. Moje pytanie jest takie czy wystarczy podpiąć impulsator pod wyjście z modułu na przerywacz konwencjonalny czy trzeba zastosować jakiś inny patent i czy drut oporowy mogę zastąpić np.opornikiem a jeśli nie to czym ?
w linku jest schemat podłączeń modułu [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 22:21, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
To zależy jaki moduł posiadasz. Impulsatory (czujniki magnetoindukcyjne) , które używane są w polskich autach a ściślej używane były w autach licencyjnych;) podczas pracy z dużą prędkością osiągają nawet 25-50V. Do sterowania modułu wykorzystuje się
dwa momenty napięcia takiego czujnika:
-gdy napięcie rośnie od zera i osiągnie około 0,3-0,4V, wtedy układ włącza prąd cewki.
-gdy napięcie gwałtownie spada przy zmianie biegunowości i napięcie spadnie do 0,1-0,25V tuż przed osiągnięciem zera. Tu pojawia się pojęcie Kąta Zwarcia. Znam jednego Typa, który użył impulsatora od skutera do sterowania modułu zapłonowego od Łady Samary - zadziałało! Co do impulsatorów od skuterów to chłopaki wypowiedzą się szerzej:) Drut oporowy stosuje się w zależności od tego jaki posiadasz moduł i jaką CWN chcesz do niego podłączyć. Chodzi o ograniczanie prądu cewki. Daj więcej danych to pogadamy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10:19, 16 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
O le pamiętam GL-133 miał już w sobie ogranicznik prądu. Z reszta łatwo go "dorobić" w każdym module tranzystorowym dając jeden rezystor szeregowy (ułamki oma) i tranzystor "podbierający" prąd bazy głównego tranzystora mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yamahin
Operator forum
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: Czw 21:42, 16 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
w skuterze posiadam zapłon bateryjny a w jego skład wchodzą:
-stator zbudowany z cewek (wyłącznie prądowych) i impulsatora
- (w planie ) cewka z poloneza i moduł hybryd jak na zdjęciu w linku
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Czw 22:54, 16 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No to jeszcze raz bo już gdzieś pisałem. ->Mam u siebie w WSK 125 Gl 200 i cewkę 1,2 ohma uzwojenie pierwotne sterowane przerywaczem. Potrzebny jest akumulator i koński układ ładowania. Całość przy 12V zżera około 5A!!!. Jak Cię interesuje mogę przesłać schemat instalacji bo pinout modułu sam podałeś w linku. Po rozmowach ze Sławkiem doszedłem do innego wniosku i jak bym miał teraz robić zapłon to zrobiłbym CDI w takim pierdziku jak WSK. Moja konstrukcja TCI służy do celów szkoleniowych;) i nadal próbuję coś pozmieniać. Możliwości jest wiele. Jeśli piszesz że posiadasz zapłon bateryjny to rozumiem że CWN zasilasz z aku. Natomiast Twój drugi myślnik rozumiem tak że dopiero masz zamiar załozyć CWN... więc co masz a co masz w planach...??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yamahin
Operator forum
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sandomierz
|
Wysłany: Pią 18:28, 17 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ok to jeszcze raz
mam stator który ma naście małych cewek prądowych spiętych razem i wychodzi z niego jeden kabel prądowy a drugi kabel jest od impulsatora- ot cały stator
chciałbym tym pojeździć więc szukam pomocy gdzie się da
generalnie chcę do tego założyć cokolwiek co mi da iskrę korzystając wyłącznie z impulsatora (nie chcę się cofać wstecz i zakładać przerywaczy mechanicznych)
znajomy poradził mi założyć moduł z poloneza bo ponoć one też miały impulsator i 12volt w akumulatorze
kupiłem cewkę (butelkową) i moduł z poloneza widoczną w załączonym linku ale nie wiem czy jak podłącze impulsator w miejsce przerywacza i kondensatora ( jak na schemacie) to mi da iskrę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:47, 17 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
może nie wysterować zdaje się na wejściu jest rezystor kilkaset Ohm .. w grę wchodzi albo na 1 tranzystorze wzmacniacz zrobić albo przerobić hybryda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 10:23, 18 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ktoś posiada schemat elektryczny ... popularne tanie więc powtarzalne ...można zaprojektować adapter -wzmacniacz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|