Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kąt wyprzedzenia i wywazenie magneta
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Sob 0:06, 28 Sty 2012    Temat postu: Kąt wyprzedzenia i wywazenie magneta

Witam, posiadam w swojej Aprilii RS 125 silniczek Rotax 123 z zapłonem Sem Amal (cewkomoduł TM 14-04 o ile dobrze pamiętam). Potrzebuję dwóch informacji:
1. Czy ktoś wie może jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w tym motorku czy też zapłonie? Mam tutaj taką tabelkę z dwoma wartościami ale nie bardzo mogę wstawić link, jednak z tabeli wyczytuję:
-statyczne wyprzedzenie zapłonu -/1,84
-maksymalne wyprzedzenie zapłonu 12/10000
Posiadam lampę stroboskopową, ew. czujnik zegarowy i przyspieszenie zapłonu o dany kąt nie stanowi dla mnie problemu, mógłby mi ktoś powiedzieć o jaki kąt mam wyprzedzić ten zapłon? o 1,84 stopnia? Wiem, może nie są to najinteligentniejsze pytania, ale obawiam się, że w was, drodzy userzy, moja jedyna nadzieja;)
2. Czy koło zamachowe w tym sprzęcie jest wyważone na zero czy z przewagą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 11:08, 28 Sty 2012    Temat postu:

Daj do galerii te obrazki podpisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Sob 11:58, 28 Sty 2012    Temat postu:

Dodałem dwa obrazki do galerii "Tabele dla Rotaxa 123", proszę zwrócić uwagę na pozycję 26 i 27 bo to tam jest chyba wampir pogrzebany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 12:27, 28 Sty 2012    Temat postu:

Przy 3000rpm ustawiasz zapłon na 1.84mm przed GMP.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Sob 13:28, 28 Sty 2012    Temat postu:

Rozumiem, wielkie dzięki za pomoc;) Teraz krótkie wyjaśnienie do czego mi to potrzebne, otóż, gdy kupiłem ten motor silnik był do remontu i nie miał iskry, dzięki pomocy kolegi udało mi się dojść, że żaden z elementów zapłonu nie jest sprawny, po porostu przekładałem wszystko po kolei do jego motoru. Tak więc czekało mnie kupno całego, kompletnego zapłonu. Okazało się, że koszt takiej przyjemności to ok. 700zł za używkę... Postanowiłem więc zrobić pewien patent i zastosować kompletny zapłon od skutera 2t, pomysł wydał mi się prosty, tani i co najważniejsze: skuteczny. Niewiele myśląc przeszedłem do realizacji, w zasadzie była to prosta robota, udało się zrobić wszystko bez żadnej ingerencji w elementy silnika. Teraz pozostała mi właśnie tylko kwestia ustawienia zapłonu i nadejdzie czas na pierwsze uruchomienie;) Jak tylko odpalę ten silnik i ustawię wszystko jak trzeba zamieszczę tutaj krótki tutorial jak sobie poradzić z taką przeróbkąWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 21:19, 28 Sty 2012    Temat postu:

Witam. I to sie ceni , z niecierpliwością czekamy na dalsze relacje i służymy pomocą , tak trzymaj Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Nie 17:13, 29 Sty 2012    Temat postu:

Dzięki Sebek;) A czy ktoś może wie jak to jest z tym wyważeniem magneta?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 17:42, 29 Sty 2012    Temat postu:

Raczej wyważenie całego układu korbowo-tłokowego z kołem magnesowym. Tutaj chyba mało kto coś poradzi.... Wg mnie nie powinno być negatywnych skutków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 17:58, 29 Sty 2012    Temat postu:

Magneto masz fabrycznie wyważone , chyba że z nim coś kombinowałeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Nie 20:25, 29 Sty 2012    Temat postu:

Tak jak mówiłem tworzę patent i będzie tam zamontowany stator, moduł, cewka WN oraz koło magnesowe od chińskiego skuterka, stąd moje pytanie. Podpowiem, że ten silnik posiada własny wałek balastowy napędzany poprzez "plastikowe" tryby z wału korbowego. A i jeszcze jedna sprawa, czy zamiast oryginalnego impulsatora można zastosować czujnik hallotronowy, np taki:http://allegro.pl/a3361-czujnik-halla-allegro-microsystems-cena-2szt-i2069141818.html Czy będzie to funkcjonowało?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 21:20, 29 Sty 2012    Temat postu:

Można , ale w takim przypadku trzeba dokleić magnes do koła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Nie 22:33, 29 Sty 2012    Temat postu:

To koło już ma fabrycznie "naklejony" magnetyczny pasek, właśnie na niego :patrzy" oryginalny impulsator, w momencie, kiedy pasek już w połowie uciekł z pod zasięgu pola widzenia impulsatora wyzwalana jest iskra. Więc mówisz, że taki hall jak podałem wyżej będzie dobrze działał w moim patencie? Poda modułowi odpowiedni impuls? I jak to jest, on potrzebuje jakiegoś dodatkowego zasilania czy absolutnie nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 23:54, 29 Sty 2012    Temat postu:

Tak czujniki hallotronowe wymagają zewnętrznego zasilania Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 0:00, 30 Sty 2012    Temat postu:

Więc czym z "elektronicznego punktu widzenia" jest fabryczny impulsator? On przecież nie wymaga żadnego zasilania z tego co mi wiadomo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 0:17, 30 Sty 2012    Temat postu:

Ten co podałeś w linku to minV=3.5 maxV=24
Tobie chodzi o czujnik indukcyjny (jest to cewka )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 0:29, 30 Sty 2012    Temat postu:

Byłbyś w stanie podrzucić mi tu jakiś link do takiego czujnika odpowiedniego do mojego projektu? Interesuje mnie coś o mniejszych gabarytach niż fabryczny impulsator, gdyż mam po prostu zbyt mało miejsca w silniku, by go tam umieścić,a co dopiero sterować kątem przyspieszenia zapłonu... Chyba żeby... Zastosować tego halla i zasilić go bezpośrednio z cewki od świateł?(nie bardzo chcę z akumulatora) Może się to udać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 0:44, 30 Sty 2012    Temat postu:

Cytat:
Wysłany: 29 Sty 2012 10:00 pm Temat postu:
Więc czym z "elektronicznego punktu widzenia" jest fabryczny impulsator? On przecież nie wymaga żadnego zasilania z tego co mi wiadomo...


to ceweczka nawinięta na rdzeniu ferro

Natomiast elektroniczny możesz dać czujnik są SMD ( na przykład HW108A)mini płytka zajmie 5x5mm laminat 08mm i jest mikro czujnik.. z tym ,że wygodniej nakleić nowy znacznik na kole w innej płaszczyżnie (obok tak aby na stary nie reagował ) aby wygodnie było zamocować czujnik [/url][/quote]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pon 0:46, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 0:48, 30 Sty 2012    Temat postu:

Bardzo ciekawa koncepcja, mógłbyś podesłać mi jakiś link? A co myślisz o takim rozwiązaniu, jakie opisałem wyżej? Tj.: Hall zasilany bezpośrednio z cewki od świateł (tak jak wspomniałem nie chciałbym używać tutaj akumulatora, chyba, że innej opcji nie ma)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 0:51, 30 Sty 2012    Temat postu:

A czemu nie z aku ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 9:27, 30 Sty 2012    Temat postu:

Daj fotkę silnika z tym zamocowanym to zobaczymy ile masz miejsca na co.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:45, 30 Sty 2012    Temat postu:

z cewki zasilającej światła można zasilać zbudować mały stabilizator na kilku elementach problemem może być start (trzeba mocniej kopnąć aby uzyskać odpowiednie napięcie )więc nawet zastosowanie do zapłonu mini akumulatora wielkości paczki papierosów lub mniejszego rozwiązuje problemy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 20:42, 30 Sty 2012    Temat postu:

No cóż, w takim razie wykorzystam akumulator, skoro innej opcji nie ma. Sytuacja powoli zaczyna się klarować, bardzo się cieszę, że tak aktywnie udzielacie się i pomagacie mi w moim projekcie, za co bardzo wam dziękujęWink Kolejne pytanie do was, powiedzmy, że stator jest zamontowany na swoim miejscu, magneto również, udało mi się też zamontować halla, czy będzie on współgrał z fabrycznym paskiem magnetycznym znajdującym się na zewnętrznej części magneta czy należy nakleić jakiś nowy magnesik? A może po prostu to sprawdzić doświadczalnie? No i czy sygnał, który wytworzy hall należy jeszcze przez coś przepuścić, nie wiem, jakiś dodatkowy układ czy można go od razu bezpośrednio podać na moduł? Tutaj poglądowe fotki, jutro dam taką z zamontowanym statorem na silniku:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam tylko, że na fabrycznym impulsatorze iskra pojawia się, gdy magnetyczny pasek dopiero co "uciekł z zasięgu pola widzenia" impulsatora, jak już wcześniej wspomniałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 20:45, 30 Sty 2012    Temat postu:

Fajnie by było jak byś podał swoje fotki nie z elektrody czy google.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:48, 30 Sty 2012    Temat postu:

i fotki wklejał go galerii bo pomoc pomocą ale coś się dla forum w zamian należy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 22:25, 30 Sty 2012    Temat postu:

http://www.zaplon.fora.pl/viewimage.php?i=411
Tutaj fotki, w razie czego powiedzcie jeszcze co chcielibyście dokładnie zobaczyć, jednak myślę, że widać tutaj wszystko. Nie ma możliwości zamocowania oryginalnego impulsatora bez dłubania w karterze, wolałbym uniknąć ingerencji w silnik, dlatego tak kombinuję. Na niektórych zdjęciach widać, że wszystko pasuje na styk, w rzeczywistości tak nie jest, po prostu elementy zostały upchnięte aby tylko, żebyście zobaczyli jak to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin