Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kąt wyprzedzenia i wywazenie magneta
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:40, 30 Sty 2012    Temat postu:










pytanie;

Magneto na stożek wchodzi idealnie ??? klin pasuje ???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pon 23:16, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 23:26, 30 Sty 2012    Temat postu:

Hmm lekko mało miejsca, ale jest jeszcze jeden impulsator od chińczyków i on jest mniejszy ten jest od crossów i atv, tam ten jest od skuterków ma tylko 1 kabel wyprowadzony. Moduł zastosuj od 2 suwa bo mogą się jaja dziać w takim silniku ;D. Jak jest to od tych 125 wzwyż to zapłon ci przyśpieszy o 1mm przy 4000 w stosunku do ustawienia statycznego ;D

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pon 23:27, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 23:31, 30 Sty 2012    Temat postu:

Jak zapewne zauważyłeś na zdjęciu magneta widać, że jest ono bez "krzywki" (ach te platyniarze...) "Krzywka została wymontowana z oryginalnego magneta, muszę ją tylko oddać do tokarni, żeby mi ją delikatnie przetoczyli z zewnątrz tak, by pasowała w otwór w magnecie. Na pierwszym i drugim zdjęciu od góry widać ją nasadzoną na wał, na 3 widać, że jest za duża by wpasować się w otwór w magnecie. Ma ona coś w rodzaju pierścienia, a ponad nim jest drugi, nieco mniejszy, jak ten mniejszy mi stoczą pod otwór w magnecie tak, żeby wchodziło na ścisk to magneto zatrzyma się na tym drugim pierścieniu w efekcie czego będzie na pewno równo. Nie mam jeszcze pomysłu jak połączyć te dwa elementy, ale na pewno coś się uda zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk199390




Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:35, 31 Sty 2012    Temat postu:

.gregdsfghdfs

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Wto 20:45, 31 Sty 2012    Temat postu:

Dawid napisał:
Hmm lekko mało miejsca, ale jest jeszcze jeden impulsator od chińczyków i on jest mniejszy ten jest od crossów i atv, tam ten jest od skuterków ma tylko 1 kabel wyprowadzony. Moduł zastosuj od 2 suwa bo mogą się jaja dziać w takim silniku ;D. Jak jest to od tych 125 wzwyż to zapłon ci przyśpieszy o 1mm przy 4000 w stosunku do ustawienia statycznego ;D

Bardzo Ci dziękuję kolego Patryk... Teraz do rzeczy: To jest właśnie zapłon od chińskiego skuterka 2t, mam też w domu impulsator taki z jednym kabelkiem, niestety gabarytowo jest taki sam... Mam też do niego moduł, którego zdjęcie znajduje się parę postów wyżej, ma on również zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, niestety nie wiem przy jakich obrotach o ile go opóźnia, jednak jeśli jest to potrzebne, spróbuję to zmierzyć. Więc pozostaje kwestia halla... Więc jak, mógłby mi ktoś powiedzieć, czy sygnał z halla trzeba jakoś dodatkowo przetworzyć czy można go bezpośrednio dać na moduł? Ktoś byłby w stanie podesłać mi link najodpowiedniejszego takiego czujnika dla mnie wraz z opisem do której nóżki co podpiąć? No i czy hall będzie współpracował z fabrycznym znacznikiem na magnecie? Wiem, że stwarzam Wam problemy, ale odwdzięczę się pięknym poradnikiem;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 22:12, 31 Sty 2012    Temat postu:

Jak dasz moduł od 2T będzie dobrze, przy module od 4T będą się cyrki dziać. Zastosowanie Halla to jak by sterować moduł z platynek czyli będzie chodzić. Hall wymaga magnesu do działania a ty tam masz jakiś metal na pewno nie magnes. Hall ma 3 wyprowadzenia + - i wyjście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Wto 22:20, 31 Sty 2012    Temat postu:

Mylisz się, ten pasek na magnecie jest magnesem. Czy na każdym hallu opisane jest która nóżka jest do czego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 23:06, 31 Sty 2012    Temat postu:

W nocie katalogowej jest opisane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Śro 21:36, 01 Lut 2012    Temat postu:

Więc tak, zdecydowałem się na kupno halli z tej aukcji: [link widoczny dla zalogowanych] wyczytałem jednak, że załączenie następuje gdy pojawia się pole magnetyczne, wyłączenie następuje gdy pole magnetyczne zanika, fabryczny pasek magnetyczny na zewnętrznej części magneta jest dość długi (ok 1/5 obwodu magneta) to oznacza, że hall jak tylko zobaczy pasek zaraz poda sygnał na moduł, a przestanie go podawać, jak przestanie go widzieć? Jak to będzie współpracowało z moim modułem? Jak to Wpłynie na jego pracę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Sob 20:12, 04 Lut 2012    Temat postu:

Ponawiam pytanie, wyczytałem, że hall da impuls w momencie, gdy tylko zobaczy pasek magnetyczny na kole i będzie go podawał dotąd, aż pasek zniknie z jego pola widzenia, o ile jedynym efektem będzie znaczne przyśpieszenie zapłonu, to wszystko w porządku- ustawię go odpowiednio wcześniej, jednak na mój chłopski rozum kolejnym efektem będzie skrócenie czasu ładowania kondensatora w module, mam rację? Tak więc słabsza iskra? Jak taki wydłużony sygnał podawany na moduł wpłynie na jego pracę oraz funkcjonowanie całego zapłonu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 20:59, 04 Lut 2012    Temat postu:

Fajnie by były gdybyś zrobił test Happy Ale musiał byś posiadać oscyloskop. A myślałeś nad nad kołem z 2T on ma krótki znacznik. No jak będzie czas ładowania za krótki konda to na obrotach rezonansowych RS'ki może być problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 22:58, 04 Lut 2012    Temat postu:

Jak zamierzasz rozwiązać sprawę z rozruchem? Kopka czy co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Sob 23:12, 04 Lut 2012    Temat postu:

Koło jest od 2t zresztą jak cały zapłon i ma on dłuuugi znacznik, widać to na zdjęciu wyżej, da się go może w jakiś sposób zamaskować? Bo domyślam się, że zeszlifowanie go da znikomy efekt:/ Zapieram się rękami i nogami przed krojeniem oryginalnego karteru, co pozwoliłoby mi zamontować fabryczny impulsator, ale to coraz trudniejsze niestety :/ Mam brata elektronika, ma własny oscyloskop, może mógłby mi go pożyczyć jak wróci z wawy, tylko ja niestety nawet nie wiem jak mam go podłączyć;P Masz może pomysł jak rozwiązać sprawę tego znacznika?
Edit#1
Rozruch za pomocą fabrycznego rozrusznika, będę dorabiał wieniec nakładany na nowe magneto, tak jak było w oryginale.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sigismund dnia Sob 23:13, 04 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 23:29, 04 Lut 2012    Temat postu:

Trzeba zmierzyć czy impulsator daje sygnał jak "zobaczy" ten wypust czy jak wypust go już minie. Ale popatrz to i tak powinno działać bo co to za różnica czy pkt zapłonu jest na początku czy końcu znacznika, będziesz musiał tylko odpowiednio ustawić koło na tym stożku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Sob 23:39, 04 Lut 2012    Temat postu:

Iskra na oryginalnym impulsatorze wyzwalana jest w chwili, gdy pasek mija impulsator, natomiast jeśli zastosuję halla iskra pojawi się jak tylko pasek wejdzie w pole widzenia halla i kondensator bedzie "otwarty" przez cały okres, gdy hall go będzie widział, więc na mój chłopski rozum kondensator nie naładuje się do końca, wszędzie za i przeciw :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 0:08, 05 Lut 2012    Temat postu:

Wydaje mi się że jak dasz halla to on się załączy jak "zobaczy" znacznik i to zasteruje moduł przecież to jest podobnie zrobione w MZ'tkach czy innych wynalazkach na hallu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Nie 0:41, 05 Lut 2012    Temat postu:

Tak, domyślam się, że tak będzie, ale obawiam się, że dodatkowo impuls wyzwalający płynący do modułu będzie trwał przez całą długość paska i przez cały ten czas kondensator będzie "otwarty" wskutek czego nie naładuje się prawidłowo, to jest moja jedyna obawa, osłabienie energii iskry spowodowane niedoładowanym kondensatorem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 5:02, 05 Lut 2012    Temat postu:

Sigismund napisał:
Tak, domyślam się, że tak będzie, ale obawiam się, że dodatkowo impuls wyzwalający płynący do modułu będzie trwał przez całą długość paska i przez cały ten czas kondensator będzie "otwarty" wskutek czego nie naładuje się prawidłowo, to jest moja jedyna obawa, osłabienie energii iskry spowodowane niedoładowanym kondensatorem.

CDI zareaguje tylko na impuls (koniec lub początek znacznika) .. długość paska nie ma znaczenia .... ( jest długi dla tego że zapłon był też wykorzystywany w 4T i w analogowych przyśpieszaczach długi pasek pomagał w zbudować przyspieszacz w prosty sposób)

zamieść informacje o czujniku hala jaki użyłeś ( dobrze gdy by była dodatkowo fotografia )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Nie 5:04, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Nie 11:22, 05 Lut 2012    Temat postu:

Rozumiem, czyli dłuuuuugi sygnał wyzwalający podany na moduł niczego w zasadzie nie zmieni? Nie osłabi mi to energii iskry ani nic? Jedynym efektem ubocznym będzie przyśpieszenie zapłonu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:02, 05 Lut 2012    Temat postu:

Nie nie ma długiego !! są zawsze 2 krótkie na początku znacznika ujemny na końcu dodatni!! lub odwrotnie Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sigismund
Operator forum +



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin (woj. Mazowieckie)

PostWysłany: Nie 22:09, 05 Lut 2012    Temat postu:

Ahaa, i moduł reaguje zawsze na jeden z nich, zapewne w zależności od biegunowości? Hall również będzie tak reagował? Hall najprawdopodobniej stąd: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:55, 07 Lut 2012    Temat postu:

I co kupiłeś tego Halla? Aukcja się skończyła.
Nie chcę się wtrącać, ale z tymi impulsami z Halla to błądzicie.
Typowy Hall unipolarny reaguje na stosunkowo małą zmianę indukcji pola magnetycznego działającego w jednym kierunku. Przykładowo dla indukcji poniżej pojedynczych mT wewnętrzny tranzystor jest wyłączony, czyli napięcie na końcówce wyjściowej jest wysokie. Gdy indukcja wzrośnie do kilkunastu mT tranzystor się włącza i zwiera końcówkę wyjścia do masy.
Odstęp (histereza) między załączeniem a wyłączeniem jest od 2-5 mT. W ogóle poziomy zał/wył ostro zmieniają się z temperaturą i egzemplarzem scalaka! Dlatego pisałem kilka/kilkanaście.
A teraz co z tymi impulsami.
Nie ma żadnych impulsów! Są tylko zbocza. Przecież Hall działa jak zwykły przełącznik przyciągany magnesem, tylko dużo szybciej.
Aby osiągnąć impuls trzeba zbocze zróżniczkować czyli przepuścić przez kondensator. Niektóre moduły CDI miały taki kondensator na wejściu, ale nie wszystkie co widać na schematach w galerii.
A teraz najważniejsze. Może się okazać że zmiana pola magnetycznego wywołana zbliżeniem się znacznika do Halla będzie za mała i nie nastąpi przełączenie wewnętrznego tranzystora.
Może się też okazać, że poziom "statycznego pola (poza zancznikiem) będzie za niski i nie siegniemy do progu przełączenia. Trzeba zrobić próbę.
Proponuję zakup Halla unipolarnego - progi przełączania przy dodatniej indukcji pola magnetycznego. Hall bipolarny do przełączania wymaga przejścia przez zero indukcji i poziom załączenia jest "+"kilkanaście mT a wyłącznia "-" kilkanaście mT. Z reguły histereza Halli bipolarnych jest większa co w połączeniu z koniecznością zmiany kierunku pola może uniemożliwić przełączanie.

Uwaga. Hall z aukcji jest podejrzany! W dołączonym pdf nie ma opisu tego sprzedawanego na aukcji. Prawdopodobnie jest to Hall bipolarny.

Dla tego najlepszym jest pomysł Dawida aby skorzystać z doklejonego magnesu. Na szczęście Hall ma wewnętrzny przerzutnik Schmitta i można zrobić próby statyczne czyli powolne obracanie magnetem aby magnes przesunął się pod Hallem. Jak nie zadziała proponuję odwrócić Halla "plecami" do magnesu. Przy zasilaniu z 5V można do wyjścia podłączyć szeregowo dwa ledy LED. Ma się zaświecać i gasnąć.

Zasilamy Halla przez prostacki układ z diodą zenera i szeregowym rezystorem napięciem ok 5V. Z tego napięcia przez rezystor 470 om wchodzimy na wyjście Halla. Z niego też przez kondensator 100n na wejście impulsatorowe modułu. Oczywiście wartości elementów są dobrym początkiem do eksperymentów a nie Biblią. Szczególnie jak nie znamy schematu modułu i nie wiemy co jest na wejściu tyrystora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AudioBas
Operator forum ++++



Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Okolice

PostWysłany: Wto 22:53, 07 Lut 2012    Temat postu:

Trochę się wtrącę w dyskusję.

Jak koledzy wyżej zaznaczyli zapłon ten pochodzi od chińskiego skutera Happy
Mam taki sam u siebie w silniku WSKi 125.
Iskra wyzwalana jest jak znacznik minie impulsator.
U mnie zastosowany moduł również od skutera wykazywał stały kąt wyprzedzenia niezależnie od obrotów...

Tutaj filmik z pierwszego uruchomienia: http://www.youtube.com/watch?v=P35JNGp90dI

http://www.youtube.com/watch?v=4-LbcPypkGg


Co do impulsatora to możesz zastosować mniejszy:



Ewentualnie udać się do tokarza, aby Ci przerobił miejsce na klin - w taki sposób, aby impulsator wypadł w miejsce wnęki na rozrusznik (tylko w tej sytuacji pozostaje tylko kopnik do odpalania).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 23:07, 07 Lut 2012    Temat postu:

Przecież kolega napisał że nie wchodzi ten mniejszy czujnik a odpalanie "ścigacza" na kopkę to śmiech na sali ;D
Kolega nie wniósł nic ciekawego do dyskusji Tongue


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 0:37, 08 Lut 2012    Temat postu:

szczerze mówiąc, to nie wiem gdzie Sigismund chce zmieścić ten wieniec zębaty dla rozrusznika??? Ciasno jest jak cholera. Impulsator nawet najmniejszy się nie zmieści. Pozostaje Hall. Ponieważ koło magnesowe i tak będzie toczone lepiej usunąć znacznik. Nie będzie bruździł. Tak nawiasem mówiąc nie jest on magnesem tylko przewodzi pole magnetyczne jak reszta "garnka" magneta.
Nie wiadomo jak Sigismund zamierza przymocować wieniec do garnka magneta.??? Byle nie spawaniem...
Tak czy siak pozbycie się znacznika może pomóc nawet przy próbie użycia jakiegoś maleńkiego impulsatora z przekaźnika. A patent Dawida z magnesem przyklejonym do garnka koła może obsłużyć i impulsator i Halla. Poza tym mamy swobodę konstrukcyjną i nie trzeba dokładnie dobierać położenia piasty względem garnka.
Szkoda, że nie można użyć metody z "wyłamanym jednym zębem" wieńca zębatego.
Czekamy na Sigismund. Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin