|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiunioXR600
Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:50, 04 Paź 2018 Temat postu: Honda XR600 |
|
|
Witam! Mam kłopot ze statorem w Hondzie XR600 1991r jest model o innej oporności cewek 80-200Ohm a nie 240-320Ohm zawsze miałem problem z iskrą i odpalaniem z "kopniaka" po pchnięciu dosłownie kilku metrów moto odpala i pracuje świetnie, zrobiłem remont góry silnika tak że wykluczam braki kompresji gaźnik też jest w dobrym stanie. Historia zaczęła się od tego że oddałem stator do przewinięcia w pobliskim zakładzie przewijania silników z tym że gościu chciał mnie spławić że nie ma takiego drutu więc mu go kupiłem mowa drucie 0,16mm przewinął wziął pieniądze ale niestety za nic bo stator przestał w ogóle generować napięcie a wcześniej było jakieś 5-10V AC Mając drut u siebie postanowiłem sam przewinąć kolejny raz co okazało sie po zdjeciu izolatora i rozwinieciu drutu mnie zszokowało rdzenie po przebijane do "gołej blachy" ale mniejsza o to odizolowałem od nowa rdzenie epoksydem. A i Pan nawinął obie cewki w jednym kierunku i dlatego nie było napięcia. Sugerując się tylko wagą szpulki i danymi z serwisówki uzyskałem jakieś 140ohm na obu czyli po 70 na każdej. Prąd jaki stojan przy kopaniu zaczął generować wahał się pomiędzy 25-35V chociaż teraz lekko spadł. A iskry nadal nie ma podmieniłem moduł od hondy xl250 i iskra się pojawiła ale nadal moto pali tylko na "pych". I teraz mam kilka pytań czy istnieje możliwość sprawdzenia na "sucho" cewek które stworzyłem? Czy da radę zasilić moduł z zewnątrz żeby na postoju porównać jakość iskry? Na pewnym forum przeczytałem że takie statory powinny generować od 50-100V AC I u mnie tak jest ale dopiero po napędzeniu magneta z wiertarki. Ogólnie bardzo przepraszam za brak precyzji i potyczki myślowe. Nie mam absolutnie żadnej poważnej wiedzy na tematy związane z elektroniką ale fajnie jest się dowiedzieć czegoś nowego i we własnym zakresie naprawić usterki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 5:32, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Witam logicznie wyjaśniłeś problem
nawinołeś zbyt mało przewodu ...jeśli przewjasz zadbaj o izolację i nawijaj do pełna karkas -- parametr jaki nas interesuje to indukcyjność tego nie zmierzysz zwykłym multimetrem ---natomiast rezystancja jest forma stratności i powiedzmy wartościa orientacyjną łatwo sprawdzalną im cieńszy przewód tym większa rezystancja ... im więcej nawiniesz rezystancja również wzrośnie ... przewiń jeszcze raz z tym ,że nawijaj jak najwięcej ... pozwoli to osiągnąć większe napięcie przy małych obrotach czyli prze starcie ... poza tym zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|