Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Error 404 Iskra nie znaleziona - Wolne obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 22:59, 14 Wrz 2011    Temat postu: Error 404 Iskra nie znaleziona - Wolne obroty

W końcu dopadłem magneto, wkleiłem magnesik poskładałem kopie i dolna tylna część ciała... Niechętnie odpalił ale mimo przesuwania impulsatora nic się nie działo (no może poza wypierdami z rury) kręcić się nie chciał mimo dobrze ustawionego punktu zapłonu. Myślę moduł, zamontowałem na szybciora moduł wg "Yamahy DT" lecz było nieco lepiej. Dalej fukał w zadek i w filtr. Przy kopnięciu niezbyt chciał pokazać iskierkę na świecy (ale przy zwarciu mechanicznie anody tyrystora iskra pykła pięknie). Rozpocząłem testy po kolei wywalałem elementy z na drodze impulsu w module aż doszedłem do takiej wersji :



W końcu coś tam majstrowałem i popiołem kabel z impulsatora do modułu do masy (możliwe że przez przypadek) i oczom mym ukazała się ona piękna fioletowa, gruba i masywna iskra , a właściwie iskry w ilościach niezliczonych. Lecz żeby było śmieszniej impulsator teraz leży na stole nie mając nawet silnika w polu widzenia, a mimo to moto pali i chyba normalnie kręci (nie piłowałem o tej godzinie bo bym miał widły w drzwi wbite)

Więc zatem pytanie co mu się po...tegowało ? Czyżby magneto aż tak siało że na głupim kablu łapie impuls ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Śro 10:54, 28 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 23:02, 14 Wrz 2011    Temat postu:

Nie rozumiem , motor pali bez impulsatora?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 23:03, 14 Wrz 2011    Temat postu:

Dokładnie, baaa nawet lepiej chodzi niż z nim...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 23:05, 14 Wrz 2011    Temat postu:

No to masz zapłon magnet Grin Ale jaja Tongue Poczekamy aż go prze gazujesz aż trzeba Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 23:09, 14 Wrz 2011    Temat postu:

Dla porównania dam ori schemat :



Diody mam 1n4007 i tyrka BT151 800R, kondek 2.43uF 400V , ale na 1u też chodzi podobnie. Dodam że na początku notorycznie mi paliło R2 mimo tego że dałem 1W.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Śro 23:09, 14 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 23:10, 14 Wrz 2011    Temat postu:

Możliwe że trzeba czujnik do masy przez rezystor , wstaw potka 1kohm na kablu sygnałowym do modułu. Chociaż jak to będzie chodzić to zostaw Tongue

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Śro 23:10, 14 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 23:17, 14 Wrz 2011    Temat postu:

Bo gdyby iskra w taki układzie jak na pierwszym schemacie pojawiała się co jakiś czas to bym mógł wnioskować że coś przebija z przesycenia (kondek lub tyrek) ale ona płynnie skacze przy UWAGA oparciu się o kopkę (w sensie że ręcznie powoli machniesz)

Rano zbudzę sąsiadów xD i napiszę co i jak...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebav




Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:50, 21 Wrz 2011    Temat postu:

Witam, zainteresowało mnie rozwiązanie bez impulsatora ponieważ od jakiegos czasu rozmyslam nad zbudowaniem impulsatora. Miałbym następujące pytanie czy na cewce NN pod magnetem w ciagu jednego obroty wytwarza się jedna sinusoida??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw 1:15, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Cytat:
Miałbym następujące pytanie czy na cewce NN pod magnetem w ciagu jednego obroty wytwarza się jedna sinusoida??


Zależy Tongue jeśli masz jeden magnes to tak, ale zazwyczaj jest ich więcej np Simson jeśli się nie mylę jest ich 6 czyli 6 okresów (6 sinusoid) następujących po sobie w odstępach w jakich przebiega pole magnetyczne z magnesów.



On Topic :

Sprawa się wyjaśniła. Aż głupio mi się przyznać, ale zapomniałem przykręcić cewki butelkowej do masy. Po przykręceniu i zlutowaniu układu wg pełnego schematu prawie wsio działa (prócz wolnych obrotów). A wrażenia z jazdy bez impulsator takie ze niby się ładni wkręcał ale tylko do średnich obrotów gdyż pojawiło się zjawisko odcinki zapłonu możliwe spowodowane złą wydajnością cewki ładującej CDI wobec SZALEJĄCEJ iskry (bo nie było to 1iskra na 1 obrót tylko dużo więcej).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 12:57, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Wywal D3 i nie będzie gasnąć na wolnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 10:55, 28 Wrz 2011    Temat postu:

No niestety nie pomogło, z "wzmacniaczem" też lipa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 13:53, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Jak lipa ze wzmacniaczem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 23:36, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Totalnie absolutny brak oznak wyzwolenia tyrystora w skrócie lipa Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 23:41, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Robiłeś na tranzystorach czy W.O?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw 0:56, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Teraz nie rozumiem pytania.

Jeśli chodzi o moduł to jest ten z Yamahy DT (posty wyżej) obecnośc D3 nie zmienia zbyt wiele, a nawet nic. Jeśli o wzmacniacz to ten z forum (WB lub OB chyba jak już wspólna baza) i jak wyżej lipa.

Dam znać bo znalazłem na kompie opracowanie do "Multi-sparking DC-CDI" i tam jest schemat przystawki do czujnika indukcyjnego, zmajstruje i napisze o efektach. Bo wg symulacji wzmacnia prawidłowo przy poziomie wejściowym amplitudy rzędu 200mV daje 2,1V tyle że przesuwa fazowo o 180st (zamienię kabelki z impulsatora i powinno grać).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 3:56, 29 Wrz 2011    Temat postu:

w sumie większy efekt (zyskasz na czułości ) zrobisz wymieniając tyrystor na TIC106 Dawidowi chodziło o wzmacniacz operacyjny -- na czym robiłeś na tranzystorze czy na wzmacniaczu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw 9:59, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Tranzystorze, Dawid to jak sprawa tak stoi trza było napisać że na opampie Wink

Tyrystor w tej chwili mam TIC126M bo BT nie przeżył ciągłych montaży (piny pękły).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 10:00, 29 Wrz 2011    Temat postu:

No trzeba Wink bo on już od 0,01v podnosi napięcie Wink Tylko rezystor od wzmocnienia proponuje dać potka 1K.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin