|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mefju
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:15, 25 Paź 2011 Temat postu: CZ 125 /516 problem z zaplonem |
|
|
Witam serdecznie ostatnio kupilem motocykl typu cross z silnikiem CZ125/516 niestety nie na chodzie i zabralem sie za jego naprawe. Problem to brak iskry. Sprzedajacy zapewnial mnie przy sprzedazy ze uszkodzony jest modul poniewaz z motoplatu wychodzi napiecie (przy kopaniu wyczuwalny jest impuls elektryczny). Dostalem od niego uszkodzony modul sprawdzilem wszystkie jego elementy i wydawal mi sie sprawny niestety przy probie uruchomienia iskry nadal brak. Nastepnie myslac ze jednak pewnie jest cos uszkodzone stworzylem modul zgodny ze schematami istniejacymi w internecie i znowu brak iskry. Dodam tyko ze cewka 12 v jest sprawna Sprawdzona na wsk 175. Kupielem takze cewkomodul od jakiegos skuterka wloskiego na allegro niestety po podlaczeniu nadal brak iskry. Idac dalej moim tokiem myslenia to pewnie motoplat jest uszkodzony, zastanawia mnie jedna rzecz jak dotykam przewodow z motoplatu i zaczne krecic silnikiem to wyczuwalny jest impuls elektryczny. Napiecia wychodzace z motoplatu, na jednym przewodzie siegaja do 11,4V na drugim do 10,3V Pytanie jest takie czy istnieje jakas mozliwosc diagnostyki motoplatu? A czy moze ktos z was probowal dobierac sie do motoplatu? Ze schematu wynika ze nie jest to uklad skomplikowany problem tylko jak sie dostac do poszczegolnych elementow, mam mozliwosc przewiniecia cewek tylko nie wiem czy jest sens w ogole to ruszac. Pozdrawiam.
Zdjecie motocykla:
Modul otrzymany od sprzedającego:
Modul zrobiony:
Cewkomodul kupiony:
[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 19:07, 25 Paź 2011 Temat postu: Motoplat - uszkodzony stator? |
|
|
Witam! Napięcie wychodzące ze statora Motoplat podczas energicznego kopania powinno wynosić minimum 40V...U Kolegi jest to znacznie mniej...Pomiar robimy multimetrem + przystawka na zakresie napięcia stałego 200V. Schemat tej przystawki znajdziesz na naszej stronce . Zaciski miernika podpinamy między masę moto a niebieski (grubszy) przewód idący na szerszy zacisk cewkomodułu. Gdybyś miał Kolego jeszcze jakieś pytania, pisz śmiało. Pozdrawiam .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motodynamo
Konstruktor +++
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:45, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam .. Twoje oryginalne CDI zasilane jest ujemnym napięciem jest to jedyna znana mi taka konstrukcja .. więc niczym tego nie zastąpisz ... Ingerencja wewnątrz odpada uszkodzisz przy rozbieraniu cewkę ... natomiast sama elektronika banalnie prosta przy okazji do Sławka pomysł .. zamawiam rdzenie do przetwornic firma w ofercie ma też rdzenie i karkasy do cewek WN .. wezmę kilka i być może nawinięcie cewki wiem chińskie kosztują kilkanaście złotych dostępne ale !! mają znikomą indukcyjność wielokroć niższą jak oryginalna cewka WN MOTOPLATA .. nawijarka kilka minut i mamy być może rozwiązanie problemu z CDI starego motoplata --- czy jest sens ? waśnie się zastanawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 21:05, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Masz nieoryginalny dyfuzor , cylinder i głowicę od CZ 511 i gaźnik pod dziwnym kątem tak przy okazji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkadiustr
Aktywny forumowicz ++
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: Wto 21:26, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
O ile ten gaźnik zadziała to zorganizuj filtr powietrza, tak na marginesie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Czw 19:58, 27 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Kolegów! A co z ewentualnym przewijaniem cewki/cewek wewnątrz statora Motoplat? Pytam w kontekście postu od motodynamo...Kiedy już wyjmiemy karkas, można próbować...No, nie jest to znowu też takie łatwe. Nowe uzwojenie musi znieść drgania i ewentualne przepięcia. Co o tym sądzicie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|