Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CZ 125 /516 problem z zaplonem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mefju




Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:15, 25 Paź 2011    Temat postu: CZ 125 /516 problem z zaplonem

Witam serdecznie ostatnio kupilem motocykl typu cross z silnikiem CZ125/516 niestety nie na chodzie i zabralem sie za jego naprawe. Problem to brak iskry. Sprzedajacy zapewnial mnie przy sprzedazy ze uszkodzony jest modul poniewaz z motoplatu wychodzi napiecie (przy kopaniu wyczuwalny jest impuls elektryczny). Dostalem od niego uszkodzony modul sprawdzilem wszystkie jego elementy i wydawal mi sie sprawny niestety przy probie uruchomienia iskry nadal brak. Nastepnie myslac ze jednak pewnie jest cos uszkodzone stworzylem modul zgodny ze schematami istniejacymi w internecie i znowu brak iskry. Dodam tyko ze cewka 12 v jest sprawna Sprawdzona na wsk 175. Kupielem takze cewkomodul od jakiegos skuterka wloskiego na allegro niestety po podlaczeniu nadal brak iskry. Idac dalej moim tokiem myslenia to pewnie motoplat jest uszkodzony, zastanawia mnie jedna rzecz jak dotykam przewodow z motoplatu i zaczne krecic silnikiem to wyczuwalny jest impuls elektryczny. Napiecia wychodzace z motoplatu, na jednym przewodzie siegaja do 11,4V na drugim do 10,3V Pytanie jest takie czy istnieje jakas mozliwosc diagnostyki motoplatu? A czy moze ktos z was probowal dobierac sie do motoplatu? Ze schematu wynika ze nie jest to uklad skomplikowany problem tylko jak sie dostac do poszczegolnych elementow, mam mozliwosc przewiniecia cewek tylko nie wiem czy jest sens w ogole to ruszac. Pozdrawiam.



Zdjecie motocykla:




Modul otrzymany od sprzedającego:




Modul zrobiony:



Cewkomodul kupiony:

[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 19:07, 25 Paź 2011    Temat postu: Motoplat - uszkodzony stator?

Witam! Napięcie wychodzące ze statora Motoplat podczas energicznego kopania powinno wynosić minimum 40V...U Kolegi jest to znacznie mniej...Pomiar robimy multimetrem + przystawka na zakresie napięcia stałego 200V. Schemat tej przystawki znajdziesz na naszej stronce Grin . Zaciski miernika podpinamy między masę moto a niebieski (grubszy) przewód idący na szerszy zacisk cewkomodułu. Gdybyś miał Kolego jeszcze jakieś pytania, pisz śmiało. Pozdrawiam Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:45, 25 Paź 2011    Temat postu:

Witam .. Twoje oryginalne CDI zasilane jest ujemnym napięciem jest to jedyna znana mi taka konstrukcja .. Happy więc niczym tego nie zastąpisz ... Ingerencja wewnątrz odpada uszkodzisz przy rozbieraniu cewkę ... natomiast sama elektronika banalnie prosta przy okazji do Sławka pomysł .. zamawiam rdzenie do przetwornic firma w ofercie ma też rdzenie i karkasy do cewek WN .. wezmę kilka i być może nawinięcie cewki wiem chińskie kosztują kilkanaście złotych dostępne ale !! mają znikomą indukcyjność wielokroć niższą jak oryginalna cewka WN MOTOPLATA .. nawijarka kilka minut i mamy być może rozwiązanie problemu z CDI starego motoplata --- czy jest sens ? waśnie się zastanawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 21:05, 25 Paź 2011    Temat postu:

Masz nieoryginalny dyfuzor , cylinder i głowicę od CZ 511 i gaźnik pod dziwnym kątem tak przy okazji...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiustr
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostynin

PostWysłany: Wto 21:26, 25 Paź 2011    Temat postu:

O ile ten gaźnik zadziała to zorganizuj filtr powietrza, tak na marginesie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 19:58, 27 Paź 2011    Temat postu:

Witam Kolegów! A co z ewentualnym przewijaniem cewki/cewek wewnątrz statora Motoplat? Pytam w kontekście postu od motodynamo...Kiedy już wyjmiemy karkas, można próbować...No, nie jest to znowu też takie łatwe. Nowe uzwojenie musi znieść drgania i ewentualne przepięcia. Co o tym sądzicie Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin