Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cewka zasilająca yz 250
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:30, 27 Gru 2011    Temat postu: Cewka zasilająca yz 250

Witam. Zacznę od tego że posiadam yamahę yz 250 z 94r. W motorku mbyła bardzo słaba iskra, nie dało się odpalić, nawet wsadzając palec do fajki nie dało się wyczuć wysokiego napięcia. Obadałem wszystko i wyszło na cewkę zasilającą. Powinna mieć od 440 do 660 ohm (miała 230) ale po podłączeniu miernika analogowego pokazywała około 1v. Myślałem że przewine sobie uzwojenie i po kłopocie, ale jest problem bo nie da się odwinąć i policzyć zwojów. Mam pytanie czy ktoś przewijał taką cewkę czy może wie jak ją nawinąc.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:52, 27 Gru 2011    Temat postu:

Witam tego nie przewiniesz nie mając wprawy ... w czasie pracy jest do kilkuset volt .. plus wibracje ,..... Zrób foty statora i całego moto ... tak aby poglądowo nadawały się na forum - coś wymyślimy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:04, 27 Gru 2011    Temat postu:

Jutro porobie fotki i spróbuje zapodać. Co do nawijania to mam znajomego który przewija silniki lub dam ojcu, jest elektrykiem i ma gdzies nawet taką maszynkę do nawijania. Zastanawia mnie na co tam jest jeszcze jedna cewka, nie licząc impulsatora (impulsator jest pod magnetem) a obok niego dwie cewki jedna na drugiej grubsza i cieńsza. Ta grubsza własnie jest uszkodzona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 23:01, 28 Gru 2011    Temat postu:

Witam.Wiem że wyżej było ale foto by się przydało a reszte poradzimy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:18, 29 Gru 2011    Temat postu:

Witam. Zrobiłem fotkę statora ale nie wiem czy dam rady zapodac link bo to mój trzeci post. Zdięcia motorka nie robiłem bo jest ogolony z plastików, praktycznie goła rama z silnikiem. Tak myślałem że wystarczyło by mi znać max napięcie jakie ma wytważać ta cewka żeby nie uszkodzić modułu. Znam pole przekroju rdzenia i policze sobie na jakie napięcie ją nawinąc tylko nie wiem czy to ma być 200v cz np 300v. Drut był na niej koło 1.2 ja mam nowy 1.0.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:16, 29 Gru 2011    Temat postu:

Witam
wejdz w galerię i tam wklej foty ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:15, 29 Gru 2011    Temat postu:

Witam. W galeri pisze że nie mogę dodawać galeri.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Odnośnie podanych przeze mnie fi przewodu nastąpiła pomyłka bo stara cewka miała około 0.12 a nowy drut do nawinięcia to 0.1.
Nic już z tego nie rozumiem. Nawinołem cewkę (na oko) na podobną grubość i zamontowałem na statorze, ale miernik pokazywał mi jakieś bzdury. Podpiołem pod moduł i iskra taka jak była, no to nic pomyślałem że za niskie napięcie daje i dowinołem jeszcze jakieś 1/3 drutu. Na wygląd jest raz tyle jak było. Pomiar i miernik analogowy coś tam pokazuje w przedziale 10v ale po dotknięciu łapami przewodu ładowania kopie prawie jak WN. Już nic z tego nie rozumie, może ta druga cewka odpowiada za iskrę.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 0:40, 30 Gru 2011    Temat postu:

Na ''oko'' przy takiej średnicy drutu to można sobie baranka walnąć , bez obrazy kolego ale to musisz się przyłożyć i wszystko fajnie policzyć , średnice (gołego przewodu bez izolacji) ilość warstw i zwoi , rezystancja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 4:18, 30 Gru 2011    Temat postu:

A więc tak. Okazało się że miernik mam do du.... i pokazywał bzdury. Cewka jest już nawinięta tak jak powinna. Przy mocnym kopnięciu pokazuje około 35/40v. Problem słabej zanikającej iskry chyba leży w module. Mierzyłem napięcie które wychodzi z modułu na cewkę WN dochodzi do 5v.
Samą cewkę raczej wykluczam bo podmieniłem od kolegi z hondy cr i było to samo. Na moim module jest wydrapany taki nr. HP9961 nie wiem co to ale może to pomoze okreslić co to za moduł. Proszę o podpowiedzi jaki moduł mogę zastosować zamiast oryginału albo jak sprawdzic ten co mam czy działa poprawnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 10:48, 25 Sty 2012    Temat postu:

Cytat:
Z moim zapłonem dalej się borykam.
Rozebrałem moduł i wymieniłem kondensator i tyrystor resztę elementów pomierzyłem i są sprawne, ale dalej iskra jest słaba. Zastanawia mnie czemu poza impulsatorem mam dwie cewki. Obie idą na płytkę modułu. Może mi ktoś wyjaśnic po co ta druga? Jezeli to pomoże to mogę wrzucić fotkę płytki modułu

zamieszczaj foty z tym ,że najlepiej w galerii forum -- w prawym górnym rogu jest skrót załóż nową galerię o nazwie Yamaha YZ 250


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Śro 10:51, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 11:18, 25 Sty 2012    Temat postu:

To raczej nie moduł , ta cewka która jest na cewką ładującą to w co ona idzie ?? Ja bym na Twoim miejscu przeciągnął przewody z cewek na zewnątrz i próbował zamieniać miejscami , jak np ładujaca ma wyprowadzone dwa przewody to zamienic je miejscami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:52, 25 Sty 2012    Temat postu:

A więc tak. Zdjecia dodam tu bo nie wiem co z moim profilem ale pisze u mnie że nie mogę dodawać galeri. Cewki mają z jednej strony przewody połączone i przykręcone do masy statora a z drugiej idą do modułu.

Na fotkach widać przewody
Zielony-impulsator
Pomarańczowy-cewka ładująca
czarno-czerwony-druga cewka
czarny-masa
czarno-biały-gaszenie

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 22:56, 25 Sty 2012    Temat postu:

Może dioda wejściowa w module już nie domaga i tak marnie prostuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:29, 25 Sty 2012    Temat postu:

oczyść dokładniej płytkę zrób bliżej foty tak aby były widoczne oznaczenia elementów narysuje schemat z płytki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:38, 26 Sty 2012    Temat postu:

W moim poprzednim poście był mały błąd a mianowicie przewód pomarańczowy idzie impuls do cewki WN a cewka ładująca to brązowy
Poniżej fotki płytki. Jednego kondensatora nie udało mi się odczytać

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:05, 30 Sty 2012    Temat postu:

szczotka druciana nie zbyt twarda i kilka innych technik związanych z chemia wyczyść stator ,, całość Masz prostą do odtworzenia zrób jeszcze foty magneta i zamieszczaj foty w galerii zwróć uwagę na tło fotografii lepiej aby było 1 kolorowe .. lepiej wpada to w oko ... wieczorem narysuje schemat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:56, 31 Sty 2012    Temat postu:

Fotki magneta są już w galerii. Dzisiaj wyczyściłem stator poskładałem do kupy, wymieniłem kable od statora na nowe, ale niestety nadal to samo.
Przy próbie wytworzenia iskry zauważyłem że iskra pojawia się dwa razy na jeden obrót wału. Wydaje mi się że powinna być tylko jedna przed GMP.
Do tego nie wiem czy to normalne, ta słaba iskra jest nawet jak bardzo wolno obracam starterem. Nawet jak ręką kołysze magnetem w GMP to iskra przeskakuje ale bardzo słaba. Przemierzyłem też wszystkie diody w module i są ok. Może po schemacie modułu możecie określić jakie napięcia powinny dawać te cewki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 16:57, 31 Sty 2012    Temat postu:

Tyrystor sprawny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:59, 31 Sty 2012    Temat postu:

Kupiłem nowy i wlutowałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 17:01, 31 Sty 2012    Temat postu:

Jedyne co mi przychodzi na myśl to , to że układ wejściowy do wyzwalania tyrystora stracił parametry i nie tłumi wystarczająco śmieci z czujnika. Jaki tyrystor kupiłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:06, 31 Sty 2012    Temat postu:

Tyrystor kupiłem taki sam jaki był oryginalny NEC 2P4M. A które elementy stanowią ten układ wejściowy? Spróbuje je wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 17:18, 31 Sty 2012    Temat postu:

Po drodze od kabla impulsatora masz rezystory i kondensatory. Najlepiej jak byś sobie nową płytkę zrobił wg schematu starej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:38, 02 Lut 2012    Temat postu:

A gdyby wsadzić zamiast tych dwóch cewek jedną od chinola na wygląd powinna pasować pod magneto i dać nowy moduł też od chinola. Jak to będzie się sprawować? co z wyprzedzeniem zapłonu? A jezeli nie od chinola to który moduł pod jedną cewkę by się nadał do tego crossa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 12:14, 02 Lut 2012    Temat postu:

Weź postaraj się narysować schemat modułu i opisać który kabel gdzie idzie , to może uda się wymyślić od czego ona jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klim
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:07, 02 Lut 2012    Temat postu:

Schemat z opisem dodałem do galerii. Wygląda na to że kabel idący od drugiej cewki idzie w to samo miejsce co od pierwszej jest tylko między nimi dioda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin