Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budowa modułu zapłonowego. Honda MBX

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarekmbx
Forumowicz



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Nie 12:24, 13 Lut 2011    Temat postu: Budowa modułu zapłonowego. Honda MBX

Witam

Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.

Zapoznając się ze stroną zaplon.pl.tl postanowiłem zbudować najprostszy moduł zapłonowy z tej strony.

Zastosowałem w nim używane diody, trzy z nich po podłączeniu do multimetra pokazuje 575, a jedna 560(mV?).
Kondensator C1 dałem MKSE 400V/1uF czyli taki jak powinien być, C2 dałem 3.3uf na 50V, nie jest napisane na ile powinien być volt wiec dałem na 50, to dobrzy czy źle?
Wyczytałem na tej stornie, że tyrystora T106M1 nie można nigdzie dostać i trzeba zastosować TIC106M wiec tak zrobiłem.
Rezystory zastosowałem takie jak na schemacie, czyli 1k 22k 100k Ohm.

Moduł po podłączeniu do instalacji nie daje iskry , czyli nie działa tylko dlaczego?
To przez ten kondensator C2?
Czy może przez używane diody?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiustr
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostynin

PostWysłany: Nie 12:30, 13 Lut 2011    Temat postu:

Witaj.
A czy na oryginalnym module masz iskrę? Nie napisałeś czemu wykonujesz nowy moduł- z przyczyn "doświadczalnych" czy też z powodu uszkodzonego oryginału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarekmbx
Forumowicz



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Nie 12:47, 13 Lut 2011    Temat postu:

Posiadam moduł ale od jakiegoś chińczyka, który odcina mi obr przy ok 7tys.
A moduł buduje doświadczalnie ale też i chęci zamontowania go w motorku.
Iskra na tamtym jak najbardziej jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 20:50, 13 Lut 2011    Temat postu:

Zbuduj ten model [link widoczny dla zalogowanych] jest prostszy no i powinien chodzić jak trzeba bo DT wykręca tyle co mbx.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:04, 13 Lut 2011    Temat postu:

Dawid napisał:
Zbuduj ten model [link widoczny dla zalogowanych] jest prostszy no i powinien chodzić jak trzeba bo DT wykręca tyle co mbx.
bardzo dobry pomysł dla początkujących .. to schemat oryginalnego CDI od Yamahy DT -- mozesz to zrobić na kawałku płytki uniwersalnej z tym ,ze po poskładaniu uruchomieniu zalej to klejem..lub silikonem tak aby od wibracji elementy nie odłamywały się od płytki -- uwaga przy uruchamianiu kondensator C jest naładowany wysokim napięciem może porazić niegrożnie Happy --

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:07, 13 Lut 2011    Temat postu: Re: Budowa modułu zapłonowego. Honda MBX

czarekmbx napisał:
Witam

Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.

Zapoznając się ze stroną zaplon.pl.tl postanowiłem zbudować najprostszy moduł zapłonowy z tej strony.

Zastosowałem w nim używane diody, trzy z nich po podłączeniu do multimetra pokazuje 575, a jedna 560(mV?).
Kondensator C1 dałem MKSE 400V/1uF czyli taki jak powinien być, C2 dałem 3.3uf na 50V, nie jest napisane na ile powinien być volt wiec dałem na 50, to dobrzy czy źle?
Wyczytałem na tej stornie, że tyrystora T106M1 nie można nigdzie dostać i trzeba zastosować TIC106M wiec tak zrobiłem.
Rezystory zastosowałem takie jak na schemacie, czyli 1k 22k 100k Ohm.

Moduł po podłączeniu do instalacji nie daje iskry , czyli nie działa tylko dlaczego?
To przez ten kondensator C2?
Czy może przez używane diody?


Pisałeś do mnie na priv .. układ o ile poskładałeś prawidłowo powinien działać z tym ze przy uruchamianiu zdemontuj diode równolegle z tyrystorem i rezystor R1 zmniejsz do 1 K ohma [link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Nie 22:11, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 22:14, 13 Lut 2011    Temat postu:

Czy ten moduł powyżej posiada odcinke? Ten kondensator na wejściu jaką on ma rolę?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Nie 22:15, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:39, 13 Lut 2011    Temat postu:

D3 R1 i C2 to prosty układ kształtowania charakterystyki ...wraz ze wzrostem obrotów zwiększa opóżnienie czyli odwrotnie jak w CDI dla silników czterosuwowych gdzie wymagane jest przyspieszenie.... rezystor R1 można zastosować miniaturowy nastawny i uzyskamy w niewielkim stopniu kontrole nad charakterystyką -- jeszcze taka uwaga przy zbyt dżej wartości R1 moze wystąpić efekt odcinania zapłonu przy większych obrotach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarekmbx
Forumowicz



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Nie 22:42, 13 Lut 2011    Temat postu:

No pisałem i doszedłem do tego, że moduł działa ale bez diody D1.

Chodzi teraz o to napięcie na tyrystorze, pisał pan że ma być ok40V przy rozruch a u mnie jest 14V, czy zmiana rezystora R1 na 1kom zwiększy to napięcie? I czy wtedy będzie dopiero potrzebna dioda D1 w układzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 22:45, 13 Lut 2011    Temat postu:

Tego nie wiedziałem ze układ posiada opóźnienie
tutaj jescze dodam schmat 1 CDI z podłaczeniem.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


A ten układ też posiada opóźnianie kąta [link widoczny dla zalogowanych] ? I mam pytanie ponieważ jak odpaliłem na nim motor to jest taka jak by chwila "zawachania" przy wchodzeniu na obroty (zatrzymie sie na 1,5 s i wkręca sie dalej). Czym o może być spowodowane?


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Nie 22:49, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:00, 13 Lut 2011    Temat postu:

Ustalmy czym było mierzone napięcie jeśli oscyloskop super !! jeśli multimetr ... błąd ponad 50% to norma przy pomiarach napięć zmiennych nieregularnych dioda jest formą zabezpieczenia tyrystora i tłumienia wtórnych napięć z cewki wysokiego napięcia
R1 ma wpływ tylko na poziom napięcia wyzwalania czyli napięcia z impulsatora natomiast na poziiom napięcia ładowania CDI ma wpływ cewka na statorze oczywiście rośnie ono wraz z obrotami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarekmbx
Forumowicz



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Nie 23:07, 13 Lut 2011    Temat postu:

Oczywiście, że.... multimetrem.

Czyli co z tą diodą d1? dlaczego nie ma iskry jak ona jest w układzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:11, 13 Lut 2011    Temat postu:

Dawid napisał:
Tego nie wiedziałem ze układ posiada opóźnienie
tutaj jescze dodam schmat 1 CDI z podłaczeniem.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


A ten układ też posiada opóźnianie kąta [link widoczny dla zalogowanych] ? I mam pytanie ponieważ jak odpaliłem na nim motor to jest taka jak by chwila "zawachania" przy wchodzeniu na obroty (zatrzymie sie na 1,5 s i wkręca sie dalej). Czym o może być spowodowane?
Przyczyn może być kilka -- podpowiem kilka metod aby w prosty sposób dopasować CDI do statora wkręć na chwile na obroty motocykl i sprawdż napięcie na C6 jeśli będzie mniejsze jak 10V to zmniejsz wartość rezystora R7 .. o połowe i dodaj diode zenera okolo 12-15V równolegle do C6 [link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

propozycja jeśli są zainteresowani zrobie filmik instruktażowy jak w kilka minut zbudować CDI .. jak uruchomić na populrnych elementach dostępnych za kilka zlotych... z tym ,ze nie na jutro Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Nie 23:28, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:17, 13 Lut 2011    Temat postu:

czarekmbx napisał:
Oczywiście, że.... multimetrem.

Czyli co z tą diodą d1? dlaczego nie ma iskry jak ona jest w układzie?


zrób taka sonde jeśli chcesz robic pomiary zasilania CDI multimetrem [link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

dioda tłumi częsć energii moze jest uszkodzona ?? w każdym razie nie przejmuj się dioda na razie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 23:20, 13 Lut 2011    Temat postu:

Chodzi o ten rezystor 22k tak? Bo oba koło kondka podpisane sa r8
A jak mierzymy tą sondą to napięcie mamy pomnożyć x2 czy jak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Nie 23:29, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarekmbx
Forumowicz



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Pon 18:27, 14 Lut 2011    Temat postu:

krokodyl napisał:
czarekmbx napisał:
Oczywiście, że.... multimetrem.

Czyli co z tą diodą d1? dlaczego nie ma iskry jak ona jest w układzie?


zrób taka sonde jeśli chcesz robic pomiary zasilania CDI multimetrem [link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

dioda tłumi częsć energii moze jest uszkodzona ?? w każdym razie nie przejmuj się dioda na razie


Hmmm... zrobiłbym tą sondę ale nie mam kondensatora takiego i rezystora 47K.

Na dzień dzisiejszy motor pali, chodzi i kręci do 11tys bez żadnych blokad Happy
Oczywiście bez diody D1 i na rezystorze 22K


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 20:43, 14 Lut 2011    Temat postu: Pomiar napęcia cewki ładującej CDI...

Witam. Taka przystawka to duża pomoc... Próby pomiaru bezpośrednio multimetrem wpiętym w zaciski cewki ładującej CDI, są bardzo kłopotliwe. Nie mamy praktycznie szansy na odczytanie jakiejkolwiek wartości, bo ta zmienia się szybko i w rezultacie jest nieczytelna. Pomiar z przystawką trzeba wykonać na zakresie napięcia stałego => 200V. Pozdrawiam Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:22, 19 Lut 2011    Temat postu:

Sonde można zbudować z elementów odzyskanych ze starego TV --generalnie TV zawiera układ odchylania poziomego zasilacz impulsowy ...i i jest w nim wiele elementów działających podobnie jak CDI -- kondensatory .. diody ---do budowy sondy można użyć elementów podoobnych nie ma rezystora 47K wstawiamy 68 K ... lum 33K tolerancja wartości elementów 50% to nie katastrofa Happy jedyne czego pilnyjemy to to aby kondensator nie był na mniejsze napięcia jak 400V -- uwaga dla bezpieczeństwa jeśli rozbieramy TV na początku najlepiej stłuc szyjkę kineskopu -KINESKOP JEST NIEBEZPIECZNY! WEWNĄTRZ JEST PODCIŚNIENIE !! najbezpieczniej stłuc szyjkę ...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Nie 13:42, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek dom
Gość






PostWysłany: Pon 15:32, 21 Lut 2011    Temat postu: zapłony

Bardzo mnie interesuje temat, który Pan porusza czekam na więcej info.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin