|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
johny79acid
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:01, 27 Maj 2011 Temat postu: brak mocy skuter 4T |
|
|
Witam wszystkich,niedawno zakupiłem okazyjnie skuter MOTOBI,miał być na chodzie,okazało się,że nie jest,uszkodzony był moduł zapłonu więc tak na szybko zrobiłem prosty układ(tyrystor+tranzystor)po prostu żeby go odpalić,oczywiście odpalił,zaczęły się testy,nie wchodził na takie obroty jak trzeba mimo,że bardzo ładnie odpalał i pracował na wolnych obrotach.Zacząłem dalej brnąć w temat i zrobiłem układ zapłonu według schematu Krokodyla,dalej to samo,znalazłem również brak iglicy od elektrozaworu ssania i tak przy okazji kupiłem nowy gażnik,doszedłem do wniosku iż coś jest nie tak z mieszanką i ściągnąłem całkiem filtr powietrza a na gażnik założyłem drobną siatkę w razie "W",oczywiście efekt był,dostał kopa,problem polega teraz jedynie na tym,ze przy gwałtownym dodaniu gazu dusi się tak jakby go zalewało ale przy stopniowym wkręca się równomiernie do końca,iskra jest zabójcza,może to świeca,kabel,fajka,przebicia?a może coś innego?czekam na Wasze propozycje i z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:04, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zrób regulacje zaworów.
Sprawdź kranik podciśnieniowy.
Wg, mnie problem nie jest natury elektrycznej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
johny79acid
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:46, 27 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
regulację zaworów zrobię wkrótce,co do kranika podciśnieniowego czy masz na myśli wylot z dekla od zaworów?(jestem bardziej elektronikiem niż mechanikiem)może przesunięcie zapłonu ma wpływ na to?najpierw zacznę od zaworów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12:32, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Załóż temat na Elektrodzie w dziale Motorowery Inne Silniki. Poczytaj trochę postów. TPoy sie coś nowego nauczysz a ja pomogę.
Kranik podciśnieniowy, to zwykły zawór otwierany podciśnieniem branym z za przepustnicy gaźnika.
Często bywa powodem problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Sob 13:46, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.Gaźnik nowy ale trzeba go jeszcze wyregulować , z lewej strony masz na płaski wkrętak , zanim zaczniesz regulować musisz mieć założony filtr powietrza i wszystko musi być szczelnie skręcone .Delikatnie kręcisz i sprawdzasz jak się wkręca na obroty, musi się płynnie wkręcać i jak puścić gaz to obroty muszą równomiernie opadać nie mogą się wieszać.Jak czegoś nie rozumiesz to pisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:55, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wprowadzaj kolegi w błąd jak nie umiesz regulować składu mieszanki dla biegu jałowego.
To co opisujesz podchodzi pod "urban legend".
To że gaźnik jest nowy wcale nie oznacza, że jest dobry i gotowy do pracy! Szczególnie chińska podróba jakiegoś japończyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Sob 22:49, 28 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jack63 przeczytaj po kolei , chłopak pisze że założył "drobną siatkę"
przez to przepływ powietrza jest swobodniejszy co za tym idzie skład stechiometryczny jest nie odpowiedni i silnik nie osiągnie pełnej mocy.
Zawory raczej bym zostawił w spokoju jeśli nie ma problemów z rozruchem silnika .Odsyłasz go na elektrode zamiast dać coś od siebie ,mądrzyć się każdy umie ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jack63
Konstruktor
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11:55, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Odsyłam go na Elektrodę bo uważam, że problem jest mechaniczny czyli wykracza poza tematykę tego forum.
Od siebie dałem sporo i dam więcej jeżeli johny79acid będzie zainteresowany. Nie będę nikogo na siłę uszczęśliwiał i właśnie mądrzył się jak ty pisząc o "nieodpowiednim składzie stechiometrycznym", co samo w sobie zawiera sprzeczność.
Skład stechiometryczny jest idealną wyliczoną przez chemika proporcją masową powietrza do paliwa im zawsze jest "odpowiedni", bo stanowi teoretyczny ideał.
Natomiast zwrócenie uwagi na siatkę jest jak najbardziej na miejscu. Szczerze mówiąc umknęła mi ona w zalewie innych informacji i jakiegoś "W" (nie wiem o co chodziło johny79acid??).
Siatkę należy koniecznie zdjąć i założyć nowy filtr powietrza aby założone przez projektanta układu dolotu opory przepływu były spełnione i gaźnik pracował należycie.
Zawory należy koniecznie sprawdzić! To że dobrze odpala może być spowodowane wzbogaceniem mieszanki przez przytkanie przepływy siatką. A jeżeli nie to i tak luzy zaworowe maleją po nagrzaniu silnika i mogą zejść do poniżej zera a zwór będzie się nadpalał. Zmniejszanie się luzów zaworowych to typowa usterka chińskich 4T.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 12:42, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli założył drobną siatkę to jak może przytykać ?
Dostaje za dużo powietrza i go muli
Nie będziemy się tutaj domawiać bo mnie na bełta ciągnie jak widzę ot
Co do wypalania masz racje ale jak by się ludzie stosowali do zaleceń to by takich ceregieli nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
johny79acid
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:52, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Widzę ogólne zainteresowanie tematem,to spoko,tylko zastanawia mnie dlaczego wynikają jakieś niezdrowe spory.Dla wyjaśnienia(w razie "W")takie powiedzenie na wypadek jak by miało się coś stać,chodziło o tę siatkę zamiast filtra,druga sprawa różnica między starym gażnikiem a nowym jest żadna,objawy te same,może znajdzie się ktoś kto miał podobny problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 21:59, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Przydałaby się lampa stroboskopowa do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu , pomiar afr raczej odpada ze względów oczywistych
Sprawdz czy czasem z przewodu od podciśnienia nie leci paliwo bo czasem się trafia że nowy kranik a jaja wybiera .Jeśli jest możliwość na podmiane cewkę wn w kąplecie z fajką i świecą i pamiętaj na przyszłość że jeśli świeca jest nowa należy uruchomić silnik i ją wygrzać czyli nie gasić zaraz po uruchomieniu dla zasady można też ustawić odstęp między elektrodami świecami .Podejrzewam że twoja jednostka to gy6 ? Jeśli tak to mogę podesłać Ci serwisówkę, ewentualnie konkretne dane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|